Ja kyllä voi kyynärpäästä päähänkin halvaantua, kysy vaikka Jaroslav Otevrelilta joka halvaantui vieläkin "vaarattomammasta" tilanteesta.
Hei nyt lopetat! Eikä ilmeisesti tarvi edes perustella!
Ja kyllä voi kyynärpäästä päähänkin halvaantua, kysy vaikka Jaroslav Otevrelilta joka halvaantui vieläkin "vaarattomammasta" tilanteesta.
Sopisiko, että vasta pudotuspeleissä? Ruutu tulee olemaan kultaa Jokereille pudotuspeleissä kun pääsee samaan askiin näiden sailioiden ja liivikkien kanssa joilla ei pää kestä papan vittuilua ja rottailua.
...avaisitko silmäsi silti??
Ruutu todellakin oli 04-05 kaudella kultaa pudotuspeleissä, kun hölmöili IFK:lle niin paljon rangaistuksia, ettei mitään rajaa.
Pään tai niskan alueelle kohdistuvan taklaukseen
soveltuvat rangaistus tuomitaan, jos yksi
seuraavista kohdista täyttyy:
1. Pelaaja kohdistaa taklauksen tai iskun millä
tahansa ruumiin osallaan vastustajan pään tai
niskan alueelle.
3. Pelaaja ojentaa ja kohdistaa kätensä,
kyynärpäänsä, kyynärvartensa tai olkapäänsä
osuakseen vastustajaa pään tai niskan alueelle.
Pelaajalle, joka kohdistaa taklauksen tai iskun, millä
vartalonsa tai varusteensa osalla hyvänsä,
vastustajan pään tai niskan alueelle tai ”ohjaa” tai
”painaa” vastustajan pään suojalasia tai laitaa
vasten, tuomitaan erotuomarin harkinnan mukaan:
• Pieni rangaistus + automaattinen
käytösrangaistus (2’ + 10’)
tai
• Iso rangaistus + automaattinen pelirangaistus
käytöksestä (5’ + PRK)
tai
• Ottelurangaistus (OR)
b) Pelaajalle, joka vahingoittaa vastustajaa ”pään tai
niskan alueelle kohdistuneen taklauksen”
seurauksena, tuomitaan:
• Ottelurangaistus (OR)
Lainaat minua, mutta ihan kuin puhuisit jollekin kuvitteelliselle viholliselle. Kyllä, olen katsonut taklauksen monta kertaa sekä nelosen, että mtv3:n sivuilta. Kyllä, olen sitä mieltä että vauhti taklaajalla oli pieni. Ja kyllä, olen sitä mieltä että kyynärpää nousi selkeästi. Mistähän ihmeestä keksit väittää päinvastaista? Myönnetään, että todella -sanan liittäminen tuohon pieneen vauhtiin oli hieman väritystä minun puoleltani.
Sailion taklaus oli törkeä ja rangaistava. Silti pidän Ruudun kyykistymisiä törkeämpinä. Ruutu on itse tiensä valinnut tietoisena riskeistä. Uhria hänestä en saa. Voi pelata törkeästi halvaannuttamatta toisia, totta kai ja tähän tulisi puuttua ennen kuin joku halvaantuu. Ruudun kohdalla siihen puuttuvat pelaajat, jos liigan kurinpito on kykenemätön.
"Luultavasti sinun mielestäsi" ja "jos Granlundia olisi taklattu" -argumenteilla et kyllä todista etkä edes havainnollista ainakaan minun kirjoituksestani mitään. Avaisitko itse silmäsi?
Ruutu sai mitä ansaitsi. Pelle mikä pelle. Kun pelikiellot ei tuota tulosta, niin jospa pienen saikun jälkeen alkaisi ymmärtämään olematta rottailematta. SM-liiga ei ole mikään rottaliiga, vaikka näitä erityisesti Jokereista näitä tomimäkejä ja jarkkoruutuja löytyy.
Ei ollut muuten edes ainut paikka (potkunkin lisäksi), missä Rudia taklattiin eritäin kyseenalaisesti...
Puolustelematta Ruudun tekoja sanonpahan vaan että kunnon turpasauna olisi miehekäs ja suoraselkäinen tapa kuitata rottailut! Tuollainen halpamainen kyynärpää tyrkkäys asettaa Sailion ihan yhtä kyseenalaiseen valoon kuin kohteensakin!
Janne Seppälä
Ei nyt mikään jättiyllätys, että on jatkanut SM-liigassa siitä mihin jäikin: pelleilemällä. Toivoin kyllä, että jatkaa edelliskausien tyylikkäämmällä linjalla ja on omalla panoksellaan viemässä Narreja pitkällä. Saattaahan se vielä senkin tehdä, vaikkei ennusmerkit välttämättä sitä puollakaan. Ehkä ainoa seikka fyysiseen peliin kykenevän rotan kohdalla on, että makoilemalla, filmaamalla ja liimaamalla hanskat käsiin sitä vaan ehkä tahraa enemmän omaa mainettaan; kyykkäykset taklaustilanteissa ovat vastustajan terveyden ja peliuran kannalta todella vaarallisia ja kaikilla mittareilla tuomittavia tekoja.
No enpäs taas sanonut missään vaiheessa että olit väittänyt ettei kyynärpää nouse.
Ei näitä sääntöjä kuuluisi soveltaa nimiin selissä vaikka olisi mitä tehnyt sen ansaitakseen. Ei ilmaveiviä eikä kyykistymisiä..
Playoffeissa Ruutu tulee varmasti olemaan isosti esillä tavalla tai toisella.
Ruutu tilaa itse sitä kohtelua mitä saa, eikä jääkiekkokaukalossa yksikään pelaaja kunnioita tuota Ruudun käytöstä...
Ruutu todellakin oli 04-05 kaudella kultaa pudotuspeleissä, kun hölmöili IFK:lle niin paljon rangaistuksia, ettei mitään rajaa. Hieno on kuunnella sitä itkua, kun Ruudun jähyt ratkaisevat otteluita kerta toisensa jälkeen.
Itsekin hieman ihmettelen sitä, että porukka luulee Ruudun parantavan peliään playoffeissa. Niin ei käynyt Rudin viime SM-liiga visiitillä, eikä kyllä viime kaudella Ducks:sakaan.
Jarkko Ruutu on silti voittanut playoffien maalikuninkuuden -98 kaudella, eikä se peli tälläkään kaudella huonoa ole ollut. Miehen ei tarvitse tuosta parantaa yhtään, jos vaan vähentää hieman jäähyjä, sillä kolmos kentän laituriksi tehoja on todella hyvä määrä, eikä Jokerit siihen tule kaatumaan.
Toki yleensä näin ei onneksi käy, mutta potentiaalinen riski on niin paljon suurempi, että Melart-casen ja Väänäs-casen tapaisista kyykistymisistä pitäisi rangaista todella rankasti.
Ilari Melart? Kiitos, päivän parhaat naurut. Meidän Jakke on hei pelannut änärissä 650 matsia ja on ollut siellä liigan vihatuimpia. Tämä kaveri on edelleen täyttä terästä.
...Oikeassa olet, Ruutu ei ole systeemin uhri. Ruutu on jatkoajan "Jokeri-antipatia -jaoston" uhri.
Itsekin hieman ihmettelen sitä, että porukka luulee Ruudun parantavan peliään playoffeissa. Niin ei käynyt Rudin viime SM-liiga visiitillä, eikä kyllä viime kaudella Ducks:sakaan.