Jatkoaika Warriors -treidiketju

  • 26 421
  • 387

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Täällä kun paljon treideistä ja niiden hyväksymisestä/hyväksymättä jättämisistä jauhetaan niin kysäsenpä samalla uudestaan, että olisiko sitä Kovalchukia mahdollists palauttaa paholaisiin? Supertähti-tason kaverista kokoonpanoon tullut ok pakki (niitä riittää vaikka kahteen jengiin Devilsissä) ja kaksi enemmän tai vähemmän perus riviukkoa. Luulisi 90ovr sniperin arvon olevan jotain muuta

Tosta vielä specsiä, onhan tossa nyt otettu aika lailla käkättimeen:

Kovalchuk (90) 6,7milj <> Stuart (84) ~4,5milj (en muista) + Kostitsyn (83) ~4milj + Wilson (81) 2milj

Wilson ei myöskään kehity mihinkään, ukko luuti #2 liigassakin edelleen kolmannellakin kaudella samoilla ominaisuuksilla.

Ei tuossa treidissä ole ollut kyllä mitään järkeä, kuulostaisi reilulta palautus. Onneksi en itse ole tuollaista treidiä ollut hyväksymässä komissaarina. Kun treidi hyväksyttiin, tuolloin varmaan ajateltiin, että liigassa ehditään pelaamaan useampi kausi kuin miltä nyt näyttää. Siinä tapauksessa tuosta jonkinlaisen logiikan voisi löytää? Dissonanssi voisi täsmentää.

Ihan vaan sen takia olisin palautuksen kannalla, koska toi Devilssien rosteri on aivan onneton tällä hetkellä. Jos olisi jostain muusta jengistä lähtenyt tuon tasoinen pelaaja, tuskin se rosteri noin pahalta näyttäisi.

Kuitenkin viime kädessä se on Dissonanssin päätös haluaako olla reilu, koska tuo on jo niin vanha tapahtuma, että vastaavia treidejä löytyisi muualtakin.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Ei tuossa treidissä ole ollut kyllä mitään järkeä, kuulostaisi reilulta palautus. Onneksi en itse ole tuollaista treidiä ollut hyväksymässä komissaarina. Kun treidi hyväksyttiin, tuolloin varmaan ajateltiin, että liigassa ehditään pelaamaan useampi kausi kuin miltä nyt näyttää. Siinä tapauksessa tuosta jonkinlaisen logiikan voisi löytää? Dissonanssi voisi täsmentää.

Ihan vaan sen takia olisin palautuksen kannalla, koska toi Devilssien rosteri on aivan onneton tällä hetkellä. Jos olisi jostain muusta jengistä lähtenyt tuon tasoinen pelaaja, tuskin se rosteri noin pahalta näyttäisi.

Kuitenkin viime kädessä se on Dissonanssin päätös haluaako olla reilu, koska tuo on jo niin vanha tapahtuma, että vastaavia treidejä löytyisi muualtakin.

Sejsoppa voi tulla tänne kertomaan, että oli tyytyväinen treidiin. Pidän eriskummallisena, että pitäisi näin jälkikäteen palauttaa tuo ihan vain sen takia, että uusi manageri sitä vaatii. Sitten palautetaan aivan kaikki supertähti-treidit. Aikamoinen homma edessä. Juuri sen takia noihin pitää puuttua heti jos siihen aihetta on. Olen sen pohjalta tehnyt muita ratkaisuja jo, joten nekin pitää palauttaa sitten samalla tavalla. Eli ei mitään järkeä. Ja etsin sen Sejsopan viestin, nyt kännykällä en jaksa.

Kuitenkin Sejsoppa olisi tuolla Devilsillä jatkanut, Heko halusi tuon vaikka tiesi rosterin tilanteen. Ja nyt sitten vaatii treidien palauttamista vedoten kokoonpanoonsa, hohhoijaa. Ota se Edmonton sitten?

Edit: Tässä se Sejsopan viesti:Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Jatkoaika warriors *UUSI*

Eli eiköhän ruveta jäljittään sitten kaikki tapahtuneet treidit ja tolta pohjalta katteleen palautuksia. Sillon ollaan yhdenvertasella linjalla. Komissaari tai vaikka Heko voi varmaan tämän tehtävän tehdä? Sen jälkeen Kovy palautuu.
 
Viimeksi muokattu:

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Kyse ei ollut minun kannassani siitä kumpi Gm siellä on puikoissa. Vaan siitä, että tuolla treidillä ollaan perseilty oikein huolella Devilssin rosteri. Tuotiinko tätä treidiä tänne palstalle keskusteltavaksi vai hyväksyttiinkö se suoraan? Olen tällä hetkellä sitä mieltä, että jos ei tuotu, niin aika kyseenalainen ratkaisu. Tässähän on vastuu treidissä pääasiallisesti kolmella ihmisellä: ensisijaisesti molemmilla treidaajalla ja tämän jälkeen komissaarilla. Minulle on ihan sama oliko Sejsoppa silloin tyytyväinen treidiin, kyse on enemmän siitä, mitä Seisopan mielessä oli tuota treidiä tehtäessä? Ja voiko Seisoppa enään väittää olevansa treidiin tyytyväinen? Oletus oli tuolloin varmasti, että liigassa on useampia kausia kuin 2-3. Eli tilanne ei ole verrattavissa IRL treideihin, koska siellähän nämä liigat ei lopu periaatteessa koskaan. Tai ainakaan moniin vuosiin.

Kovalchuk on sinun, niinhän sanoin. Mutta ihmettelen vain, koska huomattavasti pahempi ryöstö tuo on ollut, kuin minun jo peruttu kauppa PHO-PIT olisi ollut. CAP Hit korttia turha vetää tähän, koska olit sen jo hylkäämässä ennen laskujasi.

Seisoppa voisi avautua asiasta hieman, ihan niinkuin mielenkiinnosta.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Kyse ei ollut minun kannassani siitä kumpi Gm siellä on puikoissa. Vaan siitä, että tuolla treidillä ollaan perseilty oikein huolella Devilssin rosteri. Tuotiinko tätä treidiä tänne palstalle keskusteltavaksi vai hyväksyttiinkö se suoraan? Olen tällä hetkellä sitä mieltä, että jos ei tuotu, niin aika kyseenalainen ratkaisu. Tässähän on vastuu treidissä pääasiallisesti kolmella ihmisellä: ensisijaisesti molemmilla treidaajalla ja tämän jälkeen komissaarilla. Minulle on ihan sama oliko Sejsoppa silloin tyytyväinen treidiin, kyse on enemmän siitä, mitä Seisopan mielessä oli tuota treidiä tehtäessä? Ja voiko Seisoppa enään väittää olevansa treidiin tyytyväinen? Oletus oli tuolloin varmasti, että liigassa on useampia kausia kuin 2-3. Eli tilanne ei ole verrattavissa IRL treideihin, koska siellähän nämä liigat ei lopu periaatteessa koskaan. Tai ainakaan moniin vuosiin.

Kovalchuk on sinun, niinhän sanoin. Mutta ihmettelen vain, koska huomattavasti pahempi ryöstö tuo on ollut, kuin minun jo peruttu kauppa PHO-PIT olisi ollut. CAP Hit korttia turha vetää tähän, koska olit sen jo hylkäämässä ennen laskujasi.

Seisoppa voisi avautua asiasta hieman, ihan niinkuin mielenkiinnosta.

Meillä ei ole Sejsopan kanssa yhtään mitään kaverikytköksiä eikä hän ollut tuolloin mitenkään uutena liigaan kesken kauden tullut, tältä osin tilanne on tuon managerin oman mielipiteen osalta täysin toisenlainen kuin sinun ja kaverisi välillä.

Tämä liiga on koko aika mennyt ihan aloituspäivästä lähtien tuolla simulointi/week -tahdilla, joten en tiedä kuka nyt kuvitteli, että tässä vedetään miljoonaa kautta?

En kyllä nyt muista tuotiinko tuo tänne tapetille, ei tänne kyllä keskusteltavaksi ole tosiaan ainuttakaan treidiä tuotu. Muutos on sikäli nyt parempi, että niitä tuodaan.

Ja lues nyt niitä viestejäni, muutin kantani tuohon treidiisi nimenomaan tuon caphitin takia. Sanoin, että saat pelillistä etua, mutta tässä täytyy antaa myös tehdä tyhmiä kauppoja. Sen jälkeen laskin capit ja huomioin kaverikytköksen (sanoin vielä, että puolestani sen kaupan voi suorittaa kauden kynnyksellä, jolloin capetu ei tule kyseeseen). Pistin sinulle vielä yksityisviestillä perusteita läpinäkyvyyden tärkeydestä, mutta jonnekkin sekin seikka nyt on vain hukkunut näköjään sinulla. On tämä nyt jumalauta oikeasti yhtä saatanan vittua, kun porukka tunkee sanoja mun suuhuni tai vääristelee mun kirjotuksia koko aika. Haenko nyt sen keskustelun tänne kaikkien nähtäväksi taas?

Tämän lisäksi tällainen retrospektiivinen reagointi edellyttää samaa toimenpidettä jokaiseen kauppaan. Linjan muutos uuden ennakkotapauksen perusteella, jos perusteet muutokselle ovat kunnossa, on täysin eri asia. Tämä on ihan perushuttua jo oikeudenmukaisen ratkaisutoiminnan osalta, enkä näe mitään perusteita poiketa siitä tämänkään asian suhteen.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Itse en kyllä Pittsburghina ikimaailmassa tekisi tuota treidiä. :D Mutta siis tuskinpa tuo nyt niin suuressa epäbalanssissa on, että siihen varsinaisesti puuttua täytyisi.

Rinne <-> Vokoun pari on ainoa, joka nyt menee Penseille, muuten nuo kaikki menee enemmän tai vähemmän aika selkeästi Phoenixille. Varsinkin tuo Bolland 84 + Morris 83 <-> Couture 86 + Niskanen 82. Niskanen on kuitenkin erittäin hyvä pakki, tasoaan huomattavasti parempi ja Morris oikeastaan päinvastoin. Couture on myös ensi kaudella 88.

Mutta tyhmiä treidejäkin täytyy antaa tehdä. :)

Tosin jos Pens jättää liigan vähin äänin, niin sitten haisee palaneen käry. :D

Tuo palkkapyyntö koskee myös Bollandia, joka tulee pyytämään aika sievoisen summan tuon tasoiselle (reilua 6 miljoonaa). Tämä pätee toki Coutureenkin (päinvastoin toki), mutta näin hitaalla temmolla tuo Vokounin putoaminen ei kamalasti merkitse.

Korpikoski on vähän siinä ja siinä, koska luistelun lisäksi ei ole juurikaan muita vahvuuksia - ei ole järin fyysinen, ei taitava tai hyvä laukauksinen. On toki käyttökelpoisempi luistelunsa ansiosta kuin moni muu samantasoinen, mutta en näkisi suoraltaan esim. Steenia parempana.

Mutta siis, itse nyt en ongelmaa tässä näe (kuhan pensseli jatkaa loppuun asti!), vaikka en itse tuota olisi kuunapäivänä tehnyt. Tämä on tietenkin vain ihan oma mielipiteeni.

edit. FiFi, huomioin tuon juuri tässä viestissä. Täytyy kuitenkin muistaa, että tämä liiga ei alkanut lähellekkään samaan aikaan kuin tuo toinen liigamme vaan myöhemmin.

ps. Ilmeisesti huomioit tuon myöhäisemmän aloitusajankohdan laskuissasi?

Tulin kotiin salilta ja laskin nuo caphitit.

Kyllä tuo treidi haisee aivan helvetisti. Pelillinen puoli tuli jo käsiteltyä, mutta caphitin osalta erotus on hieman yli 6,5 miljoonaa Phoenixin hyväksi, mikä on tämä ajankohta huomioiden aivan helvetin paljon. Tämän lisäksi Penseillä oli capissa tilaa vain 4,8 miljoonaa, eli tuon treidin ei pitäisi edes onnistua.

Ei nyt millään pahalla komissaari, mutta millanen tahvero siellä oikein hääräilee? Joko siellä on joku aivan laskutaidoton vajakki tai sitten tässä tehdään jotakin palvelusta. Eihän tuota muuten ymmärrä yhtään mitenkään.

Huomioiden vielä nuo kaikki muut seikat (uusi liigassa jne), niin muutan kyllä kantani tuota treidiä kohtaan. Nyt tarvittaisiin myös muiden mielipiteitä. Itselleni sopii se, että tuo kauppa toteutettaisiin juuri ennen kauden alkua, jos Penseillä (ja Phoenixilla) on siihen mennessä capissa tilaa.

Edittiä sen verran, että tuo muutettu kauppa menikin ohitse kun kännykällä salilla selailin ketjua (keskitytään siis oleelliseen....), eli siis tarkastan nyt vielä kantani kun perehdyn hieman paremmin tuohon, jossa on enemmän pelaajiakin.

Edit. uuden laskun mukaan erotus on yli 9 miljoonaa eli ei mitään järkeä koko hommassa. Edelleenkin ihmettelen, mikä tyyppi siellä häärää kun ei osaa laskea edes. Jos mentäisiin kolmanteen kauteen, olisi tuo tyyppi aivan vitun liemessä, kun sieltä tulisi esim. Letangin soppari uusittavaksi, joka kallistuisi about 5 miljoonaa.

Että silleen...
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Kuitenkin tilanne on oletuksellisesti hiemam epäilyttävä, että itse mukaan pyytämäsi kaveri(?) tekee tuon luokan fiilistreidin pelaamatta peliäkään. Kuitenkaan meistä kukaan muu ei voi sanoa tyypistä yhtään mitään, sinunkin näkemyksesi ei voi olla osallisena oletuksellisesti objektiivinen.

Tätä viestiä tarkoitin. Jätit sen jotenkin pois tuosta listastasi? Aika helkkarinmoinen oletus.

Mikä tuon treidin caphit-erotus on? En ole kotona juuri nyt.
Tässä mentiin jo asiaan, ja myöhemmin kävi ilmi, että treidi ei ole mahdollinen ja siitä syystä se peruttiin aiheesta.

Tässä liigassa kun ei mitään ennakkotapauksia ole, niin hankala arvioida.
Koskaan ei voi tietää onko oikeasti olemassa kaverikytköksiä, jos kumpikaan manageri ei sitä myönnä. Itse halusin asian tuoda esille rehellisesti.

Unlucky kirjoitti:
Näinhän se tuolla on mennyt. Toisaalta taas jollekin tuo antaa sitä lisäfiilistä pelaamiseen ja yleensä niillä peli kulkee paremmin kuin inhokki pelaajilla?
Tämähän taas riippuu ihmistyypistä, olen tuntenut kaverin vaahtosammuttimen kokoisesta asti. Joten tiedän ettei kyseessä ole luovuttajatyyppi :)


Muutenkin "sisukkuus" on sikäli kaksipiippuinen juttu, koska kyllä itse mielummin kehoitan manageria lopettamaan kuin jatkamaan jollain sisulla väkisin. Ei tämä mikään velvollisuus voi olla.

Tässä kohtaa laitoit sanoja mun suuhun, joten nyt hieman puhuit itsesi pussiin. Aika kaukaa haettu tuo johtopäätös. Ihan oikeasti, tarvitsee olla aika hyvä pelaaja, jos ei tule yhtään vastoinkäymistä / tappiota koko liigassa. Millä muulla kuin sisulla / huumorilla / luovuttamalla tuosta pelin aiheuttamasta vitutuksesta selviää? Kerroin, vain ettei heti ole luovuttamassa ja aika rankan johtopäätöksen vedit siitä.

Että silleen...
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tämä nyt rupeaa olemaan jo aivan uskomatonta. Rehellisesti sanottuna en tiedä nyt, onko kyse halusta vai kyvystä ymmärtää.

Tätä viestiä tarkoitin. Jätit sen jotenkin pois tuosta listastasi? Aika helkkarinmoinen oletus ja mustamaalaus tuntematta koko kaveria.

Kyseessä on siis PRESUMPTIO. Laitoin tämän esimerkin sinulle yksityisviestillä, jossa oli kyse esteellissyyssännöistä. Kyse ei ole omista, subjektiivisista olettamuksista, vaan objektiivisista. JUURI SEN TAKIA ETTÄ KUKAAN EI KAVERIA TUNNE. Syyttäjät ja tuomarit ovat velvollisia jääväämään itsensä ilman, että heidän henkilökohtaisia kykyjä arvioidaan millään tavalla, jos tietyt ehdot täyttyvät. Tästäkin asiasta vielä kirjoitin yksityisviestillä. Tuonko nyt jumalauta sen yksityisviestinkin tähän kaikkien nähtäville? Rupeaa menemään jo sen verran huvittavaksi.

Tässä mentiin jo asiaan, ja myöhemmin kävi ilmi, että treidi ei ole mahdollinen ja siitä syystä se peruttiin aiheesta.

Niin? Muutin kantani caperotuksen tullessa tietooni. Väität aivan muuta. Uskomatonta... Mikä tämän lainauksen ja lauseen funktio nyt oli?

Koskaan ei voi tietää onko oikeasti olemassa kaverikytköksiä, jos kumpikaan manageri ei sitä myönnä. Itse halusin asian tuoda esille rehellisesti.

Niin? Mutta jos sellainen tulee esille, on se luonnollisesti merkittävä tekijä. Totesin täällä ja sinulle yksityisviestillä, että jokaisen pitäisi tuota esimerkkiä noudattaa, että kaverikytkös tuodaan esille. Asia arvioidaan kuitenkin aivan samalla tavalla, eikä siitä voi yhdenvertaisuuden takia antaa mitään "hyvän miehen lisää". Tämä nyt tuntuu olevan joidenkin oikeudentajulle ilmeisesti täysin käsittämätöntä.

Tässä kohtaa laitoit sanoja mun suuhun, joten nyt hieman puhuit itsesi pussiin. Aika kaukaa haettu tuo johtopäätös. Ihan oikeasti, tarvitsee olla aika hyvä pelaaja, jos ei tule yhtään vastoinkäymistä / tappiota koko liigassa. Millä muulla kuin sisulla / huumorilla / luovuttamalla tuosta pelin aiheuttamasta vitutuksesta selviää? Kerroin, vain ettei heti ole luovuttamassa ja aika rankan johtopäätöksen vedit siitä.

Että silleen...

Mitä sanoja nyt olen laittanut sun suuhun ja miten olen puhunut itseni pussiin (toisiinsa nähden ristiriitaisia lauseita)? Tämä nyt menee jo naurettavaksi semantiikaksi, mutta yleensä "sisu"-käsite liitetään periksiantamattomuuteen ja siihen että ei suostu luovuttamaan. Joten avaa nyt ihmeessä tuota "itseni pussiin puhumista" hieman tarkemmin? Sanoit perusteeksi "ei luovuta", sanoin, että, vaikka hyväksyisimmekin sen täysin objektiiviseksi faktaksi, ei se ole ehkä se mielekkäin tekijä, että joutuu tuolla mentaliteetilla hampaat irvessä vetämään.

Voisit myös vastata noihin muihinkin esilletuomiini seikkoihin.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Voisit myös vastata noihin muihinkin esilletuomiini seikkoihin.

Ei ole aikaa ja mielenkiintoa vastata viesteihin enempää. Koska minusta tuntuu, että käännät keskustelun jonnekin ihan muualle, jos jostain asiasta esitän kysymyksen. Kuitenkin tilanne on se, että en vain ymmärrä esittämiäsi kysymyksiä tai en osaa vastata ja esittää asiaani riittävän hyvin. Yksinkertaisesti mulla ei riitä koulutus (ammattikoulu) käymään tällaista keskustelua ja siitä syystä verbaalinen ulosanti on erittäin heikkoa. Sinun verbaliikka taas on jotain aivan eri luokkaa, enkä ole lähelläkään samaa tasoa kuin sinä. Koen tällä hetkellä suurta alemmuuden tunnetta tämän takia. Siksi ilmoitan, että kerta olet näin vahva persoona täällä palstalla, niin en halua enään toimia komissaarina. Mielessäni jo kuvittelin tilanteen, että tässä käy näin. Jatka sä tästä? Varmasti saisit pidettyä porukan huomattavasti paljon paremmin ruodussa ja olet lisäksi paljon fiksumpi kuin minä, niin olisit luonnollinen vaihtoehto komissaariksi. Ilmeisesti juridinen osaaminen on edellytys toimia komissaarina.

Pakko myöntää, en ole pystynyt katsomaan asiaa objektiivisesti koska loukkasit minua. Lisäksi loukkaannuin siitä, että haukuit julkisesti parhaan kaverini ja otin tämän keskustelun henkilökohtaisesti. Tästä johtuen, minulla on jossain kohtaa lähtenyt lapasesta kirjoitukset. Eilen oli vielä kaiken lisäksi huono päivä vielä itsellä, niin se oli sitten siinä.

Kyllä tuon lainauksen ihan otin tuolta ketjusta, enkä sitä yksityisviestistä ottanut. Sitäkö tuossa ensimmäisessä lauseessasi tarkoitat? Suoraan sanottuna en ymmärtänyt siitä yhtään mitään (Presumptio) joten olen tyhmä. Luulisi sinun tietävän yksityisviestien perusteella, että mulla ei ole juridista osaamista ja pelkästään ammattikoulututkinnolla ei pitkälle pötkitä. Varsinkin silloin jos aletaan puhumaan asioista sivistyssanoilla ja otetaan juridiikka mukaan. Ensinnäkin en sivistyssanoja hirveästi tiedä ja juridiikka ei kiinnostaa MINUA pätkän vertaa.

Onko juridiikka pakko sekoittaa johonkin Liigan keskustelupalstaan? Nyt menee ihan oikeesti liian totiseksi. Tää on hei yksi helvetin konsolipeli! (Joka lentää kohta parvekkeelta alas).
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
JUURI SEN TAKIA ETTÄ KUKAAN EI KAVERIA TUNNE.
Eikai kukaan täällä toisiaan tunne parin nettiviestin perusteella :D eipä siinä, hyvä battle!

Tän Kovy-homman toin tähän esille, koska molemmissa (#2 ja warriors) liigoissa puhutaan (myös Disso) sen puolesta, että näitä raiskaustreidejä ei saa hyväksyä vaikka joku sellaisen olisikin halukas tekemään. "Raiskaustreidillä" tarkoitan tässä yhteydessä treidejä, jotka johtavat toisen joukkueen merkittävään heikentymiseen. Perusteluina käytetty joukkueiden pelattavuutta ja liigan mielekkyyttä, kun rostereista ei sallita tehdä järkyttävän epätasapainoisia. Samaa aihetta sivuttiin myös vaatimuksessa sekoitetuista kokoonpanoista aikanaan alkavassa uudessa liigassa.

Jokainen voi itse päätellä aiheuttiko tapaus Kovalchuk Devilsin rosterin merkittävän heikentymisen. 90ovr supertähti halvalla pahvilla vaihtui kasaan alempien kenttien keskinkertaisuutta. Lopputulemana Devils-organisaatio on heikompi kuin usein #2 liigan puolella esimerkkinä käytetty Columbus. Jos jostain Pensistä treidaa Crosbyn tai Malkinin, ei rosteri tipahda automaattisesti lähelle AHL-tasoa (kärjistetty).

Eikä toi San Josen tähtisikermä nyt kestämättömästi siitä heikenny mikäli Kovy kakkosesta takaisin tulisikin, ihan käsittämättömässä jamassa se paljon puhuttu joukkueiden pitäminen kilpailukykyisinä.

Ei sillä, eihän Dissonanssilla mitään velvoitteita ole Kovalchukia palauttaa samassa kaupassa. Ajattelin lähinnä juuri tuota mainitsemaani paljon mainostettua treidien tarkkailun vaatimusta, jotta jokainen joukkue pysyy pelattavana eikä synny hylkiöjengejä - mikä on selvästi pettänyt tuossa kaupassa.

Lisähuomioina vielä, että ihmettelin tuota kauppaa jo ennen kuin oli mitään kytköksiä ko. joukkueeseen ja jopa seisoppa kertoi tuossa raiskanneensa Devilsin myymällä Kovalchukin.

Edit/ tossa vielä jollei osu silmiin

Ei sillä, eihän Dissonanssilla mitään velvoitteita ole Kovalchukia palauttaa samassa kaupassa.
 
Viimeksi muokattu:

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Ei ole aikaa ja mielenkiintoa vastata viesteihin enempää. Koska minusta tuntuu, että käännät keskustelun jonnekin ihan muualle, jos jostain asiasta esitän kysymyksen. Kuitenkin tilanne on se, että en vain ymmärrä esittämiäsi kysymyksiä tai en osaa vastata ja esittää asiaani riittävän hyvin. Yksinkertaisesti mulla ei riitä koulutus (ammattikoulu) käymään tällaista keskustelua ja siitä syystä verbaalinen ulosanti on erittäin heikkoa. Sinun verbaliikka taas on jotain aivan eri luokkaa, enkä ole lähelläkään samaa tasoa kuin sinä. Koen tällä hetkellä suurta alemmuuden tunnetta tämän takia. Siksi ilmoitan, että kerta olet näin vahva persoona täällä palstalla, niin en halua enään toimia komissaarina. Mielessäni jo kuvittelin tilanteen, että tässä käy näin. Jatka sä tästä? Varmasti saisit pidettyä porukan huomattavasti paljon paremmin ruodussa ja olet lisäksi paljon fiksumpi kuin minä, niin olisit luonnollinen vaihtoehto komissaariksi. Ilmeisesti juridinen osaaminen on edellytys toimia komissaarina.

Muodollisilla tekijöillä tai ulosannin ulkoasulla ei ole mitään tekemistä itse asian suhteen. Minusta voit edelleenkin toimia komissaarina, koska olet hoitanut hommasi hyvin. Nämä meidän väliset keskustelut nyt eivät tähän asiaan suoranaisesti liity. Myös yhtään mikään alemmuuden tunteminen on täysin turhaa, ihan oikeasti. Kyllä komissaarilta muitakin ominaisuuksia vaaditaan kuin vahvaa luonnetta ja kielellistä ulosantia.

Pakko myöntää, en ole pystynyt katsomaan asiaa objektiivisesti koska loukkasit minua. Lisäksi loukkaannuin siitä, että haukuit julkisesti parhaan kaverini ja otin tämän keskustelun henkilökohtaisesti. Tästä johtuen, minulla on jossain kohtaa lähtenyt lapasesta kirjoitukset. Eilen oli vielä kaiken lisäksi huono päivä vielä itsellä, niin se oli sitten siinä.

Ymmärrän kyllä sen, että tulkitsit asian ensiksi tuolla tavalla. Kuitenkin pistin sinulle eilen yksityisviestillä sekä täälläkin nyt selvitystä asiaan. Tuo "laskutaidottomuus" johtui siis vääristä perusteista, joilla siellä caphittia laskettiin. Oletin, että kaikki tietävät nämä perusteet (varsinkin, kun se jäljellä oleva caphit näkyy siellä sopimusosiossa). Nyt kun asian tiedän, niin tietenkin korjaan käsitystäni sen suhteen, että kyse ei ole laskutaidosta vaan väärästä tiedosta koskien caphittien laskemista. Tämä caphittien laskeminen oli ainoa asia, josta kommentoin kaveriasi, ja sekin perustui väärinkäsitykseen, josta pahoittelin, joten en tiedä, minkä takia tästä pitää edelleen vihainen olla?

Kyllä tuon lainauksen ihan otin tuolta ketjusta, enkä sitä yksityisviestistä ottanut. Sitäkö tuossa ensimmäisessä lauseessasi tarkoitat? Suoraan sanottuna en ymmärtänyt siitä yhtään mitään (Presumptio) joten olen tyhmä. Luulisi sinun tietävän yksityisviestien perusteella, että mulla ei ole juridista osaamista ja pelkästään ammattikoulututkinnolla ei pitkälle pötkitä. Varsinkin silloin jos aletaan puhumaan asioista sivistyssanoilla ja otetaan juridiikka mukaan. Ensinnäkin en sivistyssanoja hirveästi tiedä ja juridiikka ei kiinnostaa MINUA pätkän vertaa.

En tarkoittanut sitä. En vain ymmärtänyt, mikä sen lainauksen ja siihen vastaamisen tarkoitus itselläsi oli. Eli mitä siis sillä hait takaa?

Presumptio sanaa olisi pitänyt täsmentää, tämä oli mokani ehdottomasti. Kyseessä on siis oletus, joka ei ole kenenkään henkilökohtainen mielipide, vaan yleisesti ottaen hyväksytty oletus. Esimerkiksi juuri se, että yleisesti ottaen tuomarin ei pitäisi käsitellä asiaa tuomarin roolissa, josta saattaa koitua hänelle hyötyä tai haittaa. On varmasti niin kovan ammattimoraalin omaavia tuomareita, jotka pystyisivät ratkaista asian puolueettomasti, mutta tätä vaihtoehtoa ei edes arvioida tai mietitä juuri sen olettamuksen perusteella, että arviointi ei ole puolueetonta. Subjektiivinen presumptio olisi taas sellainen, että päärynäjäätelö olisi parempi vaihtoehto verrattuna mansikkajäätelöön, koska henkilö x tykkää enemmän päärynöistä. Tässähän on kuitenkin kyse puhtaasti yksittäisen henkilön mieltymyksistä eikä tuota voi käyttää yleisesti pätevänä olettamuksena.

Ei juridiikka mikään välttämättömyys tässä hommassa ole, tietenkään. Kuitenkin uskoisin jokaisen olevan tasapuolisuuden ja yhdenvertaisuuden kannalla? Jos joku on erimieltä, niin tämän voi tuoda esille. Olen näihin periaatteisiin perustanut mielipiteeni. Jotkut täällä epäilevät minun pelaavan omaan pussiini, vaikka kaikki perustelen noilla periaatteilla tai niiden johdannaisilla.

Ja tuo sivistyssanojen käyttö näin kirjoittaessa on varmasti aika monen akateemisen opiskelijan perisynti. Toisinaan ne ovat ihan paikallaan, usein eivät. Itsellänikin pitäisi olla tarkempi syyni niiden osalta. Jatkossa vältän niiden käyttöä, ja jos käytän, niin avaan käsitettä tarkemmin.

Noin muuten toki toivoisin, että jos minua syytellään jostakin tai minun väitetään sanoneeni jotain tai esitän jonkin argumentin (perustelun/väitteen), niin siihen vastataan aivan niinkuin keskusteluun kuuluu. Niinkuin varmasti tiedät, niin tässä nyt on jo aika monesti suuhuni laitettu sanoja ja viestieni sisältöä vääristelty, niin sekin rupeaa olemaan jo aika turhauttavaa.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Eikai kukaan täällä toisiaan tunne parin nettiviestin perusteella :D eipä siinä, hyvä battle!

Tän Kovy-homman toin tähän esille, koska molemmissa (#2 ja warriors) liigoissa puhutaan (myös Disso) sen puolesta, että näitä raiskaustreidejä ei saa hyväksyä vaikka joku sellaisen olisikin halukas tekemään. "Raiskaustreidillä" tarkoitan tässä yhteydessä treidejä, jotka johtavat toisen joukkueen merkittävään heikentymiseen. Perusteluina käytetty joukkueiden pelattavuutta ja liigan mielekkyyttä, kun rostereista ei sallita tehdä järkyttävän epätasapainoisia. Samaa aihetta sivuttiin myös vaatimuksessa sekoitetuista kokoonpanoista aikanaan alkavassa uudessa liigassa.

Jokainen voi itse päätellä aiheuttiko tapaus Kovalchuk Devilsin rosterin merkittävän heikentymisen. 90ovr supertähti halvalla pahvilla vaihtui kasaan alempien kenttien keskinkertaisuutta. Lopputulemana Devils-organisaatio on heikompi kuin usein #2 liigan puolella esimerkkinä käytetty Columbus. Jos jostain Pensistä treidaa Crosbyn tai Malkinin, ei rosteri tipahda automaattisesti lähelle AHL-tasoa (kärjistetty).

Eikä toi San Josen tähtisikermä nyt kestämättömästi siitä heikenny mikäli Kovy kakkosesta takaisin tulisikin, ihan käsittämättömässä jamassa se paljon puhuttu joukkueiden pitäminen kilpailukykyisinä.

Ei sillä, eihän Dissonanssilla mitään velvoitteita ole Kovalchukia palauttaa samassa kaupassa. Ajattelin lähinnä juuri tuota mainitsemaani paljon mainostettua treidien tarkkailun vaatimusta, jotta jokainen joukkue pysyy pelattavana eikä synny hylkiöjengejä - mikä on selvästi pettänyt tuossa kaupassa.

Lisähuomioina vielä, että ihmettelin tuota kauppaa jo ennen kuin oli mitään kytköksiä ko. joukkueeseen ja jopa seisoppa kertoi tuossa raiskanneensa Devilsin myymällä Kovalchukin.

Jos tuota treidiä oltaisiin nyt suunnittelemassa, olisi asia erilainen, koska tässä ollaan otettu jo linjanmuutos. Kuitenkin tuo vaatisi kaikkien jo tapahtuneiden treidien uudelleen arviointia. Edelleenkin kysyn, miksi sen Devilsin otit, kun aikaisempi manageri olisi sillä suostunut jatkamaan? Devilsillä ylipäänsä on aika kapea materiaali. Jos mielestäsi puolustus siellä on hyvillä kantimilla, niin mikä estää kauppaamasta pakkeja hyökkääjiin? Yksinkertaisesti jo joukkueen suunnittelun takia tuollainen puolenkauden jälkeen treidiin puuttuminen ei ole millään muotoa mielekäs vaihtoehto. Devilsin kohdalla kun ei ole edes sitä ongelmaa, etteikö joukkue kenellekkään kelpaa, kuten todettua.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals

Asia selvä, voidaan jossain kohtaa jatkaa keskustelu yksityisviestein. Ei, ja en ole vihainen sinulle. Omia puolustetaan aina loppuun asti. Haukkuminen kaveriani tahveroksi tjsp. oli niin sanotusti kaiken alku, jonka jälkeen en pystynyt asiaa käsittelemään objektiivisesti ja ilmeisesti koin sen hyökkäykseksi itseäni kohtaan. Se mikä on olutta on mennyttä ;)

Pahaa verta ei jäänyt tippaakaan mun puolesta, palataan asiaan kunnes kausi ollaan saatu käyntiin. Tosin ei enää julkisia kädenvääntöjä ja muutenkaan en enää lähde kättä vääntämään edes yksityisviestein, lopputulos on jo tiedossa :)
(Tappio, vitutus yms. kuvailee silloin hyvin Unluckya)

Aloitan nyt mediahiljaisuuden asian osalta, joten en jaksa stressata itseäni asialla enempää itseäni (tällä hetkellä). Joskus voin vielä vastata avoimiin jääviin kysymyksiin, mutta sen teen sitten yksityisviestillä.
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Jos tuota treidiä oltaisiin nyt suunnittelemassa, olisi asia erilainen, koska tässä ollaan otettu jo linjanmuutos. Kuitenkin tuo vaatisi kaikkien jo tapahtuneiden treidien uudelleen arviointia. Edelleenkin kysyn, miksi sen Devilsin otit, kun aikaisempi manageri olisi sillä suostunut jatkamaan? Devilsillä ylipäänsä on aika kapea materiaali. Jos mielestäsi puolustus siellä on hyvillä kantimilla, niin mikä estää kauppaamasta pakkeja hyökkääjiin? Yksinkertaisesti jo joukkueen suunnittelun takia tuollainen puolenkauden jälkeen treidiin puuttuminen ei ole millään muotoa mielekäs vaihtoehto. Devilsin kohdalla kun ei ole edes sitä ongelmaa, etteikö joukkue kenellekkään kelpaa, kuten todettua.
Vastataanpa ensin tuohon kysymykseesi: otin Devilsin, koska idän konferenssi on osaltani mielenkiintoisempi kuin lännen.

Ja kierrellen kaarrellen takaisin toteamukseeni, että ihmettelin tuota treidiä jo ennen kuin Devils oli itselleni tulossa. Mielestäni kykenen siis riittävän objektiivisesti tarkastelemaan kyseistä treidiä. Voin toki jättää Devilsin takaisin vanhalle managerille validin objetiivisuuden saavuttamiseksi, vaikken minuuttiakaan ole vielä ko. joukkuetta hallinnut.

Omaa kieltään mielipiteestäsi treidiin kertoo myös jyrkkä suhtautumisesi kaupan kääntämiseen - et halua missään nimessä toteuttaa kyseistä kauppaa samoilla palasilla toisin päin vaikka omaat huomattavasti silloista Devilsiä paremmat lähtökohdat tuohon kauppaan.

80+ ovr pakeilla ei saada kärkiosaamista - tiedät sen. Noita riviukkoja mallia Wilson ja varauksin Kostitsyn nyt saa luultavasti vapaistakin. Tämän lisäksi "uudella linjauksella" jopa estettäisiin Devilsin mahdollisuudet saada menetettyä kärkiosaamista rivimiehillä, joten organisaatio on kaupan myötä tuomittu heittopussiksi.

Kuten kirjoitin, on eri asia riistää kapean materiaslin jengiltä ainoa tähtipelaaja ilman parannusta kapeuteen, kuin saada hankittua voitollisessa kaupassa tähtipelaaja joukkueesta, jonka rosteri ei kärsi kestämättömiä tappioita kyseisen pelaajan lähdöstä. Esimerkkinä juuri Kovalchukin menetys omasta rosteristasi vaihdossa "laajuuteen" suhteessa saman kaverin häipyminen Devilsistä.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Vastataanpa ensin tuohon kysymykseesi: otin Devilsin, koska idän konferenssi on osaltani mielenkiintoisempi kuin lännen.

Ja kierrellen kaarrellen takaisin toteamukseeni, että ihmettelin tuota treidiä jo ennen kuin Devils oli itselleni tulossa. Mielestäni kykenen siis riittävän objektiivisesti tarkastelemaan kyseistä treidiä. Voin toki jättää Devilsin takaisin vanhalle managerille validin objetiivisuuden saavuttamiseksi, vaikken minuuttiakaan ole vielä ko. joukkuetta hallinnut.

Omaa kieltään mielipiteestäsi treidiin kertoo myös jyrkkä suhtautumisesi kaupan kääntämiseen - et halua missään nimessä toteuttaa kyseistä kauppaa samoilla palasilla toisin päin vaikka omaat huomattavasti silloista Devilsiä paremmat lähtökohdat tuohon kauppaan.

80+ ovr pakeilla ei saada kärkiosaamista - tiedät sen. Noita riviukkoja mallia Wilson ja varauksin Kostitsyn nyt saa luultavasti vapaistakin. Tämän lisäksi "uudella linjauksella" jopa estettäisiin Devilsin mahdollisuudet saada menetettyä kärkiosaamista rivimiehillä, joten organisaatio on kaupan myötä tuomittu heittopussiksi.

Kuten kirjoitin, on eri asia riistää kapean materiaslin jengiltä ainoa tähtipelaaja ilman parannusta kapeuteen, kuin saada hankittua voitollisessa kaupassa tähtipelaaja joukkueesta, jonka rosteri ei kärsi kestämättömiä tappioita kyseisen pelaajan lähdöstä. Esimerkkinä juuri Kovalchukin menetys omasta rosteristasi vaihdossa "laajuuteen" suhteessa saman kaverin häipyminen Devilsistä.

Eli siis pitäisi ihan vain omien mieltymystesi osalta konferenssien suhteen laittaa tuollainen ruljanssi päälle, mitä edellyttäisi tuo treidien läpikäyminen?

"Omaa kieltään". Muistatkohan edellisen keskustelun? Minulla on hyvin eriteltyjä pointteja tuohon asiaan, vastaa nyt niihin ennen kuin lähdet taas tuolle omatulkinta-linjalle, koska itselläni on hyvät perusteet epäillä sen toimivuutta.

Ja totta helvetissä nyt frenzyjen alussa saisit samantasoisia pelaajia. Kauppa toteutettiin kuitenkin kauden alkupuoliskolla, joten vertailu tähän hetkeen on täysin mieletön.

Ja aivan varmasti saat 84 tason pakilla ja 83 tason hyökkääjällä kärkiosaamista. Kyse on siitä, osaatko käydä kauppaa tietenkin, mutta nuo ovat aivan täysin riittävät palaset siihen hommaan. Päälle vielä tasaisen hyvä Wilson.

Eiköhän nyt tehdä niin, että Sejsoppa ottaa joukkueensa takaisin, koska on pitänyt treidiänsä onnistuneena ja sinä otat sen Edmontonin, niin ei tarvitse materiaalista valittaa? Huvittaa todella paljon, että itse nimenomaan tuota Devilsiä halusit vielä senkin jälkeen, kun Sejsoppa ilmaantui mukaan karkeloihin.

Avaatko nyt hieman tuota, että Devils olisi uusilla linjauksilla tuhoon tuomittu? Jos nyt siis yrittäisit kaupata kaverisi kanssa ihan selkeätä "fiilistreidiä", joka olisi pelillisesti selkeästi sinua hyödyttävä sekä saisit siitä about 10 miljoonaa cappiin ennen frenzyja, niin joo, kyllä siihen varmaan puututtaisiin. Ja millä perusteilla tuo treidi ei tuonut leveyttä Devilsiin? Siis ihan oikeesti nyt.

Edit. Retoriikan osalta on kyllä selvää poliitikko-ainesta! "Riistää" jne. :---D
 
Viimeksi muokattu:

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Asia selvä, voidaan jossain kohtaa jatkaa keskustelu yksityisviestein. Ei, ja en ole vihainen sinulle. Omia puolustetaan aina loppuun asti. Haukkuminen kaveriani tahveroksi tjsp. oli niin sanotusti kaiken alku, jonka jälkeen en pystynyt asiaa käsittelemään objektiivisesti ja ilmeisesti koin sen hyökkäykseksi itseäni kohtaan. Se mikä on olutta on mennyttä ;)

Pahaa verta ei jäänyt tippaakaan mun puolesta, palataan asiaan kunnes kausi ollaan saatu käyntiin. Tosin ei enää julkisia kädenvääntöjä ja muutenkaan en enää lähde kättä vääntämään edes yksityisviestein, lopputulos on jo tiedossa :)
(Tappio, vitutus yms. kuvailee silloin hyvin Unluckya)

Aloitan nyt mediahiljaisuuden asian osalta, joten en jaksa stressata itseäni asialla enempää itseäni (tällä hetkellä). Joskus voin vielä vastata avoimiin jääviin kysymyksiin, mutta sen teen sitten yksityisviestillä.

Pistetään vielä kuittaus-viesti tätkin kautta. :)
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Eli siis pitäisi ihan vain omien mieltymystesi osalta konferenssien suhteen laittaa tuollainen ruljanssi päälle, mitä edellyttäisi tuo treidien läpikäyminen?

"Omaa kieltään". Muistatkohan edellisen keskustelun? Minulla on hyvin eriteltyjä pointteja tuohon asiaan, vastaa nyt niihin ennen kuin lähdet taas tuolle omatulkinta-linjalle, koska itselläni on hyvät perusteet epäillä sen toimivuutta.

Ja totta helvetissä nyt frenzyjen alussa saisit samantasoisia pelaajia. Kauppa toteutettiin kuitenkin kauden alkupuoliskolla, joten vertailu tähän hetkeen on täysin mieletön.

Ja aivan varmasti saat 84 tason pakilla ja 83 tason hyökkääjällä kärkiosaamista. Kyse on siitä, osaatko käydä kauppaa tietenkin, mutta nuo ovat aivan täysin riittävät palaset siihen hommaan. Päälle vielä tasaisen hyvä Wilson.

Eiköhän nyt tehdä niin, että Sejsoppa ottaa joukkueensa takaisin, koska on pitänyt treidiänsä onnistuneena ja sinä otat sen Edmontonin, niin ei tarvitse materiaalista valittaa? Huvittaa todella paljon, että itse nimenomaan tuota Devilsiä halusit vielä senkin jälkeen, kun Sejsoppa ilmaantui mukaan karkeloihin.
Nyt vedät sitten taas jotkut "oma lehmä ojassa" syyttelyt mukaan :D ja ihan turhaan. Puhuu omaa kieltään > treidi oli tappiollinen sinunkin mielestäsi. Tuota lauseketta hain sinun myöntämänäsi.

Ja kuten tuossa aikaisemmassa viestissä jo totesin ei sinulla ole mitään velvoitteita perua jo aikaisemmin tehtyä kauppaa. Aina muistat mainita, että lukekaa viestit ennen kuin alatte hyökkäämään, teeppä samoin ja lukaise tuo kappale edellisistä viesteistäni.

Kaikella tällä kirjoittelulla oli ainoa päämäärä selvittää oletko halukas vaihtamaan tappiollisessa treidissä menetetyn Kovalchukin takaisin Devilsiin? Sitä ilmeisesti olen tässä tiedustellut ilman mitään vaateita liigan puuttumisesta asiaan. Vai olenko kirjoittanut jossain, että komissaarin tulisi vaatia tuon treidin perumista?

Olenko sanonut etten voisi pelata joukkueella, koska se on niin huono kaupan jäljiltä? Kuten sanoit, tiesin rosterin ja se minulle kelpasi - olenko muuta väittänyt?

Ilmeisesti sinulla on nyt sitten ylin päätäntävalta tässä liigassa mikäli rankku komissaarin tehtävät sinulle luovuttaa ilman yhteistä päätöstä. Ja tätä Hitlerin vuoden -33 vastaavaa muistuttavan vallansiirron seurauksena saamaasi päätäntävaltaa käytät ensimmäisenä ulostamalla minut liigasta? Diktatuurin riemuvoitto ja kaikkea hyvää sinulle sekä liigalle.

Edit/ ja tähän myös jollei silmiin osu (mites ne lukutaito ja tekstinymmärrysasiat joista minua useaan otteeseen syytit toisessa liigassa)

Ei sillä, eihän Dissonanssilla mitään velvoitteita ole Kovalchukia palauttaa samassa kaupassa.
 
Viimeksi muokattu:

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Nyt vedät sitten taas jotkut "oma lehmä ojassa" syyttelyt mukaan :D ja ihan turhaan. Puhuu omaa kieltään > treidi oli tappiollinen sinunkin mielestäsi. Tuota lauseketta hain sinun myöntämänäsi.

Ja kuten tuossa aikaisemmassa viestissä jo totesin ei sinulla ole mitään velvoitteita perua jo aikaisemmin tehtyä kauppaa. Aina muistat mainita, että lukekaa viestit ennen kuin alatte hyökkäämään, teeppä samoin ja lukaise tuo kappale edellisistä viesteistäni.

Kaikella tällä kirjoittelulla oli ainoa päämäärä selvittää oletko halukas vaihtamaan tappiollisessa treidissä menetetyn Kovalchukin takaisin Devilsiin? Sitä ilmeisesti olen tässä tiedustellut ilman mitään vaateita liigan puuttumisesta asiaan. Vai olenko kirjoittanut jossain, että komissaarin tulisi vaatia tuon treidin perumista?

Olenko sanonut etten voisi pelata joukkueella, koska se on niin huono kaupan jäljiltä? Kuten sanoit, tiesin rosterin ja se minulle kelpasi - olenko muuta väittänyt?

Ilmeisesti sinulla on nyt sitten ylin päätäntävalta tässä liigassa mikäli rankku komissaarin tehtävät sinulle luovuttaa ilman yhteistä päätöstä. Ja tätä Hitlerin vuoden -33 vastaavaa muistuttavan vallansiirron seurauksena saamaasi päätäntävaltaa käytät ensimmäisenä ulostamalla minut liigasta? Diktatuurin riemuvoitto ja kaikkea hyvää sinulle sekä liigalle.

Minä en yleisesti ottaen tee treidejä, joista en koe hyötyväni. Kummassakaan liigassa ei ole ainuttakaan treidiä, joita olisin katunut, vaikka olen usein "ylihintaa" maksanutkin. Olen myös aika jäävi arvioimaan tuon treidin hyötyjä ja haittoja molempien kannalta. Kuitenkin treidineuvotteluissa aina pyrin katsomaan molempien joukkueiden tarpeet - tiedät tämän erittäin hyvin, koska annoit tästä vielä erityiskehuja, kun lähestyin sinua toisessa liigassa treidiehdotusten osalta (ennen tätä selkkausta toki). En pyri mitään "ryöstö"treidejä tekemään, koska se harvoin onnistuu. Hyviä palasia olen saanut, koska olen osannut tarjota ja kysyä oikeita pelaajia oikeilta joukkueilta. Se vaatii taustatyötä hieman, mutta on tehokas tapa. Näin tein tässäkin treidissä, katsoin, että Kovalchuk on pelannut huonosti sekä että Devils varmasti kaipaisi laajuutta kokoonpanoonsa. Samalla tavalla sain Gaborikinkin, joka noin muuten luonnollisesti olisi erittäin vaikea saada.

En tiedä, minkä takia tätä asiaa jankkaat koko aika. Juuri tähän perustuu nuo olettamukseni. Vastasin jo viestejä sitten, että jos kaikki käydyt treidit käydään läpi samoilla kriteereillä, palautuu Kovy. Ehdotin että joko sinä tai komissaari voi tämän tehdä, koska itse en ainakaan siihen rupea (mainiten jo syyt). Kuitenkin koko aika jankkaat, miksi? Normaali ihminen kyllä ymmärtää, että toistoa ei tarvitse sekä että toinen osapuoli ei välttämättä jaksa vastata ja toistaa samaa asiaa moneen kertaan. Toisessa keskustelussa oli aivan sama kuvio, sain toistaa jo aikaisemmin sanomiani asioita kerta toisensa jälkeen.

Tuo viimeinen kappale nyt oli jo aika rimanalitus. Kyllä se taitaa koville ottaa, että ihan täysin aiheesta sai kuittia viime keskustelun puitteissa.

Semmoinen pieni knoppi-korjaus, että Hitlerhän "nousi valtaan" täysin perustuslainmukaisesti, koska valtakunnankanslerin toimivaltuuksien siirrolle ei edellytetty mitään (kansan)äänestystä. Se, mitä tämän jälkeen tapahtui, onkin toinen asia.
 
Viimeksi muokattu:

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Vielä muutes Hekolle kyllä kymmenen pistettä ja rääkyvä papukaija-merkki!

Nyt on nimittäin Godwinin laki lopullisesti todistettu validiksi. Jos NHL 13 -pelin treidiketjussakin joku vetäisee natsikortin esille, niin missä yhteydessä sitä EI VEDETTÄISI! :---D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Natsikortti

"Usein (natsi-Saksaan liittymättömässä) keskustelussa Hitlerin tai natsit ensimmäisenä maininnutta pidetään argumentoinnin hävinneenä osapuolena."

=)
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Minä en yleisesti ottaen tee treidejä, joista en koe hyötyväni. Kummassakaan liigassa ei ole ainuttakaan treidiä, joita olisin katunut, vaikka olen usein "ylihintaa" maksanutkin. Olen myös aika jäävi arvioimaan tuon treidin hyötyjä ja haittoja molempien kannalta. Kuitenkin treidineuvotteluissa aina pyrin katsomaan molempien joukkueiden tarpeet - tiedät tämän erittäin hyvin, koska annoit tästä vielä erityiskehuja, kun lähestyin sinua toisessa liigassa treidiehdotusten osalta (ennen tätä selkkausta toki). En pyri mitään "ryöstö"treidejä tekemään, koska se harvoin onnistuu. Hyviä palasia olen saanut, koska olen osannut tarjota ja kysyä oikeita pelaajia oikeilta joukkueilta. Se vaatii taustatyötä hieman, mutta on tehokas tapa. Näin tein tässäkin treidissä, katsoin, että Kovalchuk on pelannut huonosti sekä että Devils varmasti kaipaisi laajuutta kokoonpanoonsa. Samalla tavalla sain Gaborikinkin, joka noin muuten luonnollisesti olisi erittäin vaikea saada.

En tiedä, minkä takia tätä asiaa jankkaat koko aika. Juuri tähän perustuu nuo olettamukseni. Vastasin jo viestejä sitten, että jos kaikki käydyt treidit käydään läpi samoilla kriteereillä, palautuu Kovy. Ehdotin että joko sinä tai komissaari voi tämän tehdä, koska itse en ainakaan siihen rupea (mainiten jo syyt). Kuitenkin koko aika jankkaat, miksi? Normaali ihminen kyllä ymmärtää, että toistoa ei tarvitse sekä että toinen osapuoli ei välttämättä jaksa vastata ja toistaa samaa asiaa moneen kertaan. Toisessa keskustelussa oli aivan sama kuvio, sain toistaa jo aikaisemmin sanomiani asioita kerta toisensa jälkeen.

Tuo viimeinen kappale nyt oli jo aika rimanalitus. Kyllä se taitaa koville ottaa, että ihan täysin aiheesta sai kuittia viime keskustelun puitteissa.
Hienosti kierrelty joka ikinen boldattu kohta? Onnittelut oikeasta alavalinnasta.

Kysyin, haluatko vaihtaa Kovyn takaisin ja vastaukseksi tulvii, että ei voi alkaa perua ja että pitää käydä kaikki treidit läpi mikäli halutaan perua. Miten muut treidit nyt vaikuttaa mitenkään siihen, että haluatko vaihtaa Kovyn takaisin? Kuten edellisen viestini painotus tuo selvästi ilmi, en ole peruuttamista vaatinut.

Väitit, ettei Devilsin rosteri kelpaa minulle ja että siksi "vaadin" (?) Kovya takaisin. Kuka laittaa sanoja kenenkin suuhun...

Lopuksi vielä toteat, että seisoppa palautetaan Devilsiin. Tähän peilaten omavaltainen päätäntävaltasi käyttämissyytteeni on täysin legitiimi?

Nämä on faktoja. Näitä et kommentoi. Käytän samoja perusteluja kuin itse käytit #2 liigan ruljanssissa, jotka olivat siellä mielestäsi hyviä mutta nyt naurettavaa jankkaamista.

Ja loppuun vielä, ettenhän minä ole Hitlerin valtaannousun oikeusperiaatteita kyseenalaistanutkaan? Toin vain esille tilanteen ironisen yhdenmukaisuuden. Hindenburg nimittää Hitlerin valtakunnankansleriksi, jonka seurauksena Hitler estää muut puolueet käyttämällä ylintä päätäntävaltaansa pönkittääkseen asemaansa. Unlucky nimittää sinut komissaariksi ja ensi töiksesi poistat minut omalla päätökselläsi liigasta oman mielipiteesi vuoksi. Hauska yhtenäisyys vain. Ja jonkun natsi-kortin esiinvetäminen nyt on täysi läppä :D tuli vain yksi painotettu kysymys lisää: olenko väittänyt sinua jossain lauseessani poliittiselta ideologialtasi tai maailmankatsomukseltasi natsi-myönteiseksi? Ei hyvää päivää sentään...
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Hienosti kierrelty joka ikinen boldattu kohta? Onnittelut oikeasta alavalinnasta.

Kysyin, haluatko vaihtaa Kovyn takaisin ja vastaukseksi tulvii, että ei voi alkaa perua ja että pitää käydä kaikki treidit läpi mikäli halutaan perua. Miten muut treidit nyt vaikuttaa mitenkään siihen, että haluatko vaihtaa Kovyn takaisin? Kuten edellisen viestini painotus tuo selvästi ilmi, en ole peruuttamista vaatinut.

Eiköhän se tosiaan nyt tullut selville siitä vastauksestani, että en sitä takaisin noihin vaihda? En ole tyytymätön kauppaan, joten en vaihda takaisin. Eivät kaikki kaupat ole nollasummapeliä, vaikka taidat aivan muuta kuvitella. Boldattuihin kohtiin jokainen lukutaitoinen saa kyllä vastauksen viesteistäni, en niitä lähde toistamaan moneen kertaan, ymmärrätkö jo?

Väitit, ettei Devilsin rosteri kelpaa minulle ja että siksi "vaadin" (?) Kovya takaisin. Kuka laittaa sanoja kenenkin suuhun...

Yllättävän paljon jaksat laittaa aikaa ja effortia tuon Kovalchukin takaisin saamiseksi, huomioiden se, että olen jo tuonut kantani esille. Olisit aivan hyvin voinut laittaa mulle yksityisviestin asiasta, mutta sen sijaan rupeat täällä asiaa puimaan. Minkä takia? Tämän lisäksi painotat kovasti Devilsin kokoonpanon surkeutta. Miksi?

Lopuksi vielä toteat, että seisoppa palautetaan Devilsiin. Tähän peilaten omavaltainen päätäntävaltasi käyttämissyytteeni on täysin legitiimi?

"Eiköhän sitten tehdä niin, että..." Jos nyt tuon tulkittet joksikin diktatuurimaiseksi päätökseksi, niin tervemenoa vaan. Virke päättyi vielä kysymysmerkkiin, mikä tarkoittaa, että kyseessä oli kysymyslause. Saanko kysyä täysin offtopiccina, että mitä alaa opiskelet vai opiskeletko mitään? Saisin vähän lisää materiaalia yleistämisieni piiriin.

Nämä on faktoja. Näitä et kommentoi. Käytän samoja perusteluja kuin itse käytit #2 liigan ruljanssissa, jotka olivat siellä mielestäsi hyviä mutta nyt naurettavaa jankkaamista.

Yleensä ihmisillä on jokin motiivi tekemisissään. Oletan myös ihmiset rationaalisiksi toimijoiksi. Jankkaat koko aika samaa asiaa, vaikka olen siihen vastannut. Tämä poikkeaa rationaalisen toimijan toiminnasta. Täten itselläni on legitiimi syy epäillä, että sinulla on taustamotiiveja toiminnallesi. Toinen vaihtoehto on sitten, että et ole kovinkaan rationaalinen.

Ja loppuun vielä, ettenhän minä ole Hitlerin valtaannousun oikeusperiaatteita kyseenalaistanutkaan? Toin vain esille tilanteen ironisen yhdenmukaisuuden. Hindenburg nimittää Hitlerin valtakunnankansleriksi, jonka seurauksena Hitler estää muut puolueet käyttämällä ylintä päätäntävaltaansa pönkittääkseen asemaansa. Unlucky nimittää sinut komissaariksi ja ensi töiksesi poistat minut omalla päätökselläsi liigasta oman mielipiteesi vuoksi. Hauska yhtenäisyys vain. Ja jonkun natsi-kortin esiinvetäminen nyt on täysi läppä :D tuli vain yksi painotettu kysymys lisää: olenko väittänyt sinua jossain lauseessani poliittiselta ideologialtasi tai maailmankatsomukseltasi natsi-myönteiseksi? Ei hyvää päivää sentään...

Juu, Hitler-korttihan on niin innovatiivinen, vähän käytetty ja suorastaan hauska veto keskustelussa. Vaikka ei edes huomioitaisi sitä faktaa, että Unlucky on edelleen komissaari, niin täytyy ihmetellä itsekritiikin puutetta asiassa.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Eiköhän nyt tehdä niin, että Sejsoppa ottaa joukkueensa takaisin, koska on pitänyt treidiänsä onnistuneena ja sinä otat sen Edmontonin, niin ei tarvitse materiaalista valittaa?

Lopuksi vielä toteat, että seisoppa palautetaan Devilsiin. Tähän peilaten omavaltainen päätäntävaltasi käyttämissyytteeni on täysin legitiimi?

Joskus tais olla jotain puhetta luetunymmärtämisestä....?
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
"Eiköhän sitten tehdä niin, että..." Jos nyt tuon tulkittet joksikin diktatuurimaiseksi päätökseksi, niin tervemenoa vaan. Virke päättyi vielä kysymysmerkkiin, mikä tarkoittaa, että kyseessä oli kysymyslause. Saanko kysyä täysin offtopiccina, että mitä alaa opiskelet vai opiskeletko mitään? Saisin vähän lisää materiaalia yleistämisieni piiriin.
Saahan sitä kysyä, mitäpä ei saisi. Olen koulutukseltani sotilaslentäjä ja pääaineeni on turvallisuuspolitiikka. Saat vapaasti tehdä siitä "yleistyksiäsi" ja johtaa niistä stereotypioita, jos se sinulle jotain lisäarvoa tuo.

En jaksa tässä tän enempää tapella (jälleen) turhasta, onpahan tyttöystäväkin tyytyväinen kun ei tule enempää boxin hakkausta tulevaisuudessa.

Kun nyt kerran kokenet jonkun suuren debaatin voittaneesi, niin lainaanpa erään ystäväni lainausta: "Winning an argumet at internet debate is like participating to special olympics - even if you win you are still retarded" Lähdettä en tiedä, joten yhtä hyvin olisin voinut itse tuon vääntää. Ja kyllä, yhtä vajaa olen kai itsekkin kun pelipalstalla jaksan tällaisista vääntää.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Saahan sitä kysyä, mitäpä ei saisi. Olen koulutukseltani sotilaslentäjä ja pääaineeni on turvallisuuspolitiikka. Saat vapaasti tehdä siitä "yleistyksiäsi" ja johtaa niistä stereotypioita, jos se sinulle jotain lisäarvoa tuo.

Asia selvä. Tuo "yleistämisieni piiriin" oli lähinnä itseironiaa.

En jaksa tässä tän enempää tapella (jälleen) turhasta, onpahan tyttöystäväkin tyytyväinen kun ei tule enempää boxin hakkausta tulevaisuudessa.

Itselläni on se periaate, että jos jonkin alotan, niin sen sitten loppuun vien. Sain nyt tuossa lukea yhtä ja toista, jolloin luonnollisesti niihin vastaan. Mikään velvollisuus kenelläkään ei ole vastata mihinkään, mutta kyllä siinä herää kysymys, että minkä takia koko hommaan sitten lähtee? Nytkin ensiksi syyttelet minua ties mistä ja sitten jätät homman levälleen.

Kun nyt kerran kokenet jonkun suuren debaatin voittaneesi, niin lainaanpa erään ystäväni lainausta: "Winning an argumet at internet debate is like participating to special olympics - even if you win you are still retarded" Lähdettä en tiedä, joten yhtä hyvin olisin voinut itse tuon vääntää. Ja kyllä, yhtä vajaa olen kai itsekkin kun pelipalstalla jaksan tällaisista vääntää.

En minä mitään koe voittaneeni, tuo natsikortti-juttu nyt kieltämättä oli aika lowblow. Kuitenkin tietenkin seison sanojeni takana, ja jos joku yrittää minusta jollain ihmeperusteilla mustamaalata ties mitä, niin luonnollisesti nyt siihen "puutun". Yllättävän usein olet nyt lähtenyt johtopäätösten tekemiseen itsestäni, vaikka asia on itsellesi aivan yhdentekevä(?).
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Nytkin ensiksi syyttelet minua ties mistä ja sitten jätät homman levälleen.
Ihan mielenkiinnosta pyytäisin sinua poimimaan ja osoittamaan viesteistäni kohdat, joissa olen mielestäsi syyttänyt, mustamaalannut tai haukkunut sinua tai ylipäätäänvaatinut sinulta taikka liigalta jotain toimia. Kiitos.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Dallas Stars ja Pittsburgh Penguins pelaajakaupoilla, molemmat seurat saavat omat tähtipelaajansa takaisin.

Crosby -> Pittsburgh Penguins

Benn + Stewart + Despres -> Dallas Stars
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös