Jatkoaikalaiset Tampereen seudulla

  • 276 986
  • 2 930

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
lake79 kirjoitti:
Mut pitäähän sun olla paikalla todistamassa tämän ihmejuoman juomista, jonka jossu suorittaa. Sitähän olet selkeästi "jännäkakannu", että miten neitokainen tähän namijuomaan reagoi...

Ja Maurille vinkkinä, älä ota enempää ennen miittiä :P
Aa - se onkin jossu, joka joutuu vetaseen 'sen' drinksun...
Ja lakelle: pakkohan minun on valkeaa rohkaisuryyppyä naukata, että uskallan tulla....Kun olen n i i n ujo.
*nauraa jo itekkinnii*
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sistis kirjoitti:
Onko joku menossa sinne Ravennaan jo ennen kuutta?
Sininen vaara lähtee Sorilasta 17.15, hyppään matkalla kyytiin. Veikkaisin olevani paikalla viimeistään 10 vaille kuusi. Otan vaikka oluen, jos kukaan tuttu ei ole paikalla. Jos porukka valuu epämääräisin väliajoin sisään, ei ole varmaan paha etikettivirhe tilata safkaa heti, kun saa kyypparin huomion kiinnitettyä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
lake79 kirjoitti:
Mut pitäähän sun olla paikalla todistamassa tämän ihmejuoman juomista, jonka jossu suorittaa. Sitähän olet selkeästi "jännäkakannu", että miten neitokainen tähän namijuomaan reagoi...

Nooh, kyllä mää varmaan tulen sinnekin. Saattaapi nuo namijuomat jopa olla syyllisiä mahaoireisiin, itse kun ostin sellaisen kaverille kostealla Hämeenlinnan reissulla viime viikonloppuna. Metropolin baarimikko katseli meikäläistä aika pitkään kieroon kun luettelin ainekset... luuli vissiin meikäläistä jotenkin idiootiksi. höh...

Niin, ei kaveri pystynyt sitä juomaa juomaan, joten jouduin auttamaan. Onneksi sitten löytyi taas joku hullu, joka kittasi sen ykkösellä...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Voin minäkin ennen kuutta Ravennaan saapua, jos vaikka Sistis olisi paikalla niin osaisin suunnistaa Tom Lindholmin näköisen miehen luo. Kaamea skenaario jos siellä onkin oikea Lindholm paikalla.

Vai meinasi mauri juottaa minulle jotain kaameaa myrkkyä. Ehkä se riitti kuuluu koeajan jälkeen suoritettavaksi. Ensimmäinen miitti katsotaan onko tuosta nössykästä mihinkään. Onneksi on sen verran heikoissa varoissa ettei voi nolata itseään liialla juomisella.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
faaip de oiad kirjoitti:
...
Vai meinasi mauri juottaa minulle jotain kaameaa myrkkyä. Ehkä se riitti kuuluu koeajan jälkeen suoritettavaksi....
Olen kuullut, että ko. litku pitää sisällään maitotuotetta, ja sehän ei laktoosi-intolerantikolle passaa ollenkaan. Ymmärtänette...
Olisin faaipille tarjonnut sitä, puolestani juotavaksi... :P
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
faaip de oiad kirjoitti:
Voin minäkin ennen kuutta Ravennaan saapua, jos vaikka Sistis olisi paikalla niin osaisin suunnistaa Tom Lindholmin näköisen miehen luo. Kaamea skenaario jos siellä onkin oikea Lindholm paikalla.

Hehe, ei kannata noiden kahden näkövikaisen puheista ottaa mitään vinkkiä meikäläisen löytämisen suhteen. En ainakaan myönnä meissä olevan samaa näköä... ja minähän olen vielä nuori poika Lindholmin suhteen. :)

Mauri: Voimme toki kehittää litkusta myös maidottoman version. Vaihdetaan vaikka maito ykkös-olueen.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sistis kirjoitti:
...
Mauri: Voimme toki kehittää litkusta myös maidottoman version. Vaihdetaan vaikka maito ykkös-olueen.

Voihan olla, että tälle plikalle ilmaantui jotain muuta menoa tälle illalle......
 

jossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Liverpool FC
Eihän tässä enää malttais töissä istuakaan, kun ei oo edes mitään tekemistä. Niin, sitä herkkudrinkkiähän tässä eniten odotan, hyvä ruoka ja seura on ihan toisarvosia juttuja.

Puoli viiden aikaan olen kaupungissa enkä kotona enää ehdi käymään enkä jaksakaan. Voin siis hyvissä ajoin ennen kuutta mennä Ravennan eteen päivystämään. En kuitenkaan vielä ennen viittä. ;)
 

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Mää jymmarra en ettei joka kapakissa olisi muka hylamaitoa. Onhan se nyt vaan sillai et pitää olla tai sit.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Jaahas, jos kohti Ravennaa. Kaikille hauskaa iltaa ja toivottavasti mahdollisimman moni löytää miittiin tiensä illan aikana ennenmmin tai myöhemmin.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
MokkaSiili kirjoitti:
Mää jymmarra en ettei joka kapakissa olisi muka hylamaitoa. Onhan se nyt vaan sillai et pitää olla tai sit.
Hyla ei riitä - pitää olla laktoosivapaata! Jou. Kohta baanalle.......... :))
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Sivulle kirjoittanut on kotiutunut.

Melkeinpä saman tien saa tässä pehkuihin painua, mutta mainittakoon, että ihan kohtuullisesti oli porukkaa paikalla - jopa pari uutta naamaa. Naamoissa.

Prispektit pitää maurille antaa. Sen verran hyvin hän väänsi - vaikkei se olekaan ollut näissä karkeloissa tapana.

Työt kumminkin kutsuu, joten en tätä pitempää sepustamaan lähde. Pitempää olisi tehnyt mieli olla, mutta uus natsit ja muut vanhukset olivat hieman huonohkon päivän valinneet karkeloihin.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Joo, kotona ollaan. Hyvä näin. Erikoiskiitos Jossulle, piristit oikeasti iltaani olemalla vain mukana. Kiitos.

Kiitos muillekin paikallaolleille. Faap jotain ja mauri, tervetuloa porukkaan.
Sauerit nautitaan siis juhlapuheitten kera. Tällä kertaa vain sivullekirjoittanut sekä vilperi tarjottiin kierros. Kivaa oli joka tapauksessa.
Nyt en ihmettele maurin kesäistä intoa, intoa oli koko henkilö täynnä. Kevyesti lähti kuitenkin olkapäälle, mitä sanoin gallerian ekasta kuvasta?
Ossi muuten kamppasi mut, muuten en olisi kaatunut. Sanoinhan että paini on mun laji.

Se Ravennan Tapparaa kannattava jamppa oli outo. Ei halunnut tulla meidän seuraan, sillä ei ollut pöytätapoja ja tuskin puhui suomea. Ihan kun olisin nähnyt sen pelaavan joskus jääkiekkoa outo ja hassu paita päällään Hakametsässä..

Joopa joo, 1+1 voi olla myös yksi. Kaksi ääntä karaokessa on useimmiten parempi kuin yksi. Dingo vetosi hyvin kansaan. Hyvin te veditte. Ensimmäinen karaoke Tamperelaisten historiassa.

vilperi pääsi pitämään tyttöä kädestä, ehkä ensimmäistä kertaa elämässä. Tosin tytöllä oli aggre päällä, joten lopputulos ei mairitellut. Kumpikaan ei tiennyt mitä tehdä.

Kiitos kaikille osallistumisesta, sekä Mokkasiilille paukuista, joiden nimi oli varmasti parempaa kuin itse juoma :) Vaikka juomaa ei juotukaan.

Ossi, onneks et tullut mukaan. Kebabbila oli kiinni.

Miksi hitossa joku luulee mua uusnatsiksi? Selittäkää!

Ensi kertaa odotellessa, oli kyllä huikea miitti pitkästä aikaa. Tälläisiä lisää. mauri haluaa selkeästi painia, joko opit tarpeeksi vai pitääkö taas alistaa - SANANMUKAISESTI! ?

PS. Se Naamojen baarimikko-mies on Sohossa töissä. Sinne seuraava miitti!
Mennään ravisuttaan sen maailmaa!
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olihan miittinki. Ehkäpä yksi parhaista. Ainakin hauskaa oli ja tapahtumaa riitti. Edustuskin oli kerrankin jotain muuta, kuin Tampereen kahden paikallisjoukkueen muodostamaa. Ilveksen ja HPK:n lisäksi saatiin mukaan myös yksi JYP:n värejä tunnustava. Lisäksi joku hämärä Tappara-tyyppi liikkui Ravennassa meidän läheisyydessä, mutta ei uskaltanut tulla pöytäämme. Eikä me sellaista moukkaa olisi otettukaan, juntti kun söi lippis päässä pastaansa. Epämääräisten huhujen mukaan kaverin nimimerkki olisi ollut joku wite tai vastaava. Ei kuitenkaan Twite, väärinkäsitysten ehkäisemiseksi.

Porukkaa oli hyvin mukana. Allekirjoittaneen lisäksi HPK-värejä kantoivat Ossi sekä mauri. Ipan puolelta olikin sitten miesylivoima Jossun, Laken, B1:n, vilperin ja heikkik:n puolelta. Uutena naamana seuraamme liittyi faaip de oiad, elikkäs teretulemast.

Ravennasta suunnistimme Connelsin kautta johonkin ihme baariin, jonka nimeä en edes muista. Täältä oli taas vuorossa se uudempi Ale-pub. Hieman olutta naamaan ja jossulle ja faaip:lle maistiaiset kulttijuomaa, elikkäs Kleopatran kuukautisia. Meininki oli rento. Lake ja joku idiootti erehtyivät jopa laulamaan karaokea tunteella. Joku erehtyi jopa väittämään sitä kauniiksi.

Naamoihin piti vielä suunnistaa romanttisen illan päätteeksi. Siellä tapahtui niinkin kaunis asia, kuin se, että vilperi pääsi ensimmäistä kertaa elämässään pitämään naista kädestä. Onnea. Valitettavasti ujo poika lähti kotiin nukkumaan ennen aikojaan. Tulipahan vieläpä juotua Shvcxtrchprchaueria parit snapsit, vaikka meitä meinattiin huijata. Viidestätoista snapsista kaksi myytiin tyhjänä. Myyjätär jopa totesi kuolemattomasti: En osaa laskea kuin kahteentoista...

Meneehän se noinkin...

Kädenvääntösessiot alkoivat mennä sen verta radikaaleiksi, että allekirjoittanutkin päätti luovuttaa tuon parin kaljan iltansa ja poistui kotiin raportoimaan tapahtumista.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kuka sanoi laulua kauniiksi? :O Mahtoi kuullostaa kamalalta joo, todelliset ääliöt oltiin kyllä. Mutta jotkut ihmiset erehtyivät taputtamaan, ilmeisesti olivat joko ottaneet liikaa, tai sitten niiden juomiin oli sekoitettu jotain.

Kiitos Jossulle kun tarjosit oluen tuon kamalan suorituksen jälkeen, oli illan paras ja kivoin asia :)

Kivaa oli todellakin ja huikein miitti ever, tätä lisää. Olen kyllä amatööri kun jo toinen sauer alkoi tökkimään, voi voi. Itsehän pidin kanssa tyttöä kädestä, mut mut on ennenkin jo todistetusti nähty naisseurassa, niin ei tarvinnut sitten todistaa mitään enää sen kummemmin.

Uutta miittiä vaan joskus tässä sitten taas ilmanmuuta, tuo Soho käy alkuun hienosti. Kiitos kaikille paikalla olleille ja kiitos myös Sistikselle kun tulit suorittamaan jatkiksen tamperelaisten ekan duolaulun.

Edit: Jossu tottakai nyt pitää avautua, ei ihan joka mies noin huikeita asioita saa kokea, olenhan itsekin tuon kokenut, joten sinänsä voisin olla kateellisempikin :P

Ps. Ai niin Bone, olen kateellinen kun perkele.... ;)
 
Viimeksi muokattu:

jossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Liverpool FC
Bone, et arvaakaan kuinka iloseks sun kiitokset mut sai. Tää aamu on muutenkin hyvä, mutta teit siitä vieläkin paremman. Kiitos siis siitä ja myös eilisestä. Ja vaikka puolin ja toisin kiiteltiin jo erotessa, niin vielä kerran kiitokset myös kaikille muille paikalle olleille.

En nyt rupea näpyttelemään mitään raportteja Sistiksen ja Bonen tyyliin, koska ne olivatten hyvin kattavat. Tappara-moukkia eksyi ruokailuamme seuraamaan, karaokeakin laulettiin, kulttijuomasta nautittiin, kättä väännettiin ja niin pois päin.

Vähäisellä miittikokemuksellani tämä nousee ehdottomasti parhaaksi, mutta toivottavasti vain toistaiseksi. Katotaan mitä niistä mun tupareista tulee. Kiitos Sistis että ehdotit sitä. Ite kyllä asiaa hiljaa mielessäni ajattelin, mutta en rohjennut tuoda sitä julki. Luulin, ettei ketään kuitenkaan kiinnosta. ;)

Ajatukset on ihan sekaisin, joten päätän horinani tähän ja menen valmistautumaan kirjallisen asuntotarjouksen tekoon. :)

Edit. Ja Lake oli ehtinyt avautumaan samalla kun omaani kirjoitin. Arvasin, että ilmaiset kateutesi myös täällä. :D

Niin ja kyllähän mullekin käy Soho ihan melkein koska vaan. Jopa ennen mun tupareita, jos ne vaikka vähän viivästyykin jostain syystä.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Stillll ölaiv. Olipahan lystiä porukkata! Huippua! Kaikille snapsin kokoiset kiitokset onnistuneesta miitistä! Tai no - mitäpä tässä pihtaamaan: jokaiselle vinkkupullon mittaiset 'takkar o pokkar'.
Jänskä juttu: yhdistävä asia: JA/kiakko - ja toisilleen tuntemattomat ovat keskenään kuin kotonaan.
Tai siis, kyllähän osa jo toisiaan tunsi, mutta itselleni vain Ossi oli entuudesta tuttu sälli. Nyt olen loistavia uusia tuttuja rikkaampi! Kroisos suorastaan!

Erityishuom: Sistiksen ja lake79:n herkistely tuhkimotarinansa kera oli huikea esitys. Se tuli fiiwiksillä! Olin ihan sulaaaa vahaaaa....Vai olikohan viinillä osuutta asiaan??

vilperi#18 kirjoitti:
....
Prispektit pitää maurille antaa. Sen verran hyvin hän väänsi - vaikkei se olekaan ollut näissä karkeloissa tapana.

....
Kehu on molemminpuolista: vilperi#18:ssa oli miestä edes yrittämään! B1, tämä oli kuitti teikäläiselle. Tosimies uskaltaa ottaa haasteen vastaan. Ugh. Ossi - etkös sinä oikein kaatanutkin meikäläisen...? (Yllättävän pitkään te jaksoitte maurin kädenvääntöjankutusta kuunnella, hatunnosto teille siitä! Heh.)

B1 kirjoitti:
...Faap jotain ja mauri, tervetuloa porukkaan.
...Nyt en ihmettele maurin kesäistä intoa, intoa oli koko henkilö täynnä. Kevyesti lähti kuitenkin olkapäälle, mitä sanoin gallerian ekasta kuvasta?
Ossi muuten kamppasi mut, muuten en olisi kaatunut. Sanoinhan että paini on mun laji.
...
vilperi pääsi pitämään tyttöä kädestä, ehkä ensimmäistä kertaa elämässä. Tosin tytöllä oli aggre päällä, joten lopputulos ei mairitellut. Kumpikaan ei tiennyt mitä tehdä.

Kiitos kaikille osallistumisesta...Ensi kertaa odotellessa, oli kyllä huikea miitti pitkästä aikaa. Tälläisiä lisää. mauri haluaa selkeästi painia, joko opit tarpeeksi vai pitääkö taas alistaa - SANANMUKAISESTI! ?

...
Kädenvääntö on kiva laji, kun sen varjolla saa hypistellä komioitten miesten käpäliä. Romantique oli se hetki, vilperi#18...Ja Ossi: wau!

Hämärä muistikuva: taisin tulla B1:n kaappaamaksi?? Vaan sen syvällisempää syytä tahi asioidenkulkua en kykene muodostamaan...Painittiinko me? No jopas...Ja mikä kuva, galleria? Täh?! Arvatkaapas vain, kenellä alkoi tänään nenänvalkaisu. :D

Vähän Jossu oli sitkee, kun litki Sen Drinksun. Minä kiitin Luojaa laktoosi-intoleranssista, sillä vältyin Kleopatran niistä. Olikos se niin, että faaip de oiad auttoi Jossun talkoissa...?

Sistis kirjoitti:
Olihan miittinki. Ehkäpä yksi parhaista. ...Kädenvääntösessiot alkoivat mennä sen verta radikaaleiksi, että allekirjoittanutkin päätti luovuttaa tuon parin kaljan iltansa ja poistui kotiin raportoimaan tapahtumista.
Aivan, ehdottomasti paras JA-miitti, missä minä olen ollut. Ensimmäiset, nääs.
Hei, vielä kerta: olen todella pahoillani sitkeästä vääntelystä. Koetan parantaa tapani...Jos vaikka pääsisin porukan jatkeeksi uudelleenkin. Eli mauri lupaa kautta punkun ja valkkarin, että sitä ohjelmanumeroa ei enää oteta kuvioon mukaan...(Täytyy keksiä joku muu keino, millä saan miehen kätösen kätöseeni...Ossin 'kainaloon' pääsin taksijonossa, kun olin lähtenyt kesätakissa liikenteeseen. Kikka sekin..Epätoivoistako? Äläkää ny viittikö....)
PS. Olipahan hyvä, että pysyin taka-alalla tätä miittiä kehiteltäessä: nyt se toteutui jopa!
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kivat bileet ja raportit sen mukaisia.

Ransuja:

- lake79:llä on musta vyö karaokessa
- nuotin vieressä on aina tilaa
- mauri näytti Palan
- Naamojen kaupantädille voisi antaa penalttia sisällöttömistä laseista
- Vilperille sama kiinnipitämisestä
- en muuten kampannut B1:stä
- MokkaSiilille on myyt vajaa sarja olympiatauluja, ainakin -16, -40 ja -44 puuttuivat
- JYP saatiin maailmankartalle

Jatketaan lisää, jahka muisti palaa. Soho-miitti ilmanmuuta, hyvä mesta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
lake79 kirjoitti:
Kuka sanoi laulua kauniiksi? :O Mahtoi kuullostaa kamalalta joo, todelliset ääliöt oltiin kyllä. Mutta jotkut ihmiset erehtyivät taputtamaan, ilmeisesti olivat joko ottaneet liikaa, tai sitten niiden juomiin oli sekoitettu jotain.

Ehkä he taputtivat siksi, että lopetimme laulamisen.

Ja ei, olen minä huonomminkin laulanut karaokea. Ossi: Kyllä siellä nuotin vieressä on tilaa, ensi kerralla tulet mukaan laulamaan.
 

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Olitta sitten syöneet hyvin kun oli ruakalevon paikka ? Semmonen kevyt hiljainen hengähdystauko sohvalla ja sohvan vieressä. Hyvä ettei maate saanut laittaa, olisitta nukahtaneet.

Joo, kyllä puuttuu, miehet olivat silloin sotimassa noina vuosina. Toiset sitten pelasivat jääkiakkoa ja voittivat läjäpäin suoamenmestaruuksia.

Laktoositonta löytyy nyt ettei se ole sitten syy mihinkään.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
I'm not dead yet!

Täällä ollaan kohtalaisissa sielun ja heikommissa ruumiin voimissa, paranemaan sekin vaiva. Kyllä tyhmää taas muistutettiin yöllä ja aamulla viinan kiroista, tyhjennysharjoituksia suoriteltu pariin otteeseen. Mukavaa oli näin ensikertalaisellakin, ei katsottu kieroon kuten sitä erästä Tapparan fania Ravennassa, kaikenlaisia sitä onkin, törkeyden huippu. Väkihän oli onnekseni puheliasta kun itse olen tätä hiljaisemman puolen edustajaa.

Kyllä se drinkki on todella hirveää kuraa. Kiitos vaan Sistis, kamalan keksinnön olet tehnyt, et saa Nobelin drinksupalkintoa. Sauer oli jo parempaa mutta sama ongelma kuin lake79:llä että yksi olisi riittänyt minullekin. Maurin ei ihan vielä kannata lähteä kädenvääntöä kisoihin kokeilemaan, viisaasti tosin kieltäydyin haasteesta, olisin hävinnyt.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvää iltaa.

Oletteko havainneet sellaista, että edellisestä miittingistä on aikaa jo pari kuukautta. Entäpä sellaista, että jotkut kummalliset Olympialaiset ovat alkamassa? Ja siellä ilmeisestikin pelataan jääkiekon nimellä tunnettua peliä. Mitenkäs, olisiko porukalla mitään intoa vaikka johonkin kisastudiointiiin?

Ainakin lauantaina 18.2. klo 22:00 olisi ottelu nimeltään Tshekki - Suomi...

Miltäpäs kuulostaa? Kuulostaako miltään?
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sistis kirjoitti:
...Ainakin lauantaina 18.2. klo 22:00 olisi ottelu nimeltään Tshekki - Suomi...

Miltäpäs kuulostaa? Kuulostaako miltään?
Tää ainaski on henkes mukana. Yllätys?? :)
 

jossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Liverpool FC
Sistis kirjoitti:
Hyvää iltaa.

Oletteko havainneet sellaista, että edellisestä miittingistä on aikaa jo pari kuukautta. Entäpä sellaista, että jotkut kummalliset Olympialaiset ovat alkamassa? Ja siellä ilmeisestikin pelataan jääkiekon nimellä tunnettua peliä. Mitenkäs, olisiko porukalla mitään intoa vaikka johonkin kisastudiointiiin?

Ainakin lauantaina 18.2. klo 22:00 olisi ottelu nimeltään Tshekki - Suomi...

Miltäpäs kuulostaa? Kuulostaako miltään?

Juu, onhan tuo huomattu ja asialle on jo pitempään ollut tarkoitus tehdä jotain, mutta meikäläisen ehdottelut on aina vaan siirtyny - pääasiassa muuttotouhujen takia. Nyt sitten käytän työaikaa tälläiseen...

Kyllähän tuo pelikin houkuttelee teidän seurassa, mutta kaveri on tulossa yökylään pitkästä aikaa. Että jos teille käy yksi ulkopuolinen (Lakelle hän tosin on tuttu), niin voisin keskustella asiasta tämän henkilön kanssa. Ei kuitenkaan ole sanottua, että kaveri tähän suostuu.

En tiedä tulisiko seuraavan viikon perjantai eli 24. päivä sitten liian nopeasti. Ajattelin vain, että jos on tarpeeksi kiinnostuneita, niin voisin pitää jotkut tuparien tapaiset. Toistakin ajankohtaa saa toki ehdottaa. Ja ennen kuin liikaa innostutte, niin nyyttärimeininkiä meinasin, ainakin juomien osalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös