Jarno Pikkaraiselle kenkää!

  • 204 952
  • 1 251

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kuinka pitkä sopimus tällä ihmemies Pikkaraisella on? Toivottavasti ei enää valmenna ensi kaudella. Mikä siinä on, ettei IFK:hon ikinä löydy kunnon valmentajaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kuinka pitkä sopimus tällä ihmemies Pikkaraisella on? Toivottavasti ei enää valmenna ensi kaudella. Mikä siinä on, ettei IFK:hon ikinä löydy kunnon valmentajaa.

2+1 ja toivottavasti saa mahdollisuuden koko sopimuskauden loppuun, optiota voidaan sitten katsoa. Otanta siinä vaiheessa jo riittävän kattava miltä Pikkaraisen IFK näyttää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ai Jortikka?

Sen mukaan joukkue, jossa vaihtuvuus on kova, ei voi pärjätä. Mutta täällähän monen mielestä HIFKn tämän vuotinen käytännössä puolet pakistosta ja melkein kolme ekaa kärkiketjua sisältävä vaihtuvuus ei ole mikään syy?

Linkissä Jortikan ajatuksia:
 
J

Just-Ice-Hockey

Itse haluaisin pikkuhiljaa ruveta kyllä jo näkemään jotain selkeää kehitystä IFK:n pelissä. Mikä lienee syynä, mutta ihan perkeleen tukkoista on meno ollut viime aikoina. Edelleenkään en ole Pikkaraista mihinkään potkimassa, mutta kyllä tässä silti on ajatus mielessä käynyt, että mitä jos IFK:n valmentaja olisi kuka tahansa kuusikosta Manner, Rautakorpi, Tirkkonen, Myrrä, Ahokas tai Pennanen. Olisiko meillä pisteitä enemmän vai vähemmän ja olisiko pelaamisessa toisteisuutta ja rakennetta enemmän vai vähemmän?

Ja ei, en olisi hyväksynyt kauden alla kuin kolme luetelluista kuudesta nimestä. Lisätään vielä se, että mainituista kolmesta vain yksi olisi ollut saatavilla varmasti, yksi mahdollisesti perkeleen kalliilla ja yksi ei ollenkaan. Kunhan vaan mietin meidän päävalmentajan tasoa suhteessa pääkilpailijoiden vastaaviin herroihin.

Ai Jortikka?

Sen mukaan joukkue, jossa vaihtuvuus on kova, ei voi pärjätä. Mutta täällähän monen mielestä HIFKn tämän vuotinen käytännössä puolet pakistosta ja melkein kolme ekaa kärkiketjua sisältävä vaihtuvuus ei ole mikään syy?

Linkissä Jortikan ajatuksia:

Missä Jortikka on sanonut, että joukkue jossa vaihtuvuus on kova, ei voi pärjätä? Ainakaan linkatussa jutussa tuollaista ei mies väitä. Varmaan täällä on vähätelty suuren vaihtuvuuden merkitystä, mutta ei kai vastaväitteiden pidä olla suoranaisia valeita ja vielä muka toisen esittäminä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
...Missä Jortikka on sanonut, että joukkue jossa vaihtuvuus on kova, ei voi pärjätä? Ainakaan linkatussa jutussa tuollaista ei mies väitä. Varmaan täällä on vähätelty suuren vaihtuvuuden merkitystä, mutta ei kai vastaväitteiden pidä olla suoranaisia valeita ja vielä muka toisen esittäminä...

Eikös se tossa linkissä niin sano?

Joka vuosi on kauhea myllerrys. Siellä ei montaa pelaajaa ole, jotka ovat nyt kolmatta vuotta, hän rajaa otannan päävalmentaja Kalle Kaskisen aikaan.

Noin kaksi kolmasosaa miehistöstä on tuona aikana vaihtunut.

– Se nyt on ihan selvä asia, että harvemmin sellainen joukkue pärjää.


(Edit: Eilisenkin Pelicans pelin kokoonpanosta alle 1/3 on pelannut HIFKssa ennen viime kautta. Eli vaihtuvuus on juurikin tuota Jortikan viittaamaa.)

... Ja muuten viestistä osittain ihan samaa mieltä. Kyllä me jollain Kari Jalosella ja niinkin kokeneella kaverilla kuin Rautakorpi oltaiisin todennäköisesti paremmissa asemissa. Mutta ei mikään tae ole, että noi muut mainitsemasi olisi.

mm. Myrrällä on sama runko ja samat kärkipelaajat Leinoa lukuunottamatta kuin viime vuonna. Ihan eri tilanne. Ahokas on positiivinen yllätys, mutta kuten sanottu: Stadin valoissa onnistuminen on eri asia kuin Kouvolassa. Paineet on eri. Ensimmäinen miesten päävalmentajakausi Stadissa ei ole helppo paikka. Ei Pikkaraisellekaan.

Kyllä tää on poikkeuksellinen tilanne monella tapaa. Vaihtuvuus on poikkeuksellisen kova ja vielä eri peli-identiteeteistä tulevia. En ole siis varma, että onko Pikkaraisella taitoa saada toi paletti toimimaan kevääseen mennessä? Eikä vielä vakuuta. Mutta ihan automaationa en osta, että tyyliin kuka muu vain olisi saanut tän homman toimimaan.

Oltiin kuitenkin sekä viime vuonna samaan aikaan että sitä edellisenä ehkä jopa hieman pahemmissa ongelmissa ja jostain löytyi kevääksi uudet sävelet. Toivotaan, että nytkin.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Nyt ollaan kaiken mullistavassa 5 ottelun kuntopuntarissa Kärppien takana. Joko on luvallista olla sitä mieltä, että tekeminen ei ole riittävällä tasolla? 1-20 ottelun otannalla ei olla suoriuduttu Kärppiä paremmin, joten jotain kai pitäisi hiljalleen tehdä. Vähintäänkin lähettää amerikkalaisittain ajatuksia ja rukouksia, jotta joukkue kestää näin rankan mielipiteen ja suoranaisen dissaamisen.
Pikachulle ei tarvitse edelleenkään antaa monoa; eihän hän ollut eilen paikalla Lahessa, eikä hänellä ole mitään tekemistä sen kanssa, että joukkueellinen jääkiekkoilijoita osaisi pelata jääkiekkoa.
 
J

Just-Ice-Hockey

Eikös se tossa linkissä niin sano?

Joka vuosi on kauhea myllerrys. Siellä ei montaa pelaajaa ole, jotka ovat nyt kolmatta vuotta, hän rajaa otannan päävalmentaja Kalle Kaskisen aikaan.

Noin kaksi kolmasosaa miehistöstä on tuona aikana vaihtunut.

– Se nyt on ihan selvä asia, että harvemmin sellainen joukkue pärjää.

Ei sano. Sanoo, että sellainen joukkue harvemmin pärjää, ei sano etteikö voisi pärjätä. Olihan esimerkiksi kausien '96-'97 ja' 97-'98 välillä perkeleellinen vaihtuvuus.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Tuskin valmentajan vaihtaminen tätä kautta pelastaisi, koska niitä todellisia huippuvalmentajia ei juuri ole vapaana. Pikkaraisesta olen alusta saakka ollut hyvin skeptinen hänen onnistumisensa puolesta ja ei ole syytä mielipidettä muuttaa. Pelaahan HIFK käsittämättömän heikkoa kiekkoa tuolla materiaalilla, muutama yksittäinen parempi peli ei poista sitä tosiasiaa, että joukkue on esim. pettänyt kotiyleisönsä täysin kauden aikana.

Ei kotikentällä joukkue voi kontata milloin kenenkin pikkukaupungin joukkueen kanssa. Jotenkin kertoo siitä, ettei valmentajamme saa joukkuetta syttymään normipeleihin ja enkä löydä Pikkaraisen pelikirjasta myöskään kovin runsaasti taktisia oivalluksia. Hallilta on helppoa olla pois, koska pääsääntöisesti on odotettavissa kevyt kenttävitutus kotia kohti ajellessa, samaa tunnetta ei synny teksti-tv:n välityksellä.
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
…koska pääsääntöisesti on odotettavissa kevyt kenttävitutus kotia kohti ajellessa…

Jep. Joskus on joutunut vetämään penkkiä taaksepäin, jotta mahtuisi istumaan. Se verran iso kulli ollut otsassa hallilta poistuessa.

Olen havaitsevani jotain yhtäläisyyksiä PS:n kauteen, jolloin taitojoukkuella koetettiin peluuttaa 'aktiivista ja työteliästä' kiekkoa. Tuntuu, että luomulätkä toimisi tolla taiteilijaporukalla paljon paremmin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ei sano. Sanoo, että sellainen joukkue harvemmin pärjää, ei sano etteikö voisi pärjätä. Olihan esimerkiksi kausien '96-'97 ja' 97-'98 välillä perkeleellinen vaihtuvuus.

Totta. Mulla oli yksi sana väärin, kun yöllä luin. Täysi vahinko.

Ja oikeassa on. Harvemmin pärjää. Voisin kuvitella, että viimeisen 30 vuoden aikana ei montaa mestaruutta ole tullut joukkueilla, joissa on ollut niin suuri vaihtuvuus kuin viimeisen kahden kauden HIFKssa.

Mutta pelin pitäisi olla parempaa. En kiistä sitä. Enkä kiistä sitä etteikö kiistaton huippuvalmentaja saisi tosta enemmän irti.

Mutta lopetan posiin. Se tasonnosto, minkä Pike sai viime keväänä pleijareihin, oli huikea. Jos se saa sen saman tämän vuoden materiaalilla, niin mestaruus on meidän.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Kuntopuntari työkaluna ei minulle henkilökohtaisesti mullista yhtään mitään juuri nyt, sen verran vanhasta mittaustavasta on kysymys.
Viimeisestä 5 pelistä saatiin yksi (1) piste, ja 10 pelistä kolme (3) pistettä vähemmän kuin Kärpät.
Olenko tyytyväinen? En.
Onko tämä minulle katastrofi? Ei.
IFK:n pitäisi pystyä sarjakärjen kanssa samaan suorittamiseen. Alkukaudesta jäätiin junasta, nyt sinnitellään kutakuinkin samassa vauhdissa. Eli isossa kuvassa viimeisen 5/10 pelin suorittaminen ei ole minulle kauheaa alisuorittamista, taantumaa kylläkin. Eilen oli erinomaiset mahdollisuudet saada yksi erittäin merkillinen putki poikki, ja raapia siitä ne kaksi pistettä, jolla olisi taasen pisteellä kurottu eroa umpeen kärkeen nähden. Puskemiseksi meni, mutta laittoiko joukkue kaikkensa peliin? Kun Laakso koittaa ilmaveivillä ratkoa peliä, niin ainakaan yrittämisen puutteesta joukkueen peliä ei voi syyttää. Pelin hitaus ihmetytti itseäni eniten. Ajauduttiinko pelsujen verkkaiseen tahtiin vai oliko pohkeista virta loppu, vai oliko kyseessä Tanskan tai Pikkaraisen ohjeistus? Ei voi tietää. Peliä hallittiin taas suvereenisti, erinomaisille maalipaikoille päästiin hyvin, ja sitten ammuttiin logoon. Tai yritettiin jotain uberhienoa viimeistelyä. Ja se on nyt tämän hetken huolenaiheeni. Pikkaraisen peluutus antaa mahdollisuuden voittaa pelejä, mutta maalintekijöiden onnistumiset viimeistelyssä sakkaa. En pidä sitä Pikkaraisen syynä, enkä siksi ole vaatimassa potkuja.

Kuntopuntarin mielenkiintoisimpana joukkueena pidän tällä hetkellä KooKoota. Pikkukaupungin jengi suorittaa preveikkauksiin nähden fantastisella tasolla. Juuri nyt se huolettaa itseäni paljon enemmän kuin Kärppien suorittaminen. Kärpät eivät uhkaa sarjasijoitustamme, mutta KooKoo haastaa sitä tosissaan. Eletään erittäin mielenkiintoisia aikoja.
 
J

Just-Ice-Hockey

Totta. Mulla oli yksi sana väärin, kun yöllä luin. Täysi vahinko.

Ja oikeassa on. Harvemmin pärjää. Voisin kuvitella, että viimeisen 30 vuoden aikana ei montaa mestaruutta ole tullut joukkueilla, joissa on ollut niin suuri vaihtuvuus kuin viimeisen kahden kauden HIFKssa.

Mutta pelin pitäisi olla parempaa. En kiistä sitä. Enkä kiistä sitä etteikö kiistaton huippuvalmentaja saisi tosta enemmän irti.

Mutta lopetan posiin. Se tasonnosto, minkä Pike sai viime keväänä pleijareihin, oli huikea. Jos se saa sen saman tämän vuoden materiaalilla, niin mestaruus on meidän.

No jotain tällaista ajattelinkin. Tuo yhden sanan heitto vaan muuttaa viestin sisällön totaalisesti.

Mitä vaihtuvuuteen tulee, niin toki se on kokonaisharkinnassa yksi niistä asioista joka tekee joukkueen menestymisen vaikeammaksi, sitä ei sovi kieltää. Toki kesken kauden tulleille muutoksille lienee Pikkaraisen siunaus, joten siltä osin on mies kasvattanut omaa vuortaan. Siksi en pidä vaihtuvuutta kovin hyvänä perusteluna jonkinasteiselle alisuorittamiselle, se kun on tässä kohtaa osaltaan jo tietoista. No ehkä Pikkiksellä on joku suunnitelma tämän osalta.

Valmennuksessa me tuskin ollaan eri mieltä, on olemassa Pikkaraista parempia ja huonompia valmentajia. Suurin erimielisyys meidän välillä varmaan on siinä, palkattiinko IFK:lle paras saatavilla oleva valmentaja, minusta ei. Mutta ihan mielenkiinnosta, mille sijoille asettaisit Pikkaraisen Liigan päävalmentajien välisessä vertailussa? Jos vaikka jaetaan valmentajat kolmen ryhmiin 1-3, 4-6 jne. Itse asemoin Pikkaraisen aika tiukasti keskikastiin, olkoon siis kategoria 7-9.

Ja kyllä, ymmärrän tuollaisen vertailun vaikeiden, suoranaisen typeryyden, kaikki materiaalit kun eivät sovi kaikille valmentajille. Siksi esitän vaihtoehtoisena kysymyksenä, millä sijalla Pikkarainen olisi sinun kirjoissa IFK:n valmentajaksi, materiaalin ollessa se mikä se on, mikäli valinta pitäisi tehdä tänään. Totean vielä loppuun, että parhaat menestysmahdollisuudet IFK:lla on menemällä nykyisellä valmentajalla tämä kausi. Mutta ehkä silti on hyvä käydä myös keskustelua siitä, oliko valmentajavalinta onnistunut.

Posin osalta allekirjoitan alun. Tasonnosto oli huikea. Mestaruuteen uskon, mikäli Kärpät kohdataan vasta finaalissa. Välierissä näädät laittaa meidät lauluun, näin epäilen.
 

444

Jäsen
Kuntopuntarin mielenkiintoisimpana joukkueena pidän tällä hetkellä KooKoota. Pikkukaupungin jengi suorittaa preveikkauksiin nähden fantastisella tasolla. Juuri nyt se huolettaa itseäni paljon enemmän kuin Kärppien suorittaminen. Kärpät eivät uhkaa sarjasijoitustamme, mutta KooKoo haastaa sitä tosissaan. Eletään erittäin mielenkiintoisia aikoja.
Tää on ajatuksena aika surullinen. Enkä sano tätä henkilökohtaisesti, vaan ainoastaan viestin sisältöön nojaten. On surullista, että runkosarjan puolivälissä sarjakärki on jo niin kaukana, ettei sen saavuttamista pidetä realismina ja sikäli kärkijoukkueen tekeminen ei ole merkityksellistä. Sen sijaan joudutaan jatkuvasti vilkuilemaan olan yli, ettei vain humpsahdeta sääliviivan alle. Minulle tuo tarkoittaa sitä, että alkukausi on ollut farssin kaltaista näytelmää ja nyt yritetään vain rimpuilla ja pelastaa mitä pelastettavissa on.

Kovin moni ei tästä kaudesta tässä vaiheessa ansaitse erityisen hyviä arvosanoja.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Tää on ajatuksena aika surullinen. Enkä sano tätä henkilökohtaisesti, vaan ainoastaan viestin sisältöön nojaten. On surullista, että runkosarjan puolivälissä sarjakärki on jo niin kaukana, ettei sen saavuttamista pidetä realismina ja sikäli kärkijoukkueen tekeminen ei ole merkityksellistä. Sen sijaan joudutaan jatkuvasti vilkuilemaan olan yli, ettei vain humpsahdeta sääliviivan alle. Minulle tuo tarkoittaa sitä, että alkukausi on ollut farssin kaltaista näytelmää ja nyt yritetään vain rimpuilla ja pelastaa mitä pelastettavissa on.

Kovin moni ei tästä kaudesta tässä vaiheessa ansaitse erityisen hyviä arvosanoja.

Minua ei juuri nyt sureta millään tapaa se, että sarjakärki on tällä kaudella, tässä vaiheessa, noin pitkällä. Alkusyksyn ongelmat on menneisyyttä, joille kukaan ei voi juuri nyt yhtään mitään. Oppia voidaan taatusti ottaa. Onko Kärppien saavuttaminen minulle realismia, valitettavasti ei ole. Voiko tästä vetää sen yleisen johtopäätöksen, ettei se ole realismia - minun mielestäni ei. En edusta mitään ryhmää, vaan ainostaan itseäni omilla mielipiteilläni. Onko Kärppien suorittaminen minulle merkityksellistä. Kyllä on. Erittäin merkityksellistä. Siksi seuraan ja vertaan suorittamistamme juuri heihin. Minun vilkuilluillani ei taatusti ole mitään merkitystä sen enempää humpsahteluihin kuin rimpuiluihinkaan.

Sinun farsseistasi en jaksa olla kiinnostunut millään tasolla.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuntopuntarin mielenkiintoisimpana joukkueena pidän tällä hetkellä KooKoota. Pikkukaupungin jengi suorittaa preveikkauksiin nähden fantastisella tasolla. Juuri nyt se huolettaa itseäni paljon enemmän kuin Kärppien suorittaminen. Kärpät eivät uhkaa sarjasijoitustamme, mutta KooKoo haastaa sitä tosissaan. Eletään erittäin mielenkiintoisia aikoja.
Vielä hetki sitten Kärpät oli sulle se vertailukohde numero 1 viiden ottelun kuntopuntarissa ja nyt kun mikään kuntopuntari ei tue HIFK:n paremmuutta, haastajaksi vaihtuukin KooKoo. Näin ne maalitolpat siirtyy. Muutama viikko eteenpäin ja haastajia voivat olla Ässät & Kalpa. Sitten vasta eletäänkin mielenkiintoisia aikoja, suorastaan surullisia.
 

444

Jäsen
Minua ei juuri nyt sureta millään tapaa se, että sarjakärki on tällä kaudella, tässä vaiheessa, noin pitkällä. Alkusyksyn ongelmat on menneisyyttä, joille kukaan ei voi juuri nyt yhtään mitään. Oppia voidaan taatusti ottaa. Onko Kärppien saavuttaminen minulle realismia, valitettavasti ei ole. Voiko tästä vetää sen yleisen johtopäätöksen, ettei se ole realismia - minun mielestäni ei. En edusta mitään ryhmää, vaan ainostaan itseäni omilla mielipiteilläni. Onko Kärppien suorittaminen minulle merkityksellistä. Kyllä on. Erittäin merkityksellistä. Siksi seuraan ja vertaan suorittamistamme juuri heihin. Minun vilkuilluillani ei taatusti ole mitään merkitystä sen enempää humpsahteluihin kuin rimpuiluihinkaan.

Sinun farsseistasi en jaksa olla kiinnostunut millään tasolla.
Tämä nyt ei tietenkään yllätä millään tasolla.
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä. Nyt kun ollaan kaikilla mittareilla jäljessä, niin kuntopuntari itse asiassa ei olekaan se merkityksellinen mittari eikä tässä nyt ainakaan Kärppiin pidä lähteä vertailemaan. Sarjakärki on kaukana ja rako kasvaa kaiken aikaa, mutta alkusyksy on menneisyyttä. Keskustelu on kovin jännittävää, kun maalitolpat eivät tahdo millään pysyä paikallaan; varmaan on Nordiksen vahtimestari taas suuttunut, kun syytetään että tolpat on huonosti porattu jäähän.
9.1. voitetaan varmaan SaiPa taas 1-0 ja valtakunnassa kaikki on jälleen hyvin. Vähän hävittiin välissä HPK:lle ja Ilvekselle, mutta niilläkin meni alkusyksy vähän luiskaan, niin ei ole kovin vakavaa. Eikä kukaan tosissaan voittoa odottanutkaan, kun ovat kuntopuntarissa edellä, vaikka sillä kuntopuntarilla ei niin merkitystä olekaan, ellei siitä näe jotain mieluisaa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Tämä nyt ei tietenkään yllätä millään tasolla.
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä. Nyt kun ollaan kaikilla mittareilla jäljessä, niin kuntopuntari itse asiassa ei olekaan se merkityksellinen mittari eikä tässä nyt ainakaan Kärppiin pidä lähteä vertailemaan. Sarjakärki on kaukana ja rako kasvaa kaiken aikaa, mutta alkusyksy on menneisyyttä. Keskustelu on kovin jännittävää, kun maalitolpat eivät tahdo millään pysyä paikallaan; varmaan on Nordiksen vahtimestari taas suuttunut, kun syytetään että tolpat on huonosti porattu jäähän.
9.1. voitetaan varmaan SaiPa taas 1-0 ja valtakunnassa kaikki on jälleen hyvin. Vähän hävittiin välissä HPK:lle ja Ilvekselle, mutta niilläkin meni alkusyksy vähän luiskaan, niin ei ole kovin vakavaa. Eikä kukaan tosissaan voittoa odottanutkaan, kun ovat kuntopuntarissa edellä, vaikka sillä kuntopuntarilla ei niin merkitystä olekaan, ellei siitä näe jotain mieluisaa.

@Ishmael
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä.

Kärpät on ottanu 5 viimepelissä 5 pojoo maalein 11-14 pataansa suoraan kolmesti ja voittanut vain kerran III-pisteen voiton.
IFK on ottanu 5 viimepelissä 7 pojoo maalein 13-11 pataansa suoraan kahdesti ja voittanut kahdesti III-pisteen voiton + tasuri.

Myönnän otannan rajallisuuden, eikä se sinänsä vastaa kysymykseesi. Oma näkemykseni on, että niin kauan kuin Pikkaraisen joukkue repii pisteitä paremmin kuin Kärpät, niin hän/he tekee juuri oikeita asioita. Siitä olen 100% varma, että Mannerin ei ollut tarkoitus hävitä Sportille, eikä Pikkaraisen pelsuille.

eikä tässä nyt ainakaan Kärppiin pidä lähteä vertailemaan.

Onko Kärppien suorittaminen minulle merkityksellistä. Kyllä on. Erittäin merkityksellistä. Siksi seuraan ja vertaan suorittamistamme juuri heihin.

Keskustelu on kovin jännittävää, kun maalitolpat eivät tahdo millään pysyä paikallaan;

Minua ei jännitä.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
2+1 ja toivottavasti saa mahdollisuuden koko sopimuskauden loppuun, optiota voidaan sitten katsoa. Otanta siinä vaiheessa jo riittävän kattava miltä Pikkaraisen IFK näyttää.

Mulle otanta on jo ihan riittävä tässä vaiheessa. Ensi kaudelle toivottvasti löydetään joku pätevämpi valmentaja. Miksi IFK:ssa pitää aina antaa niin perhanasti aikaa näyttää? Näyttäkööt jossain muualla.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mulle otanta on jo ihan riittävä tässä vaiheessa. Ensi kaudelle toivottvasti löydetään joku pätevämpi valmentaja. Miksi IFK:ssa pitää aina antaa niin perhanasti aikaa näyttää? Näyttäkööt jossain muualla.

Meinaatko todella, että siellä edes sitä etsitään jos sinä ja muutaman muut tällä palstalla haluaa vaihtoa. Ihan varmasti ei ole päävalmentaja ensi kesänä vaihtumassa.

Joo tehdään niin, että vaihdetaan joka vuosi valmentajaa. Sillä sitä kestäävää menestystä saadaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK
No en kyllä ole perustellut. Et viitsisi valehdella.

Viestissäni ei osuneet quotet ihan kohdalleen, En jaksanut niitä enää säätää, vaan luotin siihen, että tägäämällä lainin sinun sanomaksesi muistaisit/ymmärtäisit kyllä niin hetkeä aiemmin sanoneesi. Mutta koitetaas paremmalla keskittymisellä:

Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä. Nyt kun ollaan kaikilla mittareilla jäljessä, niin kuntopuntari itse asiassa ei olekaan se merkityksellinen mittari eikä tässä nyt ainakaan Kärppiin pidä lähteä vertailemaan.

Ja mitäkö vastasin:

Myönnän otannan rajallisuuden, eikä se sinänsä vastaa kysymykseesi. Oma näkemykseni on, että niin kauan kuin Pikkaraisen joukkue repii pisteitä paremmin kuin Kärpät, niin hän/he tekee juuri oikeita asioita.

Eli ei, en ole perustellut IFK:n hyvää tasoa kuntopuntarilla, vaan todennut omana näkemyksenäni minulle riittävän, kun IFK ottaa enemmän pisteitä kuin sarjakärki tiettynä ajanjaksona.

Väität minua valehtelijaksi.

Aika saatanan raskas väite.

Perustele?
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Meinaatko todella, että siellä edes sitä etsitään jos sinä ja muutaman muut tällä palstalla haluaa vaihtoa. Ihan varmasti ei ole päävalmentaja ensi kesänä vaihtumassa.

Joo tehdään niin, että vaihdetaan joka vuosi valmentajaa. Sillä sitä kestäävää menestystä saadaan.

Ei tarvitsisi alvariinsa vaihtaa, jos löydettäisi kerrankin joku kunnon valmentaja. Veikkaan, että keväällä etsitään taas uutta, kun tällä tähtisikermällä jälleen kerran pudotaan viimeistään välierissä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
No ei varmasti etsitä.

Komppaan. Saa aikamoinen dyykkaus tulla keväällä, että Salmelainen kenkii Pikkaraisen pois kesällä.

Kaikista puheista paistaa läpi, että Tobiaksella on erilainen filosofia kuin edeltäjällään. Siksikään en ymmärtänyt Selinin pois potkimista?

Uskon Salmelaisen jo nyt tietävän ketkä 2-3 vaihtoehtoa ovat Pikkaraisen jälkeisen ajan päävalmentajaehdokkaat. Uskoisin siellä olevan vaihtoehtoja myös sille, ettei Piken sopparia jatketa. Eli ketäs vapautuu valmentajasopimuksistaan 1,5 vuoden päästä?

Ja uskon siellä enimmäkseen olevan vaihtoehtoja sinne 2,5 vuoden päähän.

Kesällä Salmelainen sitten tekee varmaan ajoissa päätöksen, että käyttääkö HIFK sopimuksen option? Ilmoitetaan Pikkaraiselle ja tiimille ajoissa, syys-lokakuussa 2020 ja aletaan kasaamaan sitä jengiä sille seuraavalle koutsille sopivaksi.

Salmelainen haluaa päästä samaan tilanteeseen, kuten Kärpät ja Tappara. Eli tiedetään jo hyvissä ajoin, kuka jatkaa nykyisen päävalmentajan tehtävää ja minkälainen joukkue tälle pitää kasata?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Postinjakaja Näkisin, että Selin ei ollut se valmentaja johon Salmelaisella riittäisi luotto. Selinin tulo IFK:hon ei ollut kiinni siitä ollaan oltu aikaisemmin perässä. Vaan siitä, että sattui vapautumaan oikealla hetkellä ja Nybondas teki hätiköidyn päätöksen.

Kauden tulos varmasti ohjaa sitä suuntaa mihin mennään, mutta Pike aivan varmasti aloittaa valmentajana syksyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös