Jatkoaikalaisten loukkaantumistilanne

  • 5 296
  • 52

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Eli nyt kun liigajoukkueiden palstoilla on loukkaantumistilanteita, niin lisätään tänne jatkoaikalisten loukkantumistilanteet.

Itsellä selkä aivan paskana. Ei mitään tietoa mistä tullut. No, onneksi kiltti lääkäritäti määräsi hyviä höpö-höpö pillereitä, joilla tosiaan kivut lähtevät. Kahden viikon kuluttua takaisin lekuriin jos oireet jatkuvat. Eli kaksi viikkoa ollaan katsomon puolella.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Katsomon puolella ollaan oltu kohta kolmisen viikkoa. Ranne murtunut parista kohtaa, kipsi pitäisi saada pois tasan viikon päästä. Sitten kuntouttamaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Pari päivää ihan normiflunssassa, joka tehokkaalla tropituksella on jo hellittämässä, joten vedonlyöjille vihjeeksi: huomenna kokoonpanossa ja tutulla paikalla ykkösketjun sentterinä.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Jeps, olkapää leikattiin joulukuussa. Toipuminen on muuten ollut ihan odotettua, mutta ulkokierto on aivan riittämätöntä, ilmeisesti on jotain jänteitä kiristetty oikein huolella. 3kk leikkauksesta pitäisi saada kädet "ota rahat!" asentoon, ja melkein siinä kyllä ollaankin jo kaikesta huolimatta.

Kuntoutus meneillään ja jotain jumppaliikkeitä teen silloin tällöin (ainiin joka päivä), ja viikon - parin välein sitten sen ihanan fysioterapeutin luona vähän koskettelussa. NYt kun on parit päivät tehnyt vähän voimareeniä siihen, niin on kyllä tuntunut hyvältä koko olkapää! Sählyt ja muut ovat olleet pannassa, mutta josko sitä lähiviikkoina pääsisi vetelemään.
 

Charlie Horse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Näin kiekkopiireissä tyypillinen tsekki-vaiva, eli nivuset sökönä. Kauan on jo tuskailtu, mutta parempaan suuntaan menossa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Itselläni sama ongelma kuin ketjun avaajalla.

Selkähän se niksahti kiihkeässä kiekkomatsissa eli toisin sanoen olin ihan yksin luistelemassa tyhjässä kaukalossa. Eipä tuota huomaa muuta kuin joskus autolla ajaessa joskus vihloo.

Syö se silti tehoja, kun pitää pelata puolikuntoisena.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Polvi on vähän vihoitellut viimeaikoina, mutta tuskin on mitään vakavaa. Portaita noustessa vihloo hieman, ennenkin on tehnyt sitä, ja aina se on loppunut parissa päivässä, niin varmaan nytkin. Takapihalla on tuommoinen 6m x 20m jäädytetty kenttä ja tullut aika useasti jo luisteltua, liekö siinä sitten tullut jotain damagea, kun tilanpuutteen vuoksi joutuu tekemään äkkinäisiä pysäytyksiä/kaarroksia, varsinkin jos innostuu luistelemaan kovempaa. Pitänee keskittyä enemmän hidastempoiseen kikkailuun.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Polvet niin prrrrrrrrkeleen kipeät. Tein pitkän kävelylenkin viime viikonloppuna ja oikaisin metsän läpi takaisin. Poluilla oli runsaasti kiviä, jyrkkiä nousuja ja laskuja. Aina vaan särkee polvia.

Selkä on meillä sukuvika. Itseäni sen on vaivannut puoli elämää. Mitään parempia vinkkejä en voi kuitenkaan antaa, sillä selkävaivathan ovat niin yksilökohtaisia.

Ristiselkään suosittelen tosin venyttelyä, sen vaikutus näkyy yleensä nopeasti. Kyykkyyn vaan suorin selin ja kyynärpäät reisiä vasten. Siinä sitten hieman nytkytellen minuutin pari. Sopii hyvin ohjelmaan aamulla, vaikka suihkun yhteydessä.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Polvesta leikattiin ristiside n. 5 viikkoa sitten. Reilu 3 viikkoa saikkua vielä jäljellä. Käveleminen on onnistunut "ihan ok" pari viikkoa, toki jonkinlaista linkkaamista edelleen ilmenee. Portaiden nousu ylöspäin sujuu jo varsin mukavasti mutta alapäin on hankalaa, ei vaan uskalla. Fyssarin antimilla jumppaohjeilla kuntoutusta enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Paluu pelikentille näillä näkymin kuitenkin vasta loppukesästä.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eturistiside korjattiin noin viikko sitten, kepeillä pitää aika kauan vielä liikkua lääkärin määräyksen vuoksi. Malttamattomana tässä jo on tullut oltua, mieli tekisi heivata kepit nurkkaan ja kävellä ilmankin, mutta totellaan nyt lääkäriä ettei tarvitse uuteen operaatioon mennä.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yskä lähti kotikuntoisella yskänlääkkeellä viheltäen. Vieroitusoireiden vuoksi samaa lääkettä nauttii kuitenkin usein monta päivää peräkkäin, joten viikonlopun pelikunto täysi arvoitus.
 

Kapo

Jäsen
Niskan venähtäminen on ehkä vittumaisin vamma mikä voi olla. Ihan kaikkeen liikkumiseen tarvitsee niskaa.. ja se sattuu aivan jumalattomasti. Onneksi on läppäri, Jatkoaika ja eukko. Tässä järjestyksessä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nivustyrä leikattiin viime viikon keskiviikkona, joten nyt on pieniä kipuja ja joutuu elelemään rauhallisemmin. Tänään alkaa hiihtoloma, mutta särkylääkkeiden takia joutunee olemaan koko loman selvinpäin. Ei sitä viitsi jättää särkylääkkeitä ottamatta ryyppämisen takia ja ryypätessä saattaa vielä teloa itsensä.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Polvi

Eli polven sivussa kipua.. Huomaa silloin, kun olen lenkillä tai fusse reeneissä v-mäinen kipu. Tietenkin pitäisi jättää nyt lenkit, fudis ja puntti vähemmälle, mutta ei vaan malta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kurkkua särkenyt yli viikon verran ja tänään pitäisi taas lähteä ajamaan taksia, josta tulee selkä kipeäksi. Noh muuten menee ihan hyvin :)
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Nilkat ja selkä on sellaisessa kunnossa, että harrastustoiminta kärsii ja on loppunut toistaiseksi kokonaan.

Maksa taitaa vielä toimia...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Polvi kipeytyy kävelystä, juoksusta, luistelusta, oikeastaan kaikesta liikunnasta paitsi pyöräilystä. Sattuu molemmissa ääriasennoissa ja varsinkin näin talvella kunnon pakkasilla se on aivan saatanan kipeä. Välillä siitä kuuluu myös hyvin vittumaisia ääniä esim. kyykystä ylös noustessa. Ilmeisesti saman polven takia takareisi kramppaa öisin ja alaselkääkin juilii silloin tällöin ikävästi.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Minä olen vaan ollut deekiksellä muutaman viikon ajan. Sattumanvaraisesti valittuina päivinä kännissä miten sattuu ja mihin aikaan sattuu.
Fyysisiä vikoja ei tällä hetkellä ole, mitä nyt pientä nuhan tynkää.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kapo kirjoitti:
Niskan venähtäminen on ehkä vittumaisin vamma mikä voi olla. Ihan kaikkeen liikkumiseen tarvitsee niskaa.. ja se sattuu aivan jumalattomasti. Onneksi on läppäri, Jatkoaika ja eukko. Tässä järjestyksessä.

Allekirjoitan tuon. Kerran ollut ja voi jumalauta mitä viiltelyä päätä kääntäessä. Ei hajuakaan mistä se oikein tuli, yhtenä aamuna vain huomasi, että kylläpä tekee kipeää kääntää päätä. Onkohan tuo venähdys oikea sana kuvaamaan tuota, kun ainakin mulla se meni ohi suunnilleen viikossa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Odotellaan kutsua koepalan ottoon ja sitten varmaankin puukon alle, lääkäri arveli ettei mitään vakavaa. Mahdollisen puukotuksen jälkeen pääsee loukkaantumisketjuun oikein syystä.

Niskakipu on muuten mukava, yksi päivä iski ihan yllättäen eikä päätä juuri käännelty.
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
A-virus jyrää meitin jo neljättä päivää. Kaikki herkut kehissä, nenä tukossa, poskiontelot myös, kurkku kipeä ja tietenkin iltaisin mehevät kuumelukemat. Ei pahasti haittaisi jos virus heivaisi viikonlopun aikana.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Pressiboxi kirjoitti:
A-virus jyrää meitin jo neljättä päivää. Kaikki herkut kehissä, nenä tukossa, poskiontelot myös, kurkku kipeä ja tietenkin iltaisin mehevät kuumelukemat. Ei pahasti haittaisi jos virus heivaisi viikonlopun aikana.

Sama todennäköisesti iskemässä meikäläiseen. Kurkku oli ihan tukossa ja kipeänä alkuviikosta. Nyt viikon aikana sitten nenä alkanut vuotamaan ihan älyttömästi ja lämpöäkin meinaa hieman olla. Ei kiva.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korviin on ihmeellisesti särkenyt jo muutaman päivän ajan. Mikä lie. Sekin mua on ihmetyttänyt kun viimeisten parin viikon aikana mua on aamuisin nukuttanut ihmeellisen paljon. Ettei vaan olis joku viirus tai tulehdus jossain. Eniten kuitenkin huolettaa toi suun tilanne, siis kun useampi hammas mätänee ja lahoo sinne. Nyttenkin siellä on yhden irronneen hampaan tilalla ihmeellinen kolo, johon helposti menee kaikkea ruokaa ja paskaa, ja muutenkin se on kipeä ja vissiinkin tulehtunut, mistä noista koskaan tietää. Liiaksi kipeytyneen tai muuten vaan ärsyttävän hampaanhan pystyy itse repimään pois, mutta tuota koloa ei oikein itse pysty täyttämään. Pitäisköhän ostaa jotain suuvettä tai jotain. No mutta kuitenkin.

Ihmeen moni muuten menee ihan tosta noin vaan suosiolla valitteleman ja kitisemään lääkäreille. Tai no totta puhuen, oon mäkin käynyt ja vielä kaksikin kertaa. Toisella kerralla oli rintaan pistänyt aika monen päivän ajan, ja se päivystävä olis lääkärin juttusille mua pistänyt, mutta en kehdannut mennä vaan lähdin himaan sieltä. Ja toisella kerralla tais olla kurkussa jotain häikkää. Jotenkin toi valittaminen ei oo mun juttuni. En mä tiedä johtuuko se kasvatuksesta vai mistä lie. Pappa kun on tosta hyvä esimerkki. Se kun joskus irvisteli tuskissaan ja muille vaan sanoi että ei tässä mitään. On mulla kuitenkin tuolla kaapissa intistä jääneet antibiootit, että niitä tempasen huiviin jos tiukka paikka tulee.

En mä tiedä oonko mä sit jotenkin onnekas, kun mulla ei yleensä esimerkiksi kuume nouse niin pahaksi että sen takia pitäis jäädä pois koulusta tai töistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös