Mainos

Jarmo Myllys HPK:n??

• 24 607
  • 202

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Musta Kyy, en vihjaa mitään. Totean vain, että HPK saa rahat eräiden vahvistusten hankintaa ry:n ulkopuolelta. Tätähän ei kukaan edes halua kiistää - asia on vaan näin. Kutsut sitä sponsoriksi ja olkoon sitten niin. Sponsorilta. Näillä rahoillahan mahdollistetaan tiettyjen pelaajien pelaaminen HPK:ssa.

Nyt eri tahoilla on jo pitkään Jatkoajankin palstalla kyselty siitä, että miksi HPK haluaa olla vastoin SM-liigan päätöksiä edelleen ry. Tästä asiasta on täällä väännetty peistä useampaankin kertaan. En puutu niihin asioihin.

Sen sijaan toin esille sen tosiasian, että ry poikkeaa erittäin oleellisesti osakeyhtiöstä kirjanpidon osalta. Kun siis rahaa tulee jonkun ry:n toimintaan yhdistyksen ulkopuolelta ja vastaanottaja on ry, niin sitähän ei koske osakeyhtiölain mukainen kahdenkertainen suoriteperusteinen kirjanpito. Itse asiassa yhdistyslain mukaan ry:n ei ole pakko edes merkitä saatuja lahjoituksia suoraan ry:n kirjanpitoon.

Kannattaa huomata, että en ole syyttänyt ketään tai mitään tahoa yhtään mistään. Ry on aivan laillinen toimintakanava kaikenlaiselle harrastustoiminnalle. Mutta koska ry:n toiminta on lakiasioissa usein katsottu vähemmän ammatilliseksi kuin vaikkapa osakeyhtiön, ry:n toimintaa säädellään ja valvotaan osakeyhtiötä oleellisesti vähemmän. Tämän vuoksi ry voi todellakin toimia vaikkapa saatujen rahalahjoitusten osalta paljon vapaammin kuin osakeyhtiö. Eli jättää ne merkitsemättä suoraan ry:n kirjanpitoon.

Itse en ole eri yritysmuotojen ja niiden perusteelta tehtävän kirjanpidon, vastuun, voitonjaon sekä verotuksen asiantuntija. En millään lailla. Siksi esitin ainoastaan kainon toivomukseni siitä, että tämä ulkopuolisen rahan tuominen ry:n tapaiseen organisaatioon tässäkin tapauksessa osataan hoitaa niin, että voimassa olevat verotuksesta ja sosiaaliturvasta annetut lait ja säädökset myös täyttyvät.

Muutahan ei ulkopuolinen voi toivoa.

F

Flonaldo

:-D

Joissain piireissä näköjään HPK rupeaa jo pikku hiljaa pelottamaan. Valmiiksi pedattu mestaruus ei enää olekaan niin varma, kun vakavasti otettava haastaja on ilmestynyt näköpiiriin.

Jään mielenkiinnolla odottamaan mikä on seuraava veto. Luultavasti jotain tätä luokkaa: Sulku ja Santala Jokereihin

ifota

Jäsen
Viestin lähetti Designer
Kuka muuten on yllättynyt siitä, että erilaisia epämääräisiä vihjailuja, syyttelyjä ja teorioita Kerhon toimintatavoista esitetään juuri nyt?

Nimenomaan, juuri mentiin liigan kärkeen niin taas tämä setti alkoi. Jos kirjoittelijat JA:ssa tietävät, että Kerhossa kierretään veroja niin miksei verottaja tai poliisi tee yhtikäs mitään? Lintumäki kieltää niitä? Ja niin kuin joku jo sanoikin, ei ole minkäänlainen yllätys, jos se lehtijuttu julkaistaan juuri play'offsien kynnyksellä tai välierien aikaan.

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti cobol
Totean vain, että HPK saa rahat eräiden vahvistusten hankintaa ry:n ulkopuolelta. Tätähän ei kukaan edes halua kiistää - asia on vaan näin. Kutsut sitä sponsoriksi ja olkoon sitten niin. Sponsorilta.

Ehdotin tätä ulkopuolesta rahoittajaa sponsoriksi, eli tarkoitukseni oli varmistaa tarkoitatko kyseisellä taholla tavallista sponsoria. Haluaisin siis vielä puristaa sinusta, arvoisa cobol ulos
sen mitä tahoa tällä rahan antajalla tarkoitat!

Viestin lähetti cobol
Itse en ole eri yritysmuotojen ja niiden perusteelta tehtävän kirjanpidon, vastuun, voitonjaon sekä verotuksen asiantuntija. En millään lailla. Siksi esitin ainoastaan kainon toivomukseni siitä, että tämä ulkopuolisen rahan tuominen ry:n tapaiseen organisaatioon tässäkin tapauksessa osataan hoitaa niin, että voimassa olevat verotuksesta ja sosiaaliturvasta annetut lait ja säädökset myös täyttyvät.

Valitettavasti myös minä olen osakeyhtiö sun muista laeista suhteellisen tietämätön ja siksi en ehkä pysty tarpeeksi analyyttiseen tarkasteluun HPK:n toimintamuodosta ja raha-asioista. Perustan asiassa siis näkökantani lähinnä maalaisjärkeen. Näinollen mielestäni HPK konseptiin mielestäni sopii parhaiten ry muoto jo edellä mainitsemieni toimintamallien takia (kaikki voitto toimintaan), etenkin kun johtomme osaa hoitaa asiat lakipykälien mukaan, mutta kuitenkin mahdollisimman paljon urheilullista hyötyä tuoden. Varmasti ry sopii HPK:lle parhaiten, se on selvä, muuten olisimme OY.

En ymmärrä sitä, miksi moinen polemiikki piti tuoda esiin ja tavalla jossa melkein harmiteltiin sitä, ettei Martti Järventie päässyt HPK:hon. Toki ymmärrän sen, että esim joidenkin Da... espoolaisten mielestä on vallan mahdotonta että pieni HPK pystyisi pelaamaan tuloksellista ja näyttävää lätkää.

Se on muuten varma, että HPK:lle hankalia juttuja saamme lukea valtakunnallisista medioista tämänkin kevään aikana lisää, jos urheilullinen menestys jatkaa voittokulkuaan. Malttaako iltapäivälehdistö ja arvaajat olla levitelemättä juttuja ja huhuja pelaajista, heidän rekrytoinnistaan tai HPK:n yhtiömuodosta.
Ei malta, väittää Musta_Kyy!

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Minua on jo vähän aikaa ihmetyttänyt, miksi HPK on Ry ja kaikki muut Osakeyhtiöitä? Oliko tästäkin jokin herrasmiessopimus, jolla sovittiin kaikkien siirtymisestä Oy:ksi liigan sulkemisen aikoihin?

Miksi siis HPK ei ole Oy kuten kaikki muutkin? Eikö liigaan pyrkiviltä uusilta joukkueiltakin vaadita Oy-pohjaa? Meitä asiasta tietämättömiä on paljon....

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Musta_Kyy
Se on muuten varma, että HPK:lle hankalia juttuja saamme lukea valtakunnallisista medioista tämänkin kevään aikana lisää, jos urheilullinen menestys jatkaa voittokulkuaan. Malttaako iltapäivälehdistö ja arvaajat olla levitelemättä juttuja ja huhuja pelaajista, heidän rekrytoinnistaan tai HPK:n yhtiömuodosta.
Ei malta, väittää Musta_Kyy!

No sehän ei riipu tietysti meistä mitenkään. Kun HPK haluaa olla ry vastoin SM-liigan päätöksiä, kyllä mäkin olisin taipuvainen uskomaan kanssasi siihen, että esimerkiksi eri yhtiömuotojen verotuksen ja kirjanpidon hallitsevat asiantuntijat saattavat hyvinkin kiinnostua asiasta. Myyvän jutunhan tästä saa helposti aikaiseksi.

Sillä onhan sen totta, että meitä maallikkojakin kiinnostaa ainakin se, miten taloudelliselta kapasiteeltiltaan ja hallitiloiltaan hyvin pieni seura pystyy pitämään rosterissa useita kovia nimiä kausi toisensa jälkeen. Ja hankkimaan tai ainakin tekemään hyviä tarjouksia kovista nimistä tarvittaessa vielä kesken kaudenkin.

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vielä arvon cobol, laitapa pöytään se omaperäinen rahan antaja. Lieneekö sitten joku varsinainen luonnonilmiö tai avaruusolento saati sitten mafia, kun et koskaan tahosta muuta sano, suusi on kuin kiinni naulattu?

Viestin lähetti cobol

Sillä onhan sen totta, että meitä maallikkojakin kiinnostaa ainakin se, miten taloudelliselta kapasiteeltiltaan ja hallitiloiltaan hyvin pieni seura pystyy pitämään rosterissa useita kovia nimiä kausi toisensa jälkeen. Ja hankkimaan tai ainakin tekemään hyviä tarjouksia kovista nimistä tarvittaessa vielä kesken kaudenkin.

Niin, vähän joka vuosi tänne on tullut lupaavia nuoria (Seassa on ollut omia kasvattejakin!) ja vanhempiakin kavereita hakemaan peliaikaa, kaverit on kehittyny ja heistä on saatu ihan hyviä korvauksiakin luulen ma, kun on etelän rahaseuroihin (tosin pieniähän nämä korvaukset) ja NHL:ään saakka menneet. Toisaalta kehittyville kavereille mahdoton palkka ei ole ollut kaikki kaikessa vaan peliaika. Näinollen on syntynyt oravanpyörä ja siinä on näille kyvyille sitten kannattanut ja pystytty ostamaan taustatueksi hieman arvokkaampiakin kovia hankintoja. Myös pelaajarinki on ollut aina pieni, joten vilttimiehille ja neloskentän maajoukkuemiehille ei ole tarvinnut maksaa.

Laivaan, jonka ruumassa näyttää olevan paljon herkkuja, on tällä hetkellä uimassa monen moista rottaa...

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators

En ymmärrä sitä, miksi moinen polemiikki piti tuoda esiin ja tavalla jossa melkein harmiteltiin sitä, ettei Martti Järventie päässyt HPK:hon. Toki ymmärrän sen, että esim joidenkin Da... espoolaisten mielestä on vallan mahdotonta että pieni HPK pystyisi pelaamaan tuloksellista ja näyttävää lätkää.

Ei ole ollenkaan mahdotonta, olisi vain kiva tietää mistä HPK saa kaikki rahat vahvistusten kuten Strbakin, Hyvösen, Karalahden (kuulemma HPK oli mukana kilvassa), Vujtekin etc. hankkimiseen.

Vai voitko väittää että itse et ole koskaan ihmetellyt miten seura joka hallin ja talousalueen perusteella on Lukon ja Saipan kokoinen taloudellisten resurssien suhteen hankkii näitä vahvistuksia? Minua ainakin kiinnostaa.

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Selitäpä cobol vihjailujesi ohessa pari seikkaa, kun en ole niistä toiseen saanut vastausta ry-oy -ketjussa, vaikka kuinka yritin.

1) Miksi yhdistyksen, jonka tavoitteena ei ole taloudellinen tulos, pitäisi olla oy? Miksi siitä pitää avautua jatkuvasti? Miksi ylipäänsä tehtiin sopimus yhtiömuodon muuttamisesta, vaikka varsin harvalla seuralla taloudellinen tulos on tavoitteena?

2) Jos seura saa rahalahjoitusia, eli sponsorointia, joltakin ulkopuoliselta taholta, ja sitten maksaa niillä rahoilla pelaajan palkan, niin miten tämä eroaa oy:ssä verrattuna ry:n? Jos ko. rahat käytetään palkan maksuun, niin eikö ne voi kirjata kuluksi myös oy:ssä, joten saadusta lahjoituksesta ei veroa tarvitse kuitenkaan maksaa?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vielä arvon cobol, laitapa pöytään se omaperäinen rahan antaja.

Jos nyt kuviitellaan, että olisin yleensä edes tietoinen HPK:n taustarahoittajista täsmällisemmin, ne kuuluvat kuitenkin sellaisten asioiden joukkoon, joista ei voi ilman seuraamuksia yleisillä palstoilla kirjoitella. Mutta sen verran voin toki todeta, että tuskin sinäkään Musta_Kyy olet raha-asioista ry:ssä niin tietämätön kuin annat ymmärtää.

Se noista asioista.

Mitä HPK:n esittämään taitojääkiekkoon tulee, olen ollut vuosikaudet sen pelityylin ystävä. Kuten olen kirjoittanut jo joskus Kiekkopesässä ja myöhemmin täällä Jatkoajassa, olen vieraillut pienessä ja loistavatunnelmaisessa hallissanne joka kausi myös silkasta kiinnostuksesta. Siis silloinkin kun toisena osapuolena ei ole ollut Jokerit tai HIFK. Parhaimmillaan HPK esittää sellaista kiekkoa, että ketjujen työtä voisi kutsua lähinnä maagiseksi. Erittäin kovaa tasoa Euroopankin mitassa. Josta kateellisena (kyllä, myönnän suoraan) täysi ja vilpitön tunnustukseni. Jokerit esitti joskus muinoin samantapaista ja sen aikaista oivaltavaa syöttöpeliä...

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Daespoo
Ei ole ollenkaan mahdotonta, olisi vain kiva tietää mistä HPK saa kaikki rahat vahvistusten kuten Strbakin, Hyvösen, Karalahden (kuulemma HPK oli mukana kilvassa), Vujtekin etc. hankkimiseen.

Vai voitko väittää että itse et ole koskaan ihmetellyt miten seura joka hallin ja talousalueen perusteella on Lukon ja Saipan kokoinen taloudellisten resurssien suhteen hankkii näitä vahvistuksia? Minua ainakin kiinnostaa.

Niin, kuinka moni edellä mainitsemistasi veijareista tarttui HPK:n haaviin täksi kaudeksi? Olisikohan niin että rahat jotka eivät kelvanneet pienuuttaan Hyvöselle, Vujtekille tai Karalahdelle menivät sitten Strbakin palkkaan, kaverin joka pelaa meillä puolet kaudesta?
Muuten, missäs pelaa mm.
Vladimir Machulda
Robert Kron (NHL:ssä 771 ot, tehot 144+194=338)
Marian Cisar (NHL:ssä 73 ot, tehot 13+17=30) ?

Eihän meillä ole tän tason kavereita olleskaan? ;)

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Master God, en lähde kommentoimaan useista eri syistä johtuen muuta kuin sitä, mitä itse kirjoitin. Yhdistyksen ja osakeyhtiön tavoitteista tai palkkakulujen eroavuuksista ry:n ja osakeyhtiön välillä en ole kirjoittanut.

Olen kirjoittanut, että HPK haluaa olla ry vastoin SM-liigan päätöksiä. Ja olen kirjoittanut, että ry ja oy saavat erilaisen kohtelun toisiinsa verrattuna mm. kirjanpidossa. Olen myös kirjoittanut, että ry poikkeaa erittäin oleellisesti osakeyhtiöstä kirjanpidon osalta. Kun siis rahaa tulee jonkun ry:n toimintaan yhdistyksen ulkopuolelta ja vastaanottaja on ry, niin sitähän ei koske osakeyhtiölain mukainen kahdenkertainen suoriteperusteinen kirjanpito. Itse asiassa yhdistyslain mukaan ry:n ei ole pakko edes merkitä saatuja lahjoituksia suoraan ry:n kirjanpitoon.

Tämä kirjoittamani takana tietysti seison ja voin seistä kyllä aivan rauhassa.

Jos kirjoittamastani tulee jollekin jo nyt niin huono omatunto, että pitää jo puolustuskirjoituksia alkaa väsäämään, niin onhan se jo aika outoa asia...

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ry:n tilintarkastus on ehkä tiukempi kuin Oy:n, jos huonosti menee. Kerhon, vanhan ikiviholliseni, asioista en tiedä mutta homma toimii. Turha urputtaa siitä mitkä ovat taustat.
Harkimo, The Most Wanted, on hoitanut hommat ok, mutta miten jatkossa. Kerho pelaa pienellä talousalueella ja kilpailijoita ei paljon ole. Jokerit taas pelaa Suomen skaalassa kovimmalla alueella ja kilpailijoita löytyy.
Talous ratkaisee kuitenkin pitkällä tahtäyksellä. Nhl on hyvä esimerkki mahdottomuuksista. Katsotaan parin vuoden päästä ketkä seisoo jaloillaan. Oma veikkaukseni on, että Tampereella ei silloin ole kahta joukkuetta. Ja se on sääli.

Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Voihan toki olla että HPK on 'mukana' tarjouskilpailussa tarjoamalla ilmaisia perunoita vuodeksi kun 'rahajengit' tarjoavat miljoonia mutta en usko että tarjouskilpaan yleensä lähdetään jos tiedetään että ei ole tarpeeksi fyrkkaa.

En tiedä mikä on tilanne joten siksi olisi kiinnostavaa nähdä HPK:n kirjanpito.

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Daespoo

En tiedä mikä on tilanne joten siksi olisi kiinnostavaa nähdä HPK:n kirjanpito.

Tuskinpa sinä siitä paljon ymmärtäisit. Taitaa tehdä vaikeuksia sinulle tuo oman veroehdotuksen tarkistaminenkin.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Flonaldo
Joissain piireissä näköjään HPK rupeaa jo pikku hiljaa pelottamaan. Valmiiksi pedattu mestaruus ei enää olekaan niin varma, kun vakavasti otettava haastaja on ilmestynyt näköpiiriin.

Hyvä heitto, Flonaldo! Itse olen kyllä ollut syksystä saakka sitä mieltä, että ei tolla Jokereiden puolustuskalustolla ole ilman useita vahvistuksia asiaa kovinkaan korkealle. Taisinpa kirjoittaa aikapäiviä sitten, että kalusto on kokonaisuutena SM-liigan keskistasoa. Mikä pitää paikkansa - sen kai voivat kaikki jo myöntää.

SM-liigassa on vain yksi selkeä suosikki. Sillä joukkuella on liigan paras ykköskenttä, liigan paras ketju, liigan paras pakkipari ja liigan paras kakkos- ja nelosketju. Tuntee muuten nimen HPK -;)

Jos oisit noita mun kirjoituksia joskus lukenut vähän tarkemmin. olisit kyllä huomannut, että mun mielestä Jokerit taistelee lähinnä runkosarjan ensimmäisen kierroksen kotiedusta.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti cobol
Itse olen kyllä ollut syksystä saakka sitä mieltä, että ei tolla Jokereiden puolustuskalustolla ole ilman useita vahvistuksia asiaa kovinkaan korkealle.B]

Ehkä vähän väärä ketju keskustella aiheesta, mutta onko Jokereitten puolustuskalusto ollut huono? Mitä sanovat tilastot ja paljonko on mennyt omiin? Hyvät veskarit ei selitä kaikkea. Kerholle voidaan antaa viitta olalle, mutta kevällä katsotaan.....

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Jokerit 9437
2. TPS 7023
3. HIFK 6492
4. Kärpät 6095
5. Ilves 4858
6. Tappara 5403
7. Blues 4358
8. HPK 3771

Siinä kauden tähän mennessä olleet kotiotteluiden katsojakeskiarvot mainittujen seurojen osalta. Jokerit saavat kolminkertaisen ja Tepsi ja IFKkin lähes kaksinkertaisen määrän pääsylipputuloja, kuin HPK.

Jos kuvitellaan vielä HPKn sponsorirahojen olevan pienen talousalueenne takia ratkaisevasti (puolet?) pienemmät kuin pääkaupunkiseudulla, ei voi välttyä ajatukselta, että seuran nykyinen yhtiömuoto on yksi syy siihen, että talouspuolella voidaan, on tehty ja tehdään sellaisia pelaajapalkkaukseen liittyviä taloudellisia ratkaisuja, joita muut seurat eivät yhtiömuotonsa takia voi tehdä.

Huomatkaa, että en edes väitä, että niissä olisi jotain laitonta tai sellaista, joka ei päivänvaloa kestäisi. Kun asioita vain vähän ynnäilee ja muuttaa euroiksi, niin pakkohan sen on olla niin. Sinänsä nostan hattua HPKlle kahdesta syystä. Peli muistuttaa sitä jääkiekkoa, josta pidän ja toiseksi: pieneksi kaupungiksi Hämeenlinnassa lätkään suhtaudutaan antaumuksella ja sen merkitys kaupungille on iso.

Mikä muuten on HPKn julkistettu pelaajabudjetti?

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti PeteX
Ehkä vähän väärä ketju keskustella aiheesta, mutta onko Jokereitten puolustuskalusto ollut huono? Mitä sanovat tilastot ja paljonko on mennyt omiin? Hyvät veskarit ei selitä kaikkea. Kerholle voidaan antaa viitta olalle, mutta kevällä katsotaan.....

Edelleenkin offtopic. Eiköhän Jokereiden ongelmat omassa päässä ilmene lähinnä ylöspäin pelattaessa. Juu nou, kiekon ylöstuojaa, viivamiestä ym. kaivataan. Tom Koivistoa kaivaan.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti sopuli
Edelleenkin offtopic. Eiköhän Jokereiden ongelmat omassa päässä ilmene lähinnä ylöspäin pelattaessa. Juu nou, kiekon ylöstuojaa, viivamiestä ym. kaivataan. Tom Koivistoa kaivaan.
Kyllä, ai nou. Sitähän tässä ollaan etsimässä, mutta se ei ole mielestäni homman avain, vaikkakin tärkeä sellainen. Jokerit pystyy kyllä nykyisellä kalustolla taistelemaan mestaruudesta. Ok. tarvitaan kaveri tuomaan kiekko alueelle, mutta vielä enemmän tarvitaan kaveri (Tsekki) lyömään se sisään. Ongelmamme (?) ei ole niinkään puolustuspäässä vaan hyökkäyksessä.
Ströban pitää nostaa tasoaan viivalla kummasti, jotta häneen laitetut rahat eivät mene täysin hukkaan.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pelaajabudjetit,

jotka ilmoitettiin ennen kauden alkua. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö rahaa olisi käytetty enemmän tai vähemmän tähän mennessä:

1. Jokerit 2.270 mEur
2. HIFK 2.000
3. TPS 1.933
4. Blues 1.857
5. Kärpät 1.660
6. Tappara 1.450
7. Hpk 1.360
8. Lukko 1.345
9. Ilves 1.300
10. Ässät 1.050
11. Saipa 1.040
12. Pelicans 1.000
13. Jyp 0.890

Tietolähde: Jääkiekkolehti 7/2002

Pääsylipputulot, jotka budjetoitiin (ja kpl-määrä)

1. Jokerit 3.532 (9500)
2. HIFK 2.700 (6500)
3. Kärpät 2.000 (5500)
4. Blues 1.862 (5000)
5. Tappara 1.550 (5750)
6. Tps 1.440 (7750)
7. Ilves 1.200 (5360)
8. Pelicans 1.100 (3400)
9. Hpk 0.930 (3550)
10. Saipa 0.890 (3400)
11. Jyp 0.860 (3500)
12. Lukko 0.790 (3000)
13. Ässät 0.649 (3400)

edit. Toteutuneet yleisömäärät ja vertailu budjettiin:

1. Jokerit 9437 (-63)
2. TPS 7023 (-727)
3. HIFK 6492 (-8)
4. Kärpät 6095 (+595)
5. Tappara 5403 (-347)
6. Ilves 4858 (-502)
7. Blues 4358 (-642)
8. HPK 3771 (+221)
9. JYP 3688 (+188)
10. Ässät 3668 (+268)
11. SaiPa 3645 (+245)
12. Pelicans 3290 (-110)
13. Lukko 3257 (+257)

Viimeksi muokattu:

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Senior

Huomatkaa, että en edes väitä, että niissä olisi jotain laitonta tai sellaista, joka ei päivänvaloa kestäisi. Kun asioita vain vähän ynnäilee ja muuttaa euroiksi, niin pakkohan sen on olla niin. Sinänsä nostan hattua HPKlle kahdesta syystä. Peli muistuttaa sitä jääkiekkoa, josta pidän ja toiseksi: pieneksi kaupungiksi Hämeenlinnassa lätkään suhtaudutaan antaumuksella ja sen merkitys kaupungille on iso.

Mikä muuten on HPKn julkistettu pelaajabudjetti?

Pelaajabudjetit Jääkiekkolehden mukaan
Jokerit 2.270.000
HIFK 2.000.000
TPS 1.933.00
Blues 1.857.000
Kärpät 1.660.000
Tappara 1.450.000
HPK 1.360.000
Lukko 1.345.000
Ilves 1.300.000
Ässät 1.050.000
SaiPa 1.040.000
Pelicans 1.000.000
Jyp 850.000

Hieno ajatuskulku Senior, kun asioita vähän ynnäilee->HPK:ssa ei kaikki päivänvaloa kestä!

Muuten, jos verrataan siihen mitä rahalla saa, niin HIFK on melkein samalla rahalla kuin TPS saanut ihan erilaisen nipun kokoon! Taidetaan TPS:ssä tehdä jotain mikä ei kestä päivänvaloa, kun asiat on hoidettu huonommin kuin Pena! Miten on mahdollista että myös Bluesilla on semmoinen nippu kasassa, vaikka TPS:llä on käytössä rutosti enemmän rahaa. Mää vaan ynnäilen...

Totta puhuakseni, Kärpilläkin on melkoista tähtisädettä tuolla pelaajapuolella ja uskoisin, että heillä pitää muutama euro enemmän pelaajille maksaa jo ihan Oulun sijainnin perusteella. Toisaalta Tapparallakin ihan kiva nippu, eikä paljon HPK:ta kalliimpi...

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit kusee noissa luvuissa ja luulen, että naapuri myös. Ongelma ei ole pelkästään suomalaisten jengien vaan sama juttu on myös rapakon takana.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Hieno ajatuskulku Senior, kun asioita vähän ynnäilee->HPK:ssa ei kaikki päivänvaloa kestä!

Hieno sisäluku, sanojen suuhun laittaminen ja luetun ymmärtäminen, Musta_Kyy.

Sanoillani: -pakkohan sen on niin olla- viittasin kappaleeseeni

''Jos kuvitellaan vielä HPKn sponsorirahojen olevan pienen talousalueenne takia ratkaisevasti (puolet?) pienemmät kuin pääkaupunkiseudulla, ei voi välttyä ajatukselta, että seuran nykyinen yhtiömuoto on yksi syy siihen, että talouspuolella voidaan, on tehty ja tehdään sellaisia pelaajapalkkaukseen liittyviä taloudellisia ratkaisuja, joita muut seurat eivät yhtiömuotonsa takia voi tehdä. '' -sen- viittaa sanoihin -nykyinen yhtömuoto-, eikö?

Ilmaisuni ei ehkä ollut selkein mahdollinen, mutta et näemmä Sinäkään yrittänut lukemaasi ymmärtää ennen kirjoitustasi. Mikäs muuten Sinut saa niin ''hermostumaan'' kun puhutaan näistä asioista? Ja mikä saa, jo sinänsä ohi topikista olevaan keskusteluun, Sinut liittämään tämän asian IFKn tekemisiin tai tekemättä jättämiseen? Katellaan niitä asioita vaikka jossakin IFKn topikissa, jos ne Sinua askarruttavat.

Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yksikään julkistettu pelaajabudjetti ei pidä paikkaansa. Rahaa käytetään pelaajiin seuroissa enemmän kuin ilmoitetaan. Se mistä raha otetaan, se on sitten kokonaan toinen asia.

Noin ihan yleisellä tasolla tarkastellen osakeyhtiöissä ylimääräisen rahan käyttäminen on huomattavasti vaikeampaa kuin ylimääräisen rahan käyttäminen rekisteröidyissä yhdistyksissä. Niidenhän ei tarvitse merkitään suoraan ry:n kirjanpitoon esimerkiksi saamiaan lahjoituksia. Näin osakeyhtiö poikkeaa ry:stä siis erittäin oleellisesti kirjanpidon osalta. Edelleen, ry:tä ei koske osakeyhtiölain mukainen kahdenkertainen suoriteperusteinen kirjanpito. Ja edelleen, osakeyhtiön tilintarkastajilta vaaditaan huomattavasti enemmän kuin ry:n tilintarkastajilta. Lähes jokainen täysikäinen suomalainen voi alkaa ry:n tilintarkastajaksi. Vaikka ei olisi ikinä kirjanpitoa, tilejä tai edes rahaa nähnytkään. Sama meno ei onnistu enää Oy:ssä. Osakeyhtiön tilintarkastajan pitää olla tänä päivänä riippumaton asiantuntija, kuten vaikkapa HTM-tilintarkastaja.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy