Jatkoaikaparlamentti – ehdokasasettelu

  • 25 806
  • 404

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kerroin vaali-iltana, että Suomen pitää perustaa 50 000 henkilön nopean toiminnan joukot. Luin tänä iltana lehteä, ja kappas, nopean toiminnan joukot perustetaan. Linkki tämän päivän Ilta-Sanomiin. Ei toki noin isot koukot, mutta jostakin on aloitettava.

Juttujen perusteella tuommoinen nopeasti ja aggressiivisesti reagoiva joukko on jo olemassa. Niitä kutsutaan MV-lehden lukijoiksi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Juttujen perusteella tuommoinen nopeasti ja aggressiivisesti reagoiva joukko on jo olemassa. Niitä kutsutaan MV-lehden lukijoiksi.
Ei niistä kuitenkaan tosipaikan tullen mihinkään olisi, kunhan kansainvälisessä ATK-verkossa mouhuavat.
Mitä hallitus siis aikoo tehdä yliluonnolliselta tuntuvien sattumien ehkäisemiseksi? Tämä ei ole ensimmäinen kerta!
Asia on etenemässä. Hallitus on ottanut yhteyttä meedioon. Kyseinen meedio ottaa yhteyttä tänä vuonna kuolleeseen Rauni-Leena Luukanen-Kilden henkeen. Rauni-Leena neuvoo meitä näissä yliluonnollisten asioiden ongelmatilanteissa. Hallitus ei jää ihmettelemään minkäänlaisia ongelmia universumin koitoksissa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Pääministeri @Käyttäjänimetön : Ehdotan, että RKP:lle asetetaan takaraja tuon hallituspaikan suhteen. Puolueen olisi tänään ilmoitettava edes jonkun kansanedustajan näppäimistöllä/kännykällä hallitushaluistaan, muuten heidät jätettäisiin kylmästi oppositioon.

Eihän tästä tule yhtikäs mittään, jos yksi puolue hidastaa hallituksen nimittämistä virkaansa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Haluatko lukita vastauksen? Joskus tuntuu että Kalliossa ymmärretään paremmin miten saada kasvit kasvamaan kun lähimmällä maatilalla.
Riippuu kasvista. Hippitupakin kasvatuksesta nuo tietävät kaiken, mutta laitapa jopopoika viljahalmeen laitaan tekemään selkoa, kasvaako pellossa ohraa vai ruista.

Jonkinlainen kulttuurivallankumouksen ihmisystävällinen ja kasvattava light-versio olisi Suomessakin paikallaan. Muiden muassa Helsingin yliopiston koko humanistinen tiedekunta ja kaupungin mainostoimistoväki pitäisi pakotetusti raahata johonkin Pudasjärven-Taivalkosken seudulle mottimetsään ja risusavottaan puoleksi vuodeksi. Ei olisi siellä tylsämielisyyttä lietsovaa musiikkia eikä valkoviiniä saatavilla, eikä itse käärittyjä sätkiä liioin sallittaisi. Kymmentuntisen työpäivän jälkeen väki käy pyykillä ja iltasaunassa, jonka jälkeen sallittua ajanvietettä ovat mm. kortinpeluu, puukäsityöt sekä seudun suuren kirjailijan tuotantoon tutustuminen. Radiosta kuunnellaan Metsäradio ja Maamme-laulu, joiden jälkeen hiljaisuus, saatana.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Pääministeri @Käyttäjänimetön : Ehdotan, että RKP:lle asetetaan takaraja tuon hallituspaikan suhteen.
Kyllähän ehdotuksesi herätti minussa välittömän reaktion, että kyllä, näin on, samaa mieltä olen. Mutta sitten muistutin itseäni siitä, että onhan nyt kesä ja muutenkin hiljaista aikaa. Lähden pian reissuun ja palaan internetin äärelle pe 3.7. Josko kompromissinä tekisimme niin, että mikäli tuohon 3.7. mennessä RKP ei ole ilmaissut kantaansa, niin siinä tapauksessa RKP ei ole hallituksessa mukana? Toki, jos valtaisa enemmistö on jo nyt sitä mieltä, että RKP:tä ei enää odotella yhdenkään yön yli, niin käy sekin, mutta ensisijaisesti olen tuon 3.7. takarajan kannalla.

Pitäisikö tässä olla minulle sijainen sillä välin, kun olen hallintovaliokunnan Honolulun-matkalla. Varmaan pitää, kukahan se olisi. Mikään pykälä ei sitä kerro.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pitäisikö tässä olla minulle sijainen sillä välin, kun olen hallintovaliokunnan Honolulun-matkalla. Varmaan pitää, kukahan se olisi.

Pääministerin sijaiseksi määrätään joku toinen ministeri, mutta ilmeisesti valinta on vapaa.

Mutta ei kai tässä vielä mitään sijaisia tarvita, kun hallitustakaan ei ole vielä virallisesti saatu muodostettua. Eduskunnan puhemiehenä muistuttaisin, että hallituksen kokoonpano pitäisi kai hyväksytyttää eduskunnalla. Tämä voi jopa olla tarpeen, sillä näin opposition silmistä katsottuna rivinne ovat lähteneet rakoilemaan jo ennen kuin mitään on saatu edes aikaiseksi...

Oppositio ottaa Naton vastustajat vastaan avosylin. Tarjolla rauhaa, rakkautta ja rusinapullia.

Edit: ei kai hallitusta tarvitsekaan vielä tässä vaiheessa hyväksyttää. Eli jääkäämme odottelemaan välikysymyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyllä RKP:n väkeä pitää ymmärtää. Oletan, että siellä juhlitaan vaalivoittoa läpi kesän ja tanssitaan parhaillaankin juhannusalon ympärillä. Älkäämme olko kohtuuttoman ankaria.

Maan kannalta olennaisia asioita pitää kuitenkin edistää riippumatta siitä, jatkaako RKP kesäistä juhlintaa vai ei.

Pääministeri @Käyttäjänimetön, puolustusministeri @Stonewall sekä Nato-, veneily- ja jazzministeri @Freddie Freeloader voisivat ottaa kantaa, millä toimenpiteillä ja aikataululla hallitus ryhtyy edistämään Suomen Nato-jäsenyysasiaa. Pääministerin puolueessa on esiintynyt jotain separatistista sekoilua. Ehkä pääministeri täsmentääkin, mikä on Perussuomalaisten kanta.

Toinen painavanpuoleinen asia. Maa- ja metsätalous- sekä päideasiain ministerinä teen ehdotuksen oikeus- ja sisäasiainministerille @Dee Snider, joka voi viedä asiaa kohti maalia:

Esitys: Tilaviinan valmistus- ja myyntioikeus. Esitän, että maanviljelyjöillä olisi oikeus tislata oman tilan viljasta ja omilla viinankeittovehkeillä tilaviinaa, jota saisi sitten myydä vapaasti tilalta. Osto-oikeus olisi täysi-ikäisillä nykyisen lain mukaisesti. Eläkeläisille pikkuputeli kaupan päälle, jos ostavat litraisen.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Josko kompromissinä tekisimme niin, että mikäli tuohon 3.7. mennessä RKP ei ole ilmaissut kantaansa, niin siinä tapauksessa RKP ei ole hallituksessa mukana? Toki, jos valtaisa enemmistö on jo nyt sitä mieltä, että RKP:tä ei enää odotella yhdenkään yön yli, niin käy sekin, mutta ensisijaisesti olen tuon 3.7. takarajan kannalla.

Pitäisikö tässä olla minulle sijainen sillä välin, kun olen hallintovaliokunnan Honolulun-matkalla. Varmaan pitää, kukahan se olisi. Mikään pykälä ei sitä kerro.
Hyväksyn ehdottomasi takarajan ilomielin! Pääasia, että RKP:lle näytetään selkeät rajat. Pääministerin varsinainen sijainen(eli @FASlapsi ) on tällä hetkellä lomilla joten Käyttiksen viransijaisena toimii palstauraltaan pisin ministeri eli Perussuomalaisten asunto-ja elintarvikeministeri @Vanha Len .

Valtioneuvoston nettisivujen mukaan pääministerin 1. sijainen on kakkoshallituspuolueen johtaja, 2.sijainen määritellään ministerikokemuksen perusteella, mutta koska kaikki meistä ovat ensikertalaisia, sovelsin hieman, ja muutin pykälän koskemaan Jatkoajan palstauran pituutta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kiitoksia vastauksistanne @Everton ja @Barnes. Olen tällä hetkellä lukemassa Iijoki-sarjaa läpi, tavoitteena on lukea se kolmessa vuorokaudessa, joten ei tässä ehdi kaikkia pykäliä tarkastamaan.

Perussuomalaiset saavat äänestää Nato-kysymyksessä täysin omantuntonsa mukaan. Puoluejohtajana olen mitä voimakkaimmin liittymisen puolesta. Vapaus äänestää miten haluaa, johtuu siitä, että eduskuntaryhmämme pysyisi koossa, ja koska asia on erikoislaatuinen. Uskon kuitenkin, että eduskunnan enemmistö on myönteisen Nato-kannan puolella. Ei muutama korpikommunismiin suuntautunut änkyrä sitä asiaa miksikään muuta. RKP:tä kyllä tarvitaan tähän äänestykseen, jotta liittyminen mahdollistuisi. (kaikenlaiset palkintovirat, liput suosikkiyhtyeiden keikkojen takahuoneisiin yms. ovat tietenkin käytössä)

Muistutan, että Natolle ei = sellainen on TOJ:n kelkassa.

Lisäys: Iijoki-sarjassa on 16993 sivua. Vuorokaudessa on siis luettava 5664,33 sivua. Se tekee 236,01 sivua tunnissa, jos lukee 24/7. Täytyy siis lukea noin neljä sivua minuutissa eli yhteen sivuun saa mennä noin 15 sekuntia. Hoppu meinaa olla!
 
Viimeksi muokattu:
Mikäli @Major Julli :n bakfylla meinaa mennä pitkäksi, järjestän välittömästi (eli nyt) uudet puheenjohtajavaalit RKP:n sisällä. Ehdokkaita on luonnollisesti vain yksi (minä). Toisaalta äänestäjiäkin on vain yksi, joten tätä voidaan pitää täysin oikeutettuna ja tasa-arvoisena tilanteena. Mikäli voitan vaalit, eli mikäli @Tuamas suostuu valintaani puheenjohtajaksi RKP:n hallitukseen liittyminen on selvä asia ja astuu voimaan välittömästi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Lisää rahaa Suomen jalkapallolle, eikö niin?
Ei kai siitä mitään haittaakaan olisi. @Jaws kysyi asiallisesti miten hallitus pyrkii edistämään Huuhkajien EM-ja/tai MM-paikan saavuttamista. No, minä viestintäministerinä lupaan säilyttää YLE:n jalkapallotarjonnan nykyisellä tasolla, jotta nuoriso pystyy ottamaan mallia ammattilaispelaajista. Myös kotimaisen Veikkausliigan asema on taattava.

Jalkapallon rahoituskysymyksen siirrän urheiluministeri @Ralph :ille.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Ei kai siitä mitään haittaakaan olisi. @Jaws kysyi asiallisesti miten hallitus pyrkii edistämään Huuhkajien EM-ja/tai MM-paikan saavuttamista. No, minä viestintäministerinä lupaan säilyttää YLE:n jalkapallotarjonnan nykyisellä tasolla, jotta nuoriso pystyy ottamaan mallia ammattilaispelaajista. Myös kotimaisen Veikkausliigan asema on taattava.

Jalkapallon rahoituskysymyksen siirrän urheiluministeri @Ralph :ille.

Minä puolestani siirtäisin potkupallon rahoituksen yksilölajeille.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Vaikka mine puhu vähä hoono soomi kun meillä ei på Närpes muutakuin svenska puhuta niin kädenoijennuksena käydä tämä keskustelu suomella.

Jaa, me SFP tulla hallitus. Kaikki posti kelpaa, ei kynnysehto. Kun ei jaksa lukea koko ketju niin kertoko joku kuka pääministeri?
 
Vallankaappaus yritykseni meni siis päin helvete! Toisaalta, on ilo ja kunnia, että puolueemme johtohahmoa ei enää bakfylla vaivaa. Uuteen nousuun!
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Muistutan, että Natolle ei = sellainen on TOJ:n kelkassa.

En ole Natolle saanut yhtään järkevää perustetta.

EI NATOLLE - "sanoohan sen jo terve järkikin."

Mutta...
Jos Natosta esitetään välikysymys, pitää odotella eduskunnan äänijakaumaa, että voin päättää äänestänkö tyhjää vai hallituksen hajoittamista vastaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Vaikka mine puhu vähä hoono soomi kun meillä ei på Närpes muutakuin svenska puhuta niin kädenoijennuksena käydä tämä keskustelu suomella.

Jaa, me SFP tulla hallitus. Kaikki posti kelpaa, ei kynnysehto. Kun ei jaksa lukea koko ketju niin kertoko joku kuka pääministeri?
Käyttis siis är statsminister, du är valtiovarain-ja työministeri! De är riktigt vaikea salkku kannettavaksi. Muita ministereitä SFP ei saanu.

Regeringen är puhdas porvarihallitus, nej socialdemokraterna, De Gröna eller Vänsterförbundet. JAWOHL!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Herra pääministeri @Käyttäjänimetön

Eduskunnan puhemiehenä tiedustelen, että onko kaikilta ministereiltä nyt saatu vahvistus ja tämä hallituskokoonpano voidaan vahvistaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös