Janne Niinimaa jättää leijonat kesken World Cupin

  • 113 404
  • 576

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
typeryyksiä puhui Juhani Tamminen
Jos oman sukupolvemme pelaajat olisivat olleet yhtä herkkähipiäisiä, kuin Janne Niinimaa, pelaisimme World Cupin sijasta B-sarjan nousukarsinnoissa.
Niinhän ne Tammisen aikana olisivat lähes pelanneetkin jos muissa maissa olisi harrastuneisuus ollut samalla tasolla kuin nykyään. nim. turpaan länsi-saksalta.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Viestin lähetti Maple Leaf
Eli koska menneet pelaajasukupolvet nielivät minkä hyvänsä kohtelun, on nykyistenkin se tehtävä? Jos Tamminen seuraavaksi vaatii köyhiltä keskuslämmitystä pois ja lapsityövoiman palauttamista kaivoksiin, on sekin asiaa, koska näin on joskus ennenkin ollut? Mielenkiintoinen näkemys.

Mielenkiintoinen urpoilu. Sanat mulle suuhun, herr Engels. Tämähän on tosiaankin mielenkiintoista. Ensin Tami tuo jääkiekon historian kukkasia maljakkoon, jonka jälkeen siihen sekoitetaan työn ja yhteiskuntaluokkien historiaa. Niillä tuskin on suurta tekemistä keskenään tässä asiassa.

Keskuslämmityksen sijaan köyhille voitaisiin antaa jokaiselle oma kamiina ja kolme kiloa puuta per päivä.

Ehkä aiempi provo oli vähän huono. Tarkoitus oli sanoa epäsuorasti, että ei oikeasti jaksaisi enää tätä paskanjauhantaa siitä, että Summanen on paha mies ja Niinimaa loukattu hevienkeli. Summanen johti joukkueen pitkälle ja yksi ei halunnut olla mukana, koska tunsi pahaa oloa. Sillä selvä.

On se muuten kumma, että kentällä saa monen mielestä käyttää kyseenalaisia keinoja, mutta sitten jos valmentaja sohaisee vähän "dollari-miljonäärejä", niin ruvetaan uikuttamaan ja puhumaan ihmisoikeuksista. Stop minun osaltani tähän keskusteluun nyt.

Ja siinä mielessä Tami oli oikeassa, että media on rähmällään välillä vähän sinne sun tänne.
 

punisher

Jäsen
Hä hää! Mitäs se Janne siten sanoikaan ja Ville vahvisti. Helppo uskoa paniikkiteoriaan kun muistaa sen sekopäisen haastattelun Ruotsi-ottelun jälkeen. Ja aivan niinkuin Nieminen sanoi huippuammattilaiset siellä pelas ja Rami vain ja ainoastaan valmensi. Hyvä Janne ja Ville. Peli käy pojilta myös Sm-liigassa kuten olemme huomanneet.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Hohhoijaa. Uskomatonta.
On kuultu itkua vielä hevienkeliltä ja joku on valmis uskomaan täysin ilman toisen puolen näkemystä asiasta. Ja eihän Nieminen puhu mistään täyskaaoksesta.

Ja eikö tuo kokonaisuudessaan ollut hyvä herätys joukkueelle. Niin valmentajalle, kuin pelaajillekin, jotka meinasivat taas tiukan paikan edessä ruveta arailemaan.

No, Summasviha ilmeisesti jatkuu niin pitkään kuin hän valmentaa, vaikka tulosta tulisi.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Koskahan muuten itse pääjehu Summanen tulee julkisuuteen tämän asian kanssa, koska niin hän lupasi tehdä? Ei ole kuulunut muuta kuin Jääkiekkoliiton lausunto. No, show kai vielä jatkuu, koska Kummola ei pystynyt vielä vahvistamaan, ketkä maajoukkueen valmennustiimissä jatkossa toimivat. Samoin epävarmalla kannalla olivat Kurri ja Jutilakin.

Eli meni tasan vuosi, niin kävi, kuten 2002 syksyllä ennustelin kirjoittaessani tälle palstalle. Summanen tai muu valmennusryhmä ei kimpassa jatka kovin pitkään, pohjat tuon valmennusryhmän yhteistyölle olivat surkeat. Itse asiassa alle vuosi, kun Virtahan jätti maajoukkueen jo kevään MM-kisojen jälkeen. Ja olen melkein varma, että vähintään yksi valmennus/johtoryhmän jäsen vielä lähtee ennen kuin Karjala-turnaus käynnistyy.

Toki voisi sanoa, että mitäs meni Kummola väkisin istuttamaan Virran, Kurrin ja Jutilan ryhmään, vaikka Summanen vastusti. Ehkä tarkoitus oli kuitenkin hyvä ja samalla saada vanhat kaunat sovittua muutamien herrojen välillä.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Kaunis mutta tyhmä ajatus Kummolalta koota valmennusryhmä jonkalaista Summanen ei halua.

Olisi jättänyt Summasen sitten kokonaan valitsematta, jos ei kuitenkaan uskalla antaa hänelle palikoita joilla hän haluaisi operoida.

Maajoukkue lähtee siitä että Kummola valitsee päävalmentajan, joka valitsee valmennusryhmän ja pelaajat.

Huoltajat ja hierojat voivat tulla liiton listoilta, mutta itse bändissä voi olla vain yksi liideri.
 

punisher

Jäsen
Niin parastahan olisi jos Summanen itse tajuaisi erota, mutta kun ei. Äijää lähtee valmennustiimistä ja pelaajistosta mutta silti täällä vaan jotkut huokailee että on se Raimo vaan niin hieno mies. Vitut on. Headcase se on. Ja pelaajat siellä WC:ssä loisti eikä joku helvetin raimo. Meinas vaan ryssiä koko homman.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Mielenkiintoista nyt sitten on kuulla, sekä Niinimaalta, että monelta Jatkoaikaankin kirjoittajalta, että pelaajat loistivat WC-turnauksessa, ei Summanen. Tästä ei ole kuin jokunen aika, kun Aravirtaa moitittiin siitä, ettei hän osannut tehdä oikeita ratkaisuja, sai kundit panikoitumaan 04 MM-kisojen Ruotsi-matsissa ja ei onnistunut ikinä viemään Suomea ns. tärkeisiin voittoihin. Miksi tuo menestyksen puute oli silloin Aran vika, eikä pelaajien, mutta nyt sitten kovan luokan menestys (vaikka finaalissa tulikin niukka tappio) on Summasesta riippumaton ansio? Kun rostereita katsoo, niin aikalailla samat kundit olivat toukokuussa ottamassa takkiin Ruotsilta ja nyt sitten kaatamassa melkein Kanadaakin. Miksi Ara ei saanut pelaajia sitten loistamaan? Olen antanut itselleni kertoa, että Hantta Virran poistuminen valmennusportaasta olisi johtunut Niinimaan kanssa tapahtuneista mielipide-eroista, faktaksi en ko. tietoa tosin voi vahvistaa. Eli, johtavatko askeleet sylttytehtaalle?

Ihan vain vahvistukseksi, minulla ei ole mitään suurta sympatiaa Summasta tai herran valmennustyyliä kohtaan, mutta ovat nuo Summasen liiga- ja nyt sitten maajoukkuemenestykset olleet ihan kovaa tasoa. Aravirtaa olen taas itse aina pitänyt hyvänä valmentajana, meriititkin puhuvat hänen puolestaan ja otan Aran ensi vuodeksi Jokereihin avoimin ovin. Silti ihmetyttää tuo kommentti vain ja ainoastaan pelaajien loistavuudesta.

Lapasen kanssa aivan samaa mieltä, päävalmentaja valitseen valmennustiimin, taustajoukot voivat tulla sitten mistä vain.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti punisher
Niin parastahan olisi jos Summanen itse tajuaisi erota, mutta kun ei. Äijää lähtee valmennustiimistä ja pelaajistosta mutta silti täällä vaan jotkut huokailee että on se Raimo vaan niin hieno mies. Vitut on. Headcase se on. Ja pelaajat siellä WC:ssä loisti eikä joku helvetin raimo. Meinas vaan ryssiä koko homman.

Tuolla sanotaan, että SUmmanen pohtii jatkoaan.

http://www.mtv3.fi/urheilu/hockeynight/uutiset.shtml?323713

Lainausta:
Jääkiekkoliiton johdon mukaan asiat saatiin sovittua ennen Summasen lomamatkaa, joka alkoi tiistaina, mutta Summasen näkemys on toinen.
- Yhteisymmärrystä on haettu liiton johdon kanssa todella hyvässä hengessä, mutta tiedottaminen jatkostani oli ennenaikaista, lomamatkaltaan asiaa kommentoinut Summanen kertoo.

Summanen kiteyttää jatkopohdintansa keskeisiä asioita.
- A-maajoukkueen toimintaolosuhteet on yksi ydinkysymyksistä. Toinen tärkeä asia on valmentajan toimintaedellytysten takaaminen, koen jääneeni tietyissä asioissa liian yksin, kiteyttää Summanen tuntojaan.

- Raimo Summasella on voimassa oleva sopimus A-maajoukkueen valmentamisesta ja me ilmoitimme, ettei sen sopimuksen suhteen ole mitään epäselvää liiton puolelta. Neuvottelut Summasen kanssa ovat sujuneet erittäin hyvässä hengessä. Summanen itse on kyseenalaistanut oman halunsa jatkaa tehtävässä ja olemme sopineet Summasen kanssa ennen hänen lomamatkaansa, että vastaus asiaan tulee minulle torstaiaamuna, Kummola kertoo.

Minusta tuossa asiassa heikosti on toiminut Kummola. Yhtälailla kuin SM-liigan säännöissä on soudettu ja huovattu on tehty samoin myös tässä tapauksessa. Ensin Summasen toimintaa moititaan, sitten tarkastellaan ja kun tulos on hyvä niin ilmoitetaan, että ei ole mitään ongelmaa. Toinen asia on tietysti tuo apuvalmentajat. Olen Lapasen kanssa samoilla linjoilla, että Summanen valitsee tarvitsemansa henkilöt.

Minusta sekä Niinmaa, että Summanen sektorilta on turha hakea syypäätä. Niinmaa teki ratkaisunsa ja on siihen tyytyväinen. Summasen on myös muuttaneen linjaansa, joten minusta hänkin on oppinut virheistään. Tulos hänen työssään on ollut hyvä, joten ei ole mitään syytä vetää päätä pensaaseen. Uskon Summasen ammattitaitoon ja mikäli hän kokee huonot edellytykset jatkaa tehtävässä niin ymmärrän hyvin hänen kantansa. Mielestäni hänen jatkaminen tehtävässä olisi hyvä asia, sillä en tiedä hyvää jatkajaa hänen tehtävälleen tässä vaihessa. Minusta olisi edellista Summasen jatkaa ainakin kauden päätökseen. En ainakaan halua mitään Tre Kronor sekoilua Suomen puolelle.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti punisher
Äijää lähtee valmennustiimistä

Niin tuohan johtuu lähinnä siitä syystä että Virta, Kurri ja Jurila oli nimetty sinne Liiton toimesta, Summanen ei heitä sinne pyytänyt. Jutilan joukkueenjohtamistaidot todettiin sen verran puutteellisiksi että hänelle piti palkata apulainen (ilmeisesti tiedottaja Henry Järvinen). Myös Kurrin anti valmennuspuolella on kyseenalaista, kun hän ei ole mitään kursseja käynyt ja nimettiin Aran kaudella mukaan lähinnä NHL-pelaajien miellyttämiseksi.
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti Lapanen
Kaunis mutta tyhmä ajatus Kummolalta koota valmennusryhmä jonkalaista Summanen ei halua.
Maajoukkue lähtee siitä että Kummola valitsee päävalmentajan, joka valitsee valmennusryhmän ja pelaajat.

Eikös Summanen halunnut Erkan valmennustiimiin? Se toteutui.
Eikös Summanen halunnut Jutin joukkueenjohtajaksi? Se toteutui.
Virta ja Kurri tulivat mukaan Kummolan halusta, mutta ainakin toinen heistä on jo lähtenyt valmennustiimistä pois. Kurrista ei ole mitään haittaa, mutta en tiedä onko hyötyäkään.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti NHL

Eikös Summanen halunnut Jutin joukkueenjohtajaksi? Se toteutui.

Jaa, mä olen ymmärtänyt että Jutia ei otettu mukaan Ramin toivomuksesta, vaan Kummolan. Ainakin näin esim. päivän Iltalehdessä kerrotaan.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Mutta jos käsi sydämellä tulisi valita, kenet pistää laulukuoroon, Summanen olisi ainakin hyvä vaihtoehto. Ymmärrän sen, että hommassa on kovat paineet, ymmärrän sen, että pelaajia halutaan herätellä, mutta onhan aikuinen mies vastuussa teoistaan. Ja sitäpaitsi, voidaanko sitä puolustella halulla parantaa joukkueen otteita, kun joukkue pelaa kolmosdivarin tasoista kiekkoa Saksan kanssa. Oliko Saksa koskaan edes lähellä voittoa, on sivuseikka, ja onneksi USA:ta vastaan oltiin omalla tasollamme (ellei jopa hetkellisesti yli oman tason).

Kuinka hyvä Kummolan kaveri Summanen voikaan olla, vai toteutuiko, mitä eräs ystäväni leikillään sanoi, että Kummola valitsi valmentajaksi kaltaisensa?

Tietysti takaraivossa on varmaan sekin, että tämänpäiväisessä (22.10.) Aamulehdessä kerrottiin, kuinka veljet Ruotsissa ovat joutuneen Hardy "en koskaan voita mitään" Nilssonin kanssa palkanmaksuongelmiin. Hardy kun ei suostunut kipurahatarjoukseen, on hän toukokuuhun 2006 liiton palkkalistalla, ja saa ilmaista rahaa n. 162 000 EUR (n. 8100 EUR/kk). Ihan kohtuullisesti tienaa sohvaperunaksi.

Kummolan sanoin: Summasella on voimassa oleva sopimus. Entä jos Raimo luuleekin olevansa Suomen, ellei peräti meidän universumin paras kiekkovalmentaja, eikä haluakaan lähteä? Kuunnellako Raimoa, vai maksaako turhasta, siinäpä pulma Jääkiekkoliiton tili-ihmisille.. Rahamääristä Suomen tapauksessa ei minulla ole tietoa, mutta ei Raimo "pasinurmisia" (mitenkään halveksumatta Pasia, päinvastoin) ole kuitenkaan tehnyt, eikä liitto kuitenkaan tahdo maksaa menneille, nykyisille ja tuleville valmentajille, ehkä hieman karrikoiden.

En tiedä, mikä viisasta olisi. Paras, mutta ei todennäköisin, vaihtoehto olisi tämä: Raimo huomaa, että luotto on mennyt, ja nostaa kytkintä.

Lopuksi toisilta lainatut kansanviisaudet:

Elämä on ihmisen parasta aikaa.

Errare Hardyum est. (=Erehtyminen on Hardymaista.)



EDIT: Vasta lähetettyäni huomasin, että ketjun aiheena oli Niinimaan lähtö joukkueesta, sikäli meni ehkä hiukan ohitse..

Mutta kuitenkin, pohdittinhan edelläkin näitä muutosodotuksia.
 
Viimeksi muokattu:

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Viestin lähetti tumba17
Mielenkiintoista nyt sitten on kuulla, sekä Niinimaalta, että monelta Jatkoaikaankin kirjoittajalta, että pelaajat loistivat WC-turnauksessa, ei Summanen. Tästä ei ole kuin jokunen aika, kun Aravirtaa moitittiin siitä, ettei hän osannut tehdä oikeita ratkaisuja, sai kundit panikoitumaan 04 MM-kisojen Ruotsi-matsissa ja ei onnistunut ikinä viemään Suomea ns. tärkeisiin voittoihin. Miksi tuo menestyksen puute oli silloin Aran vika, eikä pelaajien, mutta nyt sitten kovan luokan menestys (vaikka finaalissa tulikin niukka tappio) on Summasesta riippumaton ansio? Kun rostereita katsoo, niin aikalailla samat kundit olivat toukokuussa ottamassa takkiin Ruotsilta ja nyt sitten kaatamassa melkein Kanadaakin. Miksi Ara ei saanut pelaajia sitten loistamaan?

Silti ihmetyttää tuo kommentti vain ja ainoastaan pelaajien loistavuudesta.


Pakko quotata ja korostaa tätä. Täysin samaa mieltä, eli oikeaa mieltä.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti tumba17
Mielenkiintoista nyt sitten on kuulla, sekä Niinimaalta, että monelta Jatkoaikaankin kirjoittajalta, että pelaajat loistivat WC-turnauksessa, ei Summanen. Tästä ei ole kuin jokunen aika, kun Aravirtaa moitittiin siitä, ettei hän osannut tehdä oikeita ratkaisuja, sai kundit panikoitumaan 04 MM-kisojen Ruotsi-matsissa ja ei onnistunut ikinä viemään Suomea ns. tärkeisiin voittoihin. Miksi tuo menestyksen puute oli silloin Aran vika, eikä pelaajien, mutta nyt sitten kovan luokan menestys (vaikka finaalissa tulikin niukka tappio) on Summasesta riippumaton ansio? Kun rostereita katsoo, niin aikalailla samat kundit olivat toukokuussa ottamassa takkiin Ruotsilta ja nyt sitten kaatamassa melkein Kanadaakin. Miksi Ara ei saanut pelaajia sitten loistamaan?

Silti ihmetyttää tuo kommentti vain ja ainoastaan pelaajien loistavuudesta.


Niin mutta Ramihan syyllistyi synneistä suurimpaan eli johdatti Jokerit mestaruuteen Hartwall Areenalla. Moni kirjoittaja tuntuu vieläkin olevan katkera tuosta.

Itse melkein toivon että Summanen haistattaisi paskat koko liitolle ja suomalaiselle kiekkotoimittajille/-faneille ja eroaisi. Erkkahan ei käätäisi selkää kaverilleen vaan menisi mukana. Siinä sitten saakin nauraa kun Karjala-turnauksessa Kurri ja esim. Virta koittavat saada jotain aikaaan.
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti Master Chief
Jaa, mä olen ymmärtänyt että Jutia ei otettu mukaan Ramin toivomuksesta, vaan Kummolan. Ainakin näin esim. päivän Iltalehdessä kerrotaan.

Selvä, tai siis en ole, mutta asia tuli selväksi.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Itsekin olen ihmetellyt tässä viime vuosina tätä case Kurri-Virta-Jutilaa.

Onko se niin, että kun on ollut pelaajana vähän parempi niin,
automaattisesti osaa valmentamisen siinä määrin että on
Suomen maajoukkueen tasolle hyödyllinen?
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti stiflat
Itsekin olen ihmetellyt tässä viime vuosina tätä case Kurri-Virta-Jutilaa.

Ehkä heidän tarkoituksenaan onkin vain haalia NHL-pelaajia maajoukkuetehtäviin. Varmasti vaikeampi kieltäytyä maajoukkue-edustuksesta jos kysyjänä on Jari Kurri kuin Kalervo Kummola.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Jutin rooli?

Viestin lähetti Master Chief


Itse melkein toivon että Summanen haistattaisi paskat koko liitolle ja suomalaiselle kiekkotoimittajille/-faneille ja eroaisi. Erkkahan ei käätäisi selkää kaverilleen vaan menisi mukana. Siinä sitten saakin nauraa kun Karjala-turnauksessa Kurri ja esim. Virta koittavat saada jotain aikaaan.

Veit sanat suustani. Kurrin olon maajoukkueessa olen nipin napin ymmärtänyt, mutta en Virran tahi Jutilan, joista ensiksi mainittu tosin on jo ennättänyt vaihtaakin maisemaa - vieläpä kahteen otteeseen. Anteeksi vaan kaikki Juti-fanit, mutta maajoukkue pärjää nykyisellään ihan hyvin ilman häntäkin! Jotain kertoo mielestäni jo se, että ensin Juti oli joukkueenjohtaja (ex-Hexi), sitten media [meedia]vastaava ja nyt ties mitä. Jos hän kerran tuli Riihirannan tilalle, miksei hänellä ole paikkaa vaihtoaitiossa? Miettikääpä sitä! Olen edelleenkin sitä mieltä, että Kale halusi Jutin johtoportaaseen vain siitä syystä, ettei hän olisi viemässä niitä "kiekkoääniä", jolla Kummolan piti varmistaa oma jatkonsa eduskunnassa keväällä -03. Molemmathan ovat käsittääkseni samassa vaalipiirissä. Korjatkaa, jos tässä suhteessa olen väärässä.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
No niin, Nelosen Urheilu-uutisten (tai siis amisviiksi Nyholmin ;) )mukaan Rami ei jatkais valmentajana huomisen kokouksen jälkeen.
 

Jalkakynä.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. sm-liiga
Pojot Jannelle. Kaikesta huomaa että mies on jäätävä amattimies. Eipä alkanut revitteleen ja ilakoimaan asiasta Summas fudujen jälkimainingeissa. Eipä varmaan kukaan muukaan olis, mutta Jannella olis ollu aihetta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Jalkakynä.
Pojot Jannelle. Kaikesta huomaa että mies on jäätävä amattimies. Eipä alkanut revitteleen ja ilakoimaan asiasta Summas fudujen jälkimainingeissa. Eipä varmaan kukaan muukaan olis, mutta Jannella olis ollu aihetta.

Luepa uusi Urheilulehti. Sihvos-Pete on eri mieltä ja haukkuu henkilökohtaisuuksiin mennen vielä IL:n lyhyen haastattelujutun kirjoittajankin. Mukana pakolliset viittaukset toiseen maailmansotaan. On se hurja!
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vielä tästä Niinimaa aiheesta. Kukaan ei tunnu tietävän tarkasti mitä Summanen on sanonut.

Minä kuulin villin huhun pelottavan luotettavalta taholta (en tosin suoraan kummaltakaan, Jannelta tahi Ramilta..)

En sano tätä provosoidakseni ja voi olla että tämä on jo ollut yleisesti tiedossa, mutta minulle tämä oli suunnaton yllätys.


Huhun mukaan Rami olisi sangen rajuin sanankääntein puuttunut Jannen seksuaaliseen suuntautumiseen. Eikä pelkästään haukkumismielessä.

Korostan, kyseessä on kuulemani huhu, ei herjaus.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Viestin lähetti juza
Vielä tästä Niinimaa aiheesta. Kukaan ei tunnu tietävän tarkasti mitä Summanen on sanonut.

Minä kuulin villin huhun pelottavan luotettavalta taholta (en tosin suoraan kummaltakaan, Jannelta tahi Ramilta..)

En sano tätä provosoidakseni ja voi olla että tämä on jo ollut yleisesti tiedossa, mutta minulle tämä oli suunnaton yllätys.


Huhun mukaan Rami olisi sangen rajuin sanankääntein puuttunut Jannen seksuaaliseen suuntautumiseen. Eikä pelkästään haukkumismielessä.

Korostan, kyseessä on kuulemani huhu, ei herjaus.

Ni sitten ni? Jaa meinaaksää, että Janne syö marabuuta fazerin sijasta. Jaa, että Ramikin olis tahtonu palan Jannen marabuuta, mutta Janne ei antanut - ainakaan koko joukkueen edessä. Oliks tää pelottava lähde maajoukkueen kampaaja Paananen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös