Jarno Pikkaraiselle kenkää!

  • 205 089
  • 1 251

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Millaisen kuvan se puolestaan antaisi organisaatiosta, että joka kausi keskenkaiken potkitaan koutsi pois? Ei kovin hyvää kuvaa sekään anna vai mitä?

No joo, niin kuin Pike sanoi lehdistötilaisuudessa niin kaikki meni niin persiilleen kun voi mennä ja surullinen loppu.
Kyllä valmentajan vaihto mielestäni antaa paremman kuvan yleisölle, kuin se että yritetään pönkittää omaa mainetta työnantajana ja pidetään mies vielä 1,5 vuotta pestissään, kunnes seuraava saadaan tilalle eikä edes tavoiteta nykyistä parempaa tasoa.

Minä en ainakaan ole tyytyväinen nykyiseen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Toisaalta, ei ole Piken vika se, että Tobbe hankkii noin paskan ja virhealttiin pakiston.

Ok, täytyy myöntää että olin siihen ihan tyytyväinen Järvisen hankinnan jälkeen.
Nyt totuus selviämässä viimeistään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Se antaa kuvan että jos et osaa, ei käyttöä

Antti Pennanen veti täysin vihkoon HPK:ssa kauden 2017-18. Seuraavalla kaudella mestaruus. En väitä, että Pike on tuleva mestarivalmentaja, mutta en kannata vaihtoa mihinkään toiseen toivotaan-toivotaan tapaukseen, varsinkaan kesken kauden.

Vuosikausia jatkunut valmentajarumba on seurausta paskoista valmentajarekryistä. Stögöä ja Kojoa lukuunottamatta viimeiset 10-15 kautta siellä penkin takana on pyörinyt ties mitä tusinasankareita (nykyinen mukaanlukien).

Tästä olen täysin samaa mieltä, surkeita ovat olleet HIFK:n valmentajavalinnat järjestäen muutamia poikkeuksia lukuunottamatta kymmenen vuoden välein.

Osaltaan samaa mieltä, mutta kyllä sekoilu kolmessa vikassa maalissa oli sekä syy tappiolle että seuraus huonosta valmennuksesta. Alkukaudella tuollaista sekoilua ja oireilua vielä saattaa nähdä, mutta jos vielä 45 pelin jälkeen joukkue on kentällä epävarma siitä mitä milloinkin kannattaa ja pitää tehdä, niin kyllä silloin pitää olla huolissaan valmennuksen tekemisen tasosta. Tänään homma eskaloitui rumalla tavalla, kun HIFKta nöyryytettiin lauantain kotiottelussa, mutta pelillinen trendi ja tietty lamaantuneisuus on ollut surullista katsottavaa jo pidemmän aikaa.

Vaikea keksiä mitään muuta perustetta sille, että Pikkarainen apureineen jatkaa myös ensi kaudella kuin se, että ei taas kerran haluta kenkiä koutseja pois. Eipä siinä, kyllä mä sen selityksen kanssa pystyn elämään kuin myös sen asian kanssa, että Pikkarainen ei ole lähivuosien huippukoutsi liigassa. Se, onko Pikkarainen hyvä vai huono valmentaja tiedetään ehkä joskus 10-15 vuoden päästä, mutta tällä hetkellä tekemisen taso ei ole hyvää.

Siellä on ammattipelaajia kaukalossa joilla on pelejä joillain ihan tolkuttomia määriä takana. Ei kukaan voi pistää Jääskän jäähyä hyökkäyspäässä valmennuksen piikkiin, tai sitä kun Varakas purkaa kiekon suoraan vastustajan lapaan. Noin ei vain pitäisi käydä ikinä, oli penkin takana sitten KJ tai Pike. Nämä virheet olivat ihan puhaasti pelaajien omia virheitä eikä mitään pelitavallisia virheitä jossa pelaajat eivät ole samalla sivulla jne. että mitä pitää tehdä. Oli pelikirja kenen tahansa niin ei siellä tuommoisia sekoiluja voi tulla.

Mutta samaa mieltä siitä, että pelillinen trendi on ollut läpi kauden huono ja laskeva sekä surullista katsottavaahan tuo on ollut.

Paremman kuvan se antaa, kuin se, että tällainen clowni saa huseerata siellä liigan kalleimmalla rosterilla ja suorittaa näin surkeasti. Sehän antaa sellaisen kuvan, ettei ketään kiinnosta.

Kyllä valmentajan vaihto mielestäni antaa paremman kuvan yleisölle, kuin se että yritetään pönkittää omaa mainetta työnantajana ja pidetään mies vielä 1,5 vuotta pestissään, kunnes seuraava saadaan tilalle eikä edes tavoiteta nykyistä parempaa tasoa.

Minä en ainakaan ole tyytyväinen nykyiseen.

Minun mielestäni se ei anna hyvää kuvaa, että sieltä roudataan joku toivotaan-toivotaan tapaus tämmöisessä tilanteessa. En minäkään ole tähän tilanteeseen tyytyväinen missään nimessä ja vaikea nähdä mitään syytä miksi HIFK menestyisi keväällä, mutta enemmän minä näen siihen mahdollisuuksia Piken kanssa, että saa nyt reilusti mahdollisuuden näyttää kuin, että sieltä tuodaan joku täysin nobody tähän sekavaan tilanteeseen.

Jos IFK ei ole neljän parhaan joukossa runkosarjan lopussa niin vain finaalipaikka voi pelastaa minun silmissäni Piken ensi kauden. Joku nippa nappa playoffeihin ja siellä mahdollisesti avauskierrokselta jatkoon, mutta vain kunniakkaasti taistellen ulos semifinaaleissa jotain Kärppiä/Tapparaa/Ilvestä vastaan tms. ei tyydytä.

Semmoinen 7-8 suoritus olisi olla neljän parhaan joukossa niin runkosarjassa kuin lopulta playoffeissa, toisaalta iso miinus tulee kyllä tästä, että peli on ollut pääsääntöisesti epäviihdyttävää paskaa.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minun mielestäni se ei anna hyvää kuvaa, että sieltä roudataan joku toivotaan-toivotaan tapaus tämmöisessä tilanteessa. En minäkään ole tähän tilanteeseen tyytyväinen missään nimessä ja vaikea nähdä mitään syytä miksi HIFK menestyisi keväällä, mutta enemmän minä näen siihen mahdollisuuksia Piken kanssa, että saa nyt reilusti mahdollisuuden näyttää kuin, että sieltä tuodaan joku täysin nobody tähän sekavaan tilanteeseen.

Jos Pikkaraisen sopimus loppusi tähän kauteen ja olisi jo tiedossa ettei hän jatka ensi kaudella, olisin itsekin sitä mieltä että vetäkööt tämän kauden loppuun. Mutta nyt on koko ajan pelko perseessä, että hän jatkaa ensi kaudellakin. Siksi näkisin mielummin että vaikka Tanska vetäisi tämän kauden loppuun, kunhan Pikkarainen ei jatkaisi enää ensi kaudella.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos Pikkaraisen sopimus loppusi tähän kauteen ja olisi jo tiedossa ettei hän jatka ensi kaudella, olisin itsekin sitä mieltä että vetäkööt tämän kauden loppuun. Mutta nyt on koko ajan pelko perseessä, että hän jatkaa ensi kaudellakin. Siksi näkisin mielummin että vaikka Tanska vetäisi tämän kauden loppuun, kunhan Pikkarainen ei jatkaisi enää ensi kaudella.

No uskon ja toivon et jos tämä kausi jatkuu tällaisena ja päättyy totaaliseen floppiin niin Salmelainen uskaltaa tehdä kovan ratkaisun ja irtisanoa Piken. Tosin tällöinkin peräänkuulutan sen puolesta ettei sieltä roudata mitään uutta toivotaan-toivotaan tapausta, silloin otetaan vain askel taaksepäin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
vaikka Tanska vetäisi tämän kauden loppuun, kunhan Pikkarainen ei jatkaisi enää ensi kaudella.
Tässä nyt ei olisi mitään järkeä, jos Pikkarainen päätetään pistää pihalle niin se toivottavasti maksaa myös vihdoin Tanskan työpaikan.
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta, ei ole Piken vika se, että Tobbe hankkii noin paskan ja virhealttiin pakiston.

Ok, täytyy myöntää että olin siihen ihan tyytyväinen Järvisen hankinnan jälkeen.
Nyt totuus selviämässä viimeistään.

Kunhan ei olisi niin, että jonkun muun kärkijengin valkku taikoisi tästä pakistosta tiukan ja osaavan paketin. Joku siellä mättää, kun periaatteessa osaavat ja paperilla kovat miehet sekoilevat kuin pässinpäät, liian usein. Tuleeko sieltä niin kovaa ruoskaa, että virheitä aletaan pelätä ja sitten niitä tulee lisää? Vai virheisiin ei puututa ja annetaan olla? Veikkaan, että pieni pelko on perseessä haukkumisen takia ja se jos mikä tekee hallaa.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Jos HIFK jää puolivälieriin, niin silloin uskoisin että kenkää tulee Pikkaraiselle. Tässä vaiheessa olisi sulaa hulluutta vaihtaa valmentajaa ja tuskin näin HIFK tulee tekemään. Kuka sieltä tulisi tilalle ja saisi välittömästi joukkueen huikeaan iskuun?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n saldo, kun pelattu 44 peliä, on 26 voittoa ja 18 tappiota. Se ei ole tietenkään niin hyvä kuin voisi olla, mutta ei niin huonokaan, että Pikkarainen potkittaisiin ulos.

Jos IFK pyllähtää kuitenkin säälipleijareihin ja sieltä suoraan kesälomalle, ja näin ollen sarjasijoitus olisi tyyliin yhdeksäs, niin sitten Pikkarainen pihalle ja maalaistollon leima otsaan.

Suora puolivälieräpaikka, mutta siitä ottelusarjan tappio ja kesäloma niin silloinkin fudut ovat varmasti lähellä. Eli se on Pikkaraisella välieriin tai ulos.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Pikkarainen pihalle Jalonen sisään, hinnalla millä hyvänsä. Pikkarainen vetää alta riman monella taholla ja toisessa osiossa lisää siitä. Kaveri ei taida olla penaalin terävin eikä edes terävimpiä kyniä. Ei tuosta tule yhtään mitään.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tässä nyt ei olisi mitään järkeä, jos Pikkarainen päätetään pistää pihalle niin se toivottavasti maksaa myös vihdoin Tanskan työpaikan.

Tottakai, mutta kukaan ei kaavaile Tanskaa ensi kauden päävalmentajaksi, joten mulle ihan sama vaikka vetäisi tämän jo hävityn kaueen loppuun. Kunhan Pikkarainen ei valmenna enää yhtään kautta IFK:ssa.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pikkarainen pihalle Jalonen sisään, hinnalla millä hyvänsä. Pikkarainen vetää alta riman monella taholla ja toisessa osiossa lisää siitä. Kaveri ei taida olla penaalin terävin eikä edes terävimpiä kyniä. Ei tuosta tule yhtään mitään.

Samaa mieltä. Pelaajat ovat jo luovuttaneet, kaikki tietävät ettei tuosta tule lasta eikä paskaa.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Juuri näin. Törmästä ei olisi pitänyt potkia pois. Viimeinen kausi oli surkea, mutta jengi nousi kuitenkin säälipleijareista aina välieriin saakka. Ja kuinka ollakkaan puolivälierissä pudotettiin juuro Selin-Pikkarainen kaksikon TPS. Jo silloin oli kaikki merkit ilmassa, ettei homma tule toimimaan.

Aina naurattaa nämä rotsin viuhahtelut.

Nyt ollaan taas kerran päästy siihen upeaan tilaan jossa toivoo oman joukkueen tappiota, ihan vaan siksi että valmentajalle annettaisi potkut. Eihän tämä kausi enää käänny vaikka valkku vaihtuisikin, mutta ei Törmänen enää ansaitse jatkoa. Ja ensi kauttakin pitää ajatella.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
HAHAHAHAHA!

AAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA!!!!!!!!!!!!!

Vittu mikä vitsi tän hetken HIFK on.






Itse olen oikeastaan shokissa tuosta IFK:n pleijariesityksestä. Miten helvetissä voi runkosarjan flegmaattinen esitys muuttua pliejareissa kuin napin painalluksesta tuollaiseksi silmiä hiveleväksi taideteokseksi, joka vain paranee, mitä pidemmälle pleijarit jatkuvat?

Itsekin myönnän virheeni ja totean, että tuo Huutokauppakeisarin näköinen ja Seppo Rädyn oloinen junttivalmentaja omaa sekä pelillistä kompetenssia ja näkemystä, että pelaajien psyykkauksen. Varsikin eilinen oli oikeastaan täydellinen ja kaikinpuolin kaunis suoritus IFK:lta ja aiheutti itselläni itkun, naurun, epäuskon, riemun ja euforian tunteita, unohtamatta kuumia aaltoja ja psykedeelisiä näkyjä.



Olen huomannut että fanien asenne IFK:ta kohtaan noudattaa yleisesti (ei siis aina) surun tai järkytyksen yhteydessä koettavia tunteita. Nehän ovat ajallisesessa järjestyksessä: kieltäminen, viha, neuvottelu, masennus ja hyväksyminen. Tuossa "otteluvoitoin 4-2 turpaan on ihan hyvä tulos"-esimerkissä on joko kyseessä aloittelevan fanin kieltämisvaihe (IFK ei ole paska vaan IFK on hyvä) tai jo hieman kokeneemman fanin neuvotteluvaihe (vaikka IFK hävisikin, niin voittivat ne sentään tosi hienosti 2 ottelua). Jotta selviäisi kumpi näistä on kyseessä, vaatisi potilaan tarkempaa analysointia.

Itse olen käynyt läpi nuo kaikki vaiheet noin 50-vuotisen IFK-fanitukseni aikana......

Ja jottei menisi ihan aiheen ohi, niin eihän Pikkarainen mikään huippuvalmentaja ole, mutta täytyy muistaa että Liigassa on helvetin vähän valmentajia, jotka pysyvät ns. ajan hermolla kaudesta toiseen. Sen sijaan näitä villeniemisiä ja karrikiviä tuntuu olevan isompi joukko. Kyllä mä itse yrittäisin houkutella jengiin näitä valmentajia, joilla on meriittejä menestyksestä useammalta kaudelta.

Koko kuva.

Ilman muuta surulline lopputulos peliin nähden, siitä ei kahta sanaa. Olen kuitenkin perin huolestunut maan johtavan kiekkosivuston annista yleiselle ilmapiirille mitä IFK:hon tulee. Tänään olisi ilman muuta pitänyt voittaa se viides putkeen, mutta en kyllä pysty ymmärtämään erektioita joita tämänkin iltainen aiheutti tietyille tekijöille. Ajoittain on ollut vaikeaa, mutta minkälainen kannattaja ei anna työrauhaa joukkueelle tilanteessa jossa ollaan orastavassa nosteessa jopa tilanteessa jossa kaksi kärkihyökkääjää sivussa.

Lainaukset "Stigulta" ihan vain muistuttamassa siitä läskistä leidistä.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri näin. Törmästä ei olisi pitänyt potkia pois. Viimeinen kausi oli surkea, mutta jengi nousi kuitenkin säälipleijareista aina välieriin saakka. Ja kuinka ollakkaan puolivälierissä pudotettiin juuro Selin-Pikkarainen kaksikon TPS. Jo silloin oli kaikki merkit ilmassa, ettei homma tule toimimaan.

Stögön kenkiminen oli massiivinen virhe.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälleen kerran pisti silmään, kuinka usein vastustajan viisikon liukuessa suoraan paikoilleen aloitukseen, IFK-viisikko kokousti vielä keskenään. Olisi mielenkiintoista nähdä, mitä ja miten IFK harjoittelee. Amatöörin silmään IFK:n koostumuksilla näyttää olevan isoja ongelmia yhteisen sävelen löytämisessä.

En usko Pikkaraisen olevan oikea valmentaja joukkueelle, mutta mielestäni joukkueesta puuttuu myös tietynlaista luonnetta. En yksinkertaisesti pidä tämän hetken IFK:sta.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Jälleen kerran pisti silmään, kuinka usein vastustajan viisikon liukuessa suoraan paikoilleen aloitukseen, IFK-viisikko kokousti vielä keskenään. Olisi mielenkiintoista nähdä, mitä ja miten IFK harjoittelee. Amatöörin silmään IFK:n koostumuksilla näyttää olevan isoja ongelmia yhteisen sävelen löytämisessä.

En usko Pikkaraisen olevan oikea valmentaja joukkueelle, mutta mielestäni joukkueesta puuttuu myös tietynlaista luonnetta. En yksinkertaisesti pidä tämän hetken IFK:sta.

Hyvin pitkälti sama fiilis, joku sellainen intohimo/luonne tosta porukasta puuttuu ihan täysin, toi ei ole JOUKKUE vaan ryhmä pelaajia. Ryhmä jota "valmentaa" selkeästi melko kyvytön mies hommaan.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
En nyt suoranaisesti ole vaatimassa Pikelle potkuja, mutta erittäin paha virhe tapahtui valmennuksessa KalPan 3-3 tasoitusmaalin jälkeen. Jos minä olisin ollut penkin takana, olisin välittömästi pyytänyt aikalisän, jolla olisi vastustajan flow-tila mahdollisesti saatu katkaistuksi. Kyntävä joukkue tarvitsee valmennuksen tukea ja neuvoja oikealla hetkellä. Peliaikaa oli niin vähän jäljellä, että aikalisän vaikutus olisi ollut todennäköisesti sellainen, että vastustajan voittomaali varsinaisella peliajalla olisi jäänyt tekemättä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Musan Salama, Ulvilan Pesä-veikot, Arsenal
En nyt suoranaisesti ole vaatimassa Pikelle potkuja, mutta erittäin paha virhe tapahtui valmennuksessa KalPan 3-3 tasoitusmaalin jälkeen. Jos minä olisin ollut penkin takana, olisin välittömästi pyytänyt aikalisän, jolla olisi vastustajan flow-tila mahdollisesti saatu katkaistuksi. Kyntävä joukkue tarvitsee valmennuksen tukea ja neuvoja oikealla hetkellä. Peliaikaa oli niin vähän jäljellä, että aikalisän vaikutus olisi ollut todennäköisesti sellainen, että vastustajan voittomaali varsinaisella peliajalla olisi jäänyt tekemättä.

Itse olen sitä mieltä, että jo tasoitusta ennen olisi voinut ottaa aikalisän...

No, näillä mennään ja nyt "luku" käy enemmänkin Kerhoon ja JYP:piin, aiemmin vaadin täällä Pikkaraiselle potkuja, mutta nyt olen vähän alkanut ajattelemaan, että jos ei niitä tule, niin koitetaan sitten maksimia mitä tässä tilanteessa voi saada eli sija 6.

Tämä menee nyt voittojen ja tappioiden kanssa, mutta esim. tuo ensi viikon Kerho peli on niitä, mistä pitää se 2 pinnaa haalia tai vähimmillään edes 1.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Musan Salama, Ulvilan Pesä-veikot, Arsenal
Kyllä valmentajan vaihto mielestäni antaa paremman kuvan yleisölle, kuin se että yritetään pönkittää omaa mainetta työnantajana ja pidetään mies vielä 1,5 vuotta pestissään, kunnes seuraava saadaan tilalle eikä edes tavoiteta nykyistä parempaa tasoa.

Minä en ainakaan ole tyytyväinen nykyiseen.

Itse en ollut ennen vuodenvaihdettakaan tyytyväinen Piken aikaansaannoksiin...osa tällä palstalla oli tosin täysin eri mieltä ja sain jopa viikon bannin jossain kohtaa tänne Jatkoaikaan kun provosoiduin liikaa tiettyjen nimimerkkien kertomasta kun en itse ollut todellakaan tyytyväinen.

Mutta, nyt olen vähän sitä mieltä, että ennen siirtorajaa jostain hyvä pakki/1-2 pelaajaa Sportista/muualta vahvistamaan ja kutossija kotiin...Ilves/KooKoo eivät olisi mahdottomia puolivälierissä...eivät toki tällä sulamisella, mutta eilinen ilta lienee nyt hyvä muistutus jääkiekkopelistä ja sen pituudesta.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Itse olen sitä mieltä, että jo tasoitusta ennen olisi voinut ottaa aikalisän...

No, näillä mennään ja nyt "luku" käy enemmänkin Kerhoon ja JYP:piin, aiemmin vaadin täällä Pikkaraiselle potkuja, mutta nyt olen vähän alkanut ajattelemaan, että jos ei niitä tule, niin koitetaan sitten maksimia mitä tässä tilanteessa voi saada eli sija 6.

Tämä menee nyt voittojen ja tappioiden kanssa, mutta esim. tuo ensi viikon Kerho peli on niitä, mistä pitää se 2 pinnaa haalia tai vähimmillään edes 1.

Ihan hyvät pointit sinulta, Tilanne vain oli sellainen, että se tasoitusmaali tuli niin nopeasti, ettei pelikatkoja ollut niiden tokan byyrin jälkeen. KalPan toka maali syntyi ylivoimalla ja heti sen jälkeen ne saivat sellaisen flow-tilan päälle, että maaleja olisi tullut liukuhihnalla lisää. Valmennus taisi siinä vaiheessa luottaa, että 5vs5 pelillä saadaan tekopaikat tukittua. Näin ei kuitenkaan tapahtunut, joten aikalisällä olisi ollut viimeistään tarvetta juuri välittömästi 3-3 tasoitusmaalin jälkeen.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä tuolla materiaalilla pitäis kai vähän paremmin suorittaa mutta olisi varmaan liian myöhäistä vaihtaa valmentajaa. Piku oli kyllä outo valinta alusta lähtien.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas, kuulemma kopissa meillä on nykyään Rami vol 2.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös