Loistava kirjoitus!
Mutta sen sanon, että jos Ruutu vaikka syystä tai toisesta vaihtaisi takaisin IFK:hon ensi kaudelle, IFK-fanit ottaisivat hänet takaisin. Aivan kuten Ville Peltosen ja Kim Hirschovitsin. Peltonen on nyt jälkeenpäin muuttunut Vapahtajaksi eikä Juudakseksi. Siinä niitä Nordenskiöldinkadun perinteisiä arvoja. Pelaaja haukutaan lyttyyn, "Ei ikinä enää IFK:hon" mutta seuraavassa käänteessä takki on jo käännetty. Erittäin kadehdittavat arvot, kuten voimme kateellisuusketjusta todeta.
Sitä paitsi, Ruutu ei kelvannut IFK:lle, varmasti olisi mennyt sinne ensin jos vain olisi kelvannut! Jokerit ei varmasti ollut ykkösvaihtoehto Suomessa.
Mun IFK:hon Ruutu ei mahdu ensikaudella, eikä moneen moneen vuoteen, eli tässä tapauksessa, ei ikinä. Peltosesta on aikaa kulunut, mutten silti hyväksy loikkausta, eikä Ville ole mun silmissä Vapahtaja, enään. Hyvä pelaaja, hieno mies, mutta olen katkera seuravaihdosta, edelleen.
Ruutu on hieno mies, hieno persoona, muttei ole enään mitään asiaa mun IFK:hon. Ruutu teki ratkaisunsa, ja se on hänen valitsemansa tie, jonka saa mun puolestani kulkea loppuun asti.
Alussa mielen valtasi kiukku ja vitutus, nyttemmin asiaan on tottunut, ja jos Ruutu halusi Jokereihin, niin menkööt Jokereihin, niinkuin meni, oma valinta, mutta pysykööt siinä.
Jokerit ei varmasti ollut ykkösvalinta Suomessa, mutta jos Jakke olisi oikeasti halunnut Helsingin IFK:hon, hän olisi hyväksynyt IFK:n tarjouksen, niin paska se ei ollut, ihan oikeesti. Se on täyttä faktaa, että Jokereiden tarjous oli parempi, mutta se, että mies valitsee Jokerit (tässä tapauksessa), kertoo ihan riittävästi pelaajasta, ei kiitos.