No ei kannata vetää kuitenkaan pitkiä johtopäätöksiä pelkän junnuliigassa pärjäämisen perusteella. Kuokkasen perään haihattelu ei paljoa enää auta.
Hieno juttu on, että siellä on kuitenkin kulkenut. Seuraava näytönpaikka onkin sitten vuodenvaihteen 20-vuotiaiden mm-kisat. Toivottavasti siellä meno jatkuu.
Haihattelu ei auta Kuokkasen suhteen, mutta ihan hyvä tällaisia asioita on pohtia tulevan kannalta. Tai oletan että toimistolla pohditaan. Ihan selvästihän tässä on kahta koulukuntaa. Itseni on kieltämättä vähän vaikea ymmärtää, että moni kannattajakin vieroksuu sitä, että Kuokkasen tasoiselle kaverille luvattaisiin pelipaikka ja jonkun verran oikeaa palkkaakin. Vaan ei siinä mitään, kaikilla on toki oikeus kantaansa.
Itse kirjoitin jo viime kaudella, etten olisi uskonut että näin kova lupaus tulee heti Ahon ja Puljun perässä. Kuokkasen seuraaminen olisi ollut itselleni se kaikista kovin yksittäinen juttu tätä kautta ajatellen, joten minun kohdalla tämä on osaltaan vaikuttanut siihen, ettei into hallille ole ollut ihan niin kova. Itse näen, että kuitenkin esimerkiksi Lehtoselle, Leskiselle ja monelle muulle hyökkääjälle on käytännössä pelipaikka luvattuna alkukaudeksi, joten ei kai se niin kauheaa olisi jos yhdelle valtakunnan kovimmista hyökkääjälupauksista tehtäisiin samoin. Ja jos vaikkapa Lehtoselle maksetaan mahdollisesti yli 200 000 euroa ei tuosta neljäsosa tai vaikka kolmasosakaan hirvittäisi Kuokkasen kohdalla. Käytännössähän Kuokkasen kausi Kärpissä ei olisi maksanut kovallakaan junnupalkalla mitään, sillä se olisi tullut NHL-korvauksena takaisin. Nyt osa noista rahoista virtaa ymmärtääkseni rapakon taakse, vai olenko väärässä tämän suhteen? Eli onko niin, että Kärpät ei saa tämän vuoden osalta korvausta lainkaan ja menettää näin kolmasosan tai jotain sinne päin?
Joka tapauksessa Kuokkanen on aloittanut kauden hienosti. Hän säväytti jo kaudenalusmatseissa ja on nyt tehnyt OHL:ssä 14 ottelussa tehot 9+10 (tehotilastokin peräti 9 plussalla). Carolinan kannattajien keskuudessa alkaa olemaan jo pientä hypeä Jannea kohtaan ja hänelle kaavaillaan ensi kauden alkuun näyttöpaikkaa änärin puolella. Hyvät tehothan nuo on kun ne on suhteessa lähes samaa luokkaa kuin kesällä kolmantena varatulla Duboisilla oli viime kaudella pykälää heikommassa sarjassa. Janne on lukemani perusteella tehnyt useita uskomattomia syöttöjä, joita palstalla hehkutettiin. Jotkut puhuu keskustelupalstalla seuraavasta Ahosta ja Granlundistakin, mutta aika näyttää. Itse veikkaan, että Janne olisi Kärppien parhaimmistoa tänä vuonna ja kevyesti joukkueen mielenkiintoisin kaveri niille, jotka tykkäävät seurata omia kasvatteja. Kaikkea hyvää joka tapauksessa Jannelle rapakon taakse!