Viestin lähetti Senior
Ruuttu - Ruudun
Ruuttu - Ruutun
Me ei tunneta ketään RUUTTUa, eikä halutakkaan tuntea.
Tarkistettu kieliopillinen taivutuskanta A7-katsomosta. J.RUUTU = bad, T.RUUTU = You ain't seen nothing yet.
Viestin lähetti Senior
Ruuttu - Ruudun
Ruuttu - Ruutun
Viestin lähetti Senior
Nimi ja taivutukset tulevat täälläkin esiintymään taas usein, joten laitetaan kielitoimistosta tarkastettu kanta:
Ruuttu - Ruudun
Ruuttu - Ruutun
molemmat oikein.
Viestin lähetti Pärde
Eikös se mene:
Ruuttu - Ruutun
(Ruuttu - Ruuttun?)
Ruutu - Ruudun
Ruutu - Ruutun
??
Viestin lähetti Brewer
Me ei tunneta ketään RUUTTUa, eikä halutakkaan tuntea.
Tarkistettu kieliopillinen taivutuskanta A7-katsomosta. J.RUUTU = bad, T.RUUTU = You ain't seen nothing yet.
Viestin lähetti Senior
Nimi ja taivutukset tulevat täälläkin esiintymään taas usein, joten laitetaan kielitoimistosta tarkastettu kanta:
Ruuttu - Ruudun
Ruuttu - Ruutun
molemmat oikein.
Viestin lähetti Senior
Ruuttu - Ruudun
Ruuttu - Ruutun
molemmat oikein.
Viestin lähetti scholl
Mulla ei ole pahaa sanottavaa C. Ruutusta.
Viestin lähetti Buccaneer
En kyllä millään suostu uskomaan, että tuo 1. Ruuttu -Ruudun olisi oikein. Vai onko myös:
Laatta - laadan?
Viitta - viidan?
Näyttö - näydön?
En kyllä millään suostu uskomaan, että tuo 1. Ruuttu -Ruudun olisi oikein.
Viestin lähetti Blackie
Ei kyllä oikein soinnu munkaan korviin. Toisaalta Ruutu ei voi millään taipua Ruutun. Vai miltä kuullostaa esim. "Löysin mullasta maton". Hmmm, siis mato vai matto?
Viestin lähetti scholl
Ja mitä tulee taivutuksiin niin itse olen ajatellut asian niin, että kun taivuttaa Ruuttu - Ruutun sekä
Ruutu - Ruudun niin ei mene sekaisin.
Viestin lähetti Blackie
Ei kyllä oikein soinnu munkaan korviin. Toisaalta Ruutu ei voi millään taipua Ruutun. Vai miltä kuullostaa esim. "Löysin mullasta maton". Hmmm, siis mato vai matto?
Vielä kerran onnittelut Ruudun hankinnasta.
Viestin lähetti Tatzka
Toki asianhan voi tarkistaa edelleen kielitoimistosta, joku hommiin.
Viestin lähetti Carlos
..voidaan taivuttaa joko Satun tai Sadun, riippuen siitä miten objekti itse haluaa.
Viestin lähetti Carlos
Asia on edelleen näin. Esim. nimi Satu, voidaan taivuttaa joko Satun tai Sadun, riippuen siitä miten objekti itse haluaa.
Taatusti nähdään kaatumisia,heittäytymisiä,hyppimisiä ja muita ia-, iä päätteisiä liikuntamuotoja, tästä syystä rudi on tervetullut takaisin:-)((Viestin lähetti Cosmo
Ilmeisesti Urvot ovat kuitenkin niin urpoja, että haluavat pysyä vanhassa ja tutussa taivutuksessa. Eiku...
Urpot vs. urvot
Ruutu on plussaa. Saas nähdä nähdäänkö myös niitä tuttuja kaatumisia jälleen.
En kyllä millään suostu uskomaan, että tuo 1. Ruuttu -Ruudun olisi oikein. Vai onko myös: