Jatkoaikaparlamentti – ehdokasasettelu

  • 25 753
  • 404

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
@Käyttäjänimetön: Oliko Hailuodossa haita? Olen nostanut hait esille aiemminkin. Tietojeni mukaan hain liikkeistä on silminnäkijähavaintoja Espoon ja Helsingin suunnalla, sillä hait pitävät raskaammasta musiikista. Kysyisinkin sinulta, arvon pääministeri, teitkö ekskursiollasi haihavaintoja? Pitääkö tässä ryhtyä perustamaan tutkimusryhmää - jaa, juu vai kyllä?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kysyisinkin sinulta, arvon pääministeri, teitkö ekskursiollasi haihavaintoja?
En tehnyt. Hailuodon etymologiahan perustuu ilmeisesti sanaan Haililuoto eli oikeasti se on Silakkaluoto, sillä haili = silakka. Haikaloistahan pyöriäistä on toisinaan Oulunkin seudulla havaittu, tosin nykyisin harvemmin. Noin 10 vuotta sitten Perämerellä seikkaili yksi ryhävalas, sitäkään ei nyt näkynyt. Muistaakseni joskus 1800-luvulla Siikajoella oli joku iso valas, en nyt muista mikä, ja Google ei myöskään muista. Viime vuonnahan tutkijat varoittivat, että pian Itämeressä uiskentelee valkohaita. Haihavaintojen ennustetaan siis olevan nousussa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Panostin vähän lisää tähän hallitushommaan ja olin eilisen suomen kielen intensiivikurssilla. Ehkä nyt vähän parempi.

Hallitusohjelmasta sen verran että onhan RTK-palvelun ja Lukon lisääminen rikollisjärjestöjen listalle edelleen siellä? Annars vi är ju bra med allt.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla on vastuu. Kuten edellä kirjoittamastani on pääteltävissä, olen jo tarttunut hallituksen ensi metreillä joihinkin päihdepoliittisiin asioihin. Lisää on luvassa. Viskiä en ole kieltämässä, ja harkitsenkin parhaillaan mm. sellaista pontta, että kylminä työpäivinä työntekijöille - mikäli työnkuva sallii - annetaan aamulla työnantajan kustantama viskikopsu, jotta veri kiertää jelepakkaammin.

Ettei homma lähde käsistä, niin perusmallin sekoiteviski saa kelvata, ellei työnantaja välttämättä halua tarjota fiinimpää tuotetta. Lord Calvertia ei sentään sovi tarjota, sellaisen moskan juottamisesta mennään saakeli työtuomioistuimeen.

Suoraselkäistä ja mutkatonta, hienoa. Ministeriura lähtenyt mukavasti käyntiin näemmä.

Onko herra ministeri ottanut huomioon lukuisat ammatit, missä aamukopsun nauttiminen on haitallista, jo ei suorastaan vaarallista? En voi kuvitella Maa- ja metsätalousministerin katselevan hyvällä kun Stadin pirssit surauttelee aamutuimaan kopsuissaan. Maallahan se taitaa olla suorastaan vaatimus jotta isäntä pääsee valtransa kyytiin?

Karvaministeri Raikkaalle(huikea nimi): oletko harkinnut komiteaehdotustani? Vai miten se määräämänne asetus aiotaan valvoa? Ministeriön erikoisjoukot? Karvakytät?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jatkoajan eduskuntatalon ovet avattu.

Keskittäkäämme jatkossa keskustelu tuohon ketjuun, ehdokasasettelu alkaa jo olla menneen talven lumia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös