Janne Niinimaa jättää leijonat kesken World Cupin

  • 113 499
  • 576

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Maple Leaf

Avoimeksi kuitenkin jää, kuinka epävakaata käytöstä valmentajan olisi esitettävä menettääkseen Panzerfaustin silmissä pätevyyden ja arvostuksen, jos "lätkän ulkopuolisten ihmisten" turpaan veteleminen ei vielä tähän riitä?


Oli tuo sitten kysymys tai kuitti, niin vastaan silti(Ja tämä ei koske pelkästään Raimo Summasta):

Joukkueeseen, huoltajista ylimpään johtoon, ei saa kajota ikinä, eikä Summasen tapainen valmentaja sitä koskaan tekisikään, koska hän elää ja hengittää joukkuettaan.

Jos sitten jonkun toimittajan tai vastaavan räkänokan lätty vähän lätisee viran ulkopuolella, pidän sitä miesten juttuna, mitä ei tule sotkea valmennuspuuhiin tai edustuskelpoisuuteen jääkiekossa. Jossain muussa lajissa tilanne voi olla toisin.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomen jääkiekkomaajoukkueen menestys on ollut minulle tärkeä asia niin kauan kuin muistan. Ei kuitenkaan "mihin hintaan tahansa" niin kuin jotkut täällä ovat ilmaisseet. Niinimaa teki mielestäni oikein. Maajoukkue ei voi toimia narsistista luonnehäiriötä potevan ihmisen temmellyskenttänä. Ilman Niinimaan lähtöä asia olisi painettu villaisella, nyt ei.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Viestin lähetti Maple Leaf
Tämä on esimerkki suoraselkäisestä ja miehekkäästä puheenvuorosta keskustelussa urheiluelämän ja valmentamisen arvopainotuksista. Avoimeksi kuitenkin jää, kuinka epävakaata käytöstä valmentajan olisi esitettävä menettääkseen Panzerfaustin silmissä pätevyyden ja arvostuksen, jos "lätkän ulkopuolisten ihmisten" turpaan veteleminen ei vielä tähän riitä?

Asiallinen kommentti, todellakin. Hieman ihmetyttää nämä, jotka ovat sitä mieltä, että maajoukkueessa pelaajien pitäisi hampaat irvessä ja pää veressä pelata, oli oma henkinen tila minkälainen tahansa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja itse omilta ajoiltani muistan, että mitä huonompi olo, sitä huonompi peli.
Minun mielestäni maajoukkueen valmentajalta voisi edellyttää jonkinnäköisiä sosiaalisia ja psykologisiakin taitoja, sillä minä itse ainakin viihtyisin "lässynlässyn" Aravirran kuin ärräpäitä latelevan ja omaa pelisuoritustani pilkkaavan Summasen valmennuksen alaisena...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti St_Patrick #16
En nyt muista milloin Summanen olisi johonkin kiinni käynyt (Iltalehdessä mainittiin herra Ilmivalta), mutta toki jos tästä tulee jatkuva tapa hoitaa asioita, niin silloin asiaan tulee puuttua kovalla kädellä, siitä ei kahta sanaa.
Eräiden MM-kisojen aikaanhan Summanen kuulemma norjassa ollessaan pelin seuraamisen yhteydessä tappeli jonkun fanin kanssa. Lisäksi pukuhuoneessa on jatkoajan keskustelupalstan mukaan otettu yhteen vissiin pariinkin kertaan (Gagnon taisi olla mainittu nimi).
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti Panzerfaust
Oli tuo sitten kysymys tai kuitti, niin vastaan silti(Ja tämä ei koske pelkästään Raimo Summasta):

Joukkueeseen, huoltajista ylimpään johtoon, ei saa kajota ikinä, eikä Summasen tapainen valmentaja sitä koskaan tekisikään, koska hän elää ja hengittää joukkuettaan.

Jos sitten jonkun toimittajan tai vastaavan räkänokan lätty vähän lätisee viran ulkopuolella, pidän sitä miesten juttuna, mitä ei tule sotkea valmennuspuuhiin tai edustuskelpoisuuteen jääkiekossa. Jossain muussa lajissa tilanne voi olla toisin.

Tuomas Nyholm kertoo päivän iltasanomissa että juttuja on paljon liikkeellä mutta varmana tiedetään vain että hän on "kerran tapellut erään joukkueensa pelaajan kanssa.Hän on myös aikoinaan käynyt käsiksi Iltalehden toimittajaan.Sekin tiedetään että hän on pukuhuoneessa paiskonut tavaroita päin pelaajia".

Eli vaikka kuinka väität että Summanen ei tälläistä tekisi niin taidat olla väärässä.

Ihmettelen myös sitä kuin Summasella on varaa nynnytellä Suomen kaikkien aikojen parasta pelaajaa Jari Kurria.
Ehkä Kurrin saavutukset puhuvat sen verran hänen puolestaan että hänen ei tarvitse joka välissä huutaa.
Sormukset sormissa,1251 peliä Nhl:ssä ja niissä tehdyt 601 maalia pitäisi kertoa minkälaisen henkilön kanssa ollaan tekemisissä.
Tuskin kukaan nynny tekee tälläistä uraa kuin Kurri.
 

Vaicci#63

Jäsen
Jotekin tuo Kurrin haukkuminen nynnyksi haiskahtaa tuulesta temmatulta väitteeltä. Summasella tuskin on egoa niin paljon sanoa tuollaista kaikkien aikojen parhaalle suomalaispelaajalle.

Hehän ovat entisiä pelikavereitakin ellen väärin muista?
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Jos pelaajat ottavat yhteen pukukopissa, se on OK, kunhan sopivat sen. Jos apuvalmentaja sortuu moiseen...no, sitten ei ole vielä aika nousta pääkoutsiksi. Summanen ei ole päävalmentajana vedellyt joukkuettaan turpaan.

Juuri siksi nämä iltapäivälehden epämääräiset paskajuorut
levittäjineen ärsyttävät, koska niistä vedetään suora yhteys tapaus Niinimaahan, mikä on niiden tarkoituskin.

Mutta kimpatkaa te vaan Jalosten ja Nyholmien kanssa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti dana77
Lisäksi pukuhuoneessa on jatkoajan keskustelupalstan mukaan otettu yhteen vissiin pariinkin kertaan (Gagnon taisi olla mainittu nimi).

En tiedä tällaisesta yhteenotosta, mutta kuuleman mukaan Raimo perääntyi tilanteesta Gagnonin sanoessa hänelle: "OK, let's go. Right here and right now." mutta minä olen kuullut tämän tapahtuneen vaihtoaitiossa ja tosiaan että tätä haastetta Summanen ei ottanut vastaan eikä näin ollen fyysistä koskemattomuutta tällöinkään rikottu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mulla ei tuosta tapauksesta tuon tarkempaa tietoa ole, joten Gags lienee oikeassa ja tässä yhteenotossa ei valtajan/pelaajan fyysiseen koskemattomuuteen kajottu.
 

Nab77

Jäsen
Viestin lähetti Gags
En tiedä tällaisesta yhteenotosta, mutta kuuleman mukaan Raimo perääntyi tilanteesta Gagnonin sanoessa hänelle: "OK, let's go. Right here and right now." mutta minä olen kuullut tämän tapahtuneen vaihtoaitiossa ja tosiaan että tätä haastetta Summanen ei ottanut vastaan eikä näin ollen fyysistä koskemattomuutta tällöinkään rikottu.

Summanen taitaa itte olla nynny.
 

punisher

Jäsen
Mielenkiintoisa tietoa Gagsilta. Sen verran oli siis raivo-Raimokin taktikoinut ettei ottanut Gagnonin haastetta vastaan. Siinä olisi voinut vähän "rambon" kovan jätkän maine kärsiä kun Gagnon olisi pieksänyt kotipsykoamme kuin mätää kukkoa. Olisin kyllä halunnut nähdä ne talkoot.
 

punisher

Jäsen
Leikkimielinen ehdotus Panzerfaustille joka tuntuu olevan Suomen viimeinen natsi-Rami fani. Mitäpä jos laitat sen panzerfaustisi paikkaan jonne aurinko ei paista ja vedät laukaisimesta. Räjäyttää tajuntasi vielä paremmin kuin raadon raivoaminen. Ottakaa tämä huumorilla moderaattorit.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Panzerfaust
Jos sitten jonkun toimittajan tai vastaavan räkänokan lätty vähän lätisee viran ulkopuolella, pidän sitä miesten juttuna, mitä ei tule sotkea valmennuspuuhiin tai edustuskelpoisuuteen jääkiekossa. Jossain muussa lajissa tilanne voi olla toisin.

"Räkänokan lätty litisee", "miesten juttu"... ehkä on todellakin niin, että Summasen tyyli puhuttelee murrosiän kuohuissa miehisyyttään etsiviä mukamachoja. No, mieli tyyntyy muutamassa vuodessa kivesten laskeutumisen jälkeen, jos on tyyntyäkseen. Suurin osa nuorista oppii jossain vaiheessa, ettei elämänsä läpi voi kulkea pistämällä räkänokkien lättyjä vähän litisemään - ja yleensä tämä vaihe on se, jossa viikkorahan nauttimisen sijaan on siirryttävä ansaitsemaan palkkansa.
 

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Kyllähän se muutamista nimimerkeistä jo suoraan paistaa se ajatusmaailma, ja jopa hiustyyli.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Hearsay
Suomen jääkiekkomaajoukkueen menestys on ollut minulle tärkeä asia niin kauan kuin muistan. Ei kuitenkaan "mihin hintaan tahansa" niin kuin jotkut täällä ovat ilmaisseet. Niinimaa teki mielestäni oikein. Maajoukkue ei voi toimia narsistista luonnehäiriötä potevan ihmisen temmellyskenttänä. Ilman Niinimaan lähtöä asia olisi painettu villaisella, nyt ei.

Ensinnäkin, jätetäänkö pliis tämä diagnoosien tekeminen psykiatreille, jooko? Jokaisella meistä on ajoittain "oireita", joiden perusteella äkkinäinen voisi tulkita meidät mielisairaiksi. Terveen ja sairaan ihmisen välinen rajanveto on edelleen yksi nykyaikaisen psykiatrian suurimmista haasteista. Toisen mielestä terve, toisen hullu.

Ja kaikille, jotka ovat täällä Raimoa hulluksi diagnosoineet muistutus siitä, että rikostapauksessa (esim. kunnianaloukkaus) kukaan ei ole täällä keskustelupalstalla koskematon.

Enkä tod. ole mikään Summanen-fani, minua kiinnostaa vain joukkueen menestys. Jos Raato sitä menestystä tuo, valmentakoon niin kuin huvittaa. Kyllä isot miehet (pelaajat) itsestään huolen pitävät.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Maple Leaf
"Räkänokan lätty litisee", "miesten juttu"... ehkä on todellakin niin, että Summasen tyyli puhuttelee murrosiän kuohuissa


Olen itseasiassa nimitellyt aikanaan lätkäpalstalla Summasen käytöstä murrosikäiseksi, joten voi asiat niinkin kääntää.



Yksityisviestit lähetetty nimimerkeille 'punisher' ja 'Maple Leaf'.
 

punisher

Jäsen
Huh huh. Nyt rupes pelottamaan, kun Axel K muistutti Ramin mahdollisesta ryhmä- kunnianloukkaus kanteesta. Jos se koskee kaikkia jotka ajattelivat (vaikkeivat edes ääneen) että Ruotsi ottelun jälkeen haastatellun päävalmentajan käytös oli omituista tai jopa "hullua" yli puoli miljoonaa ihmistä on vaarassa saada lähiaikoina Ramin asianajajalta postia. Ja parahin Panzerfaust: Lighten up, It`s only a game. Yksityisviestisi oli melkein yhtä pelottava kuin pirullinen uhka kunnianloukkaus-syytteestä.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti punisher
Huh huh. Nyt rupes pelottamaan, kun Axel K muistutti Ramin mahdollisesta ryhmä- kunnianloukkaus kanteesta.
...

Juu, tälläistähän tuolla viestilläni hainkin. Mutta siinä vaiheessa kun aletaan jääkiekkokeskustelupalstalla tekemään valmentajien terveydestä diagnooseja, ollaan mielestäni menty jo hieman pitkälle. Eiköhän keskitytä sen analysoimiseen, kuinka hyvin Raato selviää työstään, valmentamisesta.

Ja sen on aivan varma, että jossain vaiheessa joku saa vielä katua lausuntojaan jollain keskustelupalstalla. Tuskin nyt tässä tapauksessa, mutta jossain muussa kyllä.

Tulkitse pelotteluksi jos haluat. Tosin minulla ei nyt mitään erityistä syytä ole ketään "pelotella". Mielestäni vaan aletaan jo mennä hieman liian pitkälle.

edit: Ja edelleenkään kukaan ei tiedä, mitä oikeasti tapahtui...
 
Viimeksi muokattu:

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Niin se mieli muuttuu, mullakin

Sanoin naiselleni Ruotsi-pelin Summas haastattelun jälkeen: "Oho, on vähä eri linjoilla ku Aravirta.". Pidin siitä et äijästä näkee et kaikki on ollu pelissä. Nyt on jo sellanen olo, et tais olla jo ne kuuluisat 110 rosenttia, ellei enämpi.
Sillä raivolla ku Raimolla oli haastattelussa päällä jos se meni "avautumaan" pukukoppiin, niin pidän saavutuksena et vaan yks häippäs. Taitaa olla Dr Jekyll/Mr Hyde-tyyppiä. Saksamatsin jälkeenhän äijä oli lauhkeempi ku Aravirta koskaan. Tai sit oli oppinut/saanut käskyn pitää mölyt mahassa.

Mut ajatelkaapa jos Aravirta olis joskus ollut sellanen kun Sumo Ruotsi-matsin jälkeen, niin kaikki ois tajunnu sanomattakin et nyt pännii ja pahasti. Joku ois voinu jopa kuunnella (=Helminen).
 

Juuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Re: Niin se mieli muuttuu, mullakin

Viestin lähetti uusiolli
Saksamatsin jälkeenhän äijä oli lauhkeempi ku Aravirta koskaan. Tai sit oli oppinut/saanut käskyn pitää mölyt mahassa.


Itse ajattelin samaa, että onpas nyt mies kokenut muutoksen :) Oikein rauhallisuuden perikuva.
 

punisher

Jäsen
No joo Axel K. Samaa mieltä siitä että alkaa mennä vähän överiksi puolin ja toisin. Siksi yritinkin vähän viistolla huumorilla keventää mutta herneet imaistiin vielä syvemmälle nenään. Olen itsekin tätä huttua tässä keittänyt ja sympatiani ovat edelleen vahvasti Niinimaan puolella. Suhteellisuustajun nimissä minun ja kaikkien muittenkin kannattaa muistaa, että kyse on kuitenkin vaan ja ainoastaan jääkiekosta, eikä mistään oikeasta katastrofista kuten esimerkiksi Ossetian terroteoista. Palaillaan myöhemmin linjoilla: morjens vaan kaikille tasapuolisesti. Myös sinulle rakkahin Panzerfaust. Ja tsemppiä kuitenkin leijonille.
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä kuuluin niihin, jotka eivät olleet Summasen valitsemisen kannalla. Perusteina tälle olivat Summasen aikaisemmalla valmentauralla tapahtuneet kuumenemiset(Valtosen käskyttämisepäilyt jne.) ja itselleni oli jäänyt myös vahvasti mieleen, kuinka Jokerit otti puolustusvoittoisesti mestaruuden kaudella 2001-2002.

Sitten tuli EHT, Summanen muutti peluutusta mielestäni oikeaan suuntaan, enään ei otettu järjettömän isoa määrää pelaajia, vaan pyrittiin jo rakentamaan jonkinlaista runkoa tulevia MM-kisoja ajatellen. Pelityylikin oli yllättäen hyökkäysvoittoinen ja viihdyttävä. MM-kisat olivat tietysti pettymys, mutta laskin kuitenkin epäonnistumisen viime kädessä Kanada-pelissä epäonnistuneen maalivahtipelin piikkiin. Minä ylipäätäänkin pidin Summasen ensimmäistä kautta näin ulkoapäin seurattuna erittäin positiivisena yllätyksenä, ihan kuin mies olisi muuttunut seuravalmentaja-ajoista.

World-cup alkoi hyvin, Summasen pelityyli alkoi saada niin minun kuin monen muunkin silmissä uutta hohtoa. Mutta sitten kaikki alkaa paljastua, Janne Niinimaa on jättänyt maajoukkueen, koska henkilökemiat Summasen kanssa eivät toimi. Ensimmäiset ajatukseni eivät olleet vielä Summasta yksiselitteisesti tuomitsevia. Nyt kuitenkin alkaa vähitellen selvitä totuus.

Kukaanhan ei tiedä, mitä Niinimaan ja Summasen välillä on oikeasti tapahtunut, mutta eri medioissa annettuja lausuntoja yhdistelemällä voi päätyä oikeansuuntaiseen päätelmään. Summanen on kiihdyksissään ottelun jälkeen mennyt ja huutanut Niinimaan kuuroksi tämän esityksestä Ruotsi-pelissä. Kun yhdistelee lausuntoja voi saada myöskin sen käsityksen, että se henkilökohtaisuuksiin meno tarkoittaa tässä lähinnä sitä, että Summanen on haukkunut kovin sanoin Niinimaan henkistä kanttia, kun on saanut päähänsä, että semmoinen kuuluu valmentajan oikeuksiin.


Viimeinen pisara sille, että minulla ei ainakaan löydy tippaakaan sympatiaa Summaselle tuli, kun luin äsken www.iltalehti.fi:stä Pekka Jalosen kolumnin. Kirjoittaja kertoili siinä muunmuassa, että Summanen oli jopa kahteen otteeseen käynyt hänen kurkkuunsa kiinni. Myös pelaajayhdistyksen Pekka Ilmivalta olisi hänen mukaansa joutunut hermonsa menettäneen valmentajan väkivaltaisen käytöksen uhriksi. Satunnaisen väkivaltaisen kiihtymisen ymmärrän, niitä voi sattua, kun elää pelissä tunteella mukana, mutta en toistuvaa väkivaltaista käyttäytymistä. Se ei sovi Suomen maajoukkueen valmentajalle, eikä kenellekään.

Toivottavasti joukkue kuitenkin pelaa turnauksen loppuun niin kovalla tasolla, kuin vain voi. Valmentajakuvioiden setvimisen aika on myöhemmin, tilaisuutta pelata World-cupin välierissä ei ihan joka vuosi tule.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti PTS
...
Kirjoittaja kertoili siinä muunmuassa, että Summanen oli jopa kahteen otteeseen käynyt hänen kurkkuunsa kiinni
...

Lueppa näitä ketjuja ja koko Jalosen juttu uudelleen. Niinpä, asian voi tulkita myös toisin...
 

Lucky

Jäsen
Viestin lähetti Panzerfaust
Jos sitten jonkun toimittajan tai vastaavan räkänokan lätty vähän lätisee viran ulkopuolella, pidän sitä miesten juttuna, mitä ei tule sotkea valmennuspuuhiin tai edustuskelpoisuuteen jääkiekossa. Jossain muussa lajissa tilanne voi olla toisin.

Kuulehan nyt, lakikin kieltää toisen pahoinpitelyn, siitä joutuu rosikseen. Ei nykymaailmassa voi väkivaltaa kuitata "miesten jutuksi".
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Lucky
Kuulehan nyt, lakikin kieltää toisen pahoinpitelyn, siitä joutuu rosikseen. Ei nykymaailmassa voi väkivaltaa kuitata "miesten jutuksi".


Pahoinpitelystä pitääkin rangaista, mutta ei se tähän kuulu. Summanen ei ole pahoinpidellyt ketään ja vielä vähemmän ollut rosiksessa.

Nämä turpakeskustelut saavat nyt osaltani jäädä, mutta Summasepisodia kommentoin, jos tarvetta on.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Norja vs Tshekki
  • 13.00
  • 9.00
  • 1.13
USA vs Saksa
  • 1.22
  • 6.90
  • 9.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös