Janne Vuorinen – Ässien urheilujohtaja vuoteen 2026 asti

  • 77 326
  • 853

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Jälkeenpäin on niin helppoa olla viisas, etukäteen tietäminen on vaikeampaa. Tarkoitushakuinen yksipuolinen tulkinta myös tavallista.

Hankintojen onnistuminen ensi kaudeksi on nykyisessä tilanteessa tärkeää, joten odotellaan nyt mitä on tulossa oikeasti.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Paitsi että, Tommi itse ajoi sisään läpinäkyvää viestintää Ässissä.
Joo mutta ei tullut kyllä kertaakaan ulos ennen kuin asiat oli perusteellisesti käsitelty seuran/joukkueen sisällä. Vuorinenhan nyt laukoi menemään ennen kuin oli Härkälän kanssa keskustellut.

Ja nyt eriasia Kerttulalla kun yksityishenkilönä kommentoi.
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo mutta ei tullut kyllä kertaakaan ulos ennen kuin asiat oli perusteellisesti käsitelty seuran/joukkueen sisällä. Vuorinenhan nyt laukoi menemään ennen kuin oli Härkälän kanssa keskustellut.

Ja nyt eriasia Kerttulalla kun yksityishenkilönä kommentoi.

Ok. Luulin että asiat on käyty kaikkien osapuolien kanssa käpi, niin kuin Vuorinen itse sanoi. Toki harmillisesti Vuorinen ei ole käynyt jokaisen fanin kanssa kahdenkeskeistä neuvottelua, joten siinä on menty kyllä pahasti metsään!
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Paitsi että, Tommi itse ajoi sisään läpinäkyvää viestintää Ässissä.
Kerttula osoitti silti kunnioitusta käymällä asiat ensin organisaation sisällä läpi. Vuorinen on nyt näyttänyt että häikäilemättömästi käyttää muita ihmiskilpinä torjumaan omia epäonnistumisiaan. Mitä pikemmin saadaan tämä yliarvostettu utjn irvikuva kauas Porista, sitä parempi.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Olen huolestunut Vuorisen tavasta toimia, suojaa aika helposti omaa selkäänsä. Toiminta Härkälän kohdalla on ollut tempoilevaa ja kärsimätöntä, ei Härkälän taidot ole mihinkään kadonneet muutamassa kuukaudessa.

Hetkinen. Tarkoittaako tämä siis sitä että Vuorinen teki Härkälän kanssa jatkot ja päätti sitten kuitenkin itse vapauttaa Härkälän valmennustehtävistä edustusjoukkueessa?

Olen meinaan itse tätä miettinyt, että miten tämä oikeasti onkaan mennyt?

Onko Pike soitellut Jannelle, vai onko Janne soitellut Pikelle? Kuka tässä on ensimmäisenä sen kissan nostanut pöydälle ja kertonut ideasta vapauttaa Härkälä?

Onko Janne ollut alunperin halukas jatkamaan Härkälän sopimusta option aktivoinnilla?

Kerro toki nyt, kun tuntuu tietoa olevan mistä ja miten tämä asia on mennyt.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hetkinen. Tarkoittaako tämä siis sitä että Vuorinen teki Härkälän kanssa jatkot ja päätti sitten kuitenkin itse vapauttaa Härkälän valmennustehtävistä edustusjoukkueessa?

Olen meinaan itse tätä miettinyt, että miten tämä oikeasti onkaan mennyt?

Onko Pike soitellut Jannelle, vai onko Janne soitellut Pikelle? Kuka tässä on ensimmäisenä sen kissan nostanut pöydälle ja kertonut ideasta vapauttaa Härkälä?

Onko Janne ollut alunperin halukas jatkamaan Härkälän sopimusta option aktivoinnilla?

Kerro toki nyt, kun tuntuu tietoa olevan mistä ja miten tämä asia on mennyt.
Ihmettelen jos ei Vuorinen ja Lehtinen ole tämän vaihdoin alullepanijoina. Todennäköisesti ovat alkaneet johdatella hallitusta tähän suuntaan.

Intressejä en niinkään Lehtisen kohdalta ala arvailemaan, mutta Vuorinen lienee nimenomaan turvannut selustaansa.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Intressejä en niinkään Lehtisen kohdalta ala arvailemaan, mutta Vuorinen lienee nimenomaan turvannut selustaansa.
Ei "selustan turvaaminen" ole välttämättä negatiivista. Mikäli Vuorisen "selusta on turvattu", niin seuralla menee hyvin ja organisaatio/fanit ovat pääosin tyytyväisiä miehen työpanokseen. Mikäli ensi kausi menee päin persettä, niin ei kai tämä valmentajanvaihdos Vuorisen asemaa ainakaan paranna?

Mikäli Vuorinen oli tämän ratkaisun pääarkkitehti, niin hän teki sen, koska uskoi sen auttavan Porin Ässiä ja sitä kautta myös häntä itseään. Näin hyvän työntekijän kuuluu kaiketi toimiakin?

edit: Porissa on hankalaa olla pidetty johtaja, mikäli et ole organisaation vanha selänpesijä ja vähintäänkin porilainen kolmannessa polvessa. Aina parempi, jos olet ÄIJJÄ ja hieman väkivaltainen sekä mulkku, varsinkin kaikkia saatanan piipertäjiä kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
edit: Porissa on hankalaa olla pidetty johtaja, mikäli et ole organisaation vanha selänpesijä ja vähintäänkin porilainen kolmannessa polvessa. Aina parempi, jos olet ÄIJJÄ ja hieman väkivaltainen sekä mulkku, varsinkin kaikkia saatanan piipertäjiä kohtaan.
Härkälän kohdalla tämä ei toimi. Ja sai Vellukin niin paljon ansaitsematonta kuraa niskaansa ettei tosikaan.

Porissa nimenomaan ei ole helppoa olla porilainen johtaja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: LuKi

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelen jos ei Vuorinen ja Lehtinen ole tämän vaihdoin alullepanijoina. Todennäköisesti ovat alkaneet johdatella hallitusta tähän suuntaan.

Intressejä en niinkään Lehtisen kohdalta ala arvailemaan, mutta Vuorinen lienee nimenomaan turvannut selustaansa.

Toivon, että tämän erottamisen takana on Vuorinen eikä hallitus. Samoin Piken palkkaamisen takana. Toivon todellakin, ettei hallitus vetele siellä naruista taustalla näissä asioissa.
 

Tuamas

Jäsen
Toivon, että tämän erottamisen takana on Vuorinen eikä hallitus. Samoin Piken palkkaamisen takana. Toivon todellakin, ettei hallitus vetele siellä naruista taustalla näissä asioissa.

Se olisi tosiaan mielenkiintoista kummasta suunnasta aloite tuli.

Hallituksen PJ Lehtinen kitisi sen verran kauden loppupuolella somessa ja Vuorinen kauden päätteeksi Kurvissa, että todennäköisesti kaikki ovat tyytyväisiä ratkaisuun.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Mitä jos valmentajavaihdoksen takana oli yksinkertaisesti huoli Ässien menestyksestä? Kysymys haluttiin ratkaista nyt, jotta se ei nousisi sotkemaan ensi kautta. Pikkarainen oli vapaana ja hänet nähtiin Härkälää turvallisempana vaihtoehtona.

Syksyllä optio oli helppo lunastaa, mutta heikko loppukausi heitti pilviä Härkälän jatkon ylle.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen huolestunut Vuorisen tavasta toimia, suojaa aika helposti omaa selkäänsä. Toiminta Härkälän kohdalla on ollut tempoilevaa ja kärsimätöntä, ei Härkälän taidot ole mihinkään kadonneet muutamassa kuukaudessa.
Vaikka itse näin myös positiivisia asioita Härkälän debyyttikaudessa, niin loppujen lopuksi kait kyse on siitä, että seurajohto näkee Pikkaraisen johdolla menestyksen todennäköisempänä kuin Härkälän johdolla. Niin tyly kuin Härkälän kohtalo onkin, niin lopulta tämä on se asia, joka lopullisesti ratkaissut. Härkälä lienee oleva myös liigan mittapuulla varsin maltillisella sopimuksella, mikä teki helpoksi ensin option käyttämisen ja myös nyt vapauttamisen tehtävistään. En ole siis ihan samaa mieltä tuosta oman selän suojaamisesta, sillä jos tämä vaihdos osoittautuu epäonnistuneeksi, niin kyllähän siinä Vuorisen pääkin alkaa olemaan sitten pölkyllä. Korpisalon ura Ässien utj:na oli taputeltu epäonnistuneen Aho - Kotkaniemi -vaihdoksen jälkeen.

E: Tuossa @Näkkäri n viestin ensimmäisessä kappaleessa asia hyvin tiivistettynä.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Olen huolestunut Vuorisen tavasta toimia, suojaa aika helposti omaa selkäänsä. Toiminta Härkälän kohdalla on ollut tempoilevaa ja kärsimätöntä, ei Härkälän taidot ole mihinkään kadonneet muutamassa kuukaudessa.
Ne Härkälän mainiot taidot ovat vain kovasti liigatasolla vielä näyttämättä. Kokenut valmentaja koettiin turvallisemmaksi, kun haluttiin ratkaista valmentajakysymys kahdeksi kaudeksi eteenpäin. Jossei Härkälän taidot niin Ässien menestys onnistui pahasti huononemaan muutamassa kuukaudessa, ja pleijarien ulkopuolelle tupsahtaminen oli johdolle järkytys.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Mitä jos valmentajavaihdoksen takana oli yksinkertaisesti huoli Ässien menestyksestä? Kysymys haluttiin ratkaista nyt, jotta se ei nousisi sotkemaan ensi kautta. Pikkarainen oli vapaana ja hänet nähtiin Härkälää turvallisempana vaihtoehtona.

Syksyllä optio oli helppo lunastaa, mutta heikko loppukausi heitti pilviä Härkälän jatkon ylle.
Juurikin näin. Tätä kaikkea keskustelua kun seuraa, niin älyttömän mustavalkoista on asian näkeminen kovin monella. Oli se uutinen aluksi itsellekin yllätys, mutta ihmetyksen jälkeen asiassa näkyi kuitenkin muitakin puolia kuin pelkkä perseily, kehvelöinti, oman perseen suojaus, poukkoilu, päämäärättömyys yms. sekoilu ja puuhastelu.
Vuosi oli aikaa laittaa esim. erikoistilanteet kuntoon, mutta ei. Jatkoaikapelit ja yv-av, näihin kosahti jatkopaikka ja mahdollinen menestys. Käsissä oleva materiaali selittää johonkin asti mutta olihan tuo ennätysmäinen jatkoajalla häviäminenkin jo melkoinen taidonnäyte.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juurikin näin. Tätä kaikkea keskustelua kun seuraa, niin älyttömän mustavalkoista on asian näkeminen kovin monella. Oli se uutinen aluksi itsellekin yllätys, mutta ihmetyksen jälkeen asiassa näkyi kuitenkin muitakin puolia kuin pelkkä perseily, kehvelöinti, oman perseen suojaus, poukkoilu, päämäärättömyys yms. sekoilu ja puuhastelu.
Vuosi oli aikaa laittaa esim. erikoistilanteet kuntoon, mutta ei. Jatkoaikapelit ja yv-av, näihin kosahti jatkopaikka ja mahdollinen menestys. Käsissä oleva materiaali selittää johonkin asti mutta olihan tuo ennätysmäinen jatkoajalla häviäminenkin jo melkoinen taidonnäyte.
Vuorinen ITSE hätäili option käytön. Optio oli tammikuun loppuun asti voimassa.

Valmentaja kantaa lopulta vastuun kuten nyt kävi, mutta ei kannata luulla että valmentaja on se joka yv/av pistää kuntoon. Palikat siihen pitää antaa, mutta pelaajat sen lopulta tekee. Se on fakta homma.

Toivottavasti Pikkarainen tuo tähän helpostusta ja juurikin rentouden kautta. Pelimiehet Järvisestä lähtien tuskaili lähes kaksi kautta ylivoiman kanssa. Tietävät mitä tehdä, mutta kun kypärä on jumissa niin se on jumissa ja tehdään vääriä ratkaisuja jotka seuraavat toisiaan.

Tämä samaan kastiin viestin kanssa missä kumosin puheet Härkälän vaatimustason alhaisuudesta.

Ja miettikääpä Pikkaraisen haastattelua; tuskin ihan sattumalta toi esiin omina vahvuuksinaan mm. sitä miten pystyy repimään pelaajista vahvimman itsensä irti ja kehui kuinka hyvä käsittelemään pelaajia. En nyt sanatarkasti muista enkä ehdi nyt tarkistaa.

En sano Härkälän missään nimessä onnistuneen, mutta kyllä hän hinnan maksoi. Nyt on Vuorisen kortit pöydässä. Katsotaan pärjääkö kädellä.

Toivottavasti, koska Ässät.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Jos Vuorinen olisi jättänyt sen option syksyllä käyttämättä niin mitä hyvää siitä olisi seurannut? Valmentajakysymys roikkunut ilmassa kenties koko kauden? Se jos mikä olisi aiheuttanut turhaa spekulointia.

Jälkeenpäin on niin helppo viisastella. Eikä tilanne Vuoriselle varmasti helppo ollut. Enkä minä tiedä oliko hän tässä aloitteentekijä, vai oliko se ehkä joku muu. Eikä sillä nyt kun ratkaisu on tehty, ole merkitystä.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos Vuorinen olisi jättänyt sen option syksyllä käyttämättä niin mitä hyvää siitä olisi seurannut? Valmentajakysymys roikkunut ilmassa kenties koko kauden? Se jos mikä olisi aiheuttanut turhaa spekulointia.

Jälkeenpäin on niin helppo viisastella. Eikä tilanne Vuoriselle varmasti helppo ollut. Enkä minä tiedä oliko hän tässä aloitteentekijä, vai oliko se ehkä joku muu. Eikä sillä nyt kun ratkaisu on tehty, ole merkitystä.
Ei Härkälää olisi menetetty minnekään vaikka tuota olisi katsottu rauhassa.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Ei Härkälää olisi menetetty minnekään vaikka tuota olisi katsottu rauhassa.
Ei tietysti, mutta kysymys olisi roikkunut ilmassa. Eikä Vuorinen tiennyt etukäteen tulevansa olemaan epäjohdonmukainen.

Option käyttö aina viimeisellä mahdollisella hetkellä on jokin jalo periaate?
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei tietysti, mutta kysymys olisi roikkunut ilmassa. Eikä Vuorinen tiennyt etukäteen tulevansa olemaan epäjohdonmukainen.

Option käyttö aina viimeisellä mahdollisella hetkellä on jokin jalo periaate?
No sinulla on mielipiteesi ja minulla omani.

Mielestäni optio käytettiin ajoissa, se ei ole väärin mutta mitä lopulta tapahtui näyttää epäonnistumiselta ja nimenomaan Vuorisen.

Lokakuun alkupuolelta on aika pitkä tammikuun loppuun. En sano, että optio olisi pitänyt lunastaa tammikuun lopussa, mutta olihan tilanne aivan erilainen tuossa ajanjakson loppupuolella.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
No sinulla on mielipiteesi ja minulla omani.

Mielestäni optio käytettiin ajoissa, se ei ole väärin mutta mitä lopulta tapahtui näyttää epäonnistumiselta ja nimenomaan Vuorisen.

Lokakuun alkupuolelta on aika pitkä tammikuun loppuun. En sano, että optio olisi pitänyt lunastaa tammikuun lopussa, mutta olihan tilanne aivan erilainen tuossa ajanjakson loppupuolella.
Tilanne olisi ollut erilainen, mutta mitä olisi tehty, jotta oltaisiin oltu viisaita? Käytetty vai ei se optio? Sen tiedon varassa, mitä silloin oli, ei sen mitä tiedetään nyt.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tilanne olisi ollut erilainen, mutta mitä olisi tehty, jotta oltaisiin oltu viisaita? Käytetty vai ei se optio? Sen tiedon varassa, mitä silloin oli, ei sen mitä tiedetään nyt.
En jaksa jankata kanssasi.

Sanon vielä kerran; mielestäni option käytön kanssa hätäiltiin.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
En jaksa jankata kanssasi.

Sanon vielä kerran; mielestäni option käytön kanssa hätäiltiin.
Voihan sen niin nähdä nyt, kun tietää miten kävi. Eikä option viivyttäminen olisi mitään ratkaissut, vielä tammikuussa pleijaripaikka oli todennäköinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös