Kuinka pitkä sopimus tällä ihmemies Pikkaraisella on? Toivottavasti ei enää valmenna ensi kaudella. Mikä siinä on, ettei IFK:hon ikinä löydy kunnon valmentajaa.
Ai Jortikka?
Sen mukaan joukkue, jossa vaihtuvuus on kova, ei voi pärjätä. Mutta täällähän monen mielestä HIFKn tämän vuotinen käytännössä puolet pakistosta ja melkein kolme ekaa kärkiketjua sisältävä vaihtuvuus ei ole mikään syy?
Linkissä Jortikan ajatuksia:
Kuuden kullan Hannu Jortikka jyrähtää liigajumbo TPS:n karmeasta alkukaudesta: ”Ei voi olla niin, että kukaan ei tiedä”
– Kritiikin pitää kohdistua joka suuntaan, valmentajalegenda Hannu Jortikka jyrähtää TPS:n tilanteesta.www.iltalehti.fi
...Missä Jortikka on sanonut, että joukkue jossa vaihtuvuus on kova, ei voi pärjätä? Ainakaan linkatussa jutussa tuollaista ei mies väitä. Varmaan täällä on vähätelty suuren vaihtuvuuden merkitystä, mutta ei kai vastaväitteiden pidä olla suoranaisia valeita ja vielä muka toisen esittäminä...
Eikös se tossa linkissä niin sano?
– Joka vuosi on kauhea myllerrys. Siellä ei montaa pelaajaa ole, jotka ovat nyt kolmatta vuotta, hän rajaa otannan päävalmentaja Kalle Kaskisen aikaan.
Noin kaksi kolmasosaa miehistöstä on tuona aikana vaihtunut.
– Se nyt on ihan selvä asia, että harvemmin sellainen joukkue pärjää.
…koska pääsääntöisesti on odotettavissa kevyt kenttävitutus kotia kohti ajellessa…
Ei sano. Sanoo, että sellainen joukkue harvemmin pärjää, ei sano etteikö voisi pärjätä. Olihan esimerkiksi kausien '96-'97 ja' 97-'98 välillä perkeleellinen vaihtuvuus.
Totta. Mulla oli yksi sana väärin, kun yöllä luin. Täysi vahinko.
Ja oikeassa on. Harvemmin pärjää. Voisin kuvitella, että viimeisen 30 vuoden aikana ei montaa mestaruutta ole tullut joukkueilla, joissa on ollut niin suuri vaihtuvuus kuin viimeisen kahden kauden HIFKssa.
Mutta pelin pitäisi olla parempaa. En kiistä sitä. Enkä kiistä sitä etteikö kiistaton huippuvalmentaja saisi tosta enemmän irti.
Mutta lopetan posiin. Se tasonnosto, minkä Pike sai viime keväänä pleijareihin, oli huikea. Jos se saa sen saman tämän vuoden materiaalilla, niin mestaruus on meidän.
Tää on ajatuksena aika surullinen. Enkä sano tätä henkilökohtaisesti, vaan ainoastaan viestin sisältöön nojaten. On surullista, että runkosarjan puolivälissä sarjakärki on jo niin kaukana, ettei sen saavuttamista pidetä realismina ja sikäli kärkijoukkueen tekeminen ei ole merkityksellistä. Sen sijaan joudutaan jatkuvasti vilkuilemaan olan yli, ettei vain humpsahdeta sääliviivan alle. Minulle tuo tarkoittaa sitä, että alkukausi on ollut farssin kaltaista näytelmää ja nyt yritetään vain rimpuilla ja pelastaa mitä pelastettavissa on.Kuntopuntarin mielenkiintoisimpana joukkueena pidän tällä hetkellä KooKoota. Pikkukaupungin jengi suorittaa preveikkauksiin nähden fantastisella tasolla. Juuri nyt se huolettaa itseäni paljon enemmän kuin Kärppien suorittaminen. Kärpät eivät uhkaa sarjasijoitustamme, mutta KooKoo haastaa sitä tosissaan. Eletään erittäin mielenkiintoisia aikoja.
Tää on ajatuksena aika surullinen. Enkä sano tätä henkilökohtaisesti, vaan ainoastaan viestin sisältöön nojaten. On surullista, että runkosarjan puolivälissä sarjakärki on jo niin kaukana, ettei sen saavuttamista pidetä realismina ja sikäli kärkijoukkueen tekeminen ei ole merkityksellistä. Sen sijaan joudutaan jatkuvasti vilkuilemaan olan yli, ettei vain humpsahdeta sääliviivan alle. Minulle tuo tarkoittaa sitä, että alkukausi on ollut farssin kaltaista näytelmää ja nyt yritetään vain rimpuilla ja pelastaa mitä pelastettavissa on.
Kovin moni ei tästä kaudesta tässä vaiheessa ansaitse erityisen hyviä arvosanoja.
Vielä hetki sitten Kärpät oli sulle se vertailukohde numero 1 viiden ottelun kuntopuntarissa ja nyt kun mikään kuntopuntari ei tue HIFK:n paremmuutta, haastajaksi vaihtuukin KooKoo. Näin ne maalitolpat siirtyy. Muutama viikko eteenpäin ja haastajia voivat olla Ässät & Kalpa. Sitten vasta eletäänkin mielenkiintoisia aikoja, suorastaan surullisia.Kuntopuntarin mielenkiintoisimpana joukkueena pidän tällä hetkellä KooKoota. Pikkukaupungin jengi suorittaa preveikkauksiin nähden fantastisella tasolla. Juuri nyt se huolettaa itseäni paljon enemmän kuin Kärppien suorittaminen. Kärpät eivät uhkaa sarjasijoitustamme, mutta KooKoo haastaa sitä tosissaan. Eletään erittäin mielenkiintoisia aikoja.
Tämä nyt ei tietenkään yllätä millään tasolla.Minua ei juuri nyt sureta millään tapaa se, että sarjakärki on tällä kaudella, tässä vaiheessa, noin pitkällä. Alkusyksyn ongelmat on menneisyyttä, joille kukaan ei voi juuri nyt yhtään mitään. Oppia voidaan taatusti ottaa. Onko Kärppien saavuttaminen minulle realismia, valitettavasti ei ole. Voiko tästä vetää sen yleisen johtopäätöksen, ettei se ole realismia - minun mielestäni ei. En edusta mitään ryhmää, vaan ainostaan itseäni omilla mielipiteilläni. Onko Kärppien suorittaminen minulle merkityksellistä. Kyllä on. Erittäin merkityksellistä. Siksi seuraan ja vertaan suorittamistamme juuri heihin. Minun vilkuilluillani ei taatusti ole mitään merkitystä sen enempää humpsahteluihin kuin rimpuiluihinkaan.
Sinun farsseistasi en jaksa olla kiinnostunut millään tasolla.
Tämä nyt ei tietenkään yllätä millään tasolla.
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä. Nyt kun ollaan kaikilla mittareilla jäljessä, niin kuntopuntari itse asiassa ei olekaan se merkityksellinen mittari eikä tässä nyt ainakaan Kärppiin pidä lähteä vertailemaan. Sarjakärki on kaukana ja rako kasvaa kaiken aikaa, mutta alkusyksy on menneisyyttä. Keskustelu on kovin jännittävää, kun maalitolpat eivät tahdo millään pysyä paikallaan; varmaan on Nordiksen vahtimestari taas suuttunut, kun syytetään että tolpat on huonosti porattu jäähän.
9.1. voitetaan varmaan SaiPa taas 1-0 ja valtakunnassa kaikki on jälleen hyvin. Vähän hävittiin välissä HPK:lle ja Ilvekselle, mutta niilläkin meni alkusyksy vähän luiskaan, niin ei ole kovin vakavaa. Eikä kukaan tosissaan voittoa odottanutkaan, kun ovat kuntopuntarissa edellä, vaikka sillä kuntopuntarilla ei niin merkitystä olekaan, ellei siitä näe jotain mieluisaa.
Kärpät on ottanu 5 viimepelissä 5 pojoo maalein 11-14 pataansa suoraan kolmesti ja voittanut vain kerran III-pisteen voiton.
IFK on ottanu 5 viimepelissä 7 pojoo maalein 13-11 pataansa suoraan kahdesti ja voittanut kahdesti III-pisteen voiton + tasuri.
Myönnän otannan rajallisuuden, eikä se sinänsä vastaa kysymykseesi. Oma näkemykseni on, että niin kauan kuin Pikkaraisen joukkue repii pisteitä paremmin kuin Kärpät, niin hän/he tekee juuri oikeita asioita. Siitä olen 100% varma, että Mannerin ei ollut tarkoitus hävitä Sportille, eikä Pikkaraisen pelsuille.
eikä tässä nyt ainakaan Kärppiin pidä lähteä vertailemaan.
Onko Kärppien suorittaminen minulle merkityksellistä. Kyllä on. Erittäin merkityksellistä. Siksi seuraan ja vertaan suorittamistamme juuri heihin.
Keskustelu on kovin jännittävää, kun maalitolpat eivät tahdo millään pysyä paikallaan;
No en kyllä ole perustellut. Et viitsisi valehdella.@Ishmael
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä.
2+1 ja toivottavasti saa mahdollisuuden koko sopimuskauden loppuun, optiota voidaan sitten katsoa. Otanta siinä vaiheessa jo riittävän kattava miltä Pikkaraisen IFK näyttää.
Mulle otanta on jo ihan riittävä tässä vaiheessa. Ensi kaudelle toivottvasti löydetään joku pätevämpi valmentaja. Miksi IFK:ssa pitää aina antaa niin perhanasti aikaa näyttää? Näyttäkööt jossain muualla.
No en kyllä ole perustellut. Et viitsisi valehdella.
Muutama päivä sitten perustelit IFK:n hyvää tasoa sillä, että kuntopuntarissa ollaan Kärppien edellä. Nyt kun ollaan kaikilla mittareilla jäljessä, niin kuntopuntari itse asiassa ei olekaan se merkityksellinen mittari eikä tässä nyt ainakaan Kärppiin pidä lähteä vertailemaan.
Myönnän otannan rajallisuuden, eikä se sinänsä vastaa kysymykseesi. Oma näkemykseni on, että niin kauan kuin Pikkaraisen joukkue repii pisteitä paremmin kuin Kärpät, niin hän/he tekee juuri oikeita asioita.
Meinaatko todella, että siellä edes sitä etsitään jos sinä ja muutaman muut tällä palstalla haluaa vaihtoa. Ihan varmasti ei ole päävalmentaja ensi kesänä vaihtumassa.
Joo tehdään niin, että vaihdetaan joka vuosi valmentajaa. Sillä sitä kestäävää menestystä saadaan.
Ei tarvitsisi alvariinsa vaihtaa, jos löydettäisi kerrankin joku kunnon valmentaja. Veikkaan, että keväällä etsitään taas uutta, kun tällä tähtisikermällä jälleen kerran pudotaan viimeistään välierissä.
No ei varmasti etsitä.