Se antaa kuvan että jos et osaa, ei käyttöä
Antti Pennanen veti täysin vihkoon HPK:ssa kauden 2017-18. Seuraavalla kaudella mestaruus. En väitä, että Pike on tuleva mestarivalmentaja, mutta en kannata vaihtoa mihinkään toiseen toivotaan-toivotaan tapaukseen, varsinkaan kesken kauden.
Vuosikausia jatkunut valmentajarumba on seurausta paskoista valmentajarekryistä. Stögöä ja Kojoa lukuunottamatta viimeiset 10-15 kautta siellä penkin takana on pyörinyt ties mitä tusinasankareita (nykyinen mukaanlukien).
Tästä olen täysin samaa mieltä, surkeita ovat olleet HIFK:n valmentajavalinnat järjestäen muutamia poikkeuksia lukuunottamatta kymmenen vuoden välein.
Osaltaan samaa mieltä, mutta kyllä sekoilu kolmessa vikassa maalissa oli sekä syy tappiolle että seuraus huonosta valmennuksesta. Alkukaudella tuollaista sekoilua ja oireilua vielä saattaa nähdä, mutta jos vielä 45 pelin jälkeen joukkue on kentällä epävarma siitä mitä milloinkin kannattaa ja pitää tehdä, niin kyllä silloin pitää olla huolissaan valmennuksen tekemisen tasosta. Tänään homma eskaloitui rumalla tavalla, kun HIFKta nöyryytettiin lauantain kotiottelussa, mutta pelillinen trendi ja tietty lamaantuneisuus on ollut surullista katsottavaa jo pidemmän aikaa.
Vaikea keksiä mitään muuta perustetta sille, että Pikkarainen apureineen jatkaa myös ensi kaudella kuin se, että ei taas kerran haluta kenkiä koutseja pois. Eipä siinä, kyllä mä sen selityksen kanssa pystyn elämään kuin myös sen asian kanssa, että Pikkarainen ei ole lähivuosien huippukoutsi liigassa. Se, onko Pikkarainen hyvä vai huono valmentaja tiedetään ehkä joskus 10-15 vuoden päästä, mutta tällä hetkellä tekemisen taso ei ole hyvää.
Siellä on ammattipelaajia kaukalossa joilla on pelejä joillain ihan tolkuttomia määriä takana. Ei kukaan voi pistää Jääskän jäähyä hyökkäyspäässä valmennuksen piikkiin, tai sitä kun Varakas purkaa kiekon suoraan vastustajan lapaan. Noin ei vain pitäisi käydä ikinä, oli penkin takana sitten KJ tai Pike. Nämä virheet olivat ihan puhaasti pelaajien omia virheitä eikä mitään pelitavallisia virheitä jossa pelaajat eivät ole samalla sivulla jne. että mitä pitää tehdä. Oli pelikirja kenen tahansa niin ei siellä tuommoisia sekoiluja voi tulla.
Mutta samaa mieltä siitä, että pelillinen trendi on ollut läpi kauden huono ja laskeva sekä surullista katsottavaahan tuo on ollut.
Paremman kuvan se antaa, kuin se, että tällainen clowni saa huseerata siellä liigan kalleimmalla rosterilla ja suorittaa näin surkeasti. Sehän antaa sellaisen kuvan, ettei ketään kiinnosta.
Kyllä valmentajan vaihto mielestäni antaa paremman kuvan yleisölle, kuin se että yritetään pönkittää omaa mainetta työnantajana ja pidetään mies vielä 1,5 vuotta pestissään, kunnes seuraava saadaan tilalle eikä edes tavoiteta nykyistä parempaa tasoa.
Minä en ainakaan ole tyytyväinen nykyiseen.
Minun mielestäni se ei anna hyvää kuvaa, että sieltä roudataan joku toivotaan-toivotaan tapaus tämmöisessä tilanteessa. En minäkään ole tähän tilanteeseen tyytyväinen missään nimessä ja vaikea nähdä mitään syytä miksi HIFK menestyisi keväällä, mutta enemmän minä näen siihen mahdollisuuksia Piken kanssa, että saa nyt reilusti mahdollisuuden näyttää kuin, että sieltä tuodaan joku täysin nobody tähän sekavaan tilanteeseen.
Jos IFK ei ole neljän parhaan joukossa runkosarjan lopussa niin vain finaalipaikka voi pelastaa minun silmissäni Piken ensi kauden. Joku nippa nappa playoffeihin ja siellä mahdollisesti avauskierrokselta jatkoon, mutta vain kunniakkaasti taistellen ulos semifinaaleissa jotain Kärppiä/Tapparaa/Ilvestä vastaan tms. ei tyydytä.
Semmoinen 7-8 suoritus olisi olla neljän parhaan joukossa niin runkosarjassa kuin lopulta playoffeissa, toisaalta iso miinus tulee kyllä tästä, että peli on ollut pääsääntöisesti epäviihdyttävää paskaa.