Jarkko Ruutu ja työsulku

  • 47 769
  • 310

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Senior
Ruuttu - Ruudun
Ruuttu - Ruutun


Me ei tunneta ketään RUUTTUa, eikä halutakkaan tuntea.
Tarkistettu kieliopillinen taivutuskanta A7-katsomosta. J.RUUTU = bad, T.RUUTU = You ain't seen nothing yet.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Senior
Nimi ja taivutukset tulevat täälläkin esiintymään taas usein, joten laitetaan kielitoimistosta tarkastettu kanta:

Ruuttu - Ruudun
Ruuttu - Ruutun

molemmat oikein.

Eikös se mene:

Ruuttu - Ruutun
(Ruuttu - Ruuttun?)

Ruutu - Ruudun
Ruutu - Ruutun

??
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
Eikös se mene:

Ruuttu - Ruutun
(Ruuttu - Ruuttun?)

Ruutu - Ruudun
Ruutu - Ruutun

??


J.Ruutu tuttavallisemmin vaan Rudy ja Ruuttu = Se jonka nimeä emme sano ääneen.
 

rudy25#

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jarkko Ruutu
Pena saa ainakin minulta tästä lähtien lähes kaiken anteeksi.

Nyt voi pitkästä aikaa mennä hallille tietäen, että tapahtumia on tulossa.

T.Ruutu olisi vielä plussaa, mutta minulle tämä on vastaus rukouksiin.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Brewer
Me ei tunneta ketään RUUTTUa, eikä halutakkaan tuntea.
Tarkistettu kieliopillinen taivutuskanta A7-katsomosta. J.RUUTU = bad, T.RUUTU = You ain't seen nothing yet.

Mulla ei ole pahaa sanottavaa C. Ruutusta. Hänhän tuli lähes tepsin alueilta ja toisin kuin virta, kari jalonen, jortikka tai marko kipru, osoittautui ihan hyväksi pelimieheksi. Sekä 80 että 90 luvuilta on miehen pelaamisesta hyviä muistoja.
Liekö ajelee vielä Kuliksessa tyytyväisenä Harlikallaan.

Ja mitä tulee taivutuksiin niin itse olen ajatellut asian niin, että kun taivuttaa Ruuttu - Ruutun sekä
Ruutu - Ruudun niin ei mene sekaisin.

Pena, lähetä valtuuskunta intiaanipäälliköiden luo tuuliseen kaupunkiin niin saadaan se Tuomo SASsilla Stokiksen kautta asap meille.
Tepsiä vastaan tulee jo se kuuluisa 6-0 voitto.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
KIITOS PENA!!!

Tämän myötä saa Matikainen jo alkaa huokaista helpotuksesta. Tuomoa ei pitäisi hänenkään olla mahdollista enää sössiä pois, jos ei Chicago estä pelaamista Suomessa, joten ne lakkopelaajat, joilla eniten oli väliä, on nyt hoidettu HIFKiin. Enää ei ole pelkoa lynkkauksesta tai hevosenpäistä. Hyvä Pena!! Teit oikein!!

Ja go Rudy, go!!! Äijiä seinille ja kiekkoa reppuun!!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tervetuloa kotiin, Rudy!

Ja todella ISO KIITOS, Pentti. Teit miehen työn. Mulle riittää tämä. Tuomo tietysti olisi plussaa, mutta nyt on kaikki oleellinen.

#25!
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Nimi ja taivutukset tulevat täälläkin esiintymään taas usein, joten laitetaan kielitoimistosta tarkastettu kanta:

Ruuttu - Ruudun
Ruuttu - Ruutun

molemmat oikein.

Jep asiasta oli aikanaan puhtetta ja molemmat versiot ovat oikein, kuten Senior totesikin. Muistaakseni joku virallinen hemmo kiekitoimistossa totesi seikan aikanaan. Ei mennä pikkuseikkoihin, pakko saapua Perjantaiksi Helsinkiin ja matsiin, kiitos Pentti!
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Viestin lähetti Senior
Nimi ja taivutukset tulevat täälläkin esiintymään taas usein, joten laitetaan kielitoimistosta tarkastettu kanta:

Ruuttu - Ruudun
Ruuttu - Ruutun

molemmat oikein.

En kyllä millään suostu uskomaan, että tuo 1. Ruuttu -Ruudun olisi oikein. Vai onko myös:

Laatta - laadan?
Viitta - viidan?
Näyttö - näydön?

Saa kyllä tulla kielitoimiston täti henk. koht. tuomaan jonkun todisteen, että tuon Ruuttu - Ruudun uskon olevan oikein.

Tuon Pärden laittaman sen sijaan uskoisin olevan oikein.

Mutta ei osaltani enempää näistä taivutusasioista (Eikä C.Ruuttusta/Ruutusta). Nyt odottamaan J.Ruudun/Ruutun ensiesiintymistä liigassa tällä vuosituhannela.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Anteeksi , sorry

Viestin lähetti scholl
Mulla ei ole pahaa sanottavaa C. Ruutusta.



Joo, anteeksi Scholl & Co. Ei minullakaan ole C.Ruutusta mitään pahaa sanottavaa. Oli IFKssa aina tyylikäs pelaaja. Auttoi joukkuetta paljon ja NHL lakon aikanakin pelasi meillä lähes talkoohengessä. Sorry kanssakirjoittajat ja sorry ex-#22 , ex-#42 ja ex-#55. Olit kelpo kapteeni ja pelimanni!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Buccaneer
En kyllä millään suostu uskomaan, että tuo 1. Ruuttu -Ruudun olisi oikein. Vai onko myös:

Laatta - laadan?
Viitta - viidan?
Näyttö - näydön?

Ei kyllä oikein soinnu munkaan korviin. Toisaalta Ruutu ei voi millään taipua Ruutun. Vai miltä kuullostaa esim. "Löysin mullasta maton". Hmmm, siis mato vai matto?

Vielä kerran onnittelut Ruudun hankinnasta.
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti Buccaneer
En kyllä millään suostu uskomaan, että tuo 1. Ruuttu -Ruudun olisi oikein.

Sama täällä, ei voi olla. En usko ennen kuin kielitoimistosta joku noin henkilökohtaisesti sanoo, ja sittenkin kysyisin kyllä toista mielipidettä.

Ihmettelisin myös, jos kielitoimisto tarjoaisi "Ruutu" sanan genetiiviksi muodun "Ruudun" lisäksi muotoa "Ruutun", koska heillä kerran on olemassa tilanteeseen ihan selkeä sääntö. Se nyt kuitenkin menee vielä jotenkin järkeen toisin kuin Ruuttu -> Ruudun.

Ettei pelkkää offtopiccia olisi, niin sanotaan nyt vielä että perkele, koska en pääse illalla tsekkaamaan Ruudun täydentämää petolaumaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Blackie
Ei kyllä oikein soinnu munkaan korviin. Toisaalta Ruutu ei voi millään taipua Ruutun. Vai miltä kuullostaa esim. "Löysin mullasta maton". Hmmm, siis mato vai matto?

Tässä on se vinha ero, että tässä casessa Ruutu on erisnimi, jolloin se "saa" taipua myöskin muotoon 'Ruutun'. Itse tosin karsastan tätä taivutusta henkeen ja vereen, aina tulee puhuttua "Ruudun veljeksistä".

Pilkunviilaus on aina hieno asia.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti scholl
Ja mitä tulee taivutuksiin niin itse olen ajatellut asian niin, että kun taivuttaa Ruuttu - Ruutun sekä
Ruutu - Ruudun niin ei mene sekaisin.

Noinhan se on selkeintä ja loogisinta. Muita taivutusmuotoja en suostu hyväksymään, sanoi kielitoimiston tädit mitä hyvänsä. Ellei sitten Jakke, Tuomo tai Chrisu tule itse sanomaan, että nimen genetiivi-muoto onkin jokin toinen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sehän tässä hienoa onkin, että Ruutu ei taivu mitenkään. Se on vastustaja kun muuttaa muotoaan.

Uskomattoman hienoa, että Jarkko tulee taas järjestelemään asioita liigakaukaloihin. Hallillakaan ei enää sovi nukkua alkulämmittelyjen aikana, tulee muuten kiekkoa päähän.

Tervetuloa kotiin, Jarkko. Pikkuveljeä vielä odotellaan, mutta tämäkin on jo helvetin nättiä toimintaa Penalta.


Ahaa! Tämän takia Ville "Wealthy" Varakas lähetettiin vuokralle Pelicansiin. Saatiin kätevästi paita #25 vapaaksi, takaisin isännän käyttöön.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Blackie
Ei kyllä oikein soinnu munkaan korviin. Toisaalta Ruutu ei voi millään taipua Ruutun. Vai miltä kuullostaa esim. "Löysin mullasta maton". Hmmm, siis mato vai matto?

Vielä kerran onnittelut Ruudun hankinnasta.

En muista millona asiasta oli tv:ssä, mutta siinä heppu kielitoimistosta totesi, että kummatkin ovat oikein, muistaakseni nimissä ei kuljeta orjallisten ohjeiden mukaan ja olisiko vielä todennut, että "oikea" sääntö menee nimen omaavan henkilön mielipiteen mukaan, asiat eivät siis aina ole yksiselitteisiä. Kyseessä on erisnimi, mikä on merkittävää tapauksessa.

Toki asianhan voi tarkistaa edelleen kielitoimistosta, joku hommiin.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Tatzka
Toki asianhan voi tarkistaa edelleen kielitoimistosta, joku hommiin.

Asia on edelleen näin. Esim. nimi Satu, voidaan taivuttaa joko Satun tai Sadun, riippuen siitä miten objekti itse haluaa.

Tietysti sitten kun tyttö nimeltä Satu haluaa hänestä puhuttavan muodossa Satun, niin kaikki kieroilevat ihmiset kutsuvat häntä nimellä Sadu.

Joo, ja asiaan liittyen erinomaisen hieno sainaus, The man is back. Nyt meillä on ainakin jengissä sitten aito rämäpää, joka ei pelkää mitään eikä ketään.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nythän meillä on maskimies ei kun kiekko maalille ja rupeaa valot ja ukot vilkkumaan..OLD TIME HOCKEY
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Carlos
..voidaan taivuttaa joko Satun tai Sadun, riippuen siitä miten objekti itse haluaa.

Eli voi laittaa edestä, takaa tai sivulta niinkuin neiti Satu itse haluaa? Hieno ihminen!

Rudy on aluksi -heh- nelosketjussa ja "kaikki paikat kelpaa, ihan sama mulle" oli kommentti tästä. Sitä kutsutaan attitudeksi.

Tappeluita Rudy otti runsaasti sekä Kentuckyssä että Vancouverissa ja on erittäin riittävää tasoa niissäkin SM-liigaan. Puhumattakaan siitä, että voitto tai tappio on hänelle melko yhdentekevää näissä. Mutta enempi voittaneena hänet siellä muistetaan. Ennenkaikkeahan Jakke on enforcer. Aivan mahtavaa.

Ja Tommynkaan ei tarvitse muuttaa siguaan, C.Ruutun lumovoima ei puraissut tällä(kään) kertaa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti Carlos
Asia on edelleen näin. Esim. nimi Satu, voidaan taivuttaa joko Satun tai Sadun, riippuen siitä miten objekti itse haluaa.

Ilmeisesti Urvot ovat kuitenkin niin urpoja, että haluavat pysyä vanhassa ja tutussa taivutuksessa. Eiku...
Urpot vs. urvot

Ruutu on plussaa. Saas nähdä nähdäänkö myös niitä tuttuja kaatumisia jälleen.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti Cosmo
Ilmeisesti Urvot ovat kuitenkin niin urpoja, että haluavat pysyä vanhassa ja tutussa taivutuksessa. Eiku...
Urpot vs. urvot

Ruutu on plussaa. Saas nähdä nähdäänkö myös niitä tuttuja kaatumisia jälleen.
Taatusti nähdään kaatumisia,heittäytymisiä,hyppimisiä ja muita ia-, iä päätteisiä liikuntamuotoja, tästä syystä rudi on tervetullut takaisin:-)((
 

Graham

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti...

...nähdään nyt sitä miehekkäämpää puolta Jarkosta.
Sille on kyllä käyttöä. Kädet ristiin.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Buccaneer
En kyllä millään suostu uskomaan, että tuo 1. Ruuttu -Ruudun olisi oikein. Vai onko myös:

Mokahan on minun, kiireessä ei tulisi kirjoittaa sinänsä tärkeistä nyansseista. Yritän selventää:

C Ruuttu - Ruutun
J Ruutu - Ruutun sekä yhtä oikein
J Ruutu - Ruudun

Noin se menee, ... muistaakseni.

No enivei. On tietysti pääasia muistaa, että JRuutu (sen enempää kuin veljensä) ei taivu ollenkaan. Terästä koko ukko. Pahoitteluni kiireessä häsläämisestä.
 

IFK4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Aivan loistavaa, kiitos Pena sekä tervetuloa Jarkko!

Valitettavasti en pääse tänään Hakametsään, eikä huominen hallille pääsy ole vielä aivan varmaa - prrkl. Toivottavasti Jakke otetaan raikuvin suosionosoituksin vastaan. Marekin sisääntuloa lukuunottamatta oli kyllä erittäin vaisu tunnelma hallissa tiistaina. Itse kun istuin E5:ssa, niin eipä siellä ympärillä paljoa huudettu.

No, huomennahan on sentään perjantai. Joskohan muutkin kuin B2:laiset uskaltavat pitää meteliä, kun saavat ensin muutamat tuopit kumottua !
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Rudy NHL:ssä

2000-2001 Regular Season Fights: 2
Date For Against Opponent
1/18/2001 VAN COL Rick Berry
3/25/2001 VAN MIN Willie Mitchell

2001-2002 Preseason Fights: 1
9/25/2001 VAN CAL Rob Niedermayer

2001-2002 Regular Season Fights: 4
11/3/2001 VAN SAN Scott Hannan
11/3/2001 VAN SAN Scott Hannan
1/3/2002 VAN MON Craig Rivet
3/12/2002 VAN NAS Reid Simpson

2002-2003 Preseason Fights: 1
10/1/2002 VAN PHO Claude Lemieux

2002-2003 Regular Season Fights: 5
12/23/2002 VAN COL Rob Blake
1/16/2003 VAN MIN Jeremy Stevenson
2/7/2003 VAN BUF Dmitri Kalinin
2/23/2003 VAN CBJ David Ling
3/23/2003 VAN WAS Mike Grier

2003-2004 Preseason Fights: 1
10/2/2003 VAN SAN Scott Hannan

2003-2004 Regular Season Fights: 7
10/28/2003 VAN CBJ David Ling
11/8/2003 VAN MIN Sergei Zholtok
12/17/2003 VAN DAL Rob DiMaio
12/27/2003 VAN EDM Fernando Pisani
1/3/2004 VAN CAL Martin Gelinas
1/9/2004 VAN ANA Mikael Holmqvist
3/8/2004 VAN COL Rob Blake
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös