Mainos

Jarkko Huttunen show – kun tiedotus annettiin 15-vuotiaan käsiin

  • 93 930
  • 298

Onko KalPan SOMEtiedotus/markkinointi kunnossa?

  • KYLLÄ! hilipatihippaa ja puolesta savonmaan!

    Ääniä: 12 10,4%
  • EI. Ukko vaihtoon ja ammattilainen tilalle

    Ääniä: 80 69,6%
  • EIN VOLK, EIN REICH, EIN HÜTTÜNER!

    Ääniä: 23 20,0%

  • Äänestäjiä
    115

MetalT75

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse en anna käytännössä mitään painoarvoa somelle. Lopulta on aivan yksi ja sama, millaista paskaa siellä suolletaan, sillä koko some on suunnattu varauksettomille faneille. On aivan sama, vaikka Huttunen julkaisisi itsestään alastonkuvia joka päivä, kunhan kaukalossa kulkee. En myöskään oikein usko somen tuovan hallille yhtään lisää katsojia, vaikka se olisi hoidettu miten. Kun on katsonut matseissa porukkaa, siellä on helkkaristi sen ikäluokan ihmisiä, jotka eivät joko käytä somea ollenkaan tai tee ratkaisuja matseissa käymisestä somen pohjalta. KalPan imago on surkea ja heikko ylipäänsä pelillisten asioiden ja pelaajamateriaalin vuoksi. Sitä ei ammattimaisella tiedottamisella muuksi muuteta. Ihmiset löysivät hallille ennen someakin, jos olivat löytääkseen. Se ei ole muuksi muuttunut. Yhtään Huttusta puolustelematta onhan se tekemätön paikka kenelle tahansa tehdä paskasta suklaata.
 

Spuddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, littipeukku IPK:lle, KuPS
Itse en anna käytännössä mitään painoarvoa somelle. Lopulta on aivan yksi ja sama, millaista paskaa siellä suolletaan, sillä koko some on suunnattu varauksettomille faneille. On aivan sama, vaikka Huttunen julkaisisi itsestään alastonkuvia joka päivä, kunhan kaukalossa kulkee. En myöskään oikein usko somen tuovan hallille yhtään lisää katsojia, vaikka se olisi hoidettu miten. Kun on katsonut matseissa porukkaa, siellä on helkkaristi sen ikäluokan ihmisiä, jotka eivät joko käytä somea ollenkaan tai tee ratkaisuja matseissa käymisestä somen pohjalta. KalPan imago on surkea ja heikko ylipäänsä pelillisten asioiden ja pelaajamateriaalin vuoksi. Sitä ei ammattimaisella tiedottamisella muuksi muuteta. Ihmiset löysivät hallille ennen someakin, jos olivat löytääkseen. Se ei ole muuksi muuttunut. Yhtään Huttusta puolustelematta onhan se tekemätön paikka kenelle tahansa tehdä paskasta suklaata.

Uskoakseni olet tässä väärässä ja elät toimiston tapaan pysähtyneisyyden ajassa. Oma uskomukseni on, että some-toiminta ja muu markkinointi vaikuttaa kuopiolaisten muodostamaan sen hetkiseen mielipiteeseen KalPasta ja sen kiinnostavuudesta. Tällä hetkellä tämä median tuoma mahdollinen lisäarvo on varmaan ainoana liigaseurana negatiivisen puolella, eli ennemmin aiheuttaa häpeää ja tappaa kiinnostuksen seuraa kohtaan. Jotain tarttis tehdä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Uskoakseni olet tässä väärässä ja elät toimiston tapaan pysähtyneisyyden ajassa. Oma uskomukseni on, että some-toiminta ja muu markkinointi vaikuttaa kuopiolaisten muodostamaan sen hetkiseen mielipiteeseen KalPasta ja sen kiinnostavuudesta. Tällä hetkellä tämä median tuoma mahdollinen lisäarvo on varmaan ainoana liigaseurana negatiivisen puolella, eli ennemmin aiheuttaa häpeää ja tappaa kiinnostuksen seuraa kohtaan. Jotain tarttis tehdä.
Komppaan täysin. Ehkä juuri tuo sometuuba on juuri syynä, miksi siellä on vain sitä vanhempaa ikäluokkaa. Some on ptä ja peli sitä ihteään niin ihmekkös tuo ei populaa nappaa. Toki nuorisolla tuo raha saattaa kulua johonkin ihan muuhun.

Siitä myös samaa mieltä, että tolla somella voi tässä nykyajassa tehdä paljonkin hallaa. Niinkuin nyt tuntuisi käyneen. Toisaalta. Oikealla pätevyydellä sillä tuodaan näkyvyyttäkin rutkasti lisää. Mutta tämähän tuntuu olevan tällä hetkellä koko poppoon ongelma. Ammattitaidottomuus siis, hyvävelikerho tekee tuhonsa.
 
Pitää kyllä olla totaalisen kärryiltä pudonnut jos ei ymmärrä somen valtaa nykypäivänä. Sinnehän se elämä on suurilta osin siirtynyt.
 

HankChief

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei muuta kuin KalPan pelien ajaksi helvetinmoinen määrä Pokémon- lureja halliin ja tupa täyteen. Se on nykyaikaa! Pekachuhan meiltä löytyykin jo vaihtoaitiosta omasta takaa.
 

MetalT75

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niin, ehkäpä minunkin pitää nyt päättää matseissa käymisestäni Huttusen jargonin perusteella. En tunne ketään, mukaanlukien tuntemani muiden joukkueiden kannattajat, jotka muodostaisivat merkitseviä mielipiteitä kannattamastaan joukkueesta somen perusteella. Se sisältää sekä satunnaiset että aktiiviset matseissa kävijät. Ainoa vaikuttava asia on joukkueen otteet kaukalossa ja pelin sekä hallin viihdyttävyys ja toimivuus. Se, että/jos somelle annetaan valta tällaisissa asioissa, on ihmisten omaa hölmöyttä. Alkaa olla eväät syöty, jos somesta haetaan pelastajaa tai syypäätä nykytilanteeseen. Jotain vaikutusta sillä voi olla, mutta suuremmassa kuvassa se on kuin kärpäsen paska aavikolla.

Sitäpaitsi pointti on edelleen se, että sitä hypeä on turha yrittää luoda neppailevien kuoripoikien ympärille somessa tai missään muuallakaan kenenkään toimesta. Jos hypelle ei ole mitään katetta, on aivan sama kuka siellä kirjoittelee ja mitä kirjoittelee. Joukkue ja sen pelilliset otteet eivät parane piiruakaan, vaikka miten ammattimaisesti markkinoisi. Jos vankkumattomat kannattajatkin meinaavat nukahtaa katsomoon, ei siellä satunnaisemmatkaan kävijät hereillä pysy.
 
Viimeksi muokattu:

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Todella nopealla silmäilyllä ihan kelvollinen kirjoitus toimiston sedältä. Tilausta tuollaiselle taustoja avaavalle tekstille ehdottomasti on, koska ko. henkilö on kuitenkin tänä päivänä seuramme kasvot ja ääni.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun on katsonut matseissa porukkaa, siellä on helkkaristi sen ikäluokan ihmisiä, jotka eivät joko käytä somea ollenkaan tai tee ratkaisuja matseissa käymisestä somen pohjalta.

Eikö tämä nykyinen tilanne kerro nimenomaan siitä, että sitä some-sukupolvea ei ole tavoitettu? Somen hallinta yksinään ei ole avain onneen, mutta se on iso osa nykypäivän markkinointia ja tiedotusta. Pienelle seuralle siinä on vielä se hyvä puoli, että se on todella halpaa ja tavoittaa silti osaavissa käsissä tuhansia ihmisiä. Pitkällä aikajänteellä markkinointi kannattaa nimenomaan suunnata lapsiin ja nuoriin, sillä sieltä kasvaa se uusi sukupolvi, joka joku päivä sitten aikuisena kantaa rahaa seuran kirstuun. Tähän tarvitaan vaan oikeasti sosiaalisesta mediasta ymmärttävä ja aikaansa seuraava tyyppi, joka teiltä puuttuu täysin.

Jokerit on nykyään KHL-seura ja resurssit ovat isommat, mutta tämä nykyisen tasoinen tiedottaminen alkoi jo Liigassa. Jokerit.com jos käyt katsomassa, niin heinäkuun 1. päivän jälkeen on sinne tullut 22 uutista ja jääharjoitusten alkamisen jälkeen on tullut vähintään yksi video per arkipäivä. Voin kertoa, että sitä tuntee itsensä oikeasti paljon tärkeämmäksi seuralle, kun se tarjoaa mahdollisuuden nähdä joka päivä jotain sieltä suljettujen ovien takaa. Tämän lisäksi pelaajat tulevat läheisemmiksi ja tutummiksi, joka lisää omalla tavallaan kiinnostusta pelejä kohtaan. kaiken tämän ja paljon muuta on saanut aikaan yksi ihminen, joka vastaa lähes kaikesta sisällöstä mitä seuran puolelta tulee someen. Yksi henkilö, joka aivan varmasti saa kauden aikana enemmän näkyvyyttä ja hyvää mieltä faneille, kun mitä hänen palkkansa on.

Espoon Blues kusi asiansa monella tasolla, mutta heilläkin oli omat hetkensä. Jason Nikkinen nosti koko seuran imagoa ja näkyvyyttä aivan helvetisti sen aikaa, kun kerkesi siellä vaikuttaa. Kaveri teki niin kova tulosta, että Betsson otti hänet töihin itselleen, jossa kaveri on edelleen tänä päivänäkin.

KalPa:n pitäisi löytää jostain nuori tekijä, jolla on oikeasti näkemystä siitä miten asiat pitäisi tehdä ja ammattitaitoa saada ne visiot toteutettua. Tämän jälkeen hänelle pitäisi antaa vapaat kädet toteuttaa sitä omaa visiotaan, eikä koittaa jarrutella tai ohjailla mihinkään suuntaan. Nykyinen tilanne on niin ummehtunut ja tunkkainen, että koko seuran kannalta tekisi hyvää vähän tuulettaa.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
on vähän huono antaa painetta kun siellä toimistolla/facebookissa palautetta lukee ja viesteihin vastailee se sama Huttunen, jonka työpaikan ja kuukausitulojen säilymisen kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että seurassa ei muutu mikään asia

Laittakaa mailia toimitusjohtajalle. Mulle ainakin toimitusjohtajat on aina vastanneet palautteisiin, ihan itse omin sormin näpyttämällä, aiemmin Tyni, nykyään Aku.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Lopulta on aivan yksi ja sama, millaista paskaa siellä suolletaan, sillä koko some on suunnattu varauksettomille faneille.

Somen merkityksestä on tullut jo useampi hyvä vastaus enkä ala niitä siten enää toistamaan. Sen sijaan tartun tähän yksittäiseen lauseeseen, sillä KalPalla on Facebookissa yli 42 000 seuraajaa. Tuohon joukkoon mahtuu hyvin monenlaista ihmistä sekä fania, ja kaikki eivät taatusti lukeudu tuohon varauksettomien fanien joukkoon.

KalPan peleissä käy keskimäärin 2500-3000 ihmistä. Tuota kautta tavoittaa tosiaan kymmeniä tuhansia ihmisiä, jotka ovat jossain määrin kiinnostuneet KalPan tekemisistä. Hyvin toteutella somella pystytään varmasti aktivoimaan noita nukkuvia kannattajia käymään useammin peleissä ja ostamaan fanituotteita.

Ja Facebook on vain yksi sosiaalisen median kanavista. Nykyään oletuksena on, että KalPan kaltainen ja kokoinen organisaatio näkyy päivittäin myös muissa merkittävissä kanavissa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
KalPan imago on surkea ja heikko ylipäänsä pelillisten asioiden ja pelaajamateriaalin vuoksi. Sitä ei ammattimaisella tiedottamisella muuksi muuteta.
Höpön löpön. Ammattimainen tiedottaminen toisi ihan varmasti lisää katsojia hallille ja samalla parantaisi sitä heikkoa imagoa. Imagoon nimittäin vaikuttaa muutkin kuin pelilliset seikat. Toivottavasti KalPa oppisi tämän joskus...
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Ei muuta kuin KalPan pelien ajaksi helvetinmoinen määrä Pokémon- lureja halliin ja tupa täyteen. Se on nykyaikaa! Pekachuhan meiltä löytyykin jo vaihtoaitiosta omasta takaa.

Mutta, kun hallissa ei ole edes Pokestoppia...
 
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings
Eikö tuota HooPeeta voisi ottaa näkyvämpään rooliin ja vaikka tiedotusta hoitamaan? Olisi sentään mielenkiintoinen hahmo ja muutenkin asiallinen kaveri tuota puolta hoitamaan.

Myötähäpeää kyllä tuo KalPan some aiheuttaa, ei voi mitään.
 

Ihmepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katselin tuota KalPan kuntotestejä esittelevää videota. 16 minuuttia, ei jumalauta. No, päätin kuitenkin aloittaa.

Ihan aluksi haastattelijalle, jos tätä luet, ilmainen vinkki. En tiedä onko tämä ihminen Jarkko vai ei. Joka tapauksessa: toimittajan, tiedottajan, haastattelijan, minkä tahansa, on hyvä pysyä kuvista poissa, jos ei olemuksellaan tai puheellaan tuo videolla mitään lisäarvoa. Katsojalle tulee vain vaivautunut olo, kun hän väkisin tiirailee, että miten se nyt tuossa kuvassa seisoo ja pitelee mikkiä ja pyörittelee sitä käsissään ja miten se nyt noin lähellä seisoo haastateltavaa.

Vaivautunut olo tulee varsinkin silloin, jos toimittaja/tiedottaja/haastattelija, mikä tahansa, on aivan paskanjäykkänä. Ja ikävä kyllä, tästä vähän sellainen fiilis jää.

Huutelen vähän vieraisiin pöytiin, mutta toisaalta seurailen ja vähän symppaankin KalPaa. :)
 

Jaaku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Väkisin herää kysymys, että jos Huttunen välittää rakkaasta seurastamme puoliksikaan niin paljon kuin väittää, niin eikö hän jo itse tajua siirtyä syrjään? Huttunen on jo kaikessa surkuhupaisuudessan niin tunnettu hahmo kaikille, että pelkästään tieto siitä että hän työskentelee toimistolla aiheuttaa valtavaa hallaa KalPan imagolle.

Tosin vaikka Huttunen lähtisikin niin riittäisikö edes se? Ei Huttunen yksin ole syypää KalPan heikkoon imagoon. Hän on vain tämän puuhastelun yksi ilmentymä. Kuten täällä on aiemminkin puitu, niin seura tuntuu ihmisten mielessä brändäytyneen epäpätevien saunakaveruksien selänpesukerhoksi. Eikä sellaista ikävä kyllä kukaan halua tukea.
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Ei nuo tämän päivän pelistä fb-profiiliin lisäämät kuvatkaan hirveästi vakuuta. Kuvat otettu jollain kännykkäkameralla ja laatu on sen mukaista.

Eihän tämäkään yksinään iso asia ole, mutta kun tämä sama puuhastelu tulee joka kohdassa vastaan. Ostaisivat toimistolle järkkärin ja antaisivat ammattimaisen kuvan (kirjaimellisesti) edes tässä asiassa.
 

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
Huttuselta tullut uusi blogi, jossa sama meno jatkuu. En tiedä onko päällimmäinen tunne vitutus vai myötähäpeä organisaatiota ja kirjoittajaa kohtaan. Kiinnostaisi tietää mitä tällä haetaan, että KalPan tiedottaja blogaa säännöllisesti ITSESTÄÄN.

Uutiset - Blogi: Viitteitä tulevasta
Enpä ole aiemmin jaksanut ja viitsinyt tähän ketjuun juuri kirjoitella, mutta nyt on kyllä pakko ihmetellä tämän blogin tarkoitusta. Kenelle tämä on suunnattu? Mitä tarkoitusperää tämän olisi tarkoitus palvella?
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ei siinä jos tuommoista blogia kirjoitellaan, mutta minkä helkkarin takia tuota jaetaan jossain KalPan FBssä sekä sen omilla sivuilla!? Tuskin ketään kiinnostaa nuo jutut yhtään ja kun juttujen taso on vielä mallia tuo niin ei voi kun ihmetellä miten sieltä ylemmältä tasolta on tähän lupa myönnettyä!?!?
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Sinänsä ihan sympaattinen blogikirjoitus, avaa Jarkon sielunmaisemaa. Paljon intoa ja ideoita, vähemmän ammattimaisuutta. Olisi ehken se amk-tutkinto kannattanut suorittaa loppuun...
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Kukaan ei varmaan ole tuota paskaa jaksanut lukea loppuun asti vaikka tällä kertaa olisi kannattanut. Okei, myönnettäkööt, että en itsekkään lukenut Huttuhattusen omaelämänkertaa kuin muutaman ensimmäisen rivin ja pomppasin sitten suoraan loppuun josta löytyikin tämän blogitekstin paras osa.

"Tällä viikolla meillä aloitti viestintää opiskeleva työharjoittelija eli saamme vuoden kiireisimpään aikaan toimistolle yhden käsiparin lisää."


Ei se ainakaan huonompi voi olla kuin nykyinen kirjoittajamme. Vihdoin askel kohti valoisampaa tulevaisuutta!
 

Igor33

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sinänsä ihan sympaattinen blogikirjoitus, avaa Jarkon sielunmaisemaa. Paljon intoa ja ideoita, vähemmän ammattimaisuutta. Olisi ehken se amk-tutkinto kannattanut suorittaa loppuun...
Näin suuren kaupungin näin suuren ja uljaan, isoimman urheiluseuran tiedottamisesta vastaavan henkilön tulisi hallita äidinkielensä täydellisesti, jotta hän olisi edes kirjoitetun tekstin osalta uskottavampi, kuin hän todellisuudessa henkilönä on.

Huttunen ja puhekieli kirjoitetussa tekstissä. "Möin". Ja useita kertoja. Möin. En tiedä opiskellaanko ammattikorkeakoulussa äidinkieltä, mutta jo 9. luokkalainen opetuksen puolesta tietää, että myydä verbin indikatiivin imperfekti on minä myin. Tähän varmasti ainakin käyttäjä @A.P.Järvi osaa antaa varmuudella vastauksen.

Mutta. Kaikki tämä amatöörimäinen huseeraaminen vain kertoo oleellisen seuran nykytilanteesta. Koko toimisto on täynnä pienelle piirille työskenteleviä puuhastelijoita, joka tontilla. Intensiivisesti KalPaa seuraavat tietävät tämän varsin hyvin. Ongelma on, että Sairaalakatu ja koko organisaatio jättää kaikki nämä tälläkin palstalla esiin nostetut epäkohdat huomiotta. Oksettavaa. Mikään ei muutu, vaikka iso haluttu muutos vol. 2 olisi suuren maksavan asiakasryhmän toive. Seuraus? Yleisökato ja koko seuran hiljainen kuolema.

Sitten ei enää maksella hövelejä palkkoja kavereille, eikä Huuhaa-Huttuselle. Siinä vaiheessa olisi blogissakin vuodatetulle tutkinnolle (puuttuvalle sellaiselle) käyttöä.

Hyvän päivän fanius kunniaan. Osoitetaan ja pahoitetaan mieltä jatkossakin. Niin kauan kuin mm. seuran sivuilla julkaistaan otsikossa mainitusta henkilöstä blogattavaa elämänkertaa.

HOHHOIJAA.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Enpä ole aiemmin jaksanut ja viitsinyt tähän ketjuun juuri kirjoitella, mutta nyt on kyllä pakko ihmetellä tämän blogin tarkoitusta. Kenelle tämä on suunnattu? Mitä tarkoitusperää tämän olisi tarkoitus palvella?
Veikkaan, että kyseessä on ns. inhimillistämiskampanja. Toimistolla ollaan kyllä tietoisia, mitä kannattajat ovat mieltä Hudesta. Blogin tarkoituksena on osoittaa ihmisille, että KalPan kasvot ja ääni on "ihminen, eikä mikään Saatana".

Ainut vaan, että mies kuvittelee olevansa joku tähti. Jari Pulliainen, Wayne Thompson, Eero Kilpeläinen, Juha Junno, Tuomas Kiiskinen, Jarkko Huttunen, Darius Rusnak, Kimmo Timonen.. vähän tähän tyyliin. Fakta on se, että hän on pakertanut Pasi Kuivalaisen apulaisen hommia siellä nyt 10 vuotta. Minkä ihmeen takia KalPan kotisivuilla on blogi Pasi Kuivalaisen assarin elämästä. Miksi me olisimme kiinnostuneita siitä? Muussakin kuin lasten urheilun viimeiseksi saapuneen "hyvä hyvä, olit urhea!" -mielessä.

Itse kyllä haluaisin lukea vaikka jonkun oikean KalPa-legendan juttuja.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Veikkaan, että kyseessä on ns. inhimillistämiskampanja. Toimistolla ollaan kyllä tietoisia, mitä kannattajat ovat mieltä Hudesta. Blogin tarkoituksena on osoittaa ihmisille, että KalPan kasvot ja ääni on "ihminen, eikä mikään Saatana".

Ainut vaan, että mies kuvittelee olevansa joku tähti. Jari Pulliainen, Wayne Thompson, Eero Kilpeläinen, Juha Junno, Tuomas Kiiskinen, Jarkko Huttunen, Darius Rusnak, Kimmo Timonen.. vähän tähän tyyliin. Fakta on se, että hän on pakertanut Pasi Kuivalaisen apulaisen hommia siellä nyt 10 vuotta. Minkä ihmeen takia KalPan kotisivuilla on blogi Pasi Kuivalaisen assarin elämästä. Miksi me olisimme kiinnostuneita siitä? Muussakin kuin lasten urheilun viimeiseksi saapuneen "hyvä hyvä, olit urhea!" -mielessä.

Itse kyllä haluaisin lukea vaikka jonkun oikean KalPa-legendan juttuja.
Vahva sama. Mielummin lukisin esim Kapasen Samin tai jonkun pelaajan mietteitä. Tuo blogi ei minusta kuulu KalPan sisältöön millään muulla tavalla kuin yli-innokkaan fanin unelmien täyttymyksenä kun on päässyt klaanin saunaan alalauteille, tai edes ovelle peflettejä jakamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös