Jarno Pikkaraiselle kenkää!

  • 205 185
  • 1 251
Suosikkijoukkue
IFK
Joopa, olihan matsi. Jos keskiviikkona pelaajien lisäksi fanikulmallakin oli ikäänkuin vapaapäivä töissä, niin eilen oli sitten ihan eri meininki niin jäällä kuin katsomossakin. Vastassa syksyn aivan suvereenisti kovin kotimaisen lätkäscenen ryhmä tavoittelemassa historiallista jatkoa voittoputkeensa. Eka erää vei kumminkin IFK useammalla maalipaikalla, joista ei vaan saatu sisään. Pelissä oli vauhtia niin että välillä hirvitti, päästä päähän. Kumpikaan joukkue ei ollut tullut himmailemaan tai kaivamaan itseään poteroihin. Ottelun vaatimustaso häivytti Heljangon täysin näkymättömiin. Kaikki muut repivät ja raastoivat sitten senkin edestä. Jokaisen äijän suorittaminen aivan tapissa. Kenen mielestä maalivahtimme ei riitä Liigaan?
Erityismaininta vielä toimistolle Niken tervetuliaistoivotuksesta! Voi vain kuvitella sitä tunnetta, miltä tuollainen voi junnusta tuntua huippupelissä lähes täpötäydellä Nordiksella! Ujompaa luonnetta olis varmaan alkanu huimata, mutta Nikke porskutti menemään hyvin pitkän loukin jälkeiseksi paluupeliksi. Nypsi oli mukana alkulämmöissä, joten hänenkin paluunsa tositoimiin on lähellä, hyvä juttu sekin.

Ykköskenttien peli meni mun mielestä tasan. Turunen loistaa pelissä kuin pelissä, mutta eilen arvostin Paajasen työmäärän ja peliraivon korkealle. Huippuäijiä! Maalivahtipeli tasan. Tuohimaalle töitä oli tarjolla enemmän, mutta nollapeli, ei tartte paljoo selitellä. Rybar päästi yhden, mutta otti useamman gamesaverin. Samankaltaisella pelaajaprofiililla touhoavista en vaihtaisi Sailiota päittäin Åsteniin. Haalariosasto voitettiin. Mutta puolustuksessa oltiin heikommalla. Sillä osa-alueella materiaalietu oli selvästi Kärpillä, ja näkyi pelissäkin. Lyytiseltä vaisuhko peli, kaveri pystyy parempaankin. Toinen jäähy taisi olla silleen turha, että Kärppä taisi filmata mailan naamaan osumisen, ja tuomari osti. Yli ja alivoimapelit meni mun mielestä tasan. Meillä on yksi Liigan parhaita ylivoimia, mutta vastassa oli valtakunnan paras alivoima. Mutta siinäkään ei jääty huonommaksi, vaan tapettiin omat jäähyt pois. Ylärimat tasan. Valmentajista Manner voitti Pikkaraisen sata nolla tuomareille nillittämisessä. Riittäisikö eilinen peli kumminkin näytöksi siitä, että Pikkarainen on oikea mies luomaan joukkueellemme riittävän hyvän pelitaktiikan ja valmistamaan joukkueen riittävällä tunnetasolla vaativaan huippupeliin? Vaikka threadi on 'Pikkaraiselle kenkää', niin pitäisikö nyt kumminkin katella vielä, ja antaa hänen tehdä rauhassa työtään?
 
Suosikkijoukkue
IFK
No, siinä tapauksessa en ymmärrä miksi kommentoit minun kirjoittamaani viestiä lainaten päästäksesi julistamaan jäähallifiilistelyn hienoutta sekä suolaamaan kuvitteelliset (?) potkujen vaatijat jos kumpikaan väittämä ei minuun millään tavalla liity.

Kirjoitin, että jos haluan ottaa kantaa jonkun yksittäisen kirjoittajan sanomisiin, niin lainaan silloin häntä, ja oletin, että en ollut sinua lainannut. Mutta kun olin. Olin tarttunut väitteeseesi ripulikiekosta, mutta en pysynyt siinä, vaan louskutin menemään yleisemmin turhautumistani Pikkaraisen erottamista vaativiin. Ja tällähän ei ollut mitään tekemistä sinun kanssasi, mutta kun olin sinua lainannut, niin tietysti se sinuun kohdistui. Pyydän anteeksi. Ja nostan käden virheen merkiksi. o/
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mulle oli vielä epäselvää se irtisanomispäivä ja kuka tilalle? Tulkaa nyt joku kertomaan.

HIFK-Kärpät
voitot 2-1

HIFK-Tappara
voitot 1-1

HIFK-JYP
voitot 2-0.

llvestä vastaan toki ei olla vielä pelattu ja heidän pelinsä voi osoittautua meille vaikeaksi.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Täällähän on ollut itkua jopa Pikkaraisen sanomisista. Ei avaa tarpeeksi pelin nyansseja, toistelee latteuksia jne.

Ihan fiksuja tuo on pelinjälkeisissä heitellyt mielestäni. Esim. Kärppien ja Tapparan rutiinin tasolle pääsemisestä ja pelin vaatimustasosta. Kandee tsiigaa junttifiltterillä niin ei niin pahasti ahdista.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle oli vielä epäselvää se irtisanomispäivä ja kuka tilalle? Tulkaa nyt joku kertomaan.

HIFK-Kärpät
voitot 2-1

HIFK-Tappara
voitot 1-1

HIFK-JYP
voitot 2-0.

llvestä vastaan toki ei olla vielä pelattu ja heidän pelinsä voi osoittautua meille vaikeaksi.
Onko täällä oikeasti kovinkaan moni - siis ihan ketjun nimestäkään huolimatta, ja senhän perinteet vaatii että tällainen on olemassa- vaatinut sitä isoa kenkää Pikkaraisen perseelle. Mutta mä väitän edelleen että joukkue voitti ihan muista syistä nämä viikonlopun pelit kuin nerokkaasta taktiikasta jossa IFK ottaa kakkoseen kaksi erää ja toivoo että maalivahti on vireessä.

Sieltä on siis Pikkaraiselta alettava löytymään jotakin variaatioita, sekä selkeitä juttuja joilla peli näyttäisi kehittyvän, ja nimeomaan joukkueena. Nythän siellä mennään enemämnkin yksilöiden varassa, sekä toimivan ylivoiman, josta btw ei Pikkarainen itse vastaa.

Siinä mielessä oli vähän sellainen outo kommentti. Jos täällä edes olisi ollut konsensus siitä että Pikkarainen pitäisi heittää hiuksista vit...no pois (aikas mahdoton urakka muuten), niin ymmärätäisin kommenttisi.

Jos siis nähdään jonkinlainen Pikkaraisen projekti olevan meneillään, mutta jossa joukkue tullee myös vahvasti vaihtumaan taas ensi kaudellekin, niin onhan siellä alettava näkymään edes jotkain merkkejä siitä, ettei peli mene kehityksessään taaksepäin, kuten tällä kaudella on nähty. Sen valmennuksen tason on siis realisoituva aikas nopeissa sykleissä, koska sellaista proektia ei kiekossa olekaan eteikö joukue eläisi joka kauden jälkeen, joten ei siellä voi odotella että se jälki näkyy vasta viiden vuoden kuluttua.

Mutta voihan Pikkaraisen vahvuus toki olla siinä, että on hyvä "pukukoppivalmentaja", tosin ei se hirveästi auttanut Jukureita vastaan se. Onneksi ei taida kuitenkaan harrastaa nakuilua ja moottorisahan kanssa tanssahtelua helikoptereita samalla tehden siellä pukukopissa

En ole siis kenkää vaatimassa, enkä muistaakseni edes ehdottanut, mutta näiden kahden voiton esittäminen jotenkin Pikkaraisen nerokkuutena lienee jo melko typerää. Pikkaraisella toki on aikaa näyttää, että se nerkokkuus sieltä vielä löytyy, ja en tosiaankaan sano etteikö löytyisi. Vielä sitä ei kuitenkaan ole nähty.
 
Viimeksi muokattu:

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole siis kenkää vaatimassa, enkä muistaakseni edes ehdottanut, mutta näiden kahden voiton esittäminen jotenkin Pikkaraisen nerokkuutena lienee jo melko typerää.

Legendaarisista Nokan ajoista lähtien JA:ssa on HIFK-osiossa elänyt tämänkaltainen hauska ’totuus’: kun hävitään, valkku on syypää kun taas voitot menee yksilöiden/tsägän/xxx piikkiin.

Samoilla ’yksilöillä’ ne kärpät& tapparakin elää vaikeina aikoina. Miksi Pikkarainen ei ole saanut sitten HIFK:ta samanlaiseen menoon kuin nuo kaksi em. jengiä?

Koska Tukka-J on oikeasti kova valmentaja vaikka vittumainen henkilö onkin. Koska Manner on todella hyvä valmentaja mutta ennenkaikkea Kärppien koko firma on aivan eri tasolla kuin muut liigan seurat lähtien junnutyöstä ja päättyen toimistolle.

Koska me ei vielä tiedetä miten kova luu Pikkarainen on keväällä saatuaan haluamansa jengin sitä edeltävästi runkosarjaan ts. systeemit ytimeen. Viime keväänä saatiin kuitenkin snadi maistiainen äijän tasosta.

5 peliä runkosarjan puoleenväliin. Ollaan neljäntenä, 2p kolmosesta. En nyt ihan vielä olisi huolissani Pikkaraisen neroudesta. Salmelainen on kasannut hyvän rungon mitä pitää mielestäni vielä vähän vahvistaa alakerran osalta.

Keväällä kaikki on mahdollista jos palaset loksahtaa oikein. Mun silmissä ne on hyvällä uralla matkalla kohti tätä loksahdusta. Tietysti rva Fortunalla on aina sanottavansa. Katotaan sitten kun läski leidi on laulanut.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@tommy36 viesti lähti yöllä kisastudiosta tullessa kännissä kotiin. Olin aivan umpitunnelissa enkä muista ihan tarkalleen mistä se lähti? Luulisin sen lähteneen seuraavasta: Avaan Jatkoajan sivuston ja alkoi vituttamaan, että rain or shine, tuo koutsille kenkää osio on aina ykkösivulla. Viesti ei ollut siis hyökkäys mitään nimimerkkiä kohtaan.

En tiedä onko Pikkarainen nero, mutta voittavalta koutsilta se vaikuttaa. Pelsut-sarjan se käänsi viime keväänä ja Kärpät pistettiin ahtaalle. Nyt jengiltä puuttuu keskikaistalta isoja palasia ja yksi isoimmista pistenikkareista Saarinen, niin se saa silti voitettua isoja pelejä.

Tällä hetkellä Pikkarainen johtaa peleissä kärkijengejä. Tapparaa tosin maalierolla. Ja ainahan pelit pitää voittaa hyvällä maalivahtipelillä. Stadissa Tappara oltaisiin perseraiskattu 7-2 tai jotain, jos Garteig olisi pelannut eilisellä tasollaan. Siinä pelissä Tappara antoi HIFKn takoa ja mankeloida ja toivoi, että veska ottaa.

Katsotaan miten käy. Kärpillä on voittamisen kulttuuria, joten heitä on vaikea voittaa pitkässä sarjassa ja Ilveksen pelkään olevan se uusi ”Pelicans” eli jengi jota vastaan HIFKlla on vaikeaa.

Mutta jos antaisi tän ketjun nyt vaikka valua alaspäin ja nostaisi sitä toista päävalmentaja ketjua?
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
enkä muista ihan tarkalleen mistä se lähti? Luulisin sen lähteneen seuraavasta: Avaan Jatkoajan sivuston ja alkoi vituttamaan, että rain or shine, tuo koutsille kenkää osio on aina ykkösivulla. Viesti ei ollut siis hyökkäys mitään nimimerkkiä kohtaan.

Kyllä se on voinut lähteä siitäkin, että ihan oikeasti useampi nimimerkki on niitä potkuja vaatinut. Niitä viestejä oli etenkin keskiviikon Jukurihäviön jälkeen useampiakin, mutta tässä nyt muutama, jotka enemmän tai vähemmän joko vaativat potkuja tai ainakin sarkasmin avulla leikittelevät ajatuksella:

Pikkaraiselle ja varsinkin Tanskalle kenkää. Miten me voidaan olla niin paljon esim. oululaisia perässä? Hävitään himassa jollekin vitun jokerijukureille.

Kyllä parempaan pitää pystyä, olkoonkin että muutama pelaaja on saikulla!

Minun tiimalasissa on aikaa sitten alkanut Pikkaraisen hiekat valua viimeistä kertaa.

Enää en käännä lasia ellei ihmeitä tapahdu.

En käsitä miten jotkut jaksaa olla tyytyväisiä kun saadaan 3p joltain jämä jengeiltä ja ihan hirveällä pelillä. "Tärkeitä nää 3p pelit marraskuus" joo on mutta samaan aikaan kärkijengit ottaa niit illast toiseen ihan keltä vaan ja peli on ihan eri planeetalta kuin meillä... Pikkarainen ULOS! Jotain vitun rotia tähän touhuun!!!! Vie Lyytinen mukanas!

Mulla ei oo mitään henkilökohtaista Pikkaraista vastaan, mutta toi jätkä ei tuo meille yhtään mestaruutta. Sopisi hyvin johonkin keskitason jengiin, mutta ei oo mestarijoukkueen valmentaja. Vittuun vaan ja joku Jalosen tasoinen valmentaja tilalle.

Ei potkuja potkujen vuoksi mutta jos jostain vapautuu/löytyy laadukkaampi valmentaja (joka ei ihan hirveästi vaadi) niin mitä syytä asiaa on pitkittää ja keskinkertaisuutta roikottaa puikoissa? HIFK:n päävalmentaja saa kuitenkin kohtuullisen korvauksen palveluksestaan ja häneltä tulisikin odottaa ihan eri luokan panosta kuin mitä nyt ollaan nähty.

Kiitos Pikachu Pikkelström. Osoitit juuri, että viikonloppuun ei ole tarvetta raivata aikaa kalenteriin matseja varten. Lopputuloksen (tappion) näkee nopeammin suoraan liigan sivuilta. Vituttaakin huomattavasti vähemmän, kun ei tarvitse katsoa tuota laamailua.

Ei tälle harjoittelijalle toki kenkää sovi antaa. Jatkosoppari kauden 2044 loppuun mieluummin. Ei potkuja. Samalla toivon, että itse kyllästyisi Helsinkiin ja ottaisi lopputilin. Tanska ykköseksi. Tai joku muu yhtä hajuton ja väritön hahmo. Sopisi paremmin tuon ”joukkueen” taakse.

Oli alunperin virhe palkata Selin-Pikkarainen kaksikko. Yksi hyvä runkosarja Tepsissä hämäsi Nybarin ja jo keväällä Törmänen näytti kaikille, että keskinkertaisuutta tuli taas kerran hankittua. Nybari sai kenkää (puolittain), Selin sai kenkää ja olisi Pikkaraisen vuoro. Miten helvetissä hänellä voi olla kevääseen 2021 ulottuva sopimus? Ja miksi ihmeessä häntä ei potkittu ulos yhtä aikaa Selinin kanssa? Tämä kausi on jo menetetty, mutta vielä olisi pienet mahikset pelastaa ensi kausi. Pikkarainen ulos!

Että ei @Postinjakaja reaktiosi kyllä mitenkään tuulesta temmattu ollut, kyllä sille pohjaa löytyy.

Itse en tiedä pitäisinkö valmentajavaihdosta järkevänä edes siinä tapauksessa, että Jukka Jalonen, Kari Jalonen, Toni Söderholm tai Ville Peltonen olisi vapaana. Tuskinpa, sillä a) kustannukset nousisivat taas hemmetin korkeiksi, kun Pikkaraiselle kuitenkin pitää maksaa palkkaa tästä ja ensi kaudesta, b) nyt pitäisi rakentaa mainetta seurana, jolla on edes hieman kärsivällisyyttä, eikä potki joka ikistä valmentajaansa, jotta edes jonkinlainen uskottavuus palaisi c) Pikkaraisen korttia ei todellakaan ole vielä katsottu, enkä näe fiksuna heittää taas hiomatonta timanttia kaivoon Pennasen tapaan.
 

444

Jäsen
Kyllä se on voinut lähteä siitäkin, että ihan oikeasti useampi nimimerkki on niitä potkuja vaatinut. Niitä viestejä oli etenkin keskiviikon Jukurihäviön jälkeen useampiakin, mutta tässä nyt muutama, jotka enemmän tai vähemmän joko vaativat potkuja tai ainakin sarkasmin avulla leikittelevät ajatuksella:















Että ei @Postinjakaja reaktiosi kyllä mitenkään tuulesta temmattu ollut, kyllä sille pohjaa löytyy.

Itse en tiedä pitäisinkö valmentajavaihdosta järkevänä edes siinä tapauksessa, että Jukka Jalonen, Kari Jalonen, Toni Söderholm tai Ville Peltonen olisi vapaana. Tuskinpa, sillä a) kustannukset nousisivat taas hemmetin korkeiksi, kun Pikkaraiselle kuitenkin pitää maksaa palkkaa tästä ja ensi kaudesta, b) nyt pitäisi rakentaa mainetta seurana, jolla on edes hieman kärsivällisyyttä, eikä potki joka ikistä valmentajaansa, jotta edes jonkinlainen uskottavuus palaisi c) Pikkaraisen korttia ei todellakaan ole vielä katsottu, enkä näe fiksuna heittää taas hiomatonta timanttia kaivoon Pennasen tapaan.
Kerrotko vielä, millä tavoin tuossa lainaamassasi viestissäni vaadin Pikachulle potkuja?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Legendaarisista Nokan ajoista lähtien JA:ssa on HIFK-osiossa elänyt tämänkaltainen hauska ’totuus’: kun hävitään, valkku on syypää kun taas voitot menee yksilöiden/tsägän/xxx piikkiin.

Samoilla ’yksilöillä’ ne kärpät& tapparakin elää vaikeina aikoina. Miksi Pikkarainen ei ole saanut sitten HIFK:ta samanlaiseen menoon kuin nuo kaksi em. jengiä?

Koska Tukka-J on oikeasti kova valmentaja vaikka vittumainen henkilö onkin. Koska Manner on todella hyvä valmentaja mutta ennenkaikkea Kärppien koko firma on aivan eri tasolla kuin muut liigan seurat lähtien junnutyöstä ja päättyen toimistolle.

Koska me ei vielä tiedetä miten kova luu Pikkarainen on keväällä saatuaan haluamansa jengin sitä edeltävästi runkosarjaan ts. systeemit ytimeen. Viime keväänä saatiin kuitenkin snadi maistiainen äijän tasosta.

5 peliä runkosarjan puoleenväliin. Ollaan neljäntenä, 2p kolmosesta. En nyt ihan vielä olisi huolissani Pikkaraisen neroudesta. Salmelainen on kasannut hyvän rungon mitä pitää mielestäni vielä vähän vahvistaa alakerran osalta.

Keväällä kaikki on mahdollista jos palaset loksahtaa oikein. Mun silmissä ne on hyvällä uralla matkalla kohti tätä loksahdusta. Tietysti rva Fortunalla on aina sanottavansa. Katotaan sitten kun läski leidi on laulanut.

Voit olla oikeassa, ja totesinkin Pikkaraisien ehkä olevan hyvä "pukkukoppivalkku". Itse -tyhmä ja tietämätön kun olen- en vaan onnistu näkemään IFK:n pelissä samanlaisia rakenteellisia ja pelitavallisia nyansseja kuin vaikkapa Kärpillä. Tappara onkin jo vaikeampi tapaus arvioida.
Ja kyllä. Tässä todellakin on aina se mahdollisuus, että pelejä voitetaan valmentajasta riippumattomasti, ja IFK:n touhua pitkään seuranneena uskaltaisin todeta että kyll äsiellä ajoittan on näkynyt senkaltaisia valmennuksellia filosofioita, että ihme jos joukkue olisi voittanut yhtään ketään ilman niitä yksilöitään.

Mun mielestä Pikkaraisen kausi on edennyt pelitavallisesti ikäänkuin kohti sitä puuta josta joskus laskeuduttiin, mutta sitäkään en kiistä että tämä on vain minun näkemykseni ja sinä olet mahdollisesti oikeassa, joka olisi erittäin hieno asia IFK:n kannalta.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se on voinut lähteä siitäkin, että ihan oikeasti useampi nimimerkki on niitä potkuja vaatinut. Niitä viestejä oli etenkin keskiviikon Jukurihäviön jälkeen useampiakin, mutta tässä nyt muutama, jotka enemmän tai vähemmän joko vaativat potkuja tai ainakin sarkasmin avulla leikittelevät ajatuksella:















Että ei @Postinjakaja reaktiosi kyllä mitenkään tuulesta temmattu ollut, kyllä sille pohjaa löytyy.

Itse en tiedä pitäisinkö valmentajavaihdosta järkevänä edes siinä tapauksessa, että Jukka Jalonen, Kari Jalonen, Toni Söderholm tai Ville Peltonen olisi vapaana. Tuskinpa, sillä a) kustannukset nousisivat taas hemmetin korkeiksi, kun Pikkaraiselle kuitenkin pitää maksaa palkkaa tästä ja ensi kaudesta, b) nyt pitäisi rakentaa mainetta seurana, jolla on edes hieman kärsivällisyyttä, eikä potki joka ikistä valmentajaansa, jotta edes jonkinlainen uskottavuus palaisi c) Pikkaraisen korttia ei todellakaan ole vielä katsottu, enkä näe fiksuna heittää taas hiomatonta timanttia kaivoon Pennasen tapaan.
Kiitos tästä duunista, joten oli tosiaankin ihan perusteltua tuo viesti. Olipa menny ttosianakin ohi, että miten moni niitä potkuja oikeasti halusi, vaikka ymmärränkin niiden tulleen niinikään hetkestä käsin huudeltuna.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
ihan oikeasti useampi nimimerkki on niitä potkuja vaatinut. Niitä viestejä oli etenkin keskiviikon Jukurihäviön jälkeen useampiakin, mutta tässä nyt muutama, jotka enemmän tai vähemmän joko vaativat potkuja tai ainakin sarkasmin avulla leikittelevät ajatuksella:
Olen suhtautunut Pikkaraiseen erittäin krittisesti mutta vain siitä syystä ettei peliesitykset eikä sijoitus sarjataulukossa ole ollut sitä mitä tuolla joukkueella olisi pitänyt olla. Ensimmäistä kertaa tällä kaudella me ollaan lähellä niitä sijoituksia missä meidän kuuluu ollakin. Kahden pelin otannalla en ole vielä valmis kääntämään takkia ja jos mainitsemastasi kaksikosta Söde tai Ville olisi yhtäkkiä saatavilla olisin ensimmäisten joukossa vaatimassa heitä puikkoihin. Pikkaraisen kuvailemista IFKn näköiseksi valmentajaksi en allekirjoita, toisin kuin esim. Söden. IFK:laisuus varmasti tarkoittaa eri asioita eri ihmisille.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Itse pidän runkosarjaa harjoituskautena playoff-pelejä varten. Runkosarjan voittaja saa jonkun verran fyffee, mutta kun runkosarjan voittaja harvemmin on Suomenmestari, niin siksi jätän suosiolla tuon runkosarjan voiton köyhempien seurojen voitettavaksi.

Viime kaudella runkosarja oli melkoista vuoristorataa, mutta playoffit kokonaisuutena pelattiin todella hyvin, vaikka eka matsi lahessa otettiin turpaan huolella. Tällä kaudella mikään ei vielä toistaiseksi viittaa siihen, etteikö keväällä oltaisi taas varteenotettava vaihtoehto Suomenmestariksi, mikä on mun mielestä koko tän touhun tarkoitus. En ole kuullut/lukenut mistään, että onko IFK määritellyt jotenkin, missä kohtaa sarjataulukkoa meidän on milloinkin oltava. Tai onko sitä määritystä tehnyt kukaan muukaan? Jos yksittäisellä fanilla tällainen vaatimus on, niin miksi ihmeessä seuran tai joukkueen pitäisi siihen sitoutua?

Mun IFK on sitä, että asialliset hommat hoidetaan asiallisesti, ja muuten mennään rotsi auki pitkin Stadia. Yksittäinen tappio Jukureille on aivan sama, kun seuraavaksi vedetään pataan sarjakärkiä. Siitä tiedän, että joukkueen kapasiteetti riittää, ja on hyvää aikaa hieroa peliä playoff kondikseen. Tää on niiiiin mun IFK!!!
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Itse pidän runkosarjaa harjoituskautena playoff-pelejä varten.

Runkosarja määrittelee asetelmat mitalipeleihin. Säälien kautta, aina kovimmat jengit vieraissa, on ihan eri lähtökohta mitalipeleihin kuin olla runkosarjan jälkeen kärkisijoilla. Toinen ja vielä tärkeämpi asia on se, että talous asioita ei voi ohittaa. Jos viesti kausikortteja pohtiville tai hallille lähtöä miettiville on se, ettei jollain vitun runkkarilla ole väliä, meiltä häviää katsojat ja sitä myöten rahat hankkia sellainen joukkue jolla on mahdollisuus mestaruuteen. Panee suoraan sanoen vihaksi tuollainen ajattelu että harkkapelejä tässä vain pelaillaan. Mahalasku Jukureita vastaan ei ole yhdentekevää maksaneille katsojille. Vittu.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Toinen ja vielä tärkeämpi asia on se, että talous asioita ei voi ohittaa. Jos viesti kausikortteja pohtiville tai hallille lähtöä miettiville on se, ettei jollain vitun runkkarilla ole väliä, meiltä häviää katsojat ja sitä myöten rahat hankkia sellainen joukkue jolla on mahdollisuus mestaruuteen.

Miksi Kärppien katsojakeskiarvo on pudonnut yli 200/peli? Eikö peli ole ollut tarpeeksi vakuuttavaa runkosarjapelaamista?
Jos tuo Leskisen tulo tänne pitää nyt paikkansa, niin ilmeisesti fyffeä vielä on. Ja jos just nyt joku epäilee IFK:n mahdollisuuksia mestariksi siksi, että hävittiin Jukureille, niin aika erikoisena pidän sitä asennetta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi vain kuvitella kuinka kova IFK olisi jos meillä olisi myös huippuvalmennus ja jonkunlainen pelisysteemi. Pikkarainen/Tanska on valitettavasti heikoin lenkki tällä hetkellä.
Juuri nyt näyttää minunkin asiantuntemattomaan silmääni siltä, mutta kyllä mulle on selväksi tehty että siellä on systeemi jota minä vain en näe. Ja se totisesti voi siellä olla, ja odotan mielenkiinnolla sen palajstumista minullekin.

Ja jotta kukaan ei taas kuole hernetukehtumiseen, niin todetaan nyt seuraavaa, "Olen kovin kovin onnellinen jos IFK:lla on se systeemi olemassa ja se realisoituu jopa minun nähtäväkseni, sillä vaikka olenkin ehkä nyt monen kanssa asiasta erimieltä, niin ei se estä minua nauttimasta havaitessani olevani väärässä ja sellaisen löytyvän, kuin myös aivan varmasti saan ihan yhtälaiset kiksit jokaisesta IFK:n voitosta, mutta myös jokainen tappio ottaa pataan vähintäänkin saman verran.
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsomoon ei välity kuvaa, että IFK:n joukkue noudattaisi, tai edes yrittäisi noudattaa, jotain harjoiteltua pelitapaa. Ykkösketju menestyy yksilöidensä taidolla ja kemialla, muut ketjut näyttävät pelaavan järkyttävää reagointikiekkoa.
Kiitos. Luulin jo että olen ainoa joka näkee tämänkaltaisen ilmiön IFK:n pelaamisessa, mutta on siellä ilmeisesti yksi muukin - siis minun lisäkseni- joka näkee kaiken päin v...no sitä itseään.
 

444

Jäsen
Katsomoon ei välity kuvaa, että IFK:n joukkue noudattaisi, tai edes yrittäisi noudattaa, jotain harjoiteltua pelitapaa. Ykkösketju menestyy yksilöidensä taidolla ja kemialla, muut ketjut näyttävät pelaavan järkyttävää reagointikiekkoa.
Onneksi on kuitenkin Joonas Lyytinen, jonka syyksi tämän voi vierittää. Vai tulkitsenko kirjoituksiasi kahdessa eri ketjussa väärin?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi on kuitenkin Joonas Lyytinen, jonka syyksi tämän voi vierittää. Vai tulkitsenko kirjoituksiasi kahdessa eri ketjussa väärin?
Ei voi. Vaikka Lyytinen tuntuukin usein esiintyvän sen "paskan" syötön antajana, niin kaiketi tuo tilasto nyt kuitnekin jotakin kertoo, ettei ihan kaikki mene vituratirallaa Lyytisellä kuitenkaan. Mun mielestä edelleen ongelmat -silloin kun niitä ilmenee- kulminoituvat vahvasti siihen, ettei IFK:lla ole selkeää pelillistä selkänojaa, ja yksilöidne pettäessä tahi poissaollessa, katoaa kaikki tolkku pelistä ja se menee täydeksi punnertamiseksi, joka näkyy jokaisen pelissä sen jälkeen. Olihan IFK:lla sittenkin eilen silti mahdollisuus pisteisiin, mutta kun ei nyt sitten vaan riittänyt tällä kertaa.
 

444

Jäsen
Ei voi. Vaikka Lyytinen tuntuukin usein esiintyvän sen "paskan" syötön antajana, niin kaiketi tuo tilasto nyt kuitnekin jotakin kertoo, ettei ihan kaikki mene vituratirallaa Lyytisellä kuitenkaan. Mun mielestä edelleen ongelmat -silloin kun niitä ilmenee- kulminoituvat vahvasti siihen, ettei IFK:lla ole selkeää pelillistä selkänojaa, ja yksilöidne pettäessä tahi poissaollessa, katoaa kaikki tolkku pelistä ja se menee täydeksi punnertamiseksi, joka näkyy jokaisen pelissä sen jälkeen. Olihan IFK:lla sittenkin eilen silti mahdollisuus pisteisiin, mutta kun ei nyt sitten vaan riittänyt tällä kertaa.
My point exactly. Lyytisen omassa ketjussa vaan mennään vähän eri kärjellä, joten siksi pieni piikittely tuohon suuntaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi on kuitenkin Joonas Lyytinen, jonka syyksi tämän voi vierittää. Vai tulkitsenko kirjoituksiasi kahdessa eri ketjussa väärin?

Esittämäni näkemykset eivät ole ristiriitaisia. IFK:n pelaamisessa on pelitapaan - tai enemmänkin sen puutteeseen - liittyviä ongelmia, joiden ratkaiseminen on luonnollisesti ensi sijassa valmennuksen tehtävä. Kyseisiä ongelmia korostaa IFK:n puolustuksen puutteellinen kyky ja taito pelata paineen alla kiekollisena ja tehdä tilanteissa laadukkaita kiekollisia ratkaisuja. Lyytiselle on pedattu IFK:n kuvioissa merkittävä rooli puolustuksen kiekollisena johtajana Kousan rinnalla ja mielestäni hän ei sitä ole kyennyt täyttämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös