Janne Niinimaa collection

  • 183 179
  • 516

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Janne Niinimaa-kokoelmaan

Janne Niinimaa on yksi kaikkien aikojen parhaista suomalaisita puolustajista. Raahessa syntynyt ja Oulussa jääkiekko-oppinsa saaneella Niinimaalla on jo nyt huikea ura jääkiekon parissa.
Hän on pelannut mm. seuraavissa jääkiekkoseuroissa: Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers, Edmonton Oilers, New York Islanders ja Oulun Kärpät.
Niinimaan tähänastisella pelaajauralla on jo 12 arvoturnausta Suomen paidassa.
Kukaan ei pysty asettamaan Niinimaan loistokasta pelaajauraa kyseenalaiseksi. Itse olen aina kunnioittanut Jannen pelitaitoja. Ihmisenä hän teki minuun vaikutuksen, kun surullisen kuuluisassa Pietarin MM-turnauksessa hän oli tutustumassa vapaa-ajalla museoon. Tästä oli juttu toisessa iltapäivälehdessä. Jotkut NHL-miehet kunnostautuivat rankalla ryyppäämisellä koko kisojen ajan. Sanktioita juomareille ei tullut eikä jääkiekkoliiton toimesta tule jatkossakaan. Niinimaan katsoin symboloineen vastuullisesti kisoihin suhtautuneita pelaajia.
Edellä oleva riittäköön osoittamaan sen, että pelaajana arvostan Janne Niinimaan korkealle, erittäin korkealle. Onnittelen Oulun Kärppiä ja Juha Junnoa erinomaisesta hankinnasta. Niinimaa on tärkeä pelaaja kasvattiseuralleen.
Sitä, että Janne lähti kesken World Cup-kisojen pois, en hyväksy. Siihen minulla on oikeuteni. Suomen maajoukkueesta ei voi lähteä kesken pois.
Raimo Summasen ylle heitetty loka on puhdistettava. Niinimaan on syytä kertoa lähtönsä syy. Sen jälkeen kukin tykönään mietiskelköön, oliko Jannen menettely hyväksyttävää.
Riippumatta siitä, mitä me täällä asioista ajattelemme, kaksi asiaa on varmaa. Janne Niinimaa jatkaa uraansa huippupelaajana vielä vuosia. Raimo Summanen jatkaa huippuvalmentajan uraansa, jonka nousu aivan huipulle jatkuu.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Janne Niinimaa-kokoelmaan

Viestin lähetti siffa
Sitä, että Janne lähti kesken World Cup-kisojen pois, en hyväksy. Siihen minulla on oikeuteni. Suomen maajoukkueesta ei voi lähteä kesken pois.
Raimo Summasen ylle heitetty loka on puhdistettava. Niinimaan on syytä kertoa lähtönsä syy.

World Cupin tapahtumista on a) jo kuukausia ja b) keskusteltu Jatkoajassa jo aikoinaan satojen viestien verran. Mikä vimma Sinulla on nuolla Summasesta pois "ylleen heitettyä lokaa", jopa niin ruskealla kielellä, että se yltää selittämään Summasen kehittäneen vallankumouksellisen taktiikan (lue: trap), josta kanadalaisetkin ottavat mallia?

Joka tapauksessa: Niinimaa ei ole selityksen velkaa, ei Sinulle, ei minulle, eikä oikeastaan kenellekään Jatkoajassa. Ainoat, joille tämä asia kuuluu, ovat hänen joukkuetoverinsa maajoukkueessa, ja he tuntuivat a) ymmärtäneen Niinimaan lähdön ja b) ottaneen hänet ilolla takaisin maajoukkueeseen Summasen potkujen jälkeen. Se kertoo jo paljon, oikeastaan riittävästi.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Janne Niinimaa-kokoelmaan

Kaikella kunnioituksella Maple Leaf, mutta ihmettelen suuresti aggressiivista suhtautumistapaasi niin Gagsin kuin varsinkin siffan ylläolevaan, erittäin asialliseen kirjoitukseen. Ihmetykseni johtuu siitä, että tuo vimma ei tunnu sopivan siihen mielikuvaan, mikä minulle on aikaisemmista kirjoituksistasi vuosien varrella muodostunut. Tämä ihan vaan toteamuksena; sinulla on luonnollisesti oikeus kirjoittaa mielipiteesi niin suoraan kuin huvittaa. Aivan niin kuin meillä vääräuskoisillakin.


Viestin lähetti Maple Leaf
Joka tapauksessa: Niinimaa ei ole selityksen velkaa, ei Sinulle, ei minulle, eikä oikeastaan kenellekään Jatkoajassa. Ainoat, joille tämä asia kuuluu, ovat hänen joukkuetoverinsa maajoukkueessa, ja he tuntuivat a) ymmärtäneen Niinimaan lähdön ja b) ottaneen hänet ilolla takaisin maajoukkueeseen Summasen potkujen jälkeen. Se kertoo jo paljon, oikeastaan riittävästi.

Ilmeisesti se ei mielestäsi kuitenkaan kerro riittävästi, koska katsoit aikaisemmassa kirjoituksessasi tarpeelliseksi vihjailla Summasen Niinimaalle antaman palautteen laadusta. Tämän "kuvittelusi" totuuspohjaa voi itse kukin tykönään arvioida, mutta ennen konkreettisempaa näyttöä - kuten jommankumman osapuolen esiintuloa asiassa - sen arvo on yleispätevänä argumenttina nollatasoa.

Tapahtuipa Summasen ja Niinimaan välillä mitä hyvänsä, se ei a) kääntänyt muuta joukkuetta Summasta vastaan, b) estänyt Suomen menestymistä jatkossa, eikä c) olisi estänyt Summasen jatkopestiä maajoukkueessa. Kummolan jälkikäteiset höpinät "komppaniasta henkisesti kaatuneita miehiä" eivät tätä asiaa muuksi muuta. Joukkueen avainpelaajat tukivat Summasta loppuun asti ja muistaakseni ainakin Olli Jokinen reagoi tuohon mainittuun Kummolan lausuntoon varsin voimakkaasti.

Muistanko aivan väärin, että Niinimaa olisi maajoukkueesta lähdettyään luvannut kertoa syyt joskus myöhemmin? Oli miten oli, päätösvalta asiasta kuuluu edelleenkin yksin hänelle. Jostain siis olemme sentään samaa mieltä.

Lopuksi voin siffaa mukaillen todeta, ettei minulla ole yleisesti ottaen mitään Janne Niinimaata vastaan pelaajana sen enempää kuin Raimo Summastakaan vastaan valmentajana. Uskon ja toivon, että molemmilla on tahoillaan vielä runsaasti annettavaa lajilleen.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Re: Re: Janne Niinimaa-kokoelmaan

Viestin lähetti Power
Kaikella kunnioituksella Maple Leaf, mutta ihmettelen suuresti aggressiivista suhtautumistapaasi niin Gagsin kuin varsinkin siffan ylläolevaan, erittäin asialliseen kirjoitukseen. Ihmetykseni johtuu siitä, että tuo vimma ei tunnu sopivan siihen mielikuvaan, mikä minulle on aikaisemmista kirjoituksistasi vuosien varrella muodostunut.
- - -
...katsoit aikaisemmassa kirjoituksessasi tarpeelliseksi vihjailla Summasen Niinimaalle antaman palautteen laadusta. Tämän "kuvittelusi" totuuspohjaa voi itse kukin tykönään arvioida, mutta ennen konkreettisempaa näyttöä - kuten jommankumman osapuolen esiintuloa asiassa - sen arvo on yleispätevänä argumenttina nollatasoa.

On ikävää, mikäli viesteistäni välittyy aggressioita, koska ne eivät ole hallitseva tunteeni, eivät edes lukiessani Gagsin ja siffan viestejä - päinvastoin, Gagsin johdonmukaisuutta kohtaan tunnen jopa kunnioitusta. Se, että olemme asioista eri mieltä, ei ole syy tuntea aggressioita.

siffan viestejä lukiessani tunnen lähinnä outoa huvittuneisuutta, mutta voi toki olla, että vastatessani hänen viesteihinsä tekstiini hiipii piiloaggressioita, koska joitain hänen näkemyksiään ("vallankumouksellinen pelityyli", "Niinimaan on pakko avautua") pidän lähinnä käsittämättöminä.

Mitä taas tulee "kuvittelujeni" totuuspohjaan, uskon ja luulen tietäväni niiden mahdollisen totuudellisuuden asteen suhteellisen tarkasti. Se, miten muut niiden mahdolliseen totuudellisuuteen suhtautuvat, on jokaisen oma asia, enkä edes tunne tarvetta ryhtyä vakuuttelemaan mistään mitään. Katsotaan, miten asiat kehittyvät, ja palataan näihin(kin) viesteihin - sitten joskus.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Re: Re: Re: Janne Niinimaa-kokoelmaan

Viestin lähetti Maple Leaf
Mitä taas tulee "kuvittelujeni" totuuspohjaan, uskon ja luulen tietäväni niiden mahdollisen totuudellisuuden asteen suhteellisen tarkasti. Se, miten muut niiden mahdolliseen totuudellisuuteen suhtautuvat, on jokaisen oma asia, enkä edes tunne tarvetta ryhtyä vakuuttelemaan mistään mitään.

Tähän tämä asia omalta osaltani kulminoituukin, totuuksiin joita kaikki olemme kuulleet ja välittäneet eteenpäin. Totuuksiin, joita yksikään asianomainen ei ole julkisesti kommentoinut, päinvastoin. Ei tullut joukkopakoa. Tuli pelaaja toisensa jälkeen julkisuuteen toteamaan, että NHL:ssä on pahempaakin kuultu, kapteeni vakuuttaa joukkueen seisseen valmentajansa takana jne jne. Voit olla varma että et ole ainoa joka on erilaisia totuuksia kuullut asianosaisilta itseltään, toisenkäden tietona tai miten tahansa. Ne todennäköisesti jäävät urbaanilegendojen lailla elämään ihmisten mieliin ja internetin keskustelupalstoille. Tiedän olevani häviävä osapuoli tässä sen takia, että ei kukaan muista mitä Niinimaa on kommentoinut julkisesti lähdöstään maajoukkueesta tai Malmöstä. Urbaanilegendat jää kyllä elämään, kaikki tietävät parin vuoden jälkeen mitä Summanen teki tai sanoi, vaikkei asia julkisesti ikinä tulisikaan esille.

Viestin lähetti Maple Leaf
Katsotaan, miten asiat kehittyvät, ja palataan näihin(kin) viesteihin - sitten joskus.

Feel free, mutta laskepa sitä ennen kuinka monta SM-liiga peliä Sami Helenius on pelannut sitten kevään 2003 ja perustele miten hänen vauhtinsa ei riitä SM-liigaan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Hyvät ystävät!

Aloin kirjoittaa näitä sepustuksiani kolme viikkoa sitten. Olen viihtynyt hyvin näiden jatkoajan viestien parissa. Kirjoittaessani paljastan aina itsestäni jotain. Itse asiassa kerron aina itsestäni silloinkin, kun jankutan jankuttamisesta päästyäni, että Janne Niinimaan tulisi kertoa syy lähtemiselleen World Cup joukkueesta.
Myös Maple Leaf kirjoittaa samalla itsestään, kun huvittuu ja kokee ehkä piiloagressiivisuutta minun kirjoituksieni johdosta. Olen varma, että Maple Leafin tasoinen konkari ei vaivaudu kaikkiin viesteihin yhtä innokkaasti vastaamaan. Ammattimies kun aivan selvästi on!
Jääkiekkoasioihin palataan vielä monet kerrat. Paljastakoon joku muu Raimo Summasen kehittämät pelisuunnitelmat ja -taktiikat. Siitä olen varma, että se päivä tulee. Kertokoon myös joku muukin
Kanadan nuorten uusista taktisista kuvioista.
Power, älä ole huolissasi! Kyllä minä jääkiekkoasioissa pärjään. Kysyn viisaammiltani silloin, kun omat tiedot eivät ole päivittyneet. Valmentajat kehittelevät koko ajan uutta. Jääkiekko ei ole enää yksinkertainen peli niinkuin silloin, kun itse pelailin.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Hyvät ystävät!

Viestin lähetti siffa
Myös Maple Leaf kirjoittaa samalla itsestään, kun huvittuu ja kokee ehkä piiloagressiivisuutta minun kirjoituksieni johdosta. Olen varma, että Maple Leafin tasoinen konkari ei vaivaudu kaikkiin viesteihin yhtä innokkaasti vastaamaan.
- - -
Paljastakoon joku muu Raimo Summasen kehittämät pelisuunnitelmat ja -taktiikat.
- - -
Valmentajat kehittelevät koko ajan uutta. Jääkiekko ei ole enää yksinkertainen peli niinkuin silloin, kun itse pelailin.

Keskustelupalstassa - edes anonymiteettiin perustuvassa - ei olisi paljon järkeä, elleivät kirjoittajat asioita käsitellessään "kirjoittaisi samalla itsestään", rivien välissä siis. Se kertoo siitä, että kirjoittaja on ainakin jollain tasolla sitoutunut kirjoittamaansa. Kaikkiin viesteihin en todellakaan vastaa, etenkään sellaisiin, joiden sisällön kanssa olen samaa mieltä.

Tässä nimenomaisessa Summas-tapauksessa olen vastaillut hanakasti, koska mielestäni Niinimaa on saanut World Cupin tapahtumien seurauksena suhteettoman paljon paskaa niskaansa samalla, kun kiistan toista osapuolta on nostettu messiaan asemaan. Osa tätä ex-päävalmentajan jumaloimista ovat viestit, joissa tämän laatimaa pelitaktiikkaa kehutaan "vallankumoukselliseksi" ja "ennen näkemättömäksi" kertomatta kuitenkaan sen tarkemmin, miksi näin olisi. Jotta keskustelu etenisi jankutuksesta eteenpäin, esitänkin rakentavassa hengessä kysymyksen: mikä teki Summasen World Cupiin laatimasta taktiikasta vallankumouksellisen jääkiekon historiassa?

Viimeisestä pointistasi olen eri mieltä: jääkiekko on edelleen yksinkertainen peli. Se, että yksinkertaisen pelin optimaaliseen pelaamiseen (joukkueena) haetaan uusia juonia, ei tee itse pelistä yhtään sen monimutkaisempaa. Ei myöskään se, että vanhoille kuvioille keksitään uusia nimiä tee vanhoista kuvioista uusia, vallankumouksellisuudesta nyt puhumattakaan. Ei taktiikka ole sama asia kuin peli - taktiikka on vain sopimus siitä, miten peliä yritetään pelata. Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa.

EDIT: tarkennus
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
World Cup joukkueen pelitavasta

Westerlund ja Summanen työskentelivät pitkään yhdessä valmentajaparivaljakkona. Yllättävän pitkään toimivatkin ja vielä menestyksellisesti.
World Cup turnauksessa veljet olivat selvästi päätyneet Suomelle pelitapaan, joka tulisi yllättämään muut joukkueet.
Olennaista silloin oli, että pelattaisiin pelisuunnitelmalla, johon muut joukkueet eivät olleet tottuneet.
Oli siis yllätettävä vastustajat. Yllättävintä minusta oli se aktiviteetti, millä suomalaiset tekivät agressiivista riisto- ja häirintäpeliä.
Puolustajien pelaamisessa uutta varsinkin NHL-pakeille oli se, että pakit eivät peruutelleetkaan omalle alueelle. Sen sijaan pakit ottivatkin jo punaviivan kiinni luottaen, että yksi hyökkääjistä oli siellä apuna. Näin syntyivät ne lukuisat taklaukset suomalaisten puolustajien toimesta jo keskialueella. Kyllähän me tämän muistamme! Karalahtihan oli tämän pelitaktiikan kuningas, mutta tunnetut syyt pitivät hänet pois turnauksesta.
Tässä nyt alkuun vain pari huomiota Suomen pelitaktiikasta World Cup kisoissa.
USA:n ykkösketju Guerin-Modano-Tkatchuk oli kaatanut huippukovan Venäjän tekemällä yhteensä 11 tehopistettä!
Summasen pelitaktiikkaa noudattamalla vaihdosta toiseen (Teppo Numminen suorassa tv-haastattelussa) Suomi piti USA:n ykkösnyrkin nollilla ja eteni loppuotteluun.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Re: Re: Hyvät ystävät!

Viestin lähetti Maple Leaf

Tässä nimenomaisessa Summas-tapauksessa olen vastaillut hanakasti, koska mielestäni Niinimaa on saanut World Cupin tapahtumien seurauksena suhteettoman paljon paskaa niskaansa samalla, kun kiistan toista osapuolta on nostettu messiaan asemaan.
EDIT: tarkennus

Haluaisin huomauttaa, että World Cupin jälkeen koko Summas-jupakan puinti lähti, jatkoajan keskustelupalstalla, käyntiin paskan latomisesta ex-päävalmentajan niskaan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Re: Re: Hyvät ystävät!

Viestin lähetti onomoro
Haluaisin huomauttaa, että World Cupin jälkeen koko Summas-jupakan puinti lähti, jatkoajan keskustelupalstalla, käyntiin paskan latomisesta ex-päävalmentajan niskaan.

Niin? Miten sen tulisi vaikuttaa näkemykseen siitä, että Niinimaa on saanut liikaa paskaa niskaansa?
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Maple Leaf

Ei mitenkään. Mutta jos muistat kuinka olet latonut paskaa Summasen niskaan, niin kai sitä saa paskaa latoa myös Niinimaan niskaan.
Näin ollen joku voi olla myös sitä mieltä, että liikaa paskaa on mennyt väärään niskaan. Tai ei ehkä olisi alunperin pitänyt mennä kenenkään niskaan.

Myönnä nyt vaan, että koko ajan sinulla on ollut taustalla tarkoitus tehdä Summasesta syyllinen kaikkeen World Cupin ei-toivottuihin tapahtumiin ja vähentää Summasen positiivisia ansioita ja että et pysty myöntämään omia käsityksiäsi vääriksi. Ups. Ai niin, tuohan ei taida onnistua, kun se kulkee kehää.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti onomoro
Myönnä nyt vaan, että koko ajan sinulla on ollut taustalla tarkoitus tehdä Summasesta syyllinen kaikkeen World Cupin ei-toivottuihin tapahtumiin ja vähentää Summasen positiivisia ansioita ja että et pysty myöntämään omia käsityksiäsi vääriksi. Ups. Ai niin, tuohan ei taida onnistua, kun se kulkee kehää.

Ups, kyllä se onnistuu. Vanhoista viesteistäni on helposti tarkistettavissa, että olen kehunut Summasen paneutumista ja intensiteettiä, ja olenpa maininnut myös, ettei minulla ole mitään itse Summasta vastaan - vain hänen ylilyöntejään. Olen jossain ketjussa kirjoittanut myös, että olisipa vasta mainio valmentaja sellainen kaveri, jossa yhdistyisivät Summasen positiivinen polte ja jonkun kokeneemman valmentajan ihmissuhdetaidot.

Olen silti edelleen sitä mieltä, että tapaus Niinimaassa (kaikkinensa) Summanen loppujen lopuksi niin sanotusti pissasi omille kintuilleen. Mutta väitteesi siitä, etten olisi tunnustanut Summasen positiivisia ansioita, on höpöhöpöä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Re: Re: World Cup joukkueen pelitavasta

Viestin lähetti HN
Tästä ilman muuta propsit valmennusjohdolle. Taustallahan tässä on Westerlundin vanhan pelianalyysin toteamus, jonka mukaan on hyödyllisintä saada kiekko takaisin mahdollisimman pian menetyksen jälkeen. Mitä ylempänä riistät kiekon, sitä heikommin vastustajan viisikko ehtii järjestyä puolustusasemiin ja sitä helpommin saat luotua maalintekotilanteen. Vastaavasti omalta puolustusalueelta käynnistyvät perushyökkäykset johtavat vain aniharvoin maalintekotilanteisiin.

Erkkahan luopui jo hyökkäysalueen riistopelistä 2000-luvulle tultaessa. Sekä Jokerit että Nuorten maajoukkue Erkan komennuksessa peruuttelivat jopa oman siniviivan alle.


Juuri näinhän punaviivasäännön voimassa ollessa (NHL:ssä) pelataankin. Trap luodaan punaviivalle, kun Euroopassa (kahden viivan syöttö sallittu) sumputetaan oma siniviiva. Ei tässä mitään uutta ja mullistavaa ollut. Ei se tee pelitavasta uutta, että muut eurooppalaiset maajoukkueet eivät osanneet käyttää sitä World Cupissa.

HN, nyt et ole seurannut NHL-pelejä ollenkaan tältä kantilta. Siellä pakit pysyvät keskustassa ja pudottavat jopa siniviivan alle.

Ja mitä siihen tulee, mikä Summasen pelitavassa oli "mullistavaa", tiivistyy painottoman puolen pelaamisen teemaan. Eli on totta, että ennenkin on pelattu ylhäältä trappia ja pelattu punaviiva kiinni, mutta se on tapahtunut aika organisoimatta. Summasen Leijonat karvasivat syvälle vahtimalla painotonta puolta kenttätasapainon kautta.
 

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Viestin lähetti Maple Leaf
Ups, kyllä se onnistuu. Vanhoista viesteistäni on helposti tarkistettavissa, että olen kehunut Summasen paneutumista ja intensiteettiä, ja olenpa maininnut myös, ettei minulla ole mitään itse Summasta vastaan - vain hänen ylilyöntejään. Olen jossain ketjussa kirjoittanut myös, että olisipa vasta mainio valmentaja sellainen kaveri, jossa yhdistyisivät Summasen positiivinen polte ja jonkun kokeneemman valmentajan ihmissuhdetaidot.

Olen silti edelleen sitä mieltä, että tapaus Niinimaassa (kaikkinensa) Summanen loppujen lopuksi niin sanotusti pissasi omille kintuilleen. Mutta väitteesi siitä, etten olisi tunnustanut Summasen positiivisia ansioita, on höpöhöpöä.

Okei, kun nyt kerran noin suoraan sanot.

Silti olen sitä mieltä, että olet pyrkinyt järjestelmällisesti painamaa Summasen saavutuksia alas.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Takaisin Niinimaahan

HN oli hyvin poiminut omista quote-lainauksistani, jotka noviisilta epäonnistuivat teknisesti, omat tekstinsä. Ja vastasikin terävästi kommentteihini. Vedän sen johtopäätöksen, että HN:n mielestä World Cup:ssa Suomen käyttämä pelitaktiikka oli tuttua NHL-pelaajille. Palataan tähän myöhemmin.
Niinimaastahan tällä keskustelupalstalla piti kirjoittaa. Aasinsiltana kuitenkin pelitaktiikan tunnollisella toteuttamisella saattoi olla syynsä Niinimaan ja Summasen konfliktiin. Summanenhan kertoi (Iltalehti), että joukkueen kapteeniston kanssa oli keskusteltu Niinimaasta jo alkusarjan Saksa-ottelun jälkeen. Ville Peltonen taas antoi ymmärtää, että mitään poikkeuksellista sanailua ei Summasen ja Niinimaan välillä ollut Niinimaa lausui saman lehden haastattelussa, että ei sillä ollut mitään merkitystä, mitä päävalmentaja hänelle henkilökohtaisesti sanoi.
Kyse oli minun mielestä siitä, että puolustajien rotaatio oli käynnissä. Aki Berg oli Ruotsi-ottelussa parantelemassa vammojaan. Ossi Väänänen pelasi varman puolustuspelin ja täräytti komean maalin Ruotsin verkkoon. Berg oli palaamassa Saksa-otteluun. Kuka joutuisi sivuun? Vihjasiko Summanen tästä Niinimaalle kiivaassa keskustelussa. Joka tapauksessa Niinimaa lähti ja Väänänen pelasi loput pelit. Väänänen kehui suorassa tv-haastattelussa rehellisesti olleensa tähän asti parashenkisessä maajoukkueessa mukana.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Huomenna sitten ilmeisesti Pk Oilers jututtaa Niinimaata ja samalla alkaa Niinimaa heavyballadi corner. Eli ei muuta kuin kuulolle kaikki antijannet ja jannefanit. Molemmille tulee varmasti mukavaa juttua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
(CP) - New York Islanders defenceman Janne Niinimaa was kicked out of practice by irate head coach Steve Stirling following an on-ice dispute, Newsday reported Monday.

Stirling, whose Islanders (6-8-0-0) find themselves at the bottom of the Atlantic Division standings, decided he had heard enough of Niinimaa's complaining, and ordered the Finn to leave the ice. "He was moaning and (complaining) and I didn't want to hear anymore," Stirling told Newsday. "Nothing else to say. It's about keep your mouth shut and work ... It's a distraction. So why not get rid of the distraction for the hour so we can get some work done? And we did."

Ei kai tohon tarvitse enää mitään lisätä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jaahas, kultapoikaa on taas kiusattu ja taas vika tietenkin valmentajassa. Eiköhän paatuneimmatkin puolustelijat jo pikku hiljaa myönnä että Neiti Niinimaa on varsinainen itkupilli.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Gags kirjoitti:
Jaahas, kultapoikaa on taas kiusattu ja taas vika tietenkin valmentajassa. Eiköhän paatuneimmatkin puolustelijat jo pikku hiljaa myönnä että Neiti Niinimaa on varsinainen itkupilli.

Miten sä voit sanoo noin? Kyllä jossain tulee raja vastaan miten ihmisiä voidaan kohdella! Suomen maajoukkeessa, Malmossa ja NY Islandersissa valmentaja on ylittänyt törkeällä käytöksellään inhimmillisen sietokyvyn rajat, sillä jäljellä on ainakin pataljoonan verran henkisesti kuolleita miehiä ja vain Janne on kyllin rohkea kertoakseen tämän kaiken julkisuuteen!


(Ja toivottavasti kyseistä hinttariämmää ei tarvitse katsella Torinossa.)
 

Myle#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manitoba Moose, Pökö ja Lellu
Eipä Niinimaa saisi pelipaikkaa muualta änäristä, jos siis kenkää ottaa. Kärppiin HETI tämä hinttariämmä ja nakkikattila pysyy lapissa. Jeah!!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ilves
Todella p******ä,että Nelosen urheilu-uutisetkin revittelivät tuolla Niinimaan ja Stirlingin tapauksella.Its all about sales,right?
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Tipahdan paikalle huomauttamaan, että oli kuinka neiti tahansa, niin minua lämmitti huomattavasti kun Niinimaa kuumensi Crosbyä Canalin näyttämässä Penguins-Islandersissa. "Luuletsä olevas joku Jari Kurri?" Heh.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi Anne minkä taas teit. Vinkumista ja kitinää ja valmentajalla menee hermot. Mikä parasta, Nelosen Urheilu-uutisissa kerrottiin Jannen lausunnon olleen tyyliin: '' en ole syyllistynyt yhtään mihinkään väitetyistä asioista vaan yritin herätellä joukkuetta'', kiitos!

Vielä muutama vuosi sitten Janne oli minulle huippupakki ja arvostin miestä melko korkealle, mutta viimeisen vuoden tapahtumat ovat laskeneet Niinimaan arvoasteikossani todella alas. Ei liene yllätys, että edellä mainittu on World Cupin aikaansaannosta pääosin. Suomen maajoukkueesta ei lähdetä pois kesken kisojen, ei koskaan. Siellä vaikka istutaan katsomossa ja purraan hammasta, mutta pois ei lähdetä. Tikulla silmään sitä joka vanhoja muistelee, mutta kaikki tapahtumasta saatu tieto on vieläkin ''mua kohdeltiin huonosti''-lausuntoja. Se ei riitä perusteeksi, ja siksi Janne on minun silmissäni pettänyt kotimaansa, ainakin osittain. Islandersin tapahtumat valittettavasti vahvistavat vain kuvaa itsekkäästä ja omat virheensä kieltävästä Niinimaasta, sääli.

Edellä lausuttu ei todellakaan ole mitään provoa, vaan oma näkemykseni pelaajasta, jota arvostin joskus paljon, todella paljon! En toivonut, saatika uskonut, että Jannen ura tällaiseksi säätämiseksi menisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös