Jarno Pikkarainen HIFK:n päävalmentajana

  • 392 628
  • 2 227
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Matkailu avartaa.. tässä tapauksessa muiden joukkueiden pelien katsominen avartaa. Katselin ihan mielenkiinnolla viime perjantaina Kärppien ja SaiPan välisen matsin. Siitä tuli kierolla tavalla hyvä olo, sillä oli lohdullista huomata, että myös erään toisen suurseuran peli on sekaisin kuin seinäkello. Kärppien ja IFK:n välillä on tosin se "pieni ero", että Kärpät on tässä viime vuosina jotain voittanutkin, kun taas IFK:n edellinen onnistuminen on keväältä 2016 ja täydellinen onnistuminen keväältä 2011.

Eihän tuosta mitään tule Pikkaraisen johdolla, mutta en usko tai edes toivo, että valmennusta ryhdytään tässä tilanteessa potkimaan kesken kauden pihalle. Mitä ensi kauteen tulee, niin seuraavan (huippu)koutsin nimethän pitäisi olla jo paperissa normaalissa tilanteessa. Tämä tilanne on tosin kaikkea muuta kuin normaali ja voi olla, että tällä kaudella on vielä keväälläkin/alkukesästä huippukoutseja tarjolla.

IFK:lla on nähdäkseni kaksi vaihtoehtoa: joko kärsitään tämä poikkeuksellinen kausi loppuun Pikkaraisen johdolla tai sitten päästään hänen kanssaan johonkin sellaiseen sopuratkaisuun ja vaikkapa Kuhta-Kalto vetää kauden loppuun. Siinä että maksetaan kahdelle valmentajalle (tai valmennustiimille) tässä tilanteessa palkkaa, ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Se olisi jopa mielestäni vähän noloa potkia tässä tilanteessa työntekijä ihan rehellisillä potkuilla ulos.

Joka tapauksessa ensi kaudeksi haluaisin IFK:hon todella ison valmentajanimen. Ja en haluaisi, että se on Pekka Virta, joskin sekin olisi parempi vaihtoehto kuin se, että Pikkaraisen annettaisiin jatkaa. Jatkuvuus on hyvä asia vain tiettyyn rajaan asti. Nyt se jatkuvuus tarkoittaa IFK:ssa sitä, että peli on jatkuvasti vähän vaiheessa.
 

hege

Jäsen
Itse olen aina uudistumista kannattanut ja onneksi @Frankie avasi silmäni havainnollaan modernista "ilman kiekkoa kiekosta" eli ikk-pelistä.

Tämä voi olla se, jääkiekon uusi juttu eli panostetaan tosissaan kiekottomaan peliin myös hyökkäystilanteissa ja koko viisikon voimin (oletan nyt, että kiekko ei myöskään ollut maalivahdilla) ja meillä on monesti ollut ongelmana myös kiekoton pelaaminen eli nyt se saadaan ainakin vihdoin kuntoon. Kiekottomassa pelaamisessa on ehkä vain aikaisemmin liikaa fokusoitu puolustuspelaamiseen vaikka itseasiassa se on kiekottomana paljon yksinkertaisempaa ja helpompaa kuin hyökkäävä kiekoton pelaaminen. Oikeastaan vaikeusasteen erosta kertoo se, että monesti kiekottomalla pelillä onnistutaan estämään maalinteko mutta vielä en ole nähnyt joitan poikkeuksia lukuunottamatta sitä että tehtäisiin maaleja kiekottomalla pelillä. Eli tämä Piken taktiikka paineistaa kiekottomalla pelillä vastustaja tekemään omari on huikea kehitysaskel kiekolle toimiessaan.

Tietenkin on myös mahdollista, että kiekottoman hyökkäämisen syynä on ihan taloudelliset tekijät eli meidän kassa on tyhjä ja joukkueella ei vain treeneissä ole enää ollut kiekkoja käytössä. Uskaltaakohan sitä tulla ensiviikolla katsomaan peliä nyt kun kuitenkin jo hieman alkaa jännittämään pelataanko ensiviikolla mailatonta tai jopa luistimetonta kiekkoa...

Sen verran vielä aiheeseen liittyen, että oma mielipide on edelleen että Jarno keskitason valmentaja jonka kanssa joukkue ylittää itsensä harvoin ja ehkä vielä mitä "paremmasta" joukkueesta puhutaan niin sitä vähemmän Jarnon eväillä joukkueen potentiaalista saadaa irti.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Se että tällaisessa 50-50 -hawajikiekossakaan meidän parempi rosteri ei juurikaan näy kentällä, on kyllä aika kovan luokan saavutus. Ja se että Ahokkaan KooKoo pääsee miljoona kertaa paremmin paineen alta jollain Arttu Pelleillä ja pulloilla, kertoo kans omaa tarinaansa. KooKoo on kyllä hyvä joukkue, ei heiltä mitään pois. IFK taas on pelillisesti aivan Liigan tusinaporukka.
Olet oikeassa. Vaikka Arttu Pellin tilalla olisi ollut Raija Pelli, kotijoukkue olisi saanut tunaroitua eilisen pelin jollain lailla. KooKoo on hyvä jengi, mutta periaatteessa eilen olisi voinut ottaa kolme pistettä. Yksi piste kammottavan näköisellä pelillä on surkea suoritus.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se että tällaisessa 50-50 -hawajikiekossakaan meidän parempi rosteri ei juurikaan näy kentällä, on kyllä aika kovan luokan saavutus. Ja se että Ahokkaan KooKoo pääsee miljoona kertaa paremmin paineen alta jollain Arttu Pelleillä ja pulloilla, kertoo kans omaa tarinaansa. KooKoo on kyllä hyvä joukkue, ei heiltä mitään pois. IFK taas on pelillisesti aivan Liigan tusinaporukka.

Ei Pikkarainen ole oppinut viime kaudesta pelitavallisesti yhtään mitään, ja nyt se suoraviivainen prässilätkä ei toimi viime kaudenkaan vertaa. Edelleen omista roiskitaan minkä keretään, painetta ei edes yritetä purkaa syöttelemällä kuten KooKoon Pellit ja Pullot teki, ja keskialueella kiekkoa heitellään päätyyn vaikka kaikki 3 hyökkääjää olisi seisovin jaloin.

Jatkuvaa kiekosta luopumista, sitten tehdään duunia kiekon voittamiseksi, vain jotta voidaan taas luopua siitä kiekosta. Ainoa millä IFK pystyy kontrolloimaan peliä jatkumona, on hyökkäysalueen pyöritykset, kun vastustaja saadaan mankeloitua vaihdosta toiseen väsyksiin, ja uusi vastustajan viisikko on heti varpaillaan ottamassa hyökkäystä vastaan. Silloin kun IFK ei pääse mankeloimaan ja joutuu avaamaan peliä omalta alueelta asti, alkaa vaikeudet.
Rosteri on rosteri tämän päivän liigassa. Se on parhaimmillaa se osa, jolla pelejä ratkaistaan silloin kun muu ei suju, ja taktiikka on se millä niitä ratkaistaan ennalta ns. "kovempia" joukkueita vastaan.

Näenkin, että osin tämä kertoo liigan olevan mainettaan parempi sarja, sillä liigassa ei juurikaan pelaa pelaajia, jotka eivät hyvin valmennetussa joukkueessa pelaisi osaltaan ihan hyvää peliä. toki on valmentajia, jotka saavta vastaavasti hyvänkin rosterin muuttumaan yksilöiksi, jolloin puntit joukkueiden välillä tasaantuvat.

Esim KooKoo voisi hävitä enemmänkin näyttämättä siltikään kentällä huonolta, jolloin helposti loisi kuvan Ahokkaasta huonona valmentajana, mutta kun voittoja kuitenkin tulee, niin mahdollisen tappion kohdalla Ahokas joutuu niinikään vertailuun vastustajan valemntajan kanssa, vaikka tällä olisi se "huippurosteri" käytössään. Toki KooKoosakin tulee huonoja pelejä, ja silloin ei välttämättä löydy sitä yksilöissä lepävää selkänojaa kääntää ottelua edukseen, kun taas IFK:lla on päinvastainen tilanne, jossa siis yksilöiden voimalla hyvänä päivänä viedään pelejä, mutta yksilöiden ollessa tuuliajolla, ei vastaavasti löydy välttämättä selkeää pelitavallista selkänojaa, jolla viedä peliä.

Jokatapauksessa -kuten jo sanoinkin - ei liigassa pelaavat "huiputkaan" ole tänä päivänä niin kaukana perusliigapelaajan tasosta, että vain sillä nimellä vietäisiin pelejä automaattisesti. Toki pitkässä sarjassa joukkueidn kesken, se saattaa kääntyä tuolle "pparemmin varustetulle" joukkueelle, jos tasoero pelaajin välillä on kovin selkä, ja tämä tosiaankin varmaan korostuu helposti Play Offeissa, ei vastustaja on edelleen hyvin valmennettu, mutta tiukassa paikassa voii ratkaisevaksi nousta yksilöiden tasoerot.

Tämä kuitenkin edelleen kertoo siitä, miten hyvää pelaajatuotantoa Suomessa nykyisellään kuitenkin on, sekä siitä, miten pirun hyvin valmennettuja seuroja täältä myös löytyy.

Juuri nyt -valitettavasti- näyttää siltä että IFK on huonosti valmennettu joukko yksilöitä, ja joukkueen dynamiikka on epäbalanssissa, jolloin joukuene menestys lepää yksilöiden onnistumisten varassa. KooKoo tuntuu nyt taasen olevan -vähintäänkin kohttuulisesti- valmennut porukka, jossa pelaajat nostavat tasoaan koska heillä tuntuu olevan selkeä ymmärrys siitä, mmiten peliä pitää pelata joukkueena.

Voi olla, etät olen (kuten yleensä) aivan väärässä ja tämä ammutaan ales hetkessä, mutta siltä se omiin silmiin nyt näyttää.

Pointti kuitenkin on siinä, että ei liigan ja liigapelaajien taso ole ollenkaan niin huono kuin usein kuvitellaan. Kun valmennuskin alkaa keskimäärin olemaan huipputasoa, niin se hyvä valmentaja kyllä saa siitä "nimettömämmästäkin" miehistötä enemmän irti, kuin nhuono valmennus siitä nimimiehistöstään. Nyt jääkin enää Pikelle näytön paikka siitä kumpaan kategoriaan kuuluu tänä päivänä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Siinä mielessä olen hieman puolustellut usein Pikeä kun olen täällä maininnut ettei työympäristö ole helppo. Olen tuota mieltä yhä, pelaajia on tullut sieltä ja täältä joukkueeseen (ovatko kaikki satalasissa joukkueelle pelaamassa?) ja sairastuvalla on ollut jatkuvasti iso kasa pelaajia mikä ei voi olla vaikuttamatta joukkueeseen. Peli on ollut kuitenkin umpisurkeaa viikosta toiseen ja varsinkin kotona se on sakannut pahemman kerran. Yksinkertaisesti minkäänlaista punaista lankaa pelaamisessa ei löydy. Missä on iso paha IFK, jota vastaan on inhottava pelata ja vaikea hakea pisteet stadista? Onko asenne ollut kunnossa edes? Ylivoima ei toimi, vaikka noilla nimillä sen pitäisi nimenomaan toimia pelistä toiseen. Isoin asia mikä selittää ettei valmennus ole onnistunut alkuunkaan on kuitenkin alisuorittavien pelaajien määrä, se on valtava! Puolestaan positiivisia yllätyksiä ei ole oikein yhtään pl. Lyytinen, mutta hänkin kun peilataan viime kauden tasoon. Tuota Lyytistä odotettiin jo silloin kun hän rapakon takaa tänne saapui.

Tällä hetkellä Piken pelastaa korona. Ei varmasti IFK lähde tässä kohdin vaihtamaan valmennusta kun kulut ovat jo muutenkin täysin poskettomat. Ikävä sanoa, mutta välikauden makua tässä on isosti. Harmi kun joukkueessa kuitenkin olisi nimiä kuten Lundell, Borgström ja mahdollisesti joku Luotokin vielä jäisi koko kaudeksi jne. Hukkaan valuu suuri määrä potentiaalia.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Olen kysellyt tätä muissakin ketjuissa, mikä VITTU siinä ens kaudessa on? Sama tekotauti korona on täällä silloinkin. Eli pikuzukupäkemäkeväke mikä helvetti lie, niin sillä mennään hamaan tappiin asti.
Koska ei voi kenkiä kun korona. Ei voida ottaa uutta ( tuskin kukaan OIKEASTI OSAAVA olisi edes saatavana tai tulossa) koska korona. Mut hei, ens kaudella? Wtf? Korona, hei huhuu!?
Ai saatana, unohdin et rokote on valmis.

Ja niinkuin aikaisemmin, en vähättele vakavia oireita saaneita. Enkä halua tuottaa paskaa mieltä kenellekään, mutta onhan noita tauteja joka päivä meidän elämässä. Toiset saa vakavat oireet, toiset kuolee. Ei maailmaa ole silloinkaan laitettu säppiin.

Eli lopputulema, turhake pikutzui vittuun. Joku, ihan kuka vaan, tilalle. Oli korona tai ei. Ei homma huonommaksi voi mennä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Eli lopputulema, turhake pikutzui vittuun. Joku, ihan kuka vaan, tilalle. Oli korona tai ei. Ei homma huonommaksi voi mennä.

Simpssalapim, näin tapahtuu.
Olisiko hyvä idea vielä seuraavan hävityn kotipelin jälkeen?
No ei vittu, kenkää vaan, ja ihansamakuka edes vähän parempi tilalle, niinkö?
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Simpssalapim, näin tapahtuu.
Olisiko hyvä idea vielä seuraavan hävityn kotipelin jälkeen?
No ei vittu, kenkää vaan, ja ihansamakuka edes vähän parempi tilalle, niinkö?

Siis mitä vittua, "ihansamakuka edes vähän parempi tilalle"?
Sanoinko vähän tai edes paljon parempi tilalle? Sanoin ihan kuka vaan!
Olis vaikka se ikipyhä kaiken taitava Tanska siellä yksinään. Ei vois huonommin mennä.
Opettele lukemaan.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Siis mitä vittua, "ihansamakuka edes vähän parempi tilalle"?
Sanoinko vähän tai edes paljon parempi tilalle? Sanoin ihan kuka vaan!
Olis vaikka se ikipyhä kaiken taitava Tanska siellä yksinään. Ei vois huonommin mennä.
Opettele lukemaan.

Kyllä se puoli mielestäni on hallussa, mutten aina hahmota luetun ymmärtämisen tasoa täällä, mikä välillä aiheuttaa ongelmia.
Pahoittelen.
 

Zamppaaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mikä siinä on, Pikkarainen osaa nimetä lehdistötilaisuudessa mikä on heikkoa, mutta hän ei osaa viedä niitä puheista kentälle näkymään, onko pikkaraisella lopulta kuitenkin enempi heikkoudet valmennusmetodeissa kuin itse takaisella puolella. Se on kuitenkin nähty että Pikkaraisen pelityyli on todella vaikea vastustajille ja se on kaunista parhaimmillaan, mutta se ailahtelevaisuus on iso kysymysmerkki
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olet oikeassa. Vaikka Arttu Pellin tilalla olisi ollut Raija Pelli, kotijoukkue olisi saanut tunaroitua eilisen pelin jollain lailla. KooKoo on hyvä jengi, mutta periaatteessa eilen olisi voinut ottaa kolme pistettä. Yksi piste kammottavan näköisellä pelillä on surkea suoritus.
Niin hassuahan se on, että Ahokkaan joukkue voi hävitä hyvälläkin taktisella pelillä ottelunsa vain yksilöihinsä, mutta IFK tuntuu häviävän ottelunsa aina kun yksilöt eivät onnistu, joten en oikein saa nyt kiinni Piken mahdollisesti todellisesta tasosta, sillä kyllä IFK:n peli pääosin melkoista bullshittiä kun hävitään, eikä se usein ole voittoisassa ottelussakaan mitenkään huikasevan näköistä.

Siksi en -ainkaan juuri nyt -kykene vertailemaan Pikeä ja Ahokasta keskenään, sillä sen vertailun "reiluuteen" on vaikea päästä kiinni, koska sen verran kuitenkin KooKoo paperilla joutuu taipumaan.

Edelleen sanon, että tämä on itseasiassa hyvä todiste siitäkin, ettei liiga ole ollenkaan mikään turha sarja, ja mainettaan parempi siis, mutta samalla tässä tulee todistettua sekin, että pelin rakenteeltaan hyvin valmmennettu ja johdettu joukkue, pystyy venymään koviinkin voittoihin, mutta juurikin ysksilöidensä tason vuoksi hävitä pelejä, pelin silti olematta huonoa.

IFK:n tilanne näyttää juuri nyt erittäinkin päinvastaiselta. Pelin rakenne on ihan hanurista, ja pääosin IFK menee peleihin vain selviytymään, ja yksilöt määrittävät pelin sen hetkisen tason. Niin paljon rakenne pelistä toiseen heilahtelee, että sitä määrittelee vastustajan valittu taktiikka hyvin pitkälle, että miten hyvältä IFK:n peli näyttää. Yksilöiden ollessa siis unessa, hyvin valmennettu joukkue vie kyllä IFK:ta.

Siksi en juuri nyt näe Piken edustavan voittavaa ja rakenteellisesti erinomaista valmennusta, ja siten tuovan juurikaan lisäarvoa IFK:n pelaamiseen, mutta usko -koska niin on vakuutettu- siihen, että homma vielä muuttuu on vaan pakko säilyttää tai tästä tulee vielä tuskaisempaa. Enä siis edes sano, etteikö se ole mahdollsita, että yhtäkkiä vaan ne jääkiekon jumalat alkavat hymyilemään Pikelle, ja juoni löytyy sekä asettuu myös pelaajien aivolohkoihin silleen mukavasti, ja sieltä edelleen realisoituu tekemiseksi kentällä.

Kuten sanoin aiemmin, niin nyt on vaan vaikea näitä kahta valmentajaa verrata, sillä IFK:n pitäisi hyvin valmennettuna voittaa pelinäs jo pelkästään yksilöidensä varassa, ja ihan siitäkin huolimatta että sarja ei tosiaankaan ole niin huonotasoinen kuin usein kuvitellaan. Nyt juuri tulee kuitenkin tunne, jossa asetan Ahokkaan korkeammalle omassa rankingissani vs. Pike, mutta iakhan sen näyttää menikö tuo "tunne" oikein.
 

Makija

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Siis mitä vittua, "ihansamakuka edes vähän parempi tilalle"?
Sanoinko vähän tai edes paljon parempi tilalle? Sanoin ihan kuka vaan!
Olis vaikka se ikipyhä kaiken taitava Tanska siellä yksinään. Ei vois huonommin mennä.
Opettele lukemaan.
Mutta mitä järkeä potkia jos ei ole ketään parempaa tilalle? Potkut vaan potkimisen iloksi? Onko se sellainen hyvä, pitkän tähtäimen suunnitelma? Älä ymmärrä väärin, mä olisin itsekin jo ihan valmis potkimaan Piken johonkin maakuntaan jos meidän kenkimishistoria ei olisi näinkin värikäs. Järki ennen tunteita.
 

444

Jäsen
Mutta mitä järkeä potkia jos ei ole ketään parempaa tilalle? Potkut vaan potkimisen iloksi? Onko se sellainen hyvä, pitkän tähtäimen suunnitelma? Älä ymmärrä väärin, mä olisin itsekin jo ihan valmis potkimaan Piken johonkin maakuntaan jos meidän kenkimishistoria ei olisi näinkin värikäs. Järki ennen tunteita.
Mä voin mennä Pikachun tilalle. En usko olevani parempi, mutta lupaan että peli näyttää yhtä paskalta ja nostan huomattavasti vähemmän liksaa. Sanotaan vaikka 1/4 Irokeesin liksasta, jos saan hoitaa homman OTOna ja etänä. Tobbari voi laittaa mulle vaikka yksityisviestiä tulemaan, niin sovitaan tarkemmat ehdot vaikka puhelimessa. Koska korona.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
En tiedä mikä siinä on, Pikkarainen osaa nimetä lehdistötilaisuudessa mikä on heikkoa, mutta hän ei osaa viedä niitä puheista kentälle näkymään, onko pikkaraisella lopulta kuitenkin enempi heikkoudet valmennusmetodeissa kuin itse takaisella puolella. Se on kuitenkin nähty että Pikkaraisen pelityyli on todella vaikea vastustajille ja se on kaunista parhaimmillaan, mutta se ailahtelevaisuus on iso kysymysmerkki

Itse aina miettinyt niin kaikki tai ainakin suurin osa "asiantuntijoista" osaa nimetä ne asiat mitkä on vialla. Itse silti ovat useimmiten heikkoja siinä omassa asiantuntijuuden lajissaan.

Ongelma voi olla henkisellä puolella. Jos Pikkarainen on tullut vaan selviytymään ajassa tuossa positiossa niin siinä hyvä juurisyy ongelmalle. Siinä on vaikea rakentaa kestävää kehitystä jos menet peli kerrallaan.

Toinen juttu tällä hetkellä on mahdollisesti se, että Pikkaraiselle jo sanottu, kiitos ja näkemiin kauden jälkeen. Tosin luulisi sen tuovan jonkintasoista vapautuneisuutta.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä voin mennä Pikachun tilalle. En usko olevani parempi, mutta lupaan että peli näyttää yhtä paskalta ja nostan huomattavasti vähemmän liksaa. Sanotaan vaikka 1/4 Irokeesin liksasta, jos saan hoitaa homman OTOna ja etänä. Tobbari voi laittaa mulle vaikka yksityisviestiä tulemaan, niin sovitaan tarkemmat ehdot vaikka puhelimessa. Koska korona.
Muista sitten antaa nimimerkille @Analyytikko_ kauan odotettu debyytti.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mä voin mennä Pikachun tilalle. En usko olevani parempi, mutta lupaan että peli näyttää yhtä paskalta ja nostan huomattavasti vähemmän liksaa. Sanotaan vaikka 1/4 Irokeesin liksasta, jos saan hoitaa homman OTOna ja etänä. Tobbari voi laittaa mulle vaikka yksityisviestiä tulemaan, niin sovitaan tarkemmat ehdot vaikka puhelimessa. Koska korona.
Mä voin ilmaiseksi tulla kakkoseksi.
Ei voi ainakaan mennä huonommin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Itse aina miettinyt niin kaikki tai ainakin suurin osa "asiantuntijoista" osaa nimetä ne asiat mitkä on vialla. Itse silti ovat useimmiten heikkoja siinä omassa asiantuntijuuden lajissaan.

Ongelma voi olla henkisellä puolella. Jos Pikkarainen on tullut vaan selviytymään ajassa tuossa positiossa niin siinä hyvä juurisyy ongelmalle. Siinä on vaikea rakentaa kestävää kehitystä jos menet peli kerrallaan.

Toinen juttu tällä hetkellä on mahdollisesti se, että Pikkaraiselle jo sanottu, kiitos ja näkemiin kauden jälkeen. Tosin luulisi sen tuovan jonkintasoista vapautuneisuutta.
Se vasta dorkaa olisi, jos olisi sanottu ettei jatkoa. Sillä viestitetään ettei tarvitse enää välittää. JP tosin voi olla jopa niin välkky, että tajuaa ettei ole jakoa. Harmi ettei itse tajua sanoa, ettei pysty jatkamaan.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Se vasta dorkaa olisi, jos olisi sanottu ettei jatkoa. Sillä viestitetään ettei tarvitse enää välittää. JP tosin voi olla jopa niin välkky, että tajuaa ettei ole jakoa. Harmi ettei itse tajua sanoa, ettei pysty jatkamaan.
Nyt on kyllä huikeeta aivoakrobatiaa!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jaahas, uusi korvaava tiimi Pikkaraisen & co tilalle on siis rakentumassa. Otan itse Linnavallin paikan. Ensi alkuun pistän pystyyn maailman paskin Ottelustudio VOL 2, jossa vittuilaan faneille, jotka kyseenalaistavat @Ishmael in tiimin kompetenssin ja vastauksena kysymykseen miksei ole kiekollisia pakkeja namedroppaan @Analyytikko_ . Tämän jälkeen laitan IFKn kaikkiin SoMe-kanaviin Miro Heiskasen kuvan ja ihmettelen seuraavana päivänä fanien reaktiota suureen ääneen mediassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Kipinäketju jos avataan, niin lieneekö myös kohta siis aika kaivaa kumikanat naftaliinista ja alkaa toteuttaa suoraa toimintaa?
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Mutta mitä järkeä potkia jos ei ole ketään parempaa tilalle? Potkut vaan potkimisen iloksi? Onko se sellainen hyvä, pitkän tähtäimen suunnitelma? Älä ymmärrä väärin, mä olisin itsekin jo ihan valmis potkimaan Piken johonkin maakuntaan jos meidän kenkimishistoria ei olisi näinkin värikäs. Järki ennen tunteita.

Niin se on totta että kenkimishistoria on vähintäänkin värikäs. Mutta jos se tekeminen helpottuis, palattaisi perusasioiden äärelle. Siis sillä että joku (Tanska, Kalto tai vaikka Lundell) yrittäisi iskostaa ihan yksinkertaista pelisysteemiä jengiin.


Tosin vois se Pikekin katsoa peiliin ja todeta ettei nykyinen toimi, koitetaan jotain muuta.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Mä pelaan divarikiekkoa veskana ja valmennan a-junnujen veskoja. Voin tulla maaliin kun eise Tuohimaa ole vakuuttanut vissiin. 5kpl mailoja ja apollon vippi+piikki, jonka Tobbe maksaa riittää palkkioksi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
(Tanska) yrittäisi iskostaa ihan yksinkertaista pelisysteemiä jengiin.
Ei helvetti, mielummin vaikka Pikkarainen, Ape Suhonen ja Soppa Sormunen samassa valmennustiimissä kuin tämä suojatyöpaikkalainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös