Jaromír Jágr

  • 112 587
  • 291

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
Minä taas veikkaan, että Jagrin suoriutumisella Tsekin divarissa ei ole mitää vaikutusta NHL-seurojen kiinnostukseen.
Olympialaisten jälkeen loppukauden vahvistukseksi cup contender -joukkueeseen. Miksipäs ei. Ei varmasti Jagrin pelaaminen Euroopassa myöskään miinusmerkkisesti vaikuta, jollei siis ihan täysin ole tippunut kärryiltä tämän kesän aikana.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Olympialaisten jälkeen loppukauden vahvistukseksi cup contender -joukkueeseen. Miksipäs ei. Ei varmasti Jagrin pelaaminen Euroopassa myöskään miinusmerkkisesti vaikuta, jollei siis ihan täysin ole tippunut kärryiltä tämän kesän aikana.

Waiverssit taitavat torpeedoida tuollaisen kuvion aika nopeasti.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Minä taas veikkaan, että Jagrin suoriutumisella Tsekin divarissa ei ole mitää vaikutusta NHL-seurojen kiinnostukseen.
Hieman outo ajatus, että esim. huonot otteet eivät vaikuttaisi NHL seurojen kiinnostuksen. Väittäisin, että se lopettaisi viimeisenkin mielenkiinnon. Vastaavasti hyvin pärjääminen voisi hyvin indikoida siitä, ettei merkittävää tason putoamista viime kauteen ole tapahtunut jolloin sopimuksen sorvaaminen on oletettavasti vielä mahdollista.
 

Backhander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Waiverssit taitavat torpeedoida tuollaisen kuvion aika nopeasti.

Ei välttämättä tässä tapauksessa kun kyseessä on lähes viisikymppinen pelaaja. Tietenkään kukaan ei tohdi nuorta ja potentiaalista pelaajaa tuoda kesken kauden Euroopasta Waiwersien läpi, mutta tuskinpa liigan huonoimmilla joukkueilla on tarvetta Jagria poimia kesken kauden kun voi antaa omille nuorille näyttöpaikkoja.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Waiverssit taitavat torpeedoida tuollaisen kuvion aika nopeasti.
Olen ymmärtänyt, että pelaamalla Tshekin alasarjassa nimen omaan vältetään waiversit. Pääsarjassa pelaamisen jälkeen vaatisi sitten waiversit.
Ei ole 100 % tietoa toki, mutta näin olen ymmärtänyt.
 
Hieman outo ajatus, että esim. huonot otteet eivät vaikuttaisi NHL seurojen kiinnostuksen. Väittäisin, että se lopettaisi viimeisenkin mielenkiinnon. Vastaavasti hyvin pärjääminen voisi hyvin indikoida siitä, ettei merkittävää tason putoamista viime kauteen ole tapahtunut jolloin sopimuksen sorvaaminen on oletettavasti vielä mahdollista.

Niin kuten sanoin, niin en usko olevan mitään merkitystä. Kaikki tietää mikä on tuon liigan taso ja miksi Jagr siellä pyörii.

Jos Jagr lyö Kladnossa vaikka 5 pinnaa per peli, niin mitä sitten? Kertoo vain siitä, että kyseessä heikomman tason sarja.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Waiverssit taitavat torpeedoida tuollaisen kuvion aika nopeasti.
Minä taas puolestani en ihan täysin ymmärrä tätä ajatusmaailmaa. Nyt mikä tahansa joukkue on vapaa tekemään sopimuksen Jagrin kanssa. Jos joku olisi hänet halukas waiversistä poimimaan, niin mikseivät he samantien tekisi sopimusta hänen kanssa suoraan? waiversissäkin on kuitenkin järjestyksensä että siinäkin vuoronsa menettää (mikäli säännöt eivät tässä ihan hiljattain, esim 2000-luvulla ole muuttuneet)
 

Tupu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
On se vaan todella harmi, jos Jagr ei enää NHL:ssä pelaa. Siinä poistuu samalla viimeinen oman nuoruuteni huippupelaaja. Muutenkin iän karttuessa olen kummasti ruvennut vaan enemmän ja enemmän kannustamaan oman ikäluokkani (ja minua vanhempien, kuten Jagr) pelaajia sinnittelemään nuorempien menossa mukana. Kai sitä jotenkin ei vielä halua tunnustaa itse olevansa ikäloppu :D

Lisäksi nyt kun olen tutkinut menneeltä kaudelta kaikia hienoja tilastoja, niin oikein yllätyin kuinka hyvän kauden Jagr lopultakin pelasi myös viime sesongilla. GameScore -lukemat kertovat aika hyvin pelaajien tason ja siinä tilastossa Jagr oli kuitenkin ihan ok sijalla lähes sadan parhaan joukossa kaikista nhl pelaajista. Taakse jäi niukasti mm. Mikko Koivu. Hauskasti sattui tuo lukema muuten olemaan Jagrilla 0,68 :) Luulisi, että käyttöä olisi jollain seuralla vielä ensi kaudeksikin. Tyhmät.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mutta mutta - nyt huhutaan, että sopimus on syntymässä hetkenä minä hyvänsä. Ilmeisesti kyseessä on jo kesällä huhuttu Calgary Flames. Jagr on postannut kuvan kissastaan, joka odottaa NHL-sopimusta tequila-pullon ja dollarinipun kanssa. Eli pakkohan sen on tapahtua!

One more year and beyond
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Papalla on 86 pinnaa matkaa 2000 pisteeseen. Se tarkoittaa 0,52 pistettä per peli kahden (täyden) kauden ajan. Minä ainakin uskon että ne löytyy takataskusta. Tuollainen ~50 pistettä sieltä varmaan taaskin tulee. Go Jagr!
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Pelit jatkuu, loistavaa! Nyt jännittää pystyykö Jagr nousemaan pisteissä Gretzkyn syöttöpisteiden ohi: Jagrilla 1914 pistettä, Väinöllä 1963 syöttöä. Ero siis 49 pistettä. Ei mahdotonta.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Pelit jatkuu, loistavaa! Nyt jännittää pystyykö Jagr nousemaan pisteissä Gretzkyn syöttöpisteiden ohi: Jagrilla 1914 pistettä, Väinöllä 1963 syöttöä. Ero siis 49 pistettä. Ei mahdotonta.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta onko nämä syöttöpisteet verrannollisia?
 

Vatman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lempäälän Kisa
Anteeksi tyhmyyteni, mutta onko nämä syöttöpisteet verrannollisia?
Tässä varmaan viitataan siihen, että jos Jagr yltää tuohon 1963 pisteeseen niin Gretzkyn huikeutta perustellessa ei voida enää sanoa "vaikka Gretzky olisi tehnyt 0 maalia urallaan, olisi hänellä silti eniten pisteitä NHL:ssä".
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Ei taida Jagr saada Howea (eikä edes Messieria) kiinni pelattujen ottelujen määrässä. Hoween on vielä matkaa 34 ottelua ja Messieriin 23 ottelua, mutta kausi ylittänyt jo puolen välin ja Jagr tälläkin hetkellä DTD-statuksella. Sen lisäksi vielä sitten pelit Calgaryssä vaikuttaisivat olevan muutenkin pelatut, kun huhut tietävät kertoa että osapuolet etsivät sopuisaa eroa. Kesällä Jagrilla tuotti jo vaikeuksia löytää itselleen uutta NHL-seuraa ennen kuin lopulta teki Flamesin kanssa sopimuksen, joten mahtaakohan näin kesken kauden enää sitten löytyä uutta ottajaa mistään, vai oliko ne pelit sitten siinä ja tiedossa paluu Eurooppaan? Jos uusi joukkue kuitenkin löytyisi jostain, ja nimenomaan sellainen jossa ei ole entuudestaan pelannut, niin kyseessä olisi Jagrille 10. NHL-joukkue.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Niin se taitaa valitettavasti olla, että tämän huikean pelaajan NHL-ura tulee päätökseen. Sen verran on peli nopeutunut, että edes Jagr ei pysty enää tarpeeksi kompensoimaan peliälyllään nopeuden puutettaan ja enää ei auta edes painon pudottaminen. Ihan älytöntä, että mies on näinkin kauan pystynyt kovalla tasolla vielä pelaamaan. Viime kaudella vielä 46 pinnaa ja sitä edellisellä 66. Hattu päästä.

Kunpa pyörtäisi päätöksensä maajoukkueen suhteen ja #68 nähtäisiin vielä kerran Tshekin paidassa olympialaisissa, mutta eiköhän pelaile loppukauden Kladnossa ja sen jälkeen päättää uransa.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Aika hämmentävä tilanne, mielestäni sen vähän näkemäni perusteella Jagrin taso ei ole kuitenkaan romahtanut niin paljoa että se selittäisi syöksykierrettä Panthersin ykkösvitjasta Calgaryssä kokoonpanon ulkopuolelle yksiselitteisesti. Lisäksi ihan hiljattain oli artikkeli jossa Flamesin valmentaja kehui miten paljon Jagr antaa nuoremmilleen. Olisiko niin että mies itse on leipääntynyt vetämään statistin roolissa jossain nelosen laidalla jämäminuutteja ja tehnyt selväksi ettei moinen kiinnosta? Alkukaudella meno oli ensin ihan iloista ja sitten se tyssäsi noihin jonkinmoisiin "alavartalovammoihin". Paluun jälkeen rooli pieneni edelleen ennen kuin jäi kokoonpanosta vallan ulos.

On totta että peli on hurjasti nopeutunut mutta tuntuu siltä että jotain isompaa eripuraa on tässä taustalla eikä kaikkea ole kerrottu julkisesti.

Olisihan se hienoa jos jostain vielä löytyisi pelipaikka #68:lle koska onhan NHL:ssä lukematon määrä "huonompia" pelaajia tälläkin hetkellä.
Rahasta se ehkä sitten on kiinni kun legenda ei varmaan suostu mukaan ihan mahapalkalla. Boscon mainitsemat rajapyykit ovat kuitenkin niin lähellä että ihan sitä toivoisi että Jagr pääsisi vielä ne ohittamaan.

Eipä olisi uskonut silloin 2012 kun mies skippasi Penguinsit ja paineli Philly-paitaan, että näin suuret sympatiat vielä löytyisi hänelle....
Huikea ura ja uskomaton pelaaja joka tapauksessa, kruunua kaipaisi kuitenkin vielä eikä tälläistä antikliimaksia.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Surullista että Jagarin nhl ura päättyi näin- Olis ansainnut erilaisen lopun.Legenda jo eläessään.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Odotin jotain yhden pelin sopparia penguinssiin ja siellä juhlapeli. Aina ollut yksi inhokkipelaajia mutta kai se silti olisi "paremman lopun" ansainnut...
 

LeonJ#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Tappara, Sabres, PuLa-Aho, #65
Olisikohan Jagr kaikkien aikojen maalitilastossa toisena ja pistetilastoissakin rikkonut maagisen 2000 pisteen rajan ilman kausia KHL:ssä.

Jokatapauksessa ura on komea ja vertaansa vailla. Aika monta vuotta menee, että Jagr muistetaan muustakin kuin pelkästään maaleistaan, syötöistään ja tehoistaan.

Ei ole takatukka tyylin voittanutta missään NHL-jengissä. Ei ole - eikä tule.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Hiljaiseksi jotenkin pistää, nyt se on sitten vissiin se aika tullut. Kun ainahan se on siellä ollut.. Jotenkin tottunut siihen. Ja onhan ko. herra nyt yksi kautta aikain uskomattomimmista pelaajista. Toki se aika taivuttaa kovimmankin jätkän.. Eihän tuollaista uraa enää tehdä, tekijät vähissä ja muutenkin pelin evoluutio ollut sellainen et tekemättä varmasti jää. Nyt parit pelit kotijäillä ns. ja hokit naulaan, kyllähän mies on jo tehnyt oman osansa. Hattu päästä täälläkin.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei koskaan ole omia suosikkejani ollut, mutta pakko myöntää, että minä tiedän ainoastaan kaksi kovempaa jääkiekkoilijaa kautta-aikain. Lemieux ja Gretzky, sitten tuleekin jo Jagr ja ehdottomasti olisi ansainnut NHL -uralleen hienomman päätöksen juurikin yhden pelin soppari Penguinsiin.

Vai jätetäänkö tässä takaportti auki ja pari kautta Euroopassa ja taas takaisin...
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ainahan tuo on harmi, jos ura loppuu aiemmin kuin itse olisi halunnut. Toisaalta olisi hienoa nähdä Jagr jäähyväispeleissä vielä maajoukkueessa. Kyseessä on kuitenkin NHL:n kaikkien aikojen eurooppalainen hyökkääjä. Seitsemän Norrisin Lidström ja viiden Vezinan Hasek asettavat kovan haasteen kaikkien aikojen NHL-pelaajan tittelin osalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös