SouthernBoogieCat
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Puolueeton lätkänseuraaja
Dead presidents on jengi ja Kettunenn on ps4-acco.
Asia selvä. Muutan joukkueesi nimen ja pistän kutsun molempiin ryhmiin.
Dead presidents on jengi ja Kettunenn on ps4-acco.
Kettunennn siis acco. Unohtu 1 n.Asia selvä. Muutan joukkueesi nimen ja pistän kutsun molempiin ryhmiin.
Pääseekö kaverien porukka hc ylilyönnit mukaan? Joku niistä tekee tunnukset tänne.
PSN appissa voi luoda ryhmiä, eli ei tarvitse päästä konsolin äärelle.Nuo samat voi tehdä myös Discordissa. Molemmat voidaan ottaa käyttöön jos niin halutaan. Loin jo itseasiassa Discordiin ryhmän ja samanlaisen luon myös PSN:n kunhan pääsen konsoliin (appissa ei käsittääkseni voi ryhmää luoda mutta täytyy vielä tsekata). Molempia voidaan tarvittaessa käyttää. Molemmissa on pääosin samat ominaisuudet ja olennaisin ero näiden välillä on että Discord on yleisesti pelaajille alustasta riippumatta ja PSN-sovellus ainoastaan PSN:ä oleville, Meillä toki ei ole muita kuin tuolla olevia joten siten PSN riittäisi yksinään mutta ei kahdesta ole mitään haittaakaan eikä ylimääräistä vaivaa. Molempiin voi liittyä ja molemmista tavoittaa niihin liittyneet ihmiset. Copy/pasteemalla saa samat viestit käden käänteessä kumpaankin. PSN-käyttäjien keskuudessa toki yleisesti voi Discord ajanmittaan menettää merkitystä kun nykyään on PSN:n olemassa sovellus eikä tarvitse olla konsolilla kun lukee viestejä. Discordissa toki saattaa olla myös jotakin ominaisuuksia mitä PSN:ä ei ole mutta tärkeimmät ominaisuudet eli ryhmät ja yksilökeskustelut ovat täysin vastaavia kummassakin sekä se että kummankin saa nykyään sovelluksena kännykkään.
Challonge ei taida tukea myöskään jääkiekosta tuttuja pisteytyksiä. Olisi mielestäni varsin hyvä, että käytettävä turnausjärjestelmä tukee kotoisesta liigasta tuttua pisteytystä:Muutin tuon yksinkertaiseksi sarjaksi ja kun kaikki ottelut on pelattu voidaan aloittaa uusi ja sitten laskea molempien sarjataulukkojen tilanteet yhteen ja erikseen pelata play-offsit. Nyt siellä on siis kaikki 5 kierrosta mitä tämän hetken kuudella joukkueella on eikä kesken jäänyttä toista sarjan puoliskoa.
Edit: Mahdollista myös on (koska tuolta Challongesta ei jostain syystä saa toimivaa otteluohjelmaa kaksinkertaiseen sarjaan) että alkusarja yksinkertaisena kuten tuossa tuo päivitetty otteluohjelma on ja pudotuspelit vaikkapa paras viidestä paras kolmesta sijaan. Tosiaan tuonne pudotuspeleihin voisi merkata otteluparien kohdalle sarjan lopputuloksen eli esim. 3-0 tai 3-2 jne. Otteluita tässä alkusarja yksinkertaisena ja playoffit paras viidestä tulisi suunnilleen joukkuetta kohden yhtä monta kuin tuossa kaksinkertaisessa alkusarjassa plus paras kolmesta pudotuspelit. Toki myös tuo että pelataan ensin tämä yksinkertainen sarja ja toinen sarja perään ja lasketaan pisteet yhteen on mahdollinen mutta tässä olisi nyt otteluohjelma heti valmiina koska jostain syystä tuolta Challongesta en saanut 10 kierrosta tuohon mukaan vaikka kaksinkertaisen sarjan valitsin.
Challonge ei taida tukea myöskään jääkiekosta tuttuja pisteytyksiä. Olisi mielestäni varsin hyvä, että käytettävä turnausjärjestelmä tukee kotoisesta liigasta tuttua pisteytystä:
Voitto 3p
Jatkoaikavoitto 2p
Jatkoaikatappio 1p
Tappio 0p
Jos Challonge ei myöskään ymmärrä kaksinkertaista sarjaa, niin ehkä olisi parempi käyttää jotain muuta kuin Challongea tähän. Voin auttaa asiassa, mikäli niin haluat.
Jaaha... Nyt tulee jo haastetta, teil o iha hauska "pelikirja" :)Dead presidents on jengi ja Kettunenn on ps4-acco.
Ollaanko pelattu vastakkain? :)Jaaha... Nyt tulee jo haastetta, teil o iha hauska "pelikirja" :)
Joo ja samassaki joukkuees pari kertaa... Ja tykkäsin. Et ei mitää sarkasmia.Ollaanko pelattu vastakkain? :)
Haha okei. Kukas siellä kirjoittelee?Joo ja samassaki joukkuees pari kertaa... Ja tykkäsin. Et ei mitää sarkasmia.
Oha mulla useempikin käyttäjä, mutta ahonaattorilla taisin käydä teillä pelailemassa... Ihan vaa lainamiehenä muutaman kerran.Haha okei. Kukas siellä kirjoittelee?
Pitäisikö sitä vielä kerätä ilmottautumiset kaikilta vaikka tuonne psn ryhmään? Siis lista joukkueessa pelaavista pelaajista.Koska kaikki joukkueet varmaankin haluavat pelaamaan ja vastustusta ei ole tullut niin lisäsin HC Ylilyönnin vielä mukaan tuonne Challongeen. Eli joukkueita on nyt seitsemän. Jos halutaan odottaa sitä kahdeksatta joukkuetta vielä jotta saataisiin parempi kaavio niin odotellaan mutta minun puolestani voidaan aloittaa kun joukkueet ovat valmiita aloittamaan. Discord-ryhmään pääsee kutsulla tuolla aiemmin tässä ketjussa (jos ei toimi jostain syystä enää niin ilmoitusta) ja PSN-ryhmään jonkun oman joukkueen pelaajan tai muussa joukkueessa pelaavan kaverin tai minun kautta. Jos ei muuta ole niin voidaan aloittaa. Jos @Nelfor ehtii ja/tai pystyy tekemään jollakin paremmalla sovelluksella/generaattorilla tuon kaavion niin se voidaan vielä tehdä ja hylätään tuo Challongen ottelukaavio mutta muussa tapauksessa pelataan sillä ja huomioidaan mahdolliset jatkoaikavoitot/tappiot pistelaskun mukaan kuten oikeastikin ja tehdään erillinen sarjataulukko ja tulokset menevät tuonne ja muuten auttavat pistelaskussa. Onnea turnaukseen kaikille!!
Pitäisikö sitä vielä kerätä ilmottautumiset kaikilta vaikka tuonne psn ryhmään? Siis lista joukkueessa pelaavista pelaajista.
Hyvä huomio. Jos jokaisesta joukkueesta joku voisi laittaa listan PSN-ryhmään oman joukkueen pelaajista. Sitä en tiedä tarvitaanko koko rosteri koska pelaajathan pelistä toiseen voivat vaihtua rosterissa olevien pelaajien mukaan eli joku pelaa ja joku toinen ei tietyssä ottelussa. Kumpi olisi parempi? Esim. 6-8-nimettyä pelaajaa per joukkue turnaukseen vai koko tämänhetkinen rosteri? Itse kannatan koko rosteria.
Jotkut pelaajat saattavat pelata klubissa ns. Vierailijoina, eli eivät ole klubin listoilla. Ja ilmanmuuta ilmoitetaan kaikki pelaajat. Nämä pelaajat sitten saavat edustaa joukkuetta turnauksessa.
Minulla on vielä maalivahdin etsintä vaiheessa, no n en ihan vielä ilmoita joukkuettani.
Niin no, onhan tuo 5 pelaajaa varmaankin tarpeeksi. Mutta kun esim. minun joukkueessa oli kaksi jäsentä pari päivää sitten kun aloin joukkuetta tätä turnausta varten keräämään. En siis aio osallistua tähän ykkösjoukkueellani. Siksi moni pelaajistani on kirjoilla toisissa joukkueissa ja pelaa minun joukkueessa vierailijoina.Ja voihan laittaa asap ensin koko normaalirosterin ja sitten tarvittaessa myöhemmin vierailijat kunhan ollaan päästy yhteisymmärrykseen montako heitä saa nimetä. Ehdotan että esim. tuo 5 olisi maksimi per joukkue vierailijoita. Toisilla voi olla enemmän muualla pelaavia hyviä pelaajia joita voi enemmän hyödyntää yms. Eli koska tasoerot ovat muutenkin varmasti jonkunasteisia niin ei mielestäni kannata niitä lisätä sillä jos jo valmiiksi hyvissä joukkueissa saa pelata rajattomasti vierailijoita. Toki esim. EASHL ei ole rajoituksia vierailijoille mutta ehkä meillä olisi hyvä olla jotakin rajoituksia niiden käytölle.
Niin no, onhan tuo 5 pelaajaa varmaankin tarpeeksi. Mutta kun esim. minun joukkueessa oli kaksi jäsentä pari päivää sitten kun aloin joukkuetta tätä turnausta varten keräämään. En siis aio osallistua tähän ykkösjoukkueellani. Siksi moni pelaajistani on kirjoilla toisissa joukkueissa ja pelaa minun joukkueessa vierailijoina.
Tilanne on siis "vähän" eri kuin esim jatkiksella, jolla on joku 15 pelaajaa :D
Koska kaikki eivät halua pelata botti maalivahdilla.Ok. No ehkä jos EASHL:äkään ei ole rajoituksia vierailijoille niin tarviiko meilläkään olla ja tarviiko vierailijoita nimetä edes jos laitetaan että niille ei ole rajoituksia? Minun puolestani kyllä voidaan ilman rajoituksiakin pelata kun otit tuon esille että joukkueessasi ei ole listoilla kuin muutama jäsen. Mutta jos siellä on vain kaksi jäsentä niin miksi sellaisella mukaan eli miksi ei sellaisella missä pelaa useita jäseniä?