Jarkon suhteenhan tilanne meni niin, että hän otti itse yhteyttä HIFKiin, joka vitkutteli tarjouksensa kanssa. Mikä oli lisäksi rankasti alakanttiin vihdoin tullessaan. Tämänkin jälkeen Jakke vatvoi itse asiaa HIFKin kanssa ja kun ajautui pattitilanteeseen, otti yhteyttä Mare Lehtoon. Joka teki sitä, mitä agentin kuuluukin; ryhtyi tarjoamaan Jakkea moneenkin seuraan. Hjalliksen sanamuoto on oikea: "Jarkko Ruutua tarjottiin..." ei "Jarkko Ruutu tarjosi palvelujaan". Lehto teki hyvää duunia ja selvitti sekä Suomesta että Ruotsista Jaken markkina-arvon, joka oli paljon yli HIFKin tarjouksen. Sekä Jaken että Maren päämäärä oli diili HIFKiin, mutta asiallisella hinnalla. Bluesiin Jarkko ei olisi mennyt, vaikka sieltä olisi kiinnostusta osoitettukin, ei myöskään Jokereihin, vaikka Masa houkuttelikin useilla soitoilla. Mutta Jortikka ei ollut kiinnostunut. Takaporttina, jos Penan jääräily olisi jatkunut, olivat tässä järjestyksessä: 1) Ruotsi 2) Ilves.
Hjalliksen kolumni, jonka sain kuin sainkin hyppysiini (cobolille tiedoksi!), oli luunkovaa asiaa. Juuri noin se menee ja viittaus Jakkeenkin oli oikea. Itse pelaajan kannalta asia meni täsmälleen noin kuin esitin. Voin vakuuttaa, että seurasin hommaa läheltä.
Hjalliksen kolumni, jonka sain kuin sainkin hyppysiini (cobolille tiedoksi!), oli luunkovaa asiaa. Juuri noin se menee ja viittaus Jakkeenkin oli oikea. Itse pelaajan kannalta asia meni täsmälleen noin kuin esitin. Voin vakuuttaa, että seurasin hommaa läheltä.