Jatkoajan IFK-osion Muistojen Polku ja FAQ

  • 37 305
  • 416

tmh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Viikingit
Ei muuten sovi unohtaa Karavaanarin Petrellin korvaajaksi hankkimaa Tuomas Huuhtasaarta. Vai oliko se Huuhtavuori? Ehdottomasti tämän ketjun kamaa myös 2024.
Thomas Huhtaneva taisikin olla itselleni ensimmäinen kosketus tämän keskustelualueen kulttuuriin. Minulla ei tainnut olla tuolloin edes kirjoitusoikeuksia, mutta selailin silloin tällöin ja tuo jäi mieleen.

Ehdottoman hieno avaus. Näitä on mielenkiintoisia lukea ja hauska kuinka todella vanhatkin jutut ovat jääneet elämään.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
En onnistunut jäljittimään viestiä, mutta muistiini on syöåynyt jonkun käyttäjän takavuosina suivaantumisen Penalle tämän hankittua vahvistuksen Italiasta.

Syy tähän oli Uugen Koff.netiin tai Snickersiin kirjoittama raportti IFK-risteilyltä, jossa puhuttiin italovahvistuksesta Luigi Cravattosta. Hassuttelunimen taakse kätkeytyi tutummin Toni Häppölä.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Penan skouttausreissu (?) jonnekin takavuosina, kirjoittajaa en muista. Hienoa kuvailua tarkoin suunnitellusta reissusta minuuttiaikatauluineen, joku ehkä muistaa ja kaivaa tämän esille.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Muistini syövereistä hiipii myös outo hassuttelu nakkinesteestä. Olisiko kirjoittajina ollut nimimerkki lintu ja jotkut muut? Erittäin hämärää luettavaa, mutta on palaillut ajoittain mieleeni ja tämän ketjun ansiosta päässäni on jyskyttänyt nakkineste…
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Penan skouttausreissu (?) jonnekin takavuosina, kirjoittajaa en muista. Hienoa kuvailua tarkoin suunnitellusta reissusta minuuttiaikatauluineen, joku ehkä muistaa ja kaivaa tämän esille.
Penahan kävi bongaamassa meille 2 kertaa normaalin pelaajan kokoisen Ustrunulin jostain Prahan yöstä?
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Muistaako joku, mistä toi Hutilaisen nimihassuttelu lähti? Minun totuutena on se, että Bluesissa pelasi samaan aikaan Huhtala ja nämä kaksi sekoitettiin keskenään useasti ja sitten sitä alettiin tehdä tahallaan.

Toinen ajaton klassikko on tämä käsite ”IFK-kasvatti” ja varsinkin se, kun joku maaseudun mies haukkaa rapalan ja tulee vähän valistamaan miten asian laita (muka) oikeasti on. Hauskaa joka kerta!
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaako joku, mistä toi Hutilaisen nimihassuttelu lähti? Minun totuutena on se, että Bluesissa pelasi samaan aikaan Huhtala ja nämä kaksi sekoitettiin keskenään useasti ja sitten sitä alettiin tehdä tahallaan.
Muistaakseni meni niin, että joku postasi kenttäkoostumukset tänne ennen peliä ja sinne oli laitettu Huhtajoki, kun olisi pitänyt olla Huhtapuro.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaako joku, mistä toi Hutilaisen nimihassuttelu lähti? Minun totuutena on se, että Bluesissa pelasi samaan aikaan Huhtala ja nämä kaksi sekoitettiin keskenään useasti ja sitten sitä alettiin tehdä tahallaan.

Se hassuttelu lähti siitä, että joku kirjoitti sukunimen kokoonpanoihin väärin ja mä sitten huomautin, että olispa kiva, jos oman jengin pelaajan nimi kirjoitettaisiin oikein. Ja siitähän sitten nokkelimmatpokkelimmat saivat suorastaan vettä myllyynsä, eikä sen jälkeen nimeä ole kirjoitettu varmaan kertaakaan oikein ja loppu on historiaa ja legendaa :D.

Ja tämä alkuperäinen viestini lähti ihan vain kunnioituksesta pelaajaa kohtaan. Eihän se hänen vikansa ollut, että hänet esiteltiin Lennartin korvaajana.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Valtavasti on hienoja muistoja ja nauruja on tullut naurettua tolkuttomasti jo mainittujen aiheiden ympärillä. Itsellänikin on ikävä mm. seuraavia kirjoittajia: Jhag, @Stigu sekä tietysti Schollia, joka muisti aina muistuttaa, miten jokerifanien on helpompi kestää vastoinkäymisiä, koska ovat niihin tottuneet.

Seuraavia hassutteluja tulee itselle mieleen, joita ei vielä ole mainittu:
  • Unkarin porakone - mestaruusvuonna 2011 kolmosveskariksi hankitun Timo Lindströmin ympärillä käyty keskustelu.
  • Corey Elkinsin liittyminen joukkueeseen "välittömästi".
  • Dan Hackerin pirteys - fanit olivat aluksi ihan positiivisia hankinnasta, kunnes valkeni, ettei se pörrääminen lopulta tuota yhtään mitään.
Tuossa nyt joitain, mitä näin äkkiseltään tulee mieleen.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Huikea ketjunavaus!

Varmasti joku aiemminkin kirjoittanut tänne, että pelaajan faija kertoi -tarinaa mutta muistan itse kirjoittaneeni myös ja kyse oli silloin Jere Karjalaisesta, jonka faijan kanssa ihan oikeasti puhuin kun oli tuttu vanhan joukkuekavereideni kanssa. Sanoi, että on käyty neuvotteluja IFK:hon. Hauskaa.

Toinen mikä mietityttää, niin osaisiko joku nimetä kaikki nämä meidän koirapelaajat tähän ketä täällä on pelannut? Itse olin kovin junnu mutta Lubomir Hurtajn olen nähnyt pelaavan ja tiedän, että Martin Spanhel on täällä joskus pelannut. Onko muitakin vielä?

Edit. Typoja.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Valtavasti on hienoja muistoja ja nauruja on tullut naurettua tolkuttomasti jo mainittujen aiheiden ympärillä. Itsellänikin on ikävä mm. seuraavia kirjoittajia: Jhag, @Stigu sekä tietysti Schollia, joka muisti aina muistuttaa, miten jokerifanien on helpompi kestää vastoinkäymisiä, koska ovat niihin tottuneet.

Seuraavia hassutteluja tulee itselle mieleen, joita ei vielä ole mainittu:
  • Unkarin porakone - mestaruusvuonna 2011 kolmosveskariksi hankitun Timo Lindströmin ympärillä käyty keskustelu.
  • Corey Elkinsin liittyminen joukkueeseen "välittömästi".
  • Dan Hackerin pirteys - fanit olivat aluksi ihan positiivisia hankinnasta, kunnes valkeni, ettei se pörrääminen lopulta tuota yhtään mitään.
Tuossa nyt joitain, mitä näin äkkiseltään tulee mieleen.
Itseasiassa Dan Hacker ei muistini mukaan saanut kovin hyvää palautetta faneilta, vaan oli lähinnä ihan ok menköön mukana kaveri. Muistaakseni Jhag lanseerasi jonkun pelin jälkeen tuon pirteän lempinimen, kun väkisin etsittiin positiivista. Jäänyt sen jälkeen elämään ns legendana tietäjille, jotka tietää. Pirteyttä käytetään edelleen siis monen pelaajan kohdalla hassutteluna. Vähän kuin asenne, jonka Pasi Rautiainen kertoi jumalauta olevan perus asia ammattilaiselle urheilumaailmassa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Muistan itseasiassa lukeeni ja seuranneni tänä aikana aktiivisesti palstaa. Ja se oli Jhag! Tämän ja @Stigu Kirjoituksia itseasiassa kaipaa ja paljon
Molemmat nimimerkit osasivat taiteilla viiltävän hienosti asian ja hassuttelun välimaastossa. JHag itse asiassa oli(ja miksei olisi vieläkin) niin hyvä kirjoittaja, että ohjasi taitavasti usein sekä keskustelun suuntaa että mielipiteitä haluamaansa suuntaan. Tämän tajusin itse vasta vuosia myöhemmin, kun eräänä unettomana yönä lueskelin ikivanhoja viestejä ja ketjuja.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Schollia, joka muisti aina muistuttaa, miten jokerifanien on helpompi kestää vastoinkäymisiä, koska ovat niihin tottuneet.

Eikös tämä ainakin hieman tarkemmin mennyt niin, että "Jokerifanien on tämä helpompi kestää, koska duunarit ovat tottuneet vastoinkäymisiin"? Sitä en enää muista, että mistä tuo alkuperäinen asia oli.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tuo Huuhtasen nimi todella jäänyt syövereihin, kun en edes muista kaverin oikeaa nimeä enää. En osannut hakea elitestä tilastoja.

Oli miten oli, niin hänkin aloitti pirteästi ja muistan jonkun pelin yhteydessä, että lumous iski hänen kohdallaan. Taitaa olla jossain tv-lähetyksen maalikoosteessakin jäänyt talteen katsojan kommentti yleisöstä, että jos tuo tuolleen jatkaa, niin tulee fanien suosikki. Muistan kun olin parin porilaisen kanssa katsomassa hänen ensimmäisiä pelejään IFK paidassa ja juuri Ässiä vastaan. Erehdyin kehumaan varovasti kaveria ja mulle naurettiin, että odota vaan. Siinäkin pelissä sai useamman maalipaikan ja koskaan ei mitään niistä oikein sitten tullut.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Legendaarinen loundgehahmo Q jäi mieleeni Eetu Holman eteen tekemästään pr-työstä, kun Holma pelasi vielä A-junnuissa. Hän mm. kertoi Holman olevan "todella mielenkiintoinen kaveri : iso, paha ja ruma." No, ainakin yksi näistä täsmäsi.

Tämän viestin "tulevaisuuden Tom Laaksonen, vajaat 400 minuuttia jäähyjä kaudessa A:ssa" on silkkaa parhautta.

Jonkun huomautettua, että minuutteja oli 72, Q viileästi totesi "Eikös 72 minuuttia ole vajaat 400 minuuttia ?".

Paha väittää vastaan tälle logiikalle.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Molemmat nimimerkit osasivat taiteilla viiltävän hienosti asian ja hassuttelun välimaastossa. JHag itse asiassa oli(ja miksei olisi vieläkin) niin hyvä kirjoittaja, että ohjasi taitavasti usein sekä keskustelun suuntaa että mielipiteitä haluamaansa suuntaan. Tämän tajusin itse vasta vuosia myöhemmin, kun eräänä unettomana yönä lueskelin ikivanhoja viestejä ja ketjuja.
Taitaa perseenreiän lumous muuten olla Stigun käsialaa! Hienoja ihmisiä.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Legendaarinen loundgehahmo Q jäi mieleeni Eetu Holman eteen tekemästään pr-työstä, kun Holma pelasi vielä A-junnuissa. Hän mm. kertoi Holman olevan "todella mielenkiintoinen kaveri : iso, paha ja ruma." No, ainakin yksi näistä täsmäsi.

Tämän viestin "tulevaisuuden Tom Laaksonen, vajaat 400 minuuttia jäähyjä kaudessa A:ssa" on silkkaa parhautta.

Jonkun huomautettua, että minuutteja oli 72, Q viileästi totesi "Eikös 72 minuuttia ole vajaat 400 minuuttia ?".

Paha väittää vastaan tälle logiikalle.
Oliko muuten Q, joka huhusi loundgensa syövereistä Kaikkosta vuodesta toiseen IFK:n puolustukseen? Ei tainnut tulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös