Äsken sain tuon Ruudun kirjan kuunneltua loppuun, otin siis äänikirjana tämän käsittelyyn. Pituuttahan sillä on mukavat 18 tuntia, vajaa viikko minulla tuossa meni kun pari tuntia päivässä kuunteli aina lenkkeilyn ohessa. Sanotaanko että harvaan kirjaan samalla tavalla jää koukkuun ja varsinkin äänikirjojen kuuntelu on ollut minulle vähän vierasta, mutta tämä oli kyllä erittäin hyvä. Hyvää tekstiä ja kirjassa oli helppo pysyä kuunneltunakin kärryillä kun teksti kerrottiin "Minä" -muodossa. Toki joitain sitaatteja siellä oli muilta henkilöiltä ja yhdessä kohdassa kesti hetken että tajusin sitaatin olevan menossa, mutta eipä tuossa muuten ollut ongelmia.
Tykkäsin liikaa siitä että turhan syvälle ei menty esim. joihinkin yksittäisiin pudotuspelisarjoihin. Ehkä Jokeri-kausista olisi voinut vähän tarkemmin vielä asiaa käydä läpi, mutta toisaalta Ruutukin mainitsee että esim. viimeisestä kaudesta saisi jo yhden kirjan itsessään joten ehkä ihan hyvä ettei liian pikkutarkasti käyty asioita läpi.
Kirjan aikajana etenee myös sujuvasti ja hyvin kyllä itsekin pääsee sisään moneen ottelusarjaan, mutta yksi virhe sieltä nousi esiin. Ruutu puhuu Senatorsin ja Pensin pudotuspelisarjasta vuodelta 2010 ja ihan siis oikeassa järjestyksessä on menty, mutta tuossa mainitaan että Pens olisi voittanut kannun tuona keväänä. Näin ei kuitenkaan ollut vaan kannuhan tuli vuotta aiemmin eli 2009. Muuten ei paljon taidettu faktoista lipsua.
Suosittelen kyllä.