Mainos

Jarmo Myllys HPK:n??

• 24 611
  • 202

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Pistäppäs Cobol tosiaan infoa lisää, jos ei muuten niin vaikka privana.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei tässä kummempaa voi todeta kuin sen, että useiden toisistaan riippumattomien lähteiden mukaan HPK tekee jatkuvasti ja paljon erilaisia uushankintaesityksiä nykyiseen rosteriinsa. Kun neuvottelut uudesta pelaajasta ovat jo pitkällä, melkeinpä allejkirjoitusta vailla, maksutavat ja aikataulut ovatkin jotain muuta kuin normaalit. Tapansa kullakin ja ry toimii toki niin, miten parhaaksi näkee -;)

McL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko cobol hajua miten nämä "maksutavat ja aikataulut ovatkin jotain muuta kuin normaalit"-jutut sitten menevät? Mitä ihmettä tolla yleensäkään voidaan tarkoittaa? Että kerho haluaisi käyttää käyttöluottoa?

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti McL
Onko cobol hajua miten nämä "maksutavat ja aikataulut ovatkin jotain muuta kuin normaalit"-jutut sitten menevät?

Kuinka nämä asiat todella kulkevat, sen tietää loppujen lopuksi vain muutama HPK:n luottohenkilö. Itse olen vaan hiljakseen toivonut, että osaisivat nyt hoitaa laillisesti nämä asiansa myös verojen suhteen. Tätä en toki hetkeäkään epäile, vaikka HPK ei itse maksa uusille vahvistuksilleen useiden eri lähteiden mukaan euroakaan. Rahat tulevat kokonaan muualta, vaikka HPK:n kautta kulkevatkin. Tosin kuulin eräältä suuren talon urheilutoimittajalta, että hän olisi tekemässä asiasta isompaa juttua. Liekö ilmestyy joskus kevättalvella...? Silloin ollaan varmasti viisaampia.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olettaen että tämä on totta niin ei ihme että HPK pysyy RY:nä...

Löytyykö ketään experttejä kertomaan miten RY ja OY eroavat käytännössä eli siis miten RY toimii hankkiessaan pelaajia?

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Eikös tämä ry - oy keskustelu olla käyty jo helvetin monta kertaa? Tuolta kun laitat Daespoo searchia niin löytynee.

McL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Veronkierto olisi jo melkoista omaan mukiin kuseksimista, kyllähän se näin isoissa ympyröissä luulisi/olisi luullut jo kopsahtavan aika karvaasti. Eipä ole kyseistä asiaa missään Jatkoajan(n. 1000*) ulkopuolella edes pöydälle nostettu? Se olisikin melkoinen pommi..

Eiköhän se muuten yleensäkin ole täysin mahdotonta ettei uusille vahvistuksille euroakaan maksettaisi? Sellaista järjestelyä ei kai helposti väännetä ja jos sellainen vedenpitävänä olisi niin miksi kukaan muu ei sitä ole käyttänyt hyväkseen? Ei sellaista mainetta kukaan todellakaan halua! (Tyyliin Pori, eihän ne asiat unohdu) Onhan näissä tarkat kirjanpidolliset seikat jo pelkästään liigan puolesta velvoittamassa, saati sitten valtion puolesta. Toivottavasti joku viisaampi valoittaa.

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti McL
Ei sellaista mainetta kukaan todellakaan halua! (Tyyliin Pori, eihän ne asiat unohdu)
Miten olisi tyyli Rauma? Siellä on sentään ainoa liigajoukkue joka on oikein tuomittu veronkierrosta. Ässiä sentään vaan epäiltiin, ja sekin lipputulojen osalta.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Millos Lukko on tuomittu ja mitä tuli tehtyä?

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti cobol
Kuinka nämä asiat todella kulkevat, sen tietää loppujen lopuksi vain muutama HPK:n luottohenkilö. Itse olen vaan hiljakseen toivonut, että osaisivat nyt hoitaa laillisesti nämä asiansa myös verojen suhteen. Tätä en toki hetkeäkään epäile, vaikka HPK ei itse maksa uusille vahvistuksilleen useiden eri lähteiden mukaan euroakaan. Rahat tulevat kokonaan muualta, vaikka HPK:n kautta kulkevatkin. Tosin kuulin eräältä suuren talon urheilutoimittajalta, että hän olisi tekemässä asiasta isompaa juttua. Liekö ilmestyy joskus kevättalvella...? Silloin ollaan varmasti viisaampia.

Niin, sinähän olet useasti kertonut, vaikkakin ehkä muiden välityksellä, että sinä olet se kaikkein uskottavin media. Niin epäilisin silti hieman sinun obligaatioitasi. Eipä tarvitse haukkua ainoata joukkueta, joka ei löydä parannusta siitä, että pitäisi muuttua OYksi. OYn, minun tietojen mukaan, pitäisi tavoitella voittoa. Mutta HPK tavoittelee vain menestystä, eikä turhaan...sen huomaa kaikkien vastustajien fanien kommenteista...

Että silleen...

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Daespoo
Millos Lukko on tuomittu ja mitä tuli tehtyä?
Maksoivat palkkoja pimeästi ja pitivät kaksoiskirjanpitoa. Toimistoon suoritetussa etsinnässä löytyi se ruutuvihko missä oli asiat niin kuin ne oikeasti olivat.
Taidettiin elää 90-lukua.

Kuten huomataan, ei näitä kukaan parin vuoden päästä muista...

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti JanJ
Kuten huomataan, ei näitä kukaan parin vuoden päästä muista...

Toivon tosiaan että noita Ässiin verottajan toimesta kohdistuneita EPÄILYJÄkään ei muisteta enää parin vuoden päästä. HIFK:n pelaajien raiskausEPÄILYTkin ovat jo unohtuneet. Eli McL, älä sekoita heti Poria soppaan, koska Ässiä ei koskaan ole tuomittu mistään. Perkele kun verottajalta tuskin tulee ikinä korvausta joukkueen maineen pilaamisesta.

Jottei aivan täysin offtopiciksi mene niin kyllä minunkin mielestäni jotain veulua tarttee hommassa olla kun yksi porukka vaan sinnittelee yhdistyspohjalla... Eipä silti, JA:n Hämeenlinnalaismafiakaan ei ole vielä tuominnut kirjoituksia eli yhä epäilyttävämmältä vaikuttaa. Sieltäpäin yleensä tulee kovin kritiikki jos heidän sarjaa johtavaa pikkuseuraansa joku kehtaa tölväistä...

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti McL

Eipä toi vuosiluku tostakaan aukene, siitä ei ole kyllä muistikuvaa.. Nyt kai mennään muuten sit jo aika off-topiccia!
27.01.98 näyttäis olevan.

Noista HPK:n sotkuista niin tiedä, luulisi että niistä olisi joku ihan viranomainenkin pyrkinyt ottamaan selvää.

Noh, kaikkihan selviää sitten jos Cobolin lupailema lehtijuttu joskus ilmestyy. Itse ainakin odotan innolla, saataisiin loppu tälle huhuilulle ja epäilylle.

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Viestin lähetti Footless
Noh, kaikkihan selviää sitten jos Cobolin lupailema lehtijuttu joskus ilmestyy. Itse ainakin odotan innolla, saataisiin loppu tälle huhuilulle ja epäilylle.

Jotenkin tuntuu, että siitä se spekulointi sitten vasta kunnolla alkaisi.

Niinjuu, haluaisin kyllä itsekin nähdä tuon lehtijutun ja millaiselta pohjalta tällaisia syytöksiä käydään esittämään.

Cobolin epäsuora vihjailu... uuh taas vaihteeksi ko. nimimerkin tekemisille.

McL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Korkki
Eli McL, älä sekoita heti Poria soppaan, koska Ässiä ei koskaan ole tuomittu mistään. Perkele kun verottajalta tuskin tulee ikinä korvausta joukkueen maineen pilaamisesta.

Joo tzori! Se oli vaan hyvä esimerkki kun ne asiat ei unohdu helposti vaikkei ole edes aiheellisia..

Viestin lähetti Korkki
JA:n Hämeenlinnalaismafiakaan ei ole vielä tuominnut kirjoituksia eli yhä epäilyttävämmältä vaikuttaa. Sieltäpäin yleensä tulee kovin kritiikki jos heidän sarjaa johtavaa pikkuseuraansa joku kehtaa tölväistä...

No tääkin asia on jo niin monta kertaa puitu aikaisemmin että isoimmat tunteet on kai jo purettu. Eihän sitä voi kukaan meistä tietää miten asiat menee. Olen tietenkin itse 100% varma että asiat hoidetaan niin kuin on pakko ja ne pitääkin, mutta varmasti moni salaa toivoo että kohta kolahtaa.. Niin tää homma pyörii. Sikamiettinen, Jutta ja Ry, siinä on kerhon valtit! Ärsyttävät, mutta selkeästi oikeat valtit!

Kaljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Honka, Newcastle Utd.
Vähän myöhässä, mutta kuitenkin:

Mun mielestä Heinosella ei riitä kyvyt kamppailla Oksan ja Myllyksen kanssa maalivahdin paikasta, jäisi ihan selkeästi kolmosveskaksi (eikö kaverin kannattaisikin mennä sinne Ahmoihin PELAAMAAN eikä jäädä Bluesiin istumaan penkille/katsomoon, riippuu monta on loukkaantunut). Siksi ihmettelinkin, miksi Blues olisikaan huhujen mukaan ollut kiivaasti neuvottelemassa Heinosta itselleen loppukaudeksi. Myllys saattaa olla jo huomenna avaamassa luukkua, Jokerit-pelissä maalilla (tod.näk). Mun mielestä kahden maalivahdin päällekkäiseen loukkaantumiseen ei Bluesinkaan tarvitse välttämättä varautua, toki Bluesin etuhan olisi ollut, jos Heinonen olisi irronnut loppukaudeksi halvasti+helposti, mutta ei siitä kannata mitään Jamoa antaa vaihdossa. Nyt näyttää tilanne siltä, mikä on ollut oletettavaakin: Jamo + Oksa vakituinen maalivahtikaksikko, Jere vaanii taustalla ja kehittyy A-junnuissa.

Todetaan nyt vielä: Bluesin kannalta olisi ollut varmaan kiva saada Heinonen halvasti ja edullisesti kolmosmaalivahdiksi, mutta realistisia saumoja syrjäyttää Oksaa tai Myllystä ei ole. Ja aika suurella todennäköisyydellä edes jompikumpi on pelikunnossa myös PlayOffeissa...

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Footless
Se juttu olisi vasta alkua. Luulenpa että kirjoitukset pitäisi ihan oikeudessa näyttää toteen tai maksaa vahingonkorvauksia.

Tällästä tää on...

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti JanJ
Se juttu olisi vasta alkua. Luulenpa että kirjoitukset pitäisi ihan oikeudessa näyttää toteen tai maksaa vahingonkorvauksia.

Tällästä tää on...
Ilmaisin itseäni taas vähän huonosti. Silloin voitaisiin ihan oikeasti puhua asiasta oikeilla nimillä, "kunnon" lähteiden perusteella. Nyt tää on tämmöstä vihjailujen perusteella hissuttelua.

Jos se juttu tulee ulos, tää palsta on täysin tukossa.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti korkki
Jottei aivan täysin offtopiciksi mene niin kyllä minunkin mielestäni jotain veulua tarttee hommassa olla kun yksi porukka vaan sinnittelee yhdistyspohjalla... Eipä silti, JA:n Hämeenlinnalaismafiakaan ei ole vielä tuominnut kirjoituksia eli yhä epäilyttävämmältä vaikuttaa. Sieltäpäin yleensä tulee kovin kritiikki jos heidän sarjaa johtavaa pikkuseuraansa joku kehtaa tölväistä...

Eipäs nyt syytellä, täällä on ihan hämeenlinnalaisen päätoimittajan suulta sanottu että kaikki liigapaikkakunnat saavat samanlaista kohtelua...

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Veikkaisin että juttu ilmestyy...

Viestin lähetti cobol

..jos ilmestyy joko play-offien alla tai kun valmistaudutaan pelaamaan Jokereita tai vaikkapa Bluesia vastaan play-off sarjaa.

Siihen sitten suhtaudun hyvin epäilevästi, että HPK:n palkanmaksussa olisi jotain epäselvyyksiä. Eikös aika monen SM-liiga joukkueen talous tsekattu niihin aikoihin kun Porissa löytyi pikku häikkää?

Sitten toisaalta ihmettelen hyvin vahvasti näin "ei-sisäpiiriläisenä" kahta seikkaa:
1)
Miksi jääkiekkojoukkueen pitäisi olle osakeyhtiö ja tuottaa koko ajan taloudellista voittoa, vaikka hommaa kuitenkin tuetaan aika monella paikkakunnalla julkisyhteisön varoista? Miksi ei riitä, että ollaan RY pohjalla, pelataan finanssiasiat lakien mukaan, saadaan joukkueen tulot sponsoreilta, maksavilta asiakkailta ja julkisyhteisöltä sekä laitetaan kaikki voitot urheilullisiin tarkoituksiin, jotka sitten tuovat urheilullista menestystä?
2)
Toivotko cobol käsi sydämellä sitä että HPK:n raha-asioista huolehtivat tahot sinua lainatakseni "osaisivat nyt hoitaa laillisesti nämä asiansa myös verojen suhteen" eikä niistä ikinä mitään sanomista tulisi? ;)

Viimeksi muokattu:

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Eihän numero ykkösessä ole mitään pahaa, itse asiassa isot Espanjalaiset jalkapallo jättiläiset toimivat juuri tällä tavalla. Jotenkin tuntuu, että tässä haetaan taas katkerasti jotakin tekosyytä HPK:n menestykseen. Tapparalla oli kahvaus, Tepsillä neitikiekko, HIFK:llä sikakiekko ja nyt HPK:lla on yhtiömuoto.

Lehtijuttua odotelessa jota tuskin ikinä edes tulee. Kunhan epämääräisesti vihjaillaan.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Veikkaisin että juttu ilmestyy...

Viestin lähetti Musta_Kyy
Toivotko cobol käsi sydämellä sitä että HPK:n raha-asioista huolehtivat tahot sinua lainatakseni "osaisivat nyt hoitaa laillisesti nämä asiansa myös verojen suhteen" eikä niistä ikinä mitään sanomista tulisi? ;)

Ilman muuta. Tämähän on koko suomalaisen jääkiekon ja SM-liigan etu. Silloin se on myös tietenkin HPK:n etu. Mutta asia on mielenkiintoinen sikäli, että kun raha esimerkiksi äskettäin hankittujen HPK:n uusien vahvistusten palkanmaksuun tulee HPK ry:n seuran ja seuratyön ulkopuolelta ja vastaanottaja on ry, niin sitähän ei koske osakeyhtiölain mukainen kahdenkertainen suoriteperusteinen kirjanpito. Itse asiassa yhdistyslain mukaan ry:n ei ole pakko edes merkitä saatuja lahjoituksia suoraan ry:n kirjanpitoon.

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Veikkaisin että juttu ilmestyy...

Hieman lisäkysymyksiä cobol

Lainaukset cobol:in viestistä
1) Äskettäin hankitut vahvistukset? Strbak ja ?+?(=Korkeavuori)
2) Minkätyyppisestä osoitteesta tätä palkanmaksu rahaa tulee ensin HPK:hon ja sitä kautta pelaajalle? Sponsorilta?
3) Kun raha tulee "HPK ry:n seuran ja seuratyön ulkopuolelta ja vastaanottaja on ry, niin sitähän ei koske osakeyhtiölain mukainen kahdenkertainen suoriteperusteinen kirjanpito" on kyseessä oltava siis mielestäsi minkälainen raha?
4) "Itse asiassa yhdistyslain mukaan ry:n ei ole pakko edes merkitä saatuja lahjoituksia suoraan ry:n kirjanpitoon." mitä tällä vihjaat HPK:n pelaajien palkanmaksurahoihin viitaten?

Hmmm, nämä asiat jäivät hiukan mietityttämään meikäläistä?

EDIT:
Vielä hiukan editointia tarvittiin, oli mielestäni melko vakavista vihjauksista kyse, näet!

Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kuka muuten on yllättynyt siitä, että erilaisia epämääräisiä vihjailuja, syyttelyjä ja teorioita Kerhon toimintatavoista esitetään juuri nyt?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy