Luulen myös. Vaikea tilanne. Salmelainen tuskin haluaa siihen iänikuiseen valmentajaralliin, koska takeita vaihdoksen onnistumisesta ei ole.
Sitten vasta olisi tyhmänoloinen UJ, kun vaihtaa viime keväänä hyväksi pleijarikoutsiksi osoittautuneen kundin johonkin joka floppaakin..
Mutta HIFK ei ole hyvin valmennettu joukkue tällä hetkellä.
Toki yhden kiekollisen pakinkin puuttuminen näkyy, mutta paljon järkevämpää peliä pitäisi pystyä esittämään.
Luulen, että tää kausi on nyt vaan kärsittävä ja ehkä se on hyvä. Niin iso riski on, että valmentajanvaihdos suistaa meidät vain alemmas.
Juuri näin. Olen ollut itse pitkään kärsivällinen Pikkaraisen suhteen ja kelannut että kyllä se sieltä vielä lähtee. Mutta siis oikeasti, nyt on 9. tammikuuta ja peli on edelleen TUOLLA ROSTERILLA tollaisessa kunnossa. Ihan sama onko loukkaantumisia vai ei, peli oli samannäköistä myös ennen Jääskän, Kousan, Lundellin ja Turusen loukkeja. Näiden taakse ei voi millään muotoa mennä, ja kaikilla/monella muulla jengeillä samat tilanteet.
Ja on jännä miten kaikki tällä palstalla, Lehkosen Ismo ja myös Pike itse tietävät missä ongelmat piilevät mutta mikään ei muutu. Eilen musta hyvä kun studiossa puhuttiin ja esimerkein näytettiin näitä IFK:n ongelmakohtia ja lopussa vielä saatiin Pikkarainen henk. koht. vahvistamaan nämä pointit, mutta silti mitään ei tapahdu. On kuin Pikkarainen olisi totaalisen jäätynyt; haastatteluissa kyllä auliisti myöntää ongelmat ja selittää että harjoitellaan ja koetetaan parantaa jne. jne. jne. mutta niin vaan vastustajasta riippumatta peli on ollut oikeastaan isossa kuvassa koko kauden yhtä tahmeaa. Jokaista peliä ennen sitä itse ajattelee että josko nyt jo, mutta ei sama sapluuna jatkuu ja samat selitykset ja analyysit about jokaisen matsin jälkeen.
ELI, eikö Pikkarainen siis ihan oikeasti vaan osaa tehdä asialle mitään? Hän on siis käytännössä kyvytön joukkueen päävalmentajana saamaan peliä oikeille uomille tai joukkuetta henkisesti sellaiseen tilaan jossa onnistumisia alkaa tulemaan. Siltähän tää vahvasti haiskahtaa, vai mitä mieltä? Jos mikä niin tämä on valmentajan tonttia, kuka ton asian muuten hoitaa? Odotetaan jumalallista väliintuloa ja toivotaan parasta? Avauspeli karmeaa, 5-5 peli on totaalisen mielikuvituksetonta ja vastustajan sinisen jälkeen ideat ja työnteko loppuu kokonaan. Jengi on käytännössä koko kauden elänyt Turusen pyörittämän YV:n varassa ja nyt ei ole sitäkään tässä kohtaa apuna.
OK, jengi ei ole 100% täydellisesti kasattu kuten kaikki tiedämme ja koko Suomi näkee mitkä ne puutokset on mutta silti tolla rosterilla pitäisi pystyä pyyhkimään kerran kahdessa viikossa lattiaa jollain häntäpään joukkueella, voittamaan useammin nää niukat pelit ja myös haastamaan Kärppä/Tappara-akseli (jossa toki ihan hyvin onnistuttukin ei siinä mutta keväällä tilanne muuttuu). Pelaajissa EI ole vika, ei kukaan noista ole voinut yhtäkkiä kadottaa taitoansa pelata jääkiekkoa joten katseet ja paineet kääntyvät yhä enemmän, enemmän ja enemmän Pikkaraista ja tiimiään kohtaa. Ja aivan takuulla Tobbella on pikku hiki nyt päällä että mitäs hittoa tässä tekis. Valmentajavaihdokseen ei ole millään tavalla varaa eikä sitä ikinä tule tapahtumaan, mutta jotain tarttis tapahtua. Joku valmentamaan meidän valmentajaa kenties?
Totaalisen friikki tilanne juuri nyt.