Mainos

Jatkoajan harrastekiekkoturnaus?

• 24 563
  • 205

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
27.3 on varattu Jääkiekkoliiton turnaukselle, eli sitä ei saada. Huhtikuun puolella olevat lauantait ovat playoff-pelipäiviä SM-Liigassa, joten ne eivät ole hyviä vaihtoehtoja.

Mielestäni 16.1 ei ole 27.3 huonompi vaihtoehto ainakaan siihen nähden, että JWC olisi molemmissa tapauksissa viiden viikon päässä. Kaikki muut vaihtoehdot ovat lähempänä JWC:tä tai vieläkin aikaisemmin.

16.1 olisi kuitenkin kaksi kuukautta aikaa päättää osallistumisestaan, joten ei kauhea kiire olisi.

Mutta tosiaan, ideoita saa heitellä. Pyysin tuolta listaa kevään lauantaista, jolloin halli saataisin käyttöön, joten katsotaan vielä ne vaihtoehdot.

PS. Kävi myös mielessä sählyturnauksen järjestäminen, sillä porukkaa sinne voisi olla helpompi saada (kun ei tarvita varusteita jääkiekon tapaan), eikä jatkiksen porukan kesken ole sählyäkään liiemmin pelattu? Tämä siis käväisi vaan mielessä ja voisihan tuota miettiä jos muualta tulee kannatusta. Ainakin hinta olisi selkeästi alhaisempi ja päivä voisi olla milloin tahansa.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tai ehkä juoksuturnaus, aika monella kun ei ole sählymailaa mutta aika monella on jalat.

Mitäs jos nyt vain yrittäisit pinnistää ja pitää sen focuksen yhdessä asiassa, yhdessä turnauksessa.
Tuo nyt oli vaan sivuajatus niinsanotusti. Piipahti mielessä niin ajattelin huvikseni tännekin laittaa. Mielenkiintoa tuohon ei tosiaankaan itsellä ole juurikaan..

Tämä koko turnausidea vaan tuntuu kaatuvan siihen, että JWC:n osallistujat kokevat tämän turnauksen tunkevan liikaa sen päälle ja muilla on vaikeuksia saada jääkiekkovarusteita tai muuten intoa. Vaikea minunkaan on järjestämisintoa kaivaa, jos täällä ei osoiteta kiinnostusta koko hommaa kohtaan.

Mutta katsellaan nyt.. Ainoa hyvä päivä ei ole käytettävissä, joten pahalta näyttää. Mielestäni tuo 16.1 olisi ollut hyvä päivä, enkä ymmärrä, miksi JWC sen päälle menisi, kun viisi viikkoa on tapahtumilla aikaväliä. Sama väli olisi tuon 27.3:n kanssa myös.

Nyt oikeasti kiinnostuneet nostakaan kunnolla päätänne ja kertokaa mielipiteenne tuosta 16.1 päivästä, sekä ehdottakaa muita. Niin joo laitettakoon tähän vielä lauantait, jolloin Peurungan halli olisi vapaa: 16.1, 30.1, 6.2, 27.2, 6.3, 3.4, 24.4, 1.5.

Mikä olisi paras?

PS. Entä jos osallistujien puutteessa muutettaisiin tämä ns. JWC2 -tapahtumaksi, eli kahden joukkueen koitokseksi. Hinta laskisi ja päivä olisi helpompi löytää, kun ei tarvita koko päivää käyttöön. Korostan että tämän kaiken ideoinnin takana on saada useammille mahdollisuus päästä pelailemaan, kun JWC:hen on tunkua hieman liiaksikin.

Mielipiteitä, mielipiteitä!

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Laskeskelin huvikseni JWC ketjusta kuinka monta sellaista nimimerkkiä ilmaisi halukkuutensa pelaamaan, jotka eivät viime vuonna olleet mukana. Pikaisella laskulla sain tuloksen 5.
Ei siis ihme, että tän enempää ei vielä kukaan heittele ideoita. Olettaisin myös, että osalle pelaajista riittää pelkkä tuo JWC, eikä löydy halua lähteä pelaamaan turnausta. Itse taas en oikein lämpene "JWC2" idealle, jossa siis pelattaisiin samanlainen peli mutta hieman eri porukalla.
Nämähän nyt on tietysti vain omia ajatuksia ja voin olla täysin hakoteillä. Jotenkin vaan tuntuu, että tässä puoliväkisin halutaan järjestää jotain. Turnaus oli hyvä idea ja siinä olisin itse varmaankin mukana, jos hinta pysyy kohtuullisena. Se vaan ei onnistu pienellä porukalla vaikka se porukka olisi kuinka innokasta.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laskeskelin huvikseni JWC ketjusta kuinka monta sellaista nimimerkkiä ilmaisi halukkuutensa pelaamaan, jotka eivät viime vuonna olleet mukana. Pikaisella laskulla sain tuloksen 5.
Ei siis ihme, että tän enempää ei vielä kukaan heittele ideoita. Olettaisin myös, että osalle pelaajista riittää pelkkä tuo JWC, eikä löydy halua lähteä pelaamaan turnausta. Itse taas en oikein lämpene "JWC2" idealle, jossa siis pelattaisiin samanlainen peli mutta hieman eri porukalla.
Nämähän nyt on tietysti vain omia ajatuksia ja voin olla täysin hakoteillä. Jotenkin vaan tuntuu, että tässä puoliväkisin halutaan järjestää jotain. Turnaus oli hyvä idea ja siinä olisin itse varmaankin mukana, jos hinta pysyy kohtuullisena. Se vaan ei onnistu pienellä porukalla vaikka se porukka olisi kuinka innokasta.
Näinhän se on. JWC:hen varmasti löytyisi enemmänkin innokkaita, mutta ovat jo huomanneet, että osallistumismahdollisuudet ovat melko pienet, kun suuri osa vanhoista on edelleen mukana. Itselleni turnausidea on edelleen se ainoa mistä olen tosissani kiinnostunut ja tämä lähti ihan siitä, että JWC:stä ideoitiin turnausmuitoista, mutta useasti vain todettiin että turnaukset ovat sitten erikseen.

Tarkoituksena ei ole puoliväkisin järjestää mitään, vaan kartoittaa kiinnostuneiden määrää eri juttuihin. Pääidea on edelleen vain ja ainoastaan turnaus, mutta kunhan heittelen kaikenlaisia ideoita sillä idealla, että joku sitten nappaisi.

Turnauksen vaikeus on vaan tosiaan siinä, että osallistujia pitäisi olla paljon. JWC:n koko porukka ja kymmenisen henkeä päälle riittäisi ainakin. Mutta ongelma tuskin on kiinnostuksessa, vaan siinä, että täältä löytyy kyllä monentasoisia lätkän pelaajia, mutta ilman varusteita. Ja harrastekiekko kun vaatii ne varusteet.

Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että JWC:n porukalla ei ole turnaukseen riittävästi kiinnostusta ja sieltä löytyy suurin osa harrastekiekosta kiinnostuneista, joilta löytyy varusteetkin. Tässä siis syy miksi heitin tuon sählyturnausidean ilmoille, koska siihen olisi todella helppo osallistua. Itselläni tässä on takana ihan uuteen porukkaan tutustuminen ja nimimerkkien takana olevien ihmisten tapaaminen. Ja sehän ei voi olla kuin hauskaa. Mutta kuten sanottua, niin kiekkoturnaus se juttu on, mitä tässä alusta asti on ajettu takaa.

Kuten tämän ketjun avausviestissä totesin, niin ei voi tietää saadaanko tällaista turnausta järjestettyä, mutta haistellaan. Tähän asti haistelu vaikuttaa siltä että turnaus voidaan unohtaa, ainakin toistaiseksi.

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Kuten tämän ketjun avausviestissä totesin, niin ei voi tietää saadaanko tällaista turnausta järjestettyä, mutta haistellaan. Tähän asti haistelu vaikuttaa siltä että turnaus voidaan unohtaa, ainakin toistaiseksi.

Arvostan panostasi ja motivaatiotasi hankkeen suhteen. Itse lupaan olla varmasti mukana, mikäli turnaus järjestetään. Toisaalta on hyvä katsoa koko palettia kriittisesti tasaisin väliajoin ja huomioida, mikäli innostuneita pelaajia ei saada riittävää määrää.

Yksi vaihtoehto saattaisi olla turnaus jossa on pari joukkuetta JA:sta ja pari harrastetason "kutsujoukkuetta"?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näinhän se lienee. Eiköhän tämä idea nyt unohdeta toistaiseksi ainakin. Palaillaan sitten asiaan jos kiinnostuneita ilmenee lisää. Ehkäpä turnaus voitaisiin tosiaan järjestää kesällä, ei pitäisi ainakaan muita lätkätapahtumia iskeä samaan aikaan :)

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kesäturnaus olisi mitä parhain, rento peli kesäterässä, syöntiä, saunomista, uimataitoisille uintia. Ehkä vähän alkkohoolia. Älä hautaa ideaa, kyllä tulijoita varmaan on kunhan saadaan ajankohta kuntoon.

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Näinhän se lienee. Eiköhän tämä idea nyt unohdeta toistaiseksi ainakin. Palaillaan sitten asiaan jos kiinnostuneita ilmenee lisää. Ehkäpä turnaus voitaisiin tosiaan järjestää kesällä, ei pitäisi ainakaan muita lätkätapahtumia iskeä samaan aikaan :)

Kuten Koirapoika sanoi, älä hautaa ideaa. Nyt tiedät jo, että porukkaa tulee kunhan ajankohta napsahtaa kohdalleen. Onko se oikea ajankohta sitten myöhäiskevät vai kesä, jää pohdittavaksi.

Olet jo viitsinyt selvitellä ja miettiä, joten älä heitä aikaansaannoksiasi hukkaan. Hyvä tästä tulee!

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten Koirapoika sanoi, älä hautaa ideaa. Nyt tiedät jo, että porukkaa tulee kunhan ajankohta napsahtaa kohdalleen. Onko se oikea ajankohta sitten myöhäiskevät vai kesä, jää pohdittavaksi.

Olet jo viitsinyt selvitellä ja miettiä, joten älä heitä aikaansaannoksiasi hukkaan. Hyvä tästä tulee!
Ideaa en heitä hukkaan, mutta ns. toistaiseksi jäihin, koska kovin pian tätä ei saada järjestettyä. Toki keskustelu jatkukoon, mutta keväällä tätä ei hyvin todennäköisesti tulla järjestämään. Itse olen myöskin touko-kesäkuun poissa kuvioista, joten loppukesästä vasta pystyn järjestelemään jos silloin jotain saataisiin aikaan.

Hieman kyllä ärsyttää kun heittelen ideoita kehiin ihan lonkalta ja jokainen sitten tavalla tai toisella teilataan heti alkuunsa totaalisesti. Ideana ei ole odottaa, että kuka teilaa ensimmäisenä, vaan katsoa josko löytyisi kannatusta jollekin idealle. Eihän mitään uutta voida saada aikaan ilman ideaa, josta kaikki lähtee.

Tämä siis lähinnä Nokkikselle, joka on ollut innokkaana teilaamassa lähes kaiken mitä olen ehdottanut. En tosiaan hae kriittisiä mielipiteitä jokaiselle idealle, vaan ainoastaan kannatusta. Jos kannatusta ei tule, niin se on sitten merkki siitä, että idea oli huono.

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Veikkaisin tässä olevan monella niinkin raadollinen syy kuin raha, ajankohta voi olla semmoinen että kahisevaa on palanut. Köyhä tässä on itse kukin ja oma fokus on tuossa JWC:ssä, pääsen jäälle tai en. En olisi tuolloin 16.1. päässyt muutenkaan pelipaikalle silloisesta rahatilanteesta huolimatta, jo nyt sovittu meno menee edelle. Tämä olisi koko päivän mittainen tapahtuma, hinta per pelaaja olisi varmaan reippaampi kuin JWC:ssä, plus muut menot, joillekin se voi tarkoittaa sukan varren kaivelua aika syvältä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärsinkö nyt oikein. Eli jos idea on huono, niin silloin täytyy olla hiljaa ja jos idea on hyvä, pitää sitä ylistää tässä ketjussa?

Onnea turnausjärjestelyihin, meikäläinen jää seurailemaan asiaa sivusta. Toki toivon, että osaat nyt sitten pelkästään positiivisen palautteen saattelemana ohjata turnauksen oikeaan ja otolliseen ajankohtaan. En vain oikein ymmärrä miten tuo voi tapahtua, mutta itsehän sen paremmin tiedät.
Ei. Tarkoitan vain että et ilmeisesti tajunnut ideoinnin tarkoitusta. Minä siis vain heittelen ideoita mitä nyt vähänkin mieleen tulee ja tarkoituksena on vain katsoa löytyykö kannatusta millekään. En siis varsinaisesti ideoi niitä sillä tasolla, että aidosti olisin jo itse kiinnostunut ja lähdössä heti toteuttamaan. Kunhan vain pistän niitä tänne ja katson nappaako joku.

Ymmärsit väärin myös tuon aiemman viestini näemmä. Eihän tästä mitään tulisi jos negatiivista palautetta ei saisi antaa, siitä ei missään nimessä ole kyse, sillä sehän on yleensä positiivista palautetta rakentavampaa.

Tällaisella pikaideoinnilla ja varsinaisillä ajatuksilla kun on eronsa, jotka tulisi huomata melko helposti.

Veikkaisin tässä olevan monella niinkin raadollinen syy kuin raha, ajankohta voi olla semmoinen että kahisevaa on palanut. Köyhä tässä on itse kukin ja oma fokus on tuossa JWC:ssä, pääsen jäälle tai en. En olisi tuolloin 16.1. päässyt muutenkaan pelipaikalle silloisesta rahatilanteesta huolimatta, jo nyt sovittu meno menee edelle. Tämä olisi koko päivän mittainen tapahtuma, hinta per pelaaja olisi varmaan reippaampi kuin JWC:ssä, plus muut menot, joillekin se voi tarkoittaa sukan varren kaivelua aika syvältä.
JWC:n hinta taisi olla suhteellisen korkea paitojen ansiosta. Nopean laskukaavan mukaisesti "pakollinen" turnausmaksu tästä tylisi olemaan noin 20-25e nokkaa kohti. Kyydit, majoitukset, ruokailut ym. sitten jokaiselle erikseen, joten niistä on mahdoton sanoa. Eli eipä tämä nyt rahallisesti mitään hervottoman suuria uhrauksia vaatisi.

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ideana tämä on hyvä sitä tuskin kukaan kiistää, mutta ainakin mun kannalta on oikeasti suhteellisen suuri investointi lähteä kolmeen tai neljään tapahtumaan lyhyen ajan sisällä.

Ensin on JWC, joka paidan jo hommattuani kustantaa arviolta 150-200 euroa. (ruoat, juomat, turnausmaksu, yöpyminen ja bensat)

Sitten tulee Hawaiji toukokuussa Vierumäellä. Kustannukset suurinpiirtein samaa luokkaa kuin edellä. Bensoihin menee enemmän.

Jos tuohon lykkää tammikuulle vielä saman setin, niin kyllä Joulu ja uusivuosi sekä perheen lisäys vie sen verran rahaa, että ei ainakaan minun pörssi sitä kestä. Muiden rahoista ei sitten ole tietoakaan.

Vaikka suhteellisen hyväpalkkaisessa työssä käynkin, niin kyllä sitä jostain pitää karsia. Ja nuo edellä mainitut tapahtumat ovat ainakin minulle paljon tärkeämpiä kuin joku uusi viritys.

Kyllähän täällä yritettiin jo aikaisemmin Turku vs. muu suomi peliä ja reisille sekin meni. Nyt DK vs. Jatkoaika kärsii pienimuotoista inflaatiota ilmeisesti ainakin.

No seuraan tämän tapahtuman kehitystä sivusta ja jos aika on otollinen, niin ilmoittaudun mukaan, mutta epätodennäköistä se on. Hieno tapahtuma tää olis varmasti onnistuessaan, siitä ei ole epäilystäkään, mutta katsellaan rauhassa.

Kaikki sählyt ja jalkapallot voi unohtaa ihan suosiolla. Niitä voi pelata kotipuolessakin ja ihan ilmaiseksi.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikki sählyt ja jalkapallot voi unohtaa ihan suosiolla. Niitä voi pelata kotipuolessakin ja ihan ilmaiseksi.
Vaikka tähän liittynyt lonkalta huitaistu idea onkin jo todettu turhaksi ja huonoksi, niin itse lajin pelaaminen ei sen idean taustalla ollut, koska näitähän voi tosiaan harrastella kotipuolessakin ihan ilmaiseksi. Sama nimittäin pätee kyllä jääkiekkoonkin, joten miksi ottaa ko. asia esille vasta muista lajeista puhuttaessa, vaikka jääkiekkoaiheisella palstalla liikutaankin?

Eiköhän näiden kaikkien jatkislaisten välisten pelailujen taustalla ole aika suurena asiana se tutustuminen ja myöhemmin tuttujen näkeminen. Onhan se aina jännä nähdä millaista porukkaa nimimerkkien takaa paljastuu..

Mutta kuten todettua, lätkästä lähdettiin ja siinä pysytään. Tälle turnausidealle ei ainakaan toistaiseksi tunnu olevan enää tilaa jatkiksen harrastajien keskuudessa. Eli oli idea kuinka hyvä tahansa, niin ei se auta mitään jos tilaa sille ei ole.

Jos tämä olisi aiemmin tullut mieleen, niin tässä syksyllähän olisi varmaan ollut tilaa yhdelle tapahtumalle? Ehkä ensi syksynä sitten, ellei jo kesällä.

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vaikka tähän liittynyt lonkalta huitaistu idea onkin jo todettu turhaksi ja huonoksi, niin itse lajin pelaaminen ei sen idean taustalla ollut, koska näitähän voi tosiaan harrastella kotipuolessakin ihan ilmaiseksi. Sama nimittäin pätee kyllä jääkiekkoonkin, joten miksi ottaa ko. asia esille vasta muista lajeista puhuttaessa, vaikka jääkiekkoaiheisella palstalla liikutaankin?

Eiköhän näiden kaikkien jatkislaisten välisten pelailujen taustalla ole aika suurena asiana se tutustuminen ja myöhemmin tuttujen näkeminen. Onhan se aina jännä nähdä millaista porukkaa nimimerkkien takaa paljastuu..

Mutta kuten todettua, lätkästä lähdettiin ja siinä pysytään. Tälle turnausidealle ei ainakaan toistaiseksi tunnu olevan enää tilaa jatkiksen harrastajien keskuudessa. Eli oli idea kuinka hyvä tahansa, niin ei se auta mitään jos tilaa sille ei ole.

Jos tämä olisi aiemmin tullut mieleen, niin tässä syksyllähän olisi varmaan ollut tilaa yhdelle tapahtumalle? Ehkä ensi syksynä sitten, ellei jo kesällä.

Kysymys on kokoajan ollut siitä, että Jatkoaika Winter Classiciin on niin paljon enemmän tulijoita kuin kahteen joukkueeseen mahtuu. Olet järjestämässä uutta turnausta, mitä mieltä itse olet, paljonko niitä turnaukseen mukaan tulijoita on?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysymys on kokoajan ollut siitä, että Jatkoaika Winter Classiciin on niin paljon enemmän tulijoita kuin kahteen joukkueeseen mahtuu. Olet järjestämässä uutta turnausta, mitä mieltä itse olet, paljonko niitä turnaukseen mukaan tulijoita on?
Tiedän vain, että kaikki halukkaat eivät JWC:hen mukaan mahdu. Minulla on jo ainakin kolme kaveria, jotka olisivat halukkaita, mutta ovat lukeneet tuota ketjua ja todenneet, että eipä kyllä tilaa taida olla uusille tulokkaille. Kaikki halukkaat kun eivät edes jaksa ilmaista halukkuuttaan, kun huomaavat ettei toivoa mukaan pääsystä ole. Ehkä heitä sitten tulee lisää kun varsinaisia ilmoittautumisia otetaan vastaan, mikäli näyttää siltä että uusia mukaan mahtuu.

Faktaa kuitenkin on, että tällaiseen turnaukseen ei tarvita mitenkään hirveästi enemmän porukkaa, kuin tuohon JWC:n kahteen joukkueeseen, koska turnausjoukkueet eivät tarvitse yhtä paljon pelaajia.

Tarkoituksena oli vain kartoittaa, että löytyykö tällaiselle turnausidealle kannatusta ja ovatko JWC:n porukka, sekä muut tästä kiinnostuneita. Kiinnostusta kyllä on, mutta onko tarpeeksi, niin sitä en tiedä. Tiedän vain, että tulevalle keväälle ei osu sopivaa rakoa, jonne turnaus voitaisiin järjestää, joten pitänee katsoa myöhemmällä ajankohdalla uudestaan.

Osa ilmeisesti näkee virheellisesti tämän olevan jonkinlainen kilpailuyritys JWC:tä vastaan, josta ei tosiaankaan ole kyse. Kyseessä on kuitenkin erilainen tapahtuma ja itsekin olen erittäin kiinnostunut osallistumaan JWC:hen, jos mukaan mahdun.

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Faktaa kuitenkin on, että tällaiseen turnaukseen ei tarvita mitenkään hirveästi enemmän porukkaa, kuin tuohon JWC:n kahteen joukkueeseen, koska turnausjoukkueet eivät tarvitse yhtä paljon pelaajia.

Tarkoituksena oli vain kartoittaa, että löytyykö tällaiselle turnausidealle kannatusta ja ovatko JWC:n porukka, sekä muut tästä kiinnostuneita. Kiinnostusta kyllä on, mutta onko tarpeeksi, niin sitä en tiedä. Tiedän vain, että tulevalle keväälle ei osu sopivaa rakoa, jonne turnaus voitaisiin järjestää, joten pitänee katsoa myöhemmällä ajankohdalla uudestaan.

Osa ilmeisesti näkee virheellisesti tämän olevan jonkinlainen kilpailuyritys JWC:tä vastaan, josta ei tosiaankaan ole kyse. Kyseessä on kuitenkin erilainen tapahtuma ja itsekin olen erittäin kiinnostunut osallistumaan JWC:hen, jos mukaan mahdun.

Eihän se pitänyt edes olla kilpaileva, vaan turnaus?

Eli kopioit kaikki mukaan, ketkä olivat JWC:ssä ja lisäät siihen ne, ketkä nyt haluaisivat mahdollisesti tulla pelaamaan? En tiedä oikein tuosta sinun "faktasta", mutta kyllä heitä aika paljon saisi tulla lisää?

Edit. Tähän väliin on pakko toistaa, että turnausidea on loistava, minulla ei ole mitään sitä vastaan.

Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän se pitänyt edes olla kilpaileva, vaan turnaus?

Eli kopioit kaikki mukaan, ketkä olivat JWC:ssä ja lisäät siihen ne, ketkä nyt haluaisivat mahdollisesti tulla pelaamaan? En tiedä oikein tuosta sinun "faktasta", mutta kyllä heitä aika paljon saisi tulla lisää?

Edit. Tähän väliin on pakko toistaa, että turnausidea on loistava, minulla ei ole mitään sitä vastaan.
Ei pitänyt olla kilpaileva, eikä ole kilpaileva ja on turnaus. Juuri näinhän edellisessä viestissäni sanoin, joskin hieman eri tavalla.

Se nyt vaan menee niin, että JWC:ssä mukana olleet edustavat suurta osaa siitä porukasta, jotka täällä haluavat ja pystyvät tämänkaltaisiin tapahtumiin osallistumaan. JWC:ssä oli mukana viimeksi 32 pelaajaa, eli 15+1 per joukkue. Turnauksessa riittäisi helposti 10+1 per joukkue, eli yhteensä 44 pelaajaa. Vähemmälläkin voitaisiin selvitä. Eli eipä tuo nyt mitenkään mahdoton määrä ole.

Todella toivon että jossain vaiheessa saataisiin kaivettua jokin mahdollisimman sopiva ajankohta turnaukselle ja houkuteltua kaikki kynnelle kykenevät osallistumaan. Enpä minä tätä olisi järjestelemässä, ellen itse olisi ideasta todella kiinnostunut.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Nyt DK vs. Jatkoaika kärsii pienimuotoista inflaatiota ilmeisesti ainakin.
Ei sen varsinaisesti ollut alunperinkään tarkoitus olla mikään Euroopan suurin spektaakkeli, vaan semmoinen 'vähän enemmän kuin treenivuoro'. Omalta osaltani pahoittelen mikäli on tullut annettua väärää kuvaa.

Tai siis ihan oikea otteluhan tuosta tulee ja todella hienoa että porukka viitsii kauempaakin lähteä pelaamaan. Ja edelleen, jos niitä pelihaluisia sitten täällä palstalla tosiaan niin helvetisti pyörii niin nyt vaan yhteyttä Jiriin ja mukaan. Tuolla toisessa ketjussahan on luvattu että esim. tähän otteluun osallistumalla saa rahvasta paremman paikan JWC-osallistujajonossa.

-------

Ja ketjun aiheeseen. Turnaushan olisi saatanan hieno homma, kaikille sopivaa aikaa ei löydy ikinä eikä kaikkia voi miellyttää millään eikä sitä kannata yrittääkään. Mutta onko täällä tosiaan tarpeeksi porukkaa sitten kuitenkaan kun oikeasti pitää laittaa rahaa tilille ja poistua kotiovesta? Helppohan se on huudella että 'olisin tullut, mutta..'. Yksi suuri ongelma voi olla löytää 4 veskaria.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Tiedän vain, että kaikki halukkaat eivät JWC:hen mukaan mahdu. Minulla on jo ainakin kolme kaveria, jotka olisivat halukkaita, mutta ovat lukeneet tuota ketjua ja todenneet, että eipä kyllä tilaa taida olla uusille tulokkaille.

Kai heillä on tunnukset Jatkoaikaan? Muuten JATKOAJAN harrastekiekkoturnaus nimenä menettää merkityksensä. Nythän DK vs. Jatkoaika-pelissä on jouduttu hankkimaan pelaajia muualta, että peli saadaan pelattua.

JWC osui oikeaan saumaan, sillä on hyvä järjestäjä ja kaikki toimi pelissä mainiosti. Jälkipelit sujuivat hyvin, joten kaikilla jäi hyvä maku suuhun siitä.
Keväällä oli lisäksi osalla porukkaa uusi turnaus, nyt syksyllä kaksi. Kuten Max Power sanoi, rahaa menee jokaiseen ja aikaa. Kaikilla sitä ei ole jatkuvasti pistää, eikä montaa ihmistä kiinnosta uhrata useaa lauantaita juostakseen jossain turnauksissa.

Nyt arvon Nelfor oli innossaan järjestämässä turnausta. Heti ensimmäisenä meni sörkkimään pyhää lehmää ja ehdotti että JWC 2010 pelattaisiin Peurungalla. Asiasta oli jo päätetty aikaisemmin aika yksimielisesti, ja tämä porukka tuntuu olevan konservatiivista väkeä. JWC on ja pysyy Valkeakoskella.

JWC:ssa mukana olleet kokivat, minä mukaan lukien, turnauksen ja jälkipelit erinomaisiksi ja tunnelmia on vaikea ylittää. Turku yritti järjestää viime keväänä vastaavaa turnausta, hieman eri nimellä, ja reisille sekin meni. JWC kokosi tämän palstan aktiivisimmat pelaajat, ja syntyi pienehkö ydinryhmä.

Nyt ulkopuolelta tulee kirjoittaja, joka ehdottaa karkeasti sanottuna miljoonaa asiaa ja minun mielestäni, hieman väkisinkin saada jonkin turnauksen pystyyn. Periaatteella, kunhan on vain kiekkoturnaus. Ei porukka syty sellaiseen nopeasti. JWC on edelleen se must, edellä luetelluista syistä. Tampereella on jopa puhuttu että pidettäisiin pre-JWC tammikuussa.

Mikäli samoja turnauksia järjestetään jatkossakin, missä moni on käynyt, on uuden turnauksen järjestäminen johonkin muuhun väliin aika vaikeaa. Tarkoittaen sitä että sinne saataisiin tarpeeksi väkeä.

Tuo loppukesä voisi olla sopiva aika turnauksen järjestämiselle. Mutta kuten Nelfor itsekin totesi, ei sitä intoa täältä niin vaan kaiveta esiin. JWC tuli, näki ja rokkasi. Se on ykkönen, muut on kaukana perässä.

Se, että kohtaa vastarintaa täällä, niin ei marttyyriksi kannata ruveta. Vastalauseita tulee varmasti, eikä kaikista ideoista varmasti pidetä. Kannattaa kokeilla kuulostella jossain vaiheessa loppukesän päiviä, kiinnostaako silloin ketään turnaus.

Toisaalta, tuo sählyturnauksen ehdottaminen jääkiekkopalstalla oli niin ala-arvoinen ehdotus, että veikkaan monen miettivän millainen Kenneth Doyanar nimimerkin Nelfor takana on.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai heillä on tunnukset Jatkoaikaan? Muuten JATKOAJAN harrastekiekkoturnaus nimenä menettää merkityksensä. Nythän DK vs. Jatkoaika-pelissä on jouduttu hankkimaan pelaajia muualta, että peli saadaan pelattua.
Tottakai heillä on tunnukset, mutta kuten sanoin, niin eivät vaan ole ilmoittaneet itsestään, koska näkevät sen turhaksi tässä tilanteessa.

JWC osui oikeaan saumaan, sillä on hyvä järjestäjä ja kaikki toimi pelissä mainiosti. Jälkipelit sujuivat hyvin, joten kaikilla jäi hyvä maku suuhun siitä.
Keväällä oli lisäksi osalla porukkaa uusi turnaus, nyt syksyllä kaksi. Kuten Max Power sanoi, rahaa menee jokaiseen ja aikaa. Kaikilla sitä ei ole jatkuvasti pistää, eikä montaa ihmistä kiinnosta uhrata useaa lauantaita juostakseen jossain turnauksissa.
Tiedän tämän vallan hyvin ja olen sen useaan kertaan todennut.

Nyt arvon Nelfor oli innossaan järjestämässä turnausta. Heti ensimmäisenä meni sörkkimään pyhää lehmää ja ehdotti että JWC 2010 pelattaisiin Peurungalla. Asiasta oli jo päätetty aikaisemmin aika yksimielisesti, ja tämä porukka tuntuu olevan konservatiivista väkeä. JWC on ja pysyy Valkeakoskella.
Hetkonen. Mitä helvettiä? EN missään vaiheessa ehdottanut muuta, kuin että joskus jatkossa JWC olisi mahdollista järjestää myös Peurungassa. Etkö viitsinyt edes sitä viestiä lukea? Totesin heti alussa, että JWC 2010:n järjestämispaikka lienee jo valittu, enkä missään nimessä ollut hyppimässä sen silmille.

JWC:ssa mukana olleet kokivat, minä mukaan lukien, turnauksen ja jälkipelit erinomaisiksi ja tunnelmia on vaikea ylittää. Turku yritti järjestää viime keväänä vastaavaa turnausta, hieman eri nimellä, ja reisille sekin meni. JWC kokosi tämän palstan aktiivisimmat pelaajat, ja syntyi pienehkö ydinryhmä.
Tämä on varmasti täysin totta. JWC iski hyvään saumaan ja toteutettiin hienosti. JWC ei ole kuitenkaan turnaus, vaan yksi ottelu. Ja kuten olen todennut, niin en MISSÄÄN TAPAUKSESSA ole kilpailemassa JWC:tä vastaan tai mitään sinne päinkään. Kunhan lähdin kartoittamaan mahdollista kiinnostusta tämän tyyppista tapahtumaa kohtaan.

Nyt ulkopuolelta tulee kirjoittaja, joka ehdottaa karkeasti sanottuna miljoonaa asiaa ja minun mielestäni, hieman väkisinkin saada jonkin turnauksen pystyyn. Periaatteella, kunhan on vain kiekkoturnaus. Ei porukka syty sellaiseen nopeasti. JWC on edelleen se must, edellä luetelluista syistä. Tampereella on jopa puhuttu että pidettäisiin pre-JWC tammikuussa.
JWC on must, enkä sen silmille edes yritä hyppiä. Kuten olen sanonut, niin väkisin en mitään ole laittamassa pystyyn ja totesinkin jo, että näillä näkymin kevääksi ei ainakaan mitään saada järjestettyä, joten homma on jäissä. Todennäköisesti tämäkin unohtuu, kuten muutamat muut aiemmat viritykset. Eipä siinä mitään sen ihmeellisempää.

Mikäli samoja turnauksia järjestetään jatkossakin, missä moni on käynyt, on uuden turnauksen järjestäminen johonkin muuhun väliin aika vaikeaa. Tarkoittaen sitä että sinne saataisiin tarpeeksi väkeä.
Totta ja ymmärrettävää.

Tuo loppukesä voisi olla sopiva aika turnauksen järjestämiselle. Mutta kuten Nelfor itsekin totesi, ei sitä intoa täältä niin vaan kaiveta esiin. JWC tuli, näki ja rokkasi. Se on ykkönen, muut on kaukana perässä.
Näinpä. JWC sai yllättävän helposti kasattua porukan kasaan ja järjestettiin hieno tapahtuma. Saman tyyppisellä hengellä itse olisin uutta ja hieman erilaista tapahtumaa järjestänyt, mutta osanottajat puuttuvat.

Se, että kohtaa vastarintaa täällä, niin ei marttyyriksi kannata ruveta. Vastalauseita tulee varmasti, eikä kaikista ideoista varmasti pidetä. Kannattaa kokeilla kuulostella jossain vaiheessa loppukesän päiviä, kiinnostaako silloin ketään turnaus.
Tämä on täysin ymmärrettävää ettei kaikista ideoista pidetä. Mutta kuten aiemmin totesin, niin edes minulla ei ko. ideoihin ole juurikaan intoa, kunhan möläyttelen.

Toisaalta, tuo sählyturnauksen ehdottaminen jääkiekkopalstalla oli niin ala-arvoinen ehdotus, että veikkaan monen miettivän millainen Kenneth Doyanar nimimerkin Nelfor takana on.
Se oli turha ja säälittävä idea, kunhan heitin ohimennen. Näin järjetön tarttuminen tuohon möläytykseen on turhaa, sillä se ei mitään muuta ollut. Ihan niinkuin täällä ei saisi sanallakaan mainita mitään muista lajeista.

Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Nyt ulkopuolelta tulee kirjoittaja, joka ehdottaa karkeasti sanottuna miljoonaa asiaa ja minun mielestäni, hieman väkisinkin saada jonkin turnauksen pystyyn. Periaatteella, kunhan on vain kiekkoturnaus. Ei porukka syty sellaiseen nopeasti. JWC on edelleen se must, edellä luetelluista syistä.

HC-veli Bone taisi nyt koota yhteen monen aidon ja alkuperäisen JWC-pelaajan / huoltohenkilön ymv. ajatukset, tai ainakin sellaisen kuvan olen saanut juteltuani useamman ihmisen kanssa. Oli käväissyt myös omassa mielessä tulla laatimaan vastaava kirjoitus, mutta laiskuuttani en sitten ollut jaksanut.

Jonkinlainen kiekkopeli tai -turnaus jossain välissä ei ole huono idea lainkaan, kunhan se pysyy ns. selkeästi omalla tontillaan, eikä yritäkään olla JWC 2. JWC kun tosiaan on monelle täällä "pyhä lehmä", jota itseoikeutetusti hallinoi etunenässä Herr JWC, eli Tutzba.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
HC-veli Bone taisi nyt koota yhteen monen aidon ja alkuperäisen JWC-pelaajan / huoltohenkilön ymv. ajatukset, tai ainakin sellaisen kuvan olen saanut juteltuani useamman ihmisen kanssa. Oli käväissyt myös omassa mielessä tulla laatimaan vastaava kirjoitus, mutta laiskuuttani en sitten ollut jaksanut.

Jonkinlainen kiekkopeli tai -turnaus jossain välissä ei ole huono idea lainkaan, kunhan se pysyy ns. selkeästi omalla tontillaan, eikä yritäkään olla JWC 2. JWC kun tosiaan on monelle täällä "pyhä lehmä", jota itseoikeutetusti hallinoi etunenässä Herr JWC, eli Tutzba.
Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa nähdä, että tämä ei ole oikeasti kilpailuyritys JWC:tä vastaan, eikä yritä olla JWC2(vaikka siitä sivussa mainitsinkin). Tarkoituksena olisi ollut järjestää tapahtuma, jonne kaikki kynnelle kykenevät jatkoaikalaiset mahtuvat mukaan ja tarkoitus oli myöskin tehdä tämä sopusoinnussa JWC:n kanssa. Tämä ei ole edes konseptiltaan lähelläkään JWC:tä.

Tämä meni juuri niin kuin pelkäsin, että JWC:n porukka ottaa nokkiinsa, kun näkevät että tässä yritetään kilpailla sen kanssa. Tarkoitus oli täysin päinvastainen. Kuten olen itsekin useasti todennut, niin olen todella halukas osallistumaan JWC:hen, jos vain mukaan mahtuu. Olin jo viime vuonna halukas, mutta en pystynyt osallistumaan tuohon ajankohtaan tietyistä syistä. Nyt hieman harmittaa, että JWC:stä on tulossa saman porukan kesken vuodesta toiseen toistuva tapahtuma, jonne ei olla edes kovin kiinnostuneita ottamaan uusia mukaan. Viime vuonna lähes kaikki olivat uusia, joten minne se into on kadonnut?

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mikä siinä on niin helvetin vaikeaa nähdä, että tämä ei ole oikeasti kilpailuyritys JWC:tä vastaan, eikä yritä olla JWC2(vaikka siitä sivussa mainitsinkin).

Alkuperäisessä JWC:ssä on sitten vissiin mukana keskimääräistä tyhmempää sakkia, kun useampikin on kokenut tämän niin.

Nyt hieman harmittaa, että JWC:stä on tulossa saman porukan kesken vuodesta toiseen toistuva tapahtuma, jonne ei olla edes kovin kiinnostuneita ottamaan uusia mukaan. Viime vuonna lähes kaikki olivat uusia, joten minne se into on kadonnut?

Uusia otetaan kyllä mukaan, mutta koska alkuperäiset ovat mm. jo maksaneet paitansa, heillä luonnollisesti on etuoikeus osallistumiseen, osanottajien lukumäärääkään kun ei voi rajattomasti kasvattaa. Reilua, eikö? Ihan kaikki alkuperäiset tuskin pääsevät mukaan, joten kyllä sinne vapautunee paikka muutamalle ei-alkuperäisellekin.

Jos käytäntö ei sinulle sovi, voit vapaasti järjestää vaikka minkälaisen uuden turnauksen tai pelin tai sabakisat tai mölkkyheittelyn tai ihan mitä vaan, kuten nyt näyt tekevänkin. Käytäntöä kun ei tulla muuttamaan ainakaan siksi, että joku täysin random tapaus täällä nillittää, kuinka epäreilua on, että hän itse ei välttämättä mahdu jonkun muun luoman pelikonseptin joukkueiden kokoonpanoon.

Tämä osaltani aiheesta. Mukavaa päivänjatkoa sinullekin, ja vilpittömästi tsemppiä omien peliesi järjestämiseen.

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Nyt hieman harmittaa, että JWC:stä on tulossa saman porukan kesken vuodesta toiseen toistuva tapahtuma, jonne ei olla edes kovin kiinnostuneita ottamaan uusia mukaan. Viime vuonna lähes kaikki olivat uusia, joten minne se into on kadonnut?

Homman juju on vähän siinä, että viime vuonna porukka tuntemattomia lähti keskenään pelaamaan lätkää kun joku yksinkertaisesti ilmotti paikan ja ajan. Sen jälkeen tuo tuntemattomien porukka on tullut tutuksi ja porukkaa on nähty jäiden ulkopuolellakin. Innokkaimmat ovat käyneet kolmessa turnauksessa tällä välin ja vierailuja höntsyvuoroille yms. on tehty. Itse ainakin odotan innolla juuri tuon porukan näkemistä, koska nyt siitä on tullut tuttu ja mukava tiimi.
Tutustun tietenkin muihinkin nimimerkkeihin ja pelureihin mielelläni, ei siinä mitään. Kuitenkin idea on muuttunut siitä tuntemattomien nimimerkkien tapaamisesta tutulla porukalla pelaamiseen.
Into ei siis ole kadonnut mutta ehkä se kohdistuu vähän eri asiaan tällä hetkellä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy