Vielä kerran:
yllä oleva ei ole kovaa faktaa tapahtuneesta koska asianomaiset eivät suostu puhumaan (ainakaan totta). Mutta se pyrkii olemaan looginen päättelyketjun tulos niin hyvin kuin ulkopuolinen voi vajavaisilla tiedoillaan asiasta tehdä. Olisin enemmän kuin mielissäni jos joku yllä olevan kumoaa koska se parantaisi ei yksin JRuudun tai Jokerien johdon vaan koko suomalaisen jääkiekon kuvaa silmissäni.
En usko että Jatkoajasta löytyy faktaa asiasta kun poliisikaan ei mitään saanut selville. Jos tänne joku kirjoittaisi ja kertoisi tietävänsä case Peltosen faktat, osoittaisin teille hetkessä huijarin.
Kekäläisen osalta olen kertonut hänen asemansa Jokereissa ja suhteensa Valtoseen ja ne ovat faktoja. Niiden pohjalta voi tehdä päätelmiä jotka ovat joko oikeita tai eivät. Minulle et edelleenkään myy edes millään tekosyyllä arpaa, jossa kerrotaan Kekäläisen olleen kauhiasti hämmästynyt ja aivan shokissa siitä mitä tapahtui kun ei yhtään ennakkoon siltä näyttänyt. Etkä myy sellaistakaan, jossa Kekäläinen ei olisi ylivoimaisesti paras Jokerien kiekkojohtajista koskaan, joka tiesi aina mitä tapahtui, mutta ei tällä kertaa varautunut mihinkään. Sehän on aivan normaalia seurajohtamista.
Kekäläinen olisi halutessaan saanut JRuudun kuriin yhdellä käskyllä. Mutta sitä hän ei antanut.
Siinä kaikki osaltani.
Tässähän se valitettava fakta tuli kuitenkin esille, että asia perustuu täysin olettamuksiin ja päätelmiin. Samalla pystyt kuitenkin syyttämään täällä Ruutua valehtelijaksi, kun myönnät toisaalla ettet itsekään tiedä varmasti asioiden kulkua. Mä näen vaan tossa hieman kaksinaismoralismia, mutta ehkä se on vain mun outo tapa ajatella asioista. Itse sanoisin enemminkin, että todennäköisesti Ruutu valehtelee tai jättää asioita kertomatta, mutta ei tulisi mieleenkään kertoa sitä faktana, jos oma "fakta" onkin vain kasa olettamuksia.
Tässä taas muutama vaihtoehtoinen perustelu, miksi Kekäläinen saattoi olla tietämätön tulevasta suunnitelmasta ja kyseessä oli ehkä vain Tomekin ja Semirin asia:
-Jos kyseessä olisi ollut Kekäläiseltä asti lähtöisin oleva käskytys, jossa organisaatio on laajalti mukana, olisi siitä tiennyt myös iso osa pelaajistosta. Joukkue ja organisaatio on kuitenkin tosta kaudesta jo merkittävästi vaihtunut ja on todella poikkeuksellista, että kaikki asiasta vähääkään tietävät olisivat osanneet pitää suunsa täydellisesti kiinni kaikki nämä vuodet. Siitä ei kuitenkaan tarvitse kuin mainita vaimolle tai veljelle ja juttu lähtee helposti leviämään. Nyt sitä ei ole juurikaan tapahtunut.
-Kuten sanoit, Kekäläinen johti käytännössä kaikkea Jokereissa jämäkällä otteella ja joku voisi sanoa jopa jonkinlaiseksi kontrollifriikiksi. Mitä olisi tapahtunut Kekäläisen arvovallalle ja illuusiolle täydellisestä kontrollista, jos olisikin selvinnyt, että noin merkittävästä suunnitelmasta hänet olisi pidetty pimennossa? Korttitalo ja uskottavuus olisi kaatunut korkealta ja kovaa ja ehkäpä siksi myös Valtonen piti paikkansa ja Kekäläinen puolusti niin kovaa omiaan, jottei todellisuus kontrollin pettämisestä olisi selvinnyt. Valtosen ja Semirin potkut olisivat meinanneet aivan suoraan, että Kekäläisellä ei itsellään ole pysynyt homma näpeissään, vaan tämänkaltaista toimitaa on voitu suunnitella ja tapahtua Jarmon näppien alla.
Mä kyllä pidän sitäkin vaihtoehtoa täysin mahdollisena, että Kekäläinen oli tulevasta kostotoimenpiteestä tietämätön ja korjasi jälkeenpäin, mitä korjattavissa oli. Siitä me ollaan täysin samaa mieltä, että Kekäläinen oli johtajana aivan omalla tasollaan Jokereitten historiassa. Tosin Kurri & Vuorinen kombo tekee tällä hetkellä jatkuvaa hyvää työtä ja voi nousta Jokereitten peräsimessä Kekäläisen ohikin.