Jatkoajan Fat Camp

• 19 700
  • 64

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Itse voin liittyä tähän kerhoon kanssa... eli pituutta on 185cm ja painoa 115kg. Vatsa on kuin tennispallo ja reidet... no en jaksa enempää itseäni dissata.

Joka tapauksessa tavoitteena olisi päästä vähän alle sadan kilon eli jonnekin 95-98kg. Tällöin saisin 38-koon farkut mahtumaan hyvin jalkaan ja 42-koon kauluspaidat päälle. Kelpaisi itselle.

En viitsi turhaan sitoa itseäni mihkään päivämäärään, koska silloin se suuremmalla todennäköisyydellä jää toteutumatta. Olen jo nyt kesän aikana muuttanut syömistapojani terveempää kohden ja yrittänyt liikuntaa lisätä.

Itse näkisin suurimmaksi ongelmaksi liikunnan puutteen, liian suuret annoskoot ja oluen. Liikuntaa olen nyt pyrkinyt lisäämään, jotta 5-7 kertaa viikossa tulisi tunnin ajan poljettua kuntopyörää, käytyä salilla tai muuten ulkoilla kävellen tai pyöräillen. No enpä tuohon viiteen kertaan ole varmaan kertaakaan kesällä päässyt.

Ruoka-annokset on paha, koska usein töissä on erittäin hyvänmakuista ruokaa ja sitä on hankala ottaa pientä annosta. Ja jos syö jotain salaattia niin sitten illalla on kotona kaamea nälkä.

Olutta tulee viikonloppuisin juotua 6-24 tölkkiä, joten tuntuu välillä, että viikon urheilut menee ihan hukkaan, kun viikonloppuna tinttasee parit kännit.

Nyt viime viikonlopun ördäämisen jälijltä päätin, että koitan juomista vähentää about. 2kertaa kuukautta kohden ja lisätä liikuntaa tilalle. Syyskuussa osuu kohdalle hartaasti odotettu Kreetan loma jota en viitsi laihdutuspuuhilla lähteä pilaamaan. Mutta muuten tarkoituksena olisi pikku hiljaa saada tuo paino putoamaan ja muuttaa elämäntapoja terveämpään suuntaan.

Ehkä tämä tänne kirjoittelu toisi hieman painetta, jotta saisi itsensä liikeelle.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Mukana ollaan.

Silloin ennen vanhaan, kun olut ei vielä niin maittanut, normaalipaino oli noin 90kg hujakoilla, vaikka armeijaan toki meninkin täysin rasvattomana 78kg kuikelona. Nykyisellään, lihasmassa on noista vuosista kasvanut joten 90-95kg sarja lienee järkevin vaihtoehto itselle.

Paino lähti itsellä nousemaan aika selkeästi, kun aikoinaan jatkuvien YT-neuvottelujen ja samanaikaisten stressien multiploituminen parisuhteen vuoksi saivat perisuomalaiseen tapaan tarttumaan pulloon. Tämä tapahtui suurin piirtein viitisen vuotta takaperin, mutta lähes pysyvältä tuntuvaksi lieväksi ylipainoksi mentiin kaksi vuotta sitten, kun hajotin jalkani. Kun joka tapauksessa olin aina liikkunut paljon, nyt liikunta jäi kunnon nousuvaiheessa (eli juuri kesken kuumimman metsästyskauden) pois tyystin. Nopea stoppi liikuntaan ja ruho vaati edelleen paljon energiaa? Tietäähän sen miten tuossa käy. Siihen vielä lisäksi paska opiskelupaikka ja täysin virikkeetön asuinympäristö... noh, kevään 2009 raskaan KK-ketjussa asioinnin lopputulema oli kattava pelastusrengas ja noin 120kg kriittinen massa. Kun normaalielämä alkoi taas kesän korvalla, jatkuva huoli painosta ja omasta terveydestä painonlisäyksen lieveilmiönä kasvoi. Nyt on sitten kesä uitu, pyöräilty ja liikuttu monipuolisesti. Tällä hetkellä paino on 114kg, eli pientä parannusta on tapahtunut.

Tavoitteena on, että metsästyskauden jälkeen (jolloin paino on tippunut jopa 15kg parhaimmillaan) saan pidettyä saavutetun noin 100-110kg, enkä päästä Joulua lihottamaan kuten joka vuonna tähän mennessä.

Tästä pääsenkin sitten näppärästi asettamaan tavoitteeni, eli Juhannus 2010 ja abauttiarallaa 95kg. Minkäänlaisiin pikaisiin painonpudotuksiin kun en usko, vaan ajan kanssa pelkkä oluen käytön vähentäminen ja ruokailutottumusten tarkkailu kaiken liikunnan lisäksi pitäisi riittää tavoitteisiin pääsemiseksi. Välietappeina käytän kvartaalitaloudesta tuttuja osavuosikatsauksia, eli tavoitteet asetin tuossa aprillipäivän hujakoilla (~120kg), nyt kesälomien alettua 1.8 paino on 114kg. Marras-joulukuun paikkeilla olisi suotavaa, että 110kg raja on alitettu. Seuraavan kevään vapunaika pitäisi olla jo alle 105 vähintään, mielellään lähempänä 100kg. Siitä ei tarvitse enää paljoa puristaa, kun kesän aikaan harrastusmahdollisuudet vain paranevat, joten Juhannus ja ~95kg on täysin realistinen tavoite. Siitä eteen päin ei tarvinne kuin ylläpitää samat elämäntavat ja painon pitäisi pysyä kurissa.

Tsemppiä vaan muille projekteihinne!

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Itse voin liittyä tähän kerhoon kanssa... eli pituutta on 185cm ja painoa 115kg. Vatsa on kuin tennispallo ja reidet... no en jaksa enempää itseäni dissata.

Joka tapauksessa tavoitteena olisi päästä vähän alle sadan kilon eli jonnekin 95-98kg. Tällöin saisin 38-koon farkut mahtumaan hyvin jalkaan ja 42-koon kauluspaidat päälle. Kelpaisi itselle.
.

Onpa meillä eriparin vartalot. Pituutta meillä saman verran, minulla painoa 20kg enemmän, mutta minulle menee 38 housut ja 46 kauluspaita tekee tiukkaa. Eikä minulla ole kaljamahaa jonka alle vyön kiristäisin. Taannoin kun painoin yli 40kg vähemmän oli housut 33 ja paita 42. Tsemppiä sinnekin suuntaan, kyllä se tästä..

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Pituutta 176, painoa 74. BMI ~24, mutta kun lihasta ei ole nimeksikään niin onhan tuossa rutkasti ylimääräistä. Kirjataan nyt tässä vaiheessa tavoitteeksi lempinumeroni 69, ja tähtäimeksi liigakauden alku, palttiarallaa kilo kuussa siis.
Voe helevetti. Eihän tästä mitään ole tullut. Heti kun kuukauden loma heinäkuussa alkoi, alkoi myös armoton löhöäminen ja roskaruoan mussutus. Toki terveyden kannalta se varmaankin oli vain hyväksi - mielenterveyden siis. Edellisestä yli viikon kestäneestä lomasta olikin vierähtänyt jo kaksi vuotta, ja niitä viikon kestäneitäkin oli siinä välissä peräti kaksi pätkää.

Mutta nyt se puntari näyttääkin 76 kiloa, kun olisi pitänyt olla 71 tässä vaiheessa. Työaikana tulee toki syötyä paljon fiksummin, mutta silti liian usein tulee repsahdettua sipseihin ja/tai valmispizzaan. Miten pirussa saa itsekuriaan lisättyä? Nyt ei tule lisäystä kuin vyötärölle.

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Miten pirussa saa itsekuriaan lisättyä? Nyt ei tule lisäystä kuin vyötärölle.

Omalla kohdalla roskaruoka, alkoholi sun muut ovat olleet pääasiallisesti mielihyvän takia nautittuja asioita. Nykyisellään liikunta tuottaa monenkertaisen nautinnon noihin edellä mainittuihin verrattuna ja sivuvaikutukset ovat myös moninkertaisesti positiivisia. Parhaat kicksit tulee ilman muuta kavereiden kanssa harrastaessa vaikkapa tenniksestä tai jalkapallosta.

Yksin jos käyn vaikkapa kävelylenkillä niin yritän kattoa siihen jotain tavoitetta joka tuntuu sopivan haastavalta ja jota ei välttämättä ole aiemmin saavuttanut. Sunnuntaina tuli ensimmäisen kerran (ainakin kuntoilun vuoksi) käveltyä varttia vaille kaksi tuntia ja ihan helvetin hyvä olo tuli sen jälkeen. Seuraavaksi kokeilen ehkä kaksi tuntista tai vastaavasti painojen kanssa joku puolitoista tuntia.

Salilla käynnissä on vähän sama homma eli tulee pidettyä kirjaa suorituksista ja hyvää oloa pukkaa päälle kun huomaa edes vähän kehittyneensä. Jos ei huvita katsella salilla eläviä, hihattomiin pukeutuvia, itseään peilaavia juntteja niin jo 20kg-käsipainosetillä pääsee kohtalaisen pitkälle.

Itsekurin puutteeseen voi auttaa jos asettaa itselleen sen yhden herkuttelu-päivän viikkoon tai vaikkapa vetää kännit joka perjantai/lauantai. Luonnollisesti kotona ei kannata turhia herkkuja säilyttää vaan joutuu pakottamaan itsensä kauppaan jos hirveä makean himo iskee. Roskaruokaa toki saa tilattua kotiinsa. Itse en harrasta tälläistä tiettyä herkkupäivää vaan jos joku ilta tekee mieli niin käyn kaupasta ostamassa jotain mässyä tai saatan muuten vain laiskotella parikin päivää.

Kaikki on kuitenkin motivaatiosta kiinni. Suosittelen pitämään jotain kalenteria liikkumisista ja näistä herkuttelupäivistä. Omalla kohdalla jos jonkun hyvän viikon jälkeen näyttää kalenterissa olevan kaksi tyhjää päivää liikunnan osalta niin saan siitä heti uutta motivaatiota nostamaan perseeni sohvalta. Jos ei ihan tosissaan halua sitä läskiä pois, niin tuskin se mihinkään lähtee.

ProCoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Oilers, Arsenal
Voe helevetti. Eihän tästä mitään ole tullut. Heti kun kuukauden loma heinäkuussa alkoi, alkoi myös armoton löhöäminen ja roskaruoan mussutus.

Itselläni lomalla oli täysin päinvastainen vaikutus. Oli helppoa olla "ammattiurheilija" ja liikkua kaksi kertaa päivässä, kun lepoon ja kaikkeen muuhun touhuamiseen jäi silti aikaa. Nyt kun päivät täyttyy töistä ja valmentamisesta, niin omaan liikkumiseen ajan ja energian löytäminen on paljon vaikeampaa.

Mitä tuohon itsekurin lisäämiseen tulee, niin ei kai siihen mitään keinoa ole, valitettavasti. Olen perustellut itselleni asian jotenkin niin, että ihminen luonnollisesti haluaa monia eri asioita ja nämä asiat ovat sitten vahvastikin ristiriidassa keskenään. Eli olla rikas, löhötä kotona, olla lihaksikas, syödä kebebbia ja karkkia jne jne. Jossain tuolla pään sisällä sitten joku pieni punasarvinen mies laittaa ne asiat tärkeysjärjestykseen ja tulee tehtyä sitä mitä lopulta eniten haluaa. Eli meidän läskien tapauksessa valitettavan usein mieluummin mussuttaa sitä hampurilaista sohvalla kuin hankkia hyvää oloa liikkumalla.

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Olen itse nyt pari viikkoa seuraillut painoani + jotain prosentteja lainassa olevalla omron bf510-vaa'alla. Viime viikolla oli käytännössä lepoviikko, mutta tällä viikolla on tehty jo neljä treeniä (2xsali, 2xlenkki). Tuloksena se, että paino on tasaisesti laskenut, mutta rasvan määrä noussut ja lihasten määrä laskenut.

Hyvin ja terveellisesti olen syönyt, mitä nyt lauanaina riipaisin kovan kännin. Vkl:n jälkeen ei arvot mitenkään dramaattisesti muuttuneet, mutta tämän kahden viikon trendi on ollut se, että vaa'an mukaan kilo lihasta on muuttunut kiloksi rasvaa. En mä nyt noita lukuja mitenkään täysin usko, mutta kai se trendin sentään näyttää suunnilleen oikein. Kai mä jotain väärin teen, mutta en vaan tiedä, että mitä se on?

Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tästä se lähtee. Olen toukokuusta asti suunnitellut tekeväni jotain tälle ruholleni, mutta vituthan siitä mitään on tullut, kun kesä vei mennessään.
Polkupyöräkin piti hommata, mutta niille rahoille tuli yllättäen muuta käyttöä, joten lähden urheilemaan aluksi ihan vain reippaalla kävelyllä ja kunnon noustessa tsiikaillaan muita treenimuotoja.

Alkupainosta ei ole tarkkaa tietoa, mutta jonnekin 90-95kg välille se asettuu.

Tavoiteaika: Kesä 2010
Tavoitepaino: 70-75kg

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Seurailkaa leiriläiset myös painon lisäksi vyötärön ympärysmitan muutosta. Miehillä taitaa nykypäivän suositus olla alle 90cm. Pientä vittuilua who:lta kun taisivat pudottaa sitä mukavasta tasan metristä vähän haastavammaksi.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tästä se lähtee.
Jos kaipaat jotain jeesiä tai vinkkejä, niin konsultoi meitsiä!

Tosin toi sun tavoitepainos on kyllä melkoisen pieni, menee jo vähän turhan laihan puolelle. Hommataan sulle vähän lihasta samalla :)

Suosikkijoukkue
Jos kaipaat jotain jeesiä tai vinkkejä, niin konsultoi meitsiä!

Tosin toi sun tavoitepainos on kyllä melkoisen pieni, menee jo vähän turhan laihan puolelle. Hommataan sulle vähän lihasta samalla :)

Joo, jubaillaan asiasta lisempää vaikka perjantaina.

Meikäläisellä rasvaprosentti on sen verran korkea (En tiedä mikä se on, mutta peili- ja käsikopeloarvio taitaa viedä prossat jonnekin 50 hujakoille :D) että "ihannepaino" liikuskelee väkisin noinkin alhaalla.
Aina tulee muisteltua helmikuuta 2004, joilloin painoa oli 68kg ja olin fyysisesti todella hyvässä kunnossa. Lihasmassaa oli tullut lisää ja paino oli tippunut 12kg, mutta vieläkin olin "löysä" ja jenkkakahvaa/ratsastushousua löytyi.
Tuo kertonee tästä mun temppelistä aika paljon.

Ei oo helppoa olla laiska.

Lihasta pitää hommata, kun noihin mittoihin päästään. Pieni ongelma vaan on, että salilla käyminen on aina ollut aika vastenmielistä ja kotona treenaaminen taas tylsää.
MUTTA, no pain, no gain. Täytyy ottaa itseä munista kiinni, kun aika koittaa. Laihtuminen motivoi liikkumaan ja ehkä punttitreeni tulee aikanaan itsestään mukaan.

cc_rider23

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ässät, San Francisco Giants
Mukana ollaan!

Urheilu-ura loppui aikanaan polvivammaan, siitä ne kilot sitten rupesivat kerääntymään. Olen aina ollut pyöreä, mutta urheilemalla pysynyt normimitoissa.

Kesäkuun alussa lukemat olivat 175/104.

Aloitin jättämällä ylimääräiset hiilarit pois ja urheilemalla pikkasen lisää. Tällä hetkellä käyn kerran viikossa pelaamassa salibandyä ja muutaman kerran viikossa metsälenkillä koirien kanssa. Soitan lisäksi rumpuja bändissä, käy sekin kyllä kuntoilusta.

Tänään aamulla vaaka näytti 94,5, eli aika hyvällä mallilla ollaan.
Kaikki on ollut loppujen lopuksi aika helppoa, ja vaimokkeen osallistuminen talkoisiin on ollut myös hyvä apu, vaikkei hänen tarvitse laihduttaa yhtään.

Tavoitepaino on 85, eli vielä on vähän hommia.

Olen saanut lisää itseluottamusta (ei sitä kyllä ole koskaan puuttunut aikaisemminkaan) ja jaksan paljon paremmin. Polvet eivät reistaile ja selkä pysynyt kondiksessa.

Ruokavaliosta sen verran, että kyllä sitä välillä tulee syötyä esim. ruisleipää aamulla, mutta perunoihin, riisiin, pastaan ja vaaleaan leipään en ole koskenut. Olut on myös jäänyt pois päivittäisestä käytöstä. Joskus tulee otettua jokunen olut, eihän sitä voi kokonaan lopettaa. Punaviiniä juodaan kyllä emännän kanssa vähintään 3-4 kertaa viikossa pari lasia.

Ja siis, jos minä pystyin tähän niin pystyy kyllä kuka vaan!
Tsemppiä muille leiriläisille!
CC

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Lähdetään mukaan. Itselläni ei voi nyt ylipainoa sanoa olevan, mitat about 180/80 (ei ole vaakaa nyt tässä), mutta aavistus sellaista laiskan ihmisen löysää settiä on tuonne vatsan seudulle kertynyt. Enkä perkele päästä kertymään.

Sanotaan näin, että tuo n. 80kg -> 75kg 1.8. mennessä. Se ihanteellinen mallipojan paino olisi varmaan 72, mutta aloitetaan tällä.

No niin no, unohdinkin tämän jutun, mutta duunia on toisaalta silti tullut tehtyä. Nyt 12.9. paino on 74,1, joten eteenpäin on menty. Ja näkyy kyllä jo tuollaisen kuuden kilon jälkeen peilissäkin.

Kiva. Pari kiloa ehkä tällä samalla elämäntavalla putoaa vielä helposti. Varsinaista laihdutuskuuriahan en ole vetänyt, vaan yksinkertaisesti rukannut ruokavaliota ja lisännyt reilusti liikuntaa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä lopetin syömisen kokonaan. Liikuntaakaan en harrasta, koska lihas painaa enemmän kuin läski. Nyt harkitsen myös juomisen lopettamista, koska kroppa pitää saada kuivaksi. Enoni sanoi, että punnitus pitää tehdä vähin vaattein. Siksi en käytä enää vaatteitakaan. Ihmiskeho on kaunis.

Suosikkijoukkue
Tästä se lähtee.

2kk takana.

-Farkut ovat löystyneet. Käyn ostamassa perjantaina uudet, täytyy tsekata miten käy tuumien.
-Olo on kaikinpuolin parempi. Jaksan juosta (Lue:Hölkätä) pitempään, kuin moneen moneen vuoteen.
-Lihaserottuvuus: Luulen näkevinäni oikean hauiksen, eli palan.
-Talvitakki on käynyt olkapäistä pieneksi. Meikäläinen on hyvää vauhtia kaappiintumassa.
-Vatsanseudulta on lähtenyt senttejä.

Kyllä tää parempaan suuntaan on mennyt. Lauantaina käyn vaa'alla tsekkaamassa josko oltais 8-kympin huonommalla puolella.

Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
No minullakin on tuollainen fat camp aloitettuna kun kesäkuun lopulla menin vaa'alle ja näkyi 105 kiloa. Ihan puhtaasti syynä on ollut ainoastaan oma laiskuus. Tuolloin kesäkuun lopussa aloin tarkkailla ruokailujani ja sisällytin päivä rutiineihini 12 km reippaan kävelylenkin. Nyt vaaka näyttääkin kokolailla kuukautta myöhemmin 95 kiloa, eli lyhyelläkin matematiikallakin pystyy laskemaan, että kymmenen kiloa on kuukaudessa lähtenyt ja olen kyllä erittäin tyyväinen.

Noniin tuossa oli siis tilanteeni 24.7 eli painoa oli tuolloin 95 kiloa.

Nyt tuosta on viestistä on kulunut noin puoli vuotta kun tänään on 26.1.2010 ja kun tänään menen vaa'alle lukemat ovat 73 kiloa, eli jos tuohon aivan alkutilanteeseen vertaa, niin painan tällä hetkellä 32 kiloa vähemmän kuin kesäkuun lopulla.

Fiilis on kyllä loistava. Suosittelen kaikille!

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Pakko ilmoittautua. Parin vuoden vakavan sairastelun aikana paino nousi 110 kiloon ja kunto laski nollaan. Nyt on operaatiot tehty ja lääkitys kohdillaan.
Tammikuussa lähtenyt jo 5 kg aika helposti. Alkoholi taas kokonaan pois , pikkuisen syömisen skarppaamista ja kovaa kuntopyöräilyä.

Tavoite on alle 90 kg, koska en enää pysty oikein lihasmassaa kasvattamaan.
Aikanaan olin kyllä yli 90- kiloisena erittäin kovassa kunnossa.

Jospa vuodessa onnistuisi.

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Meikäläinenkin on tälläista omaa fättistä pitänyt yllä, tavoitteena saada paino 98kg -> n.80kg.
Pari viikkoa menikin hyvin, jaksoin sotkea crosstraineria sekä venytellä yms. Mutta sitten tuli räkätauti enkä ole tehnyt mitään viime keskiviikon jälkeen paitsi poistanut räkää päästä. Nyt täytyisi saada motivaatio takasin ja kyllä varmaan jo uskaltaa lähteä rehkimään vaikka nokka tukossa onkin.
Kertokaas jotain hyviä motivaatio keinoja ja ei, ei mitään että mieti miltä näytät sitten 20kg keveämpänä, se ei ole ennenkään toiminut. Jotain mikä saisi heti liikkeelle.

Tumpero

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS-kannattajat.net
Nyt tuosta on viestistä on kulunut noin puoli vuotta kun tänään on 26.1.2010 ja kun tänään menen vaa'alle lukemat ovat 73 kiloa, eli jos tuohon aivan alkutilanteeseen vertaa, niin painan tällä hetkellä 32 kiloa vähemmän kuin kesäkuun lopulla. !

Onnea, tämä on kyllä tosi kova suoritus.

Voisin itsekin ilmoittautua tänne, jos saisin siitä vielä vähän extra-motivaatiota. Tällä hetkellä omat mitat ovat 190/94 ja painossa ei valitettavasti hirveästi ole sitä lihasta mukana, vaan enemmänkin sitä noh.. läskiä.

Vielä heinäkuussa mittari näytti 85kg, kiitos Suomen parhaan kuntokoulun, mutta omaa laiskuuttaani menin päästämään sen takaisin "normaaliksi". Muutenkin paino on aika useasti mennyt jojon lailla ylös-alas-ylös.

Nyt olen 10 viikkoa pitänyt treenipäiväkirjaa ja siinä ajassa on noin 3kg lähtenyt pois. Voisin olla enemmänkin laihtunut, mutta joulu ja uusivuosi tuli todella vittumaiseen väliin.

Motivaatio on tällä hetkellä suht korkealla, tosin kovasta pakkasesta johtuen olen aika paljon sisällä joutunut tekemään treeniä. Juoksemaan olisi jo kova hinku.

Tuleva oma jalkapallokausi lähestyy taas ja toivottavasti ensimmäiseen peliin mennessä ensimmäinen numero painossa alkaa kasilla. Raporttia tulossa varmaankin noin kuukauden välein, miten projekti etenee.

J.Petke

Jäsen
Olen myös tässä vuoden alussa aloittanut terveellisemmän elämän ja kiinnittänyt enemmän huomiota liikkumiseen ja syömiseen. Painoa alussa oli 126,5kg ja nyt on menossa ensimmäinen rajapyykki rikkoutumassa ja paino on menossa alle 120. Ruokaa ei pysty syömään niin paljoa kuin pitäisi mutta kunnollinen ruoka ja terveellisemmät elämäntavat auttavat pitkälle. Vielä tästä kun saisi 30kg pois niin olisin tyytyväinen. Siihen tosin menee aikaa.

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Päivitystä: Projekti siis alkoi vuoden alusta. Tammikuussa lähti 5 kg. Seuraavaan 5 kiloon meni 1.5 kk. Nyt paino on 100 kg,Tavoitteena 90.

En ole aikaisemmin laihduttanut, enkä tiedä aiheesta mitään. Ajattelin , että homma on yksinkertaista: vähemmän syöntiä ja enemmän liikuntaa.
Elimistö kuitenkin taitaa olla aika ovela ja yrittää varastoida vähäisen ravinnon. Paino ei enää putoakaan ja tuuban soittelu on pudonnut parista päivittäisestä joka toiseen päivään. Ei tämä niin helppoa olekaan.

Kuntopyörän kaveriksi tulee soutulaite.

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Pituutta 176, painoa 74. BMI ~24, mutta kun lihasta ei ole nimeksikään niin onhan tuossa rutkasti ylimääräistä. Kirjataan nyt tässä vaiheessa tavoitteeksi lempinumeroni 69, ja tähtäimeksi liigakauden alku, palttiarallaa kilo kuussa siis. Ei mikään hurja tavoite, mutta pysyviä tuloksia on tarkoitus saada.

Voe helevetti. Eihän tästä mitään ole tullut. Heti kun kuukauden loma heinäkuussa alkoi, alkoi myös armoton löhöäminen ja roskaruoan mussutus. Toki terveyden kannalta se varmaankin oli vain hyväksi - mielenterveyden siis. --- Mutta nyt se puntari näyttääkin 76 kiloa, kun olisi pitänyt olla 71 tässä vaiheessa.

Näin siis viime kesänä. Tuolloin homma kusi henkiseen rasitukseen. Olin niin totaalisen puhki liiasta duunista, etten jaksanut tehdä lomalla yhtään mitään. Tänä kesänä fiilis oli aivan toisenlainen. Jo keväällä liikunta oli sujunut paljon paremmin kuin ennen, kun vanhat toistuvat polvi-nilkka-penikkatauti-vaivat tuntuivat lopultakin jäävän taakse. Loman alkaessa olikin heti virtaa liikkua enemmän.

Tänään vaaka näytti ensimmäistä kertaa kuutosella alkavan lukeman 69,5. Olisi kai pitänyt vielä leikata kynnet ja sylkäistä lavuaariin, jotta lukema olisi vielä pyöristynyt alemmas ja voisin hehkuttaa alkuperäisen tavoitteen toteutumista. No, väliäkös se oikeasti numeroista on. Olennaista on se, että nyt alkaa olla olemassa kohtuullinen pohja harrastaa säännöllistä liikuntaa, ja kroppakin tuntuu kestävän sitä paremmin, kun ylimääräinen 10 % on pudonnut kyydistä. Haittapuolena housut sopivat nyt kovin huonosti - miksi pitikin juuri kevään puolivälissä mennä uusimaan vaatekaappia!

Nyt tavoitteena on säilyttää säännöllinen liikuntaharrastus, ja alkaa vähitellen muuttamaan loppuja ylimääräisiä kiloja rasvasta lihasmassaksi. Talvikautta ajatellen vahvassa harkinnassa käsipainojen sekä pienen ja näppärän treenipenkin hankinta. Kuntopyöräkin voisi olla mukava. Kahteen viimeiseen otan mieluusti suosituksia/mielipiteitä vastaan.

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Nyt on parin vuoden aikana tullut oltua hieman huolimaton ruokavalion kanssa ja tasta johtuen on paino lisaantynyt runsaasti. Ulkomuoto on arsyttanyt jo pidemman aikaa ja vaimoltakin alkaa tulemaan jo pienta kuittia asiasta tasaisin valiajoin, joten.. Paatin sitten aloittaa kurinalaisen ruokavalion yhdistettyna treenaukseen ja tavoitteena olisi helmikuuhun mennessa ottaa painoa 15 kiloa pois, kasvattaa lihasmassaa lahes saman verran ja pudottaa rasvaprosentti alle 18%.

Tanaan oli viimeinen massayspaiva ja huomenna alkaa uusi tie kohti terveellisempaa huomista. Treeniohjelma on aika lepsu omasta mielestani, mutta yli puoli vuotta on aikaa tavoitteeseen joten mitaan suurempia taikatemppuja ei tarvitse onneksi tehda.

1, 2, 3... Start!

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Päivitystä: Projekti siis alkoi vuoden alusta. Tammikuussa lähti 5 kg. Seuraavaan 5 kiloon meni 1.5 kk. Nyt paino on 100 kg,Tavoitteena 90.

En ole aikaisemmin laihduttanut, enkä tiedä aiheesta mitään. Ajattelin , että homma on yksinkertaista: vähemmän syöntiä ja enemmän liikuntaa.
Elimistö kuitenkin taitaa olla aika ovela ja yrittää varastoida vähäisen ravinnon. Paino ei enää putoakaan ja tuuban soittelu on pudonnut parista päivittäisestä joka toiseen päivään. Ei tämä niin helppoa olekaan.

Kuntopyörän kaveriksi tulee soutulaite.

Dieetin alkuvaihe on yleensa se kaikkein helpoin, nesteet poistuvat ja paino tippuu kuin maagisesti. Kuukauden parin jalkeen paino ei enaan tipukaan ja motivaatio alkaa laskemaan ja sitten ihmetellaan kun mikaan ei auta..

Pointtina on itseasiassa dieetin aikana syoda enemman kuin aikaisemmin mutta jakaen ateriat tasaisesti paivan varalle. Omakohtaisen kokemuksen perusteella olen huomannut etta vaharasvainen, vahahiilihydraattinen ja proteiinipitoinen dieetti on tehonnut kaikista parhaiten. Jattamalla riisin, perunat ja pastan pois korvaten lisukkeet taysin kasviksilla ja siirtyen pelkastaan taysjyvatuotteisiin olen huomannut etta aineenvaihdunta kasvaa ja keho ei varastoi liikaa tavaraa paikkoihin mihin et sita halua. Et voi liikaa naannyttaa itseasi, kehosi tottuu siihen ja alkaa sulkemaan toimintoja pikkuhiljaa. Tama ei missaan nimessa ole terveellista. On hyva pitaa tietyn valiajoin myos anything goes-paivia jossa pyritaan ns. huijaamaan kehoa sita luulemaan etta ruokaa on tarjolla runsaasti ja taten kiihdyttamaan aineenvaihduntaa entisestaan, ihmiskeho kun on evoluution saatossa kehittynyt vain ja ainoastaan yhta paamaaraa varten: selviytymaan.

Kaloreita kannattaa laskea ja oman kalorirajan sisalla pysya, orjallisesti. Limpparit, jaatelot, sipsit ja muut herkut kannattaa unohtaa samantien ja alkaa nakertamaan sita porkkanaa televisiota katsellessa, oikeasti.

Hyva ruokavalio yhdistettyna saannolliseen liikuntaan tekee ihmeita.

Jos haluaa pudottaa painoa nopeasti ja tehokkaasti, pitaisi keskittya lihasten kasvattamiseen aerobisen liikunnan sijasta jattaen juoksemisen/pyorailemisen/soutamisen kahteen kertaan viikossa ja pitaen kuntosalikerrat kolmessa kerrassa tehden 40 minuuttista treenia. Ei painonpudotus tarvitse niin paljoa treenia kuin yleisesti luullaan, se pitaa vain yhdistaa tiukkaan ruokavalioon ja terveelliseen elamantapaan ja tuloksia tulee yllattavankin helposti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy