Jarkko Ruutu – kova pelaaja vai rotta?

  • 693 113
  • 3 211

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
No juu, kyllähän tuo Ruudun übertajuton asento jäällä maatessaan on aika koomista seurattavaa. Viimeksi samanlaisen filmin muista liigassa nähneeni, kun Petrell leikki kuollutta Topperin dorkaheijarin jälkeen. Lennulle tämä ei tosin jäänyt tavaksi.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Näin ulkopuolisena seuratessa paistaa tekstistänne ikävästi läpi, että ottaa vieläkin koville kun Ruutu valitsi Jokerit.

IFK ei valinnut Ruutua, niinhän se meni.

Itsekin olen pettynyt Jarkkoon vuosimallia 2012. Odotin kyseessä olevan ykkös/kakkoskentän laituri, joka tekee tilaa taitopelaajaille vierellään ja iskee maaleja ruuhkista. Tämän ohessa jakaa taklauksia ja on valmis pudottamaan hanskat, jos tilanne sitä vaatii. Kaikkea muuta.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itsekin olen pettynyt Jarkkoon vuosimallia 2012. Odotin kyseessä olevan ykkös/kakkoskentän laituri, joka tekee tilaa taitopelaajaille vierellään ja iskee maaleja ruuhkista. Tämän ohessa jakaa taklauksia ja on valmis pudottamaan hanskat, jos tilanne sitä vaatii. Kaikkea muuta.

Jos oikeasti odotit tätä, et selvästikään seurannut Jarkon pelejä NHL:ssä parina viime kautena. Sillä itse odotin juuri tätä, mitä nyt on nähty. Okei, kyykkäämisiä en osannut odottaa, mutta vastaavanlaisia rottailuja kyllä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Odotin kyseessä olevan ykkös/kakkoskentän laituri, joka tekee tilaa taitopelaajaille vierellään ja iskee maaleja ruuhkista. Tämän ohessa jakaa taklauksia ja on valmis pudottamaan hanskat, jos tilanne sitä vaatii. Kaikkea muuta.

Kyllähän Ruutu parhaimmillaan on ollut erinomainen, mutta joukkue taitaa tulla vasta oman maineen kohotuksen jälkeen. Jotenkin jo kaudenaluspelleilyt twitterissä jättivät sellaisen kuvan, että mies on todella huomionkipeä, eikä tämä kuva ole ainakaan hälventynyt kauden kuluessa.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Jos oikeasti odotit tätä, et selvästikään seurannut Jarkon pelejä NHL:ssä parina viime kautena. Sillä itse odotin juuri tätä, mitä nyt on nähty. Okei, kyykkäämisiä en osannut odottaa, mutta vastaavanlaisia rottailuja kyllä.

Olen seurannut, melko tarkkaankin itseasiassa. Odotin kuitenkin, että lätäkön ylittäessään olisi katsonut peiliin ja miettinyt, pystyykö hän jättämään sen roolin ja keskittyä pelillisiin asioihin. Kehtaisin väittää nimittäin väittää, että Jarkon taidoista homma ei ole kiinni, vaan siitä, ettei hän pysty kääntämääm fokustaan muihin asioihin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tässä joitain Jokereiden pelejä on tullut katsottua, ja kyllä mä olen kiinnittänyt huomioita siihen, että Rudilla on ajoitukset pielessä ja hän on aivan liian usein tilanteista pihalla. Ei normaalia Rudia ollenkaan. Kunnon jarrumies on nimenomaan ajoituksen mestari, ja nyt on askelmerkit hukassa kyllä. Tämän pelaaja tiedostaa 100-varmasti itsekin, ja turhautuminen voi olla se isoin syy tohon Rudin perseilyyn, joka menee yli täysin.
 

Masentaja

Jäsen
Niin Jakkehan on ihan paska kun on tehnyt vain enemmän pisteitä kuin Jokereitten ykköskentästä yksikään pelaaja. Edellä on vain Lahti sekä Pulkkinen. Rita on samoissa pisteissä. Mun mielestä ihan kohtalainen saldo tältä paskahousulta joka ei osaa pelata... 9+13=22. +6. Laukaisuprosentti 10,6.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuo Sailion päähän kohdistunut taklaus on yksi kauden rumimmista.

Miten voidaan puhua edes taklauksesta kun Sailio käytännössä nostaa kädet seisovilta jaloilta?

Eipä siinä silti ihmeempiä, päähänhän se yritti osua ja ihan sama sinänsä saako rangaistusta vai ei, pääasia, että osui.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Naurettavintahan tässä on se, että Jarkko osaa parhaimmillaan pelata ihan hyvää hokia ja olla joukkueelleen helvetin hyvä pelaaja. En ymmärrä miksi pitää vetää erikseen näitä totaaliperseilyjä, joita ehkä tsägällä muutama fani "arvostaa".

Ymmärrän sen että tarkoitus on ärsyttää jne. mutta onhan tuo spedeily mennyt jo sille puolelle, että vaikeaa tätä on ymmärtää - katsoo millä laseilla tahansa...

EDIT:

Toisesta ketjusta tänne:

Oli muuten snadisti huvittavaa tämän lopun "teurastusniitin" jälkeen että Jarkolla oli vaan asiaa tuomareille vaikka Sailio seisoi vieressä...
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
No jaa, kauheasti sympatiaa ei Ruudulle täältä suunnalta tule. Se on ihan sanomattakin selvää että kun pelaa sellaista kiekkoa mitä Jakke, niin jossain vaiheessa joltakin oikeasti palaa käämi. Linjan mukaisesti siitä pelikieltoa pitäisi tulla mutta en kyllä itse antaisi yhtä ottelua enempää, varsinkaan kun Jakke ei saanut kyykistelystään mitään.

Lintnerin hyppytaklaus on edelleen kauden rumin. Ruudulla oli aika paljon kuollutta joutsenta mukana taklauksen jälkitilanteessa joten senkin takia ei sympatiapisteitä heru.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Aika hauskoja nämä kommentit Ruudun "kuolevista joutsenista" Sailion kyynärpääajelun jälkeen... Jokainen voi toki mennä itse jäälle kokeilemaan, että pysyykö pystyssä, jos on juuri vääntäytynyt kiekon kanssa maalille ja kuolleesta kulmasta tulee joku älynjättiläinen niittaamaan kyynärpäällä suoraan päin näköä.

Ruudun maine on mikä on, mutta ei se poista sitä faktaa, että eilinen kyynärpääniitti oli ulosajon arvoinen temppu. 1-2 peliä kieltoa ja sillä silvuplee.
 

scholl

Jäsen
Jos vaikka tarkistaisit tilanteen videolta että osuiko vai ei, niin voit päätellä, miksi hän makaa siellä kädet sivuilla.

En ole kurinpitäjä, joten ei tarvitse käyttää koko päivää etsiäkseen mitään videota, mutta Jaken tapa pelata on aika koominen, joten jos tuomari ei ole näkemässä niin mies laittaa ehkä itsensä pitkälleen, sitten kädet sivuille ja valitus, että joku teki jotain niin omalle joukkueelle yv jne. Tulee mieleen se tilanne, missä hän haastoi toisen pudottamaan hanskat, eikä itse pudottanut.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Olen katsonut videon jo 20 kertaa, eikä minulle avautunut, miksi Ruutu makaa jäässä esittäen kuollutta. Ruudulle tuntuu tulevan näitä tajuttomuuskohtauksia aika usein, ehkä hänen olisi syytä tehdä täysimittainen pääskannaus, jos sieltä vaikka löytyisi jotain.

Sitten kun uskallat lopulta sormien välistä kurkistaa mitä siellä videolla tapahtuu niin ehkä ymmärrät tai sitten et. Pystyit varmaan kuitenkin saamaan itsellesi käsityksen miksi Mikke muinoin oli katollaan törmättyään Ruudun kanssa, siinä kun oli selvästi vähemmän voimaa ja vahingoittamistarkoitusta kuin eilisessä Sailion kyynärpää kolauksella Ruudun päähän, vai olenko väärässä? Ehkä kannattaisi myös tutustua ihan perusfysiikanlakeihin niin ehkä alat ymmärtämään paremmin miksi Ruutu katollaan tuosta oli.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Ruudun maine on mikä on, mutta ei se poista sitä faktaa, että eilinen kyynärpääniitti oli ulosajon arvoinen temppu. 1-2 peliä kieltoa ja sillä silvuplee.

Tälle vahva sama. Vaikkakin tämä ketju nyt on yleisesti Jarkosta ja otteluketju on erikseen, mutta mua kummastuttaa miten keskusteluun sekoitetaan sympatiat Jarkolle ja hänen tekemiset urallaan aikaisemmin. Kyynärpää vastapallosta naamaan on kyynärpää vastapallosta naamaan, oli tekijä tai vastaanottaja keitä tahansa.

En ole kurinpitäjä, joten ei tarvitse käyttää koko päivää etsiäkseen mitään videota...klik...

Päätit sitten kuitenkin vastata suoraan kysymykseen kyseisestä tilanteesta, vaikka et tilannetta ole nähnytkään. Ole hyvä, alla linkki tapaukseen
SM-liiga - Jokerit - Blues 18.1.2012 | Nelonenpro.fi
Ajasta 3:45 voit katsoa vaivatta kyseisen tapauksen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Aika hauskoja nämä kommentit Ruudun "kuolevista joutsenista" Sailion kyynärpääajelun jälkeen... Jokainen voi toki mennä itse jäälle kokeilemaan, että pysyykö pystyssä, jos on juuri vääntäytynyt kiekon kanssa maalille ja kuolleesta kulmasta tulee joku älynjättiläinen niittaamaan kyynärpäällä suoraan päin näköä.
Jokainen voi myös itse mennä kokeilemaan, että pystyykö henkilö joka on iskun seurauksena makaa jäässä täysin tajuttomana paria sekuntia myöhemmin nousemaan vaivattomasti omin avuin jäästä ja luistelemaan innokkaasti tuomaria kiinni ja mussuttamaan hänelle jäähystä.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Tälle vahva sama. Vaikkakin tämä ketju nyt on yleisesti Jarkosta ja otteluketju on erikseen, mutta mua kummastuttaa miten keskusteluun sekoitetaan sympatiat Jarkolle ja hänen tekemiset urallaan aikaisemmin. Kyynärpää vastapallosta naamaan on kyynärpää vastapallosta naamaan, oli tekijä tai vastaanottaja keitä tahansa.

Olen aivan samaa mieltä. Tämä vaan ei valitettavasti toteudu. Aikoinaan Tuomareilta poistettiin nimet selästä jotei heitä voisi loukata huudoin. Nyt voisi ehdottaa samaa pelaajille, nimet ja numerot pois pelaajien paidasta niin miten linja muuttuisi.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
En ole kurinpitäjä, joten ei tarvitse käyttää koko päivää etsiäkseen mitään videota, mutta Jaken tapa pelata on aika koominen, joten jos tuomari ei ole näkemässä niin mies laittaa ehkä itsensä pitkälleen, sitten kädet sivuille ja valitus, että joku teki jotain niin omalle joukkueelle yv jne. Tulee mieleen se tilanne, missä hän haastoi toisen pudottamaan hanskat, eikä itse pudottanut.

Niin kauan kun et videota katso, ei ole mitään syytä ottaa puheitasi vakavasti.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jääkiekkoon kuluu toisten pelaajien kunnioittaminen, Ruudun kummarrus ja tämä Sailion järjetön vahingoittamisyritys ovat verrattavissa toisiinsa. Ruudun muu toiminta on ollut tämän kauden aikana enenmmän tai vähemmän juuri sitä kuuluisaa agitiontia ei sen enempää ja varsin puhtaasti Jake on pelannut. Jake on SM liigassa silmätikku, jonka ympärillä sattuu ja tapahtuu. Tuomareiden tulee viheltää pelit ja jäähyt aina oikeudenmukaisesti. Blues pelissä, Sailiolle olisi sääntökirjan mukaan pitänyt antaa jotakin muuta kuin pikku kakkonen.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruutu saa multa respektiä siinä mielessä, että kaveri on kyllä jatkuvasti dumareiden silmätikku ja siitä huolimatta vetää omaa rooliaan lähes 100%. Tähän ei moni pysty. Lisäksi Ruutu on sen verran taitava lätkänpelaaja, ettei hänen kaikki lahjat ole agitointi- puolella vaan niitä löytyy niin taklaus-karvaus kuin myös maalintekijänä ajoittain.

Ruutu varmasti itsekin tajuaa olevansa vihattu(kenties jopa nauttii siitä) vastapelaajien silmissä ja siitä huolimatta jatkaa roolinsa suorittamista. Pakko tätäkin on ihailla.

Sen sijaan Ruutu ei tajua itse tai sitten ei välitä tippaakaan siitä, millä keinoin hän duuniaan tekee. Agitaattorina oleminen ei tarkoita sitä että vaarantaa vastustajan terveyden. Ruutu voisi ihan hyvin hoitaa rooliaan näillä tiputan-hanskat-enpäs-tiputakaa-hähää, filmaamisilla(hyi olkoon) ja kuolevilla joutsenilla ja mitälie muuta sen repertuaariin kuuluu. Näissä ei ole kenenkään muun terveys uhattuna(mielenterveyttä ei lasketa huom.).

Sen sijaan nämä kyykkäämiset...noh, onneksi ei ole kenellekään sattunut mitään. Salon tapaus todistaa kiistattomasti sen että noissa kuitenkin 'leikitään' terveydellä. Ei siinä tarvitse mitään 'toi ei kuulu lajiin, toi on vitun raukkamaista'- lauseita esittää. Oletan että kaikki tajuavat sen että tuollaiset leikitään-terveydellä temput ovat lajissa kuin lajissa täysin käsittämättömiä.

Jarkko Ruutu ei tätä tajua.

Odotettavissa on varmasti että Rudin jatkaessa näitä tempauksiaan(+muuta mitä sen repertuaarista löytyy) tulevat vastustajat pimahtamaan myös ja näitä sailioita tulee lisää. Sen sijaan toivon ettei näistä kyykkäyksistä oikeasti tapahdu mitään. Paljon täällä on huudeltu sen kaltaisia että 'kokeile vittu ite ottaa kyynärpäätä lärviin'. No kokeilkoon jokainen miltä tuntuu kun menee taklaamaan ja taklattava kyykistyy laidan lähellä ennen kolausta. Itse otan kyynärpään lärviin mielummin. Molemmat ovat kivuliaita muuten. Mutta kun lähemmäs 100kg lihaa luistimilla on liikkeessä ja joutuukin yllättäen laidan lähellä aivan epänormaaliin asentoon kovassa vauhdissa...ei ole kiva juttu.

Ruudun puolustajiin/haukkujiin en ota kantaa. Kuinka moni jokerileiristä, joka ei pidä kyykkäysiä niin pahoina kuin kyynärpäätä, pystyy nielemään sen jos joku J.Lahti/Pulkkinen loukkaantuu vakavasti kyykkäyksen vuoksi?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ruudun puolustajiin/haukkujiin en ota kantaa. Kuinka moni jokerileiristä, joka ei pidä kyykkäysiä niin pahoina kuin kyynärpäätä, pystyy nielemään sen jos joku J.Lahti/Pulkkinen loukkaantuu vakavasti kyykkäyksen vuoksi?

En oikein ymmärrä tätä joko tai asetelmaa kyynärpäällä päähän/kyykkäykset, eikö riitä että todetaan molempien olevan vaarallisia, minun oman arvioni mukaan kyynärpää taklaukset on niittäneet enemmän vahinkoa kuin kyykkäykset, prosentuaalisesti en kuitenkaan osaa sanoa mikä on ero tehtyä tapausta kohti, onko sitä vai ei ja mihin suuntaan se mahdollisesti heilahtaa.

Vai oletko ajatellut että teillä punaisissa pidetään kyynärpäitä pahempina kun Mikke seuraavan kerran ottaa kyynärpään kupoliin niin että saa aivotärähdyksen?
 

Veltto Sergei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat paholaiselle
Viime Blues - Jokerit ottelussa Baronalla Jarkko Ruutu taklasi hyvin samankaltaisesti Mikael Kurkea, kuolleesta kulmasta kädet ylhäällä. Silloin tuomio oli 2+10min, mielestäni ihan sopiva rangaistus tähänkin. Tosin filmaamisestakin ollaan usein kymppejä jaeltu, joten tässä tapauksessa saattaisivat kumota toisensa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ruutu todellakin oli 04-05 kaudella kultaa pudotuspeleissä, kun hölmöili IFK:lle niin paljon rangaistuksia, ettei mitään rajaa. Hieno on kuunnella sitä itkua, kun Ruudun jähyt ratkaisevat otteluita kerta toisensa jälkeen.

Kirsikkana kakun päällä IFK:n ainoa voitto tuli sattumalta ottelusta, jossa Ruutu oli "pakkolomalla" edellisen pelin hölmöilyjen vuoksi...

Tästä viimeisestä tempauksesta sen verran, ettei Sailion kyynärpää edes osu Ruutuun. Osumakohta on suunnilleen kyynärvarren keskiosa. Toki ihan selvä jäähyn paikka ja olisi jopa isomman rangaistuksen tuosta voinut viheltää.
 

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
Olkoot vaan vaikka kuinka kliseinen sanonta mutta : "sitä saa mitä tilaa". Jotenki oon onnistunut missaamaan sen Ms.Ruudun kyykkäämisen tuossa Blues pelissä mutta äsken katsoin tuon Sailion taklauksen, telomisen, teurastamisyrityksen mikä nyt sitten olikaan. Toki pelikiellon arvoinen suoritus mutta ollaan sitten epäurheilijamaisia kun sanon että tuntui hyvältä nähdä kun tuota rottaa sattuu.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Vaikka kyseessä on Ruutu, lähdetään väärälle polulle, jos ei pelikieltoa kuulu. Liigamme keisarit tuntien, se on kuitenkin mahdollista, sillä nimi selässä on liian iso juttu täällä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kun Jarkko ei kunnioita kaukalossa kenenkään terveyttä tai ketään muutenkaan, ja hän mainitsi sen ifk-pelin kyykkäämisen jälkeen että "kaikki keinot on sallittuja kun haetaan voittoja ja jatkan samalla linjalla" niin Jarkko-fanit ovat märkinä näistä hänen teoistaan. Jos hän eilen kalasti jäähyn josta jokerit tasoitti pelin niin Sailio otti Jarkon keinot käyttöön. Äijä kylmäksi ettei hänestä ole enempää harmia. Sen ymmärrän että puolueettomat tahot tuomitsevat Sailion teon, niinkuin kuuluukin, mutta miksi Jarkko-fanit vaativat päitä vadille kun ihannoivat "kaikki keinot, jopa kyykkäämiset sallittuja" lätkää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös