Pärnäinen on ihan faktuaalisesti vienyt jatkoajan huonompaan suuntaan, vaikka tuskinpa kenenkään käy kiistäminen, etteikö keskustelu olisi mennyt huonoksi jo sisäsyntyisesti.
Jatkoajan moderaattorit tuntuvat kesällä aktivoituneen hieman, mutta moderoinnin suhde (ja kohdistaminen) vs. todellisuus on todella heikolla tasolla. Kesällä vain muutama topikki pysyy pikkuisen aiheessa, mutta kaikki muut rönsyävät ympäri ja ämpäri. Onhan tämä iso porukka, mutta toimiva ja reilulta vaikuttava moderaattorikunta olisi eka asia laittaa kuntoon.
Sisällöt on mennyt todella heikoiksi kuten
@Warrington ja useat muut kertoivat. En enää lue tätä sivua sisällön vuoksi ja Pärnäsen artikkelia minä en edes avaa ja se on paljon se. Olen todennut, ettei minun kannata päivääni pilata ylipäällikön päiväkäskyllä.
Jos ajatellaan sitä kehitystä, johon maailma on ollut menossa niin Wennströmin aikaan hän vastasi kritiikkiin omilla kasvoillaan ja lähes päivittäin. Hänelle selvästi oli jonkinlainen "hengen asia", että päätoimittaja oikeasti vastaa. Se lisäsi kuvaa avoimuudesta ja siitä, että sisältö kiinnostaisi päätoimittajaa ja hän tosiaan asettui itse toimittajan ja jutun väliin.
Pärnänen on sulkenut foorumin eli kaikki avoimuus ylläpidon puolelta on kadonnut ja tilalle on tullut ylimielisiä yksittäisiä artikkeleita. Kaikki viestii siitä, että nykyisessä mediakentässä jatkoaika on nyt menossa ihan toiseen suuntaan kuin se kehitys oikeasti olisi menossa. Tältä osin oma toiveeni on, että Pärnäsen työsuhde purettaisiin pian ja tilalle saataisiin toimittaja, joka palauttaisi tänne ainakin avoimuuden ja tasapuolisuuden takaisin. Niilläkin päästäisiin jo pitkälle.