Jan Lundell palaa HIFK:hon

  • 237 556
  • 911

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Katsokaapas muutaman vikan pelin laukaisukartat SM-liigan sivuilta... Järkyttävä määrä vetoja HIFK:n maalia kohti ykkössektorista!!

Samaa katselin tuossa tunti sitten, pelin ollessa vielä käynnissä.

Ihan turha kenenkään tulla sössöttämään, että Janne on huono ja epävarma. Huono ja epävarma veska ei torju tuota määrää vetoja noilta paikoilta. Ja joo, viime lauantaina Porissa oli etenkin ensimmäisessä erässä ajoittain hermostuneen oloinen, mutta sellaista veskaa ei olekaan, jolle ei yhtä epävarmaa hetkeä koskaan osu.

Mä olen ylpeä meidän Jannesta.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Ihan turha kenenkään tulla sössöttämään, että Janne on huono ja epävarma. Huono ja epävarma veska ei torju tuota määrää vetoja noilta paikoilta. Ja joo, viime lauantaina Porissa oli etenkin ensimmäisessä erässä ajoittain hermostuneen oloinen, mutta sellaista veskaa ei olekaan, jolle ei yhtä epävarmaa hetkeä koskaan osu.

Äläs nyt, eiköhän tämä eräskin kliinisen analyyttinen tilastoja tutkiva kaveri kotiuttanut hyvän määrän euroja, kerta tulosvetoon voi laittaa aina IFK:n vastustajalle sen 3 tai 4 byyriä, kun Janne on maalissa.

Huikeassa vireessä on Janne tällä hetkellä! Toivottavasti sama jatkuu, ja keväällä Lunkka voi lopettamisjuhlissaan saunoa nakkikattilan kanssa. Itken kyllä ilosta jos Janne pääsee keväällä mestaruutta hyvän kauden jälkeen juhlimaan, ei ollenkaan mahdoton skenaario.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Äläs nyt, eiköhän tämä eräskin kliinisen analyyttinen tilastoja tutkiva kaveri kotiuttanut hyvän määrän euroja, kerta tulosvetoon voi laittaa aina IFK:n vastustajalle sen 3 tai 4 byyriä, kun Janne on maalissa.

... etenkin himapeleissä. Jannehan ei osaa voittaa Nordiksella, eikös se niin mennyt? ;)

Toivottavasti tällä mainitsemallasi kaverilla on kasapäin hilloa omasta takaa, on meinaan muuten kohta puilla paljailla...
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Mä olen ylpeä meidän Jannesta.

Kuin myös! Ihanhan tässä meinaa ilon kyyneleet tulla, kun pappa vetää tolla tavalla... ; ) Toivottavasti vire jatkuu ja miksei, kun koko jengillä tuntuu olevan hyvä fiilis ja meno. =)
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten on mahdollista, että 37-vuotias gubbe on saanut hiottua tekniikkaansa parempaan kuosiin? Sivuttaisliike ja sitä myötä patjoilla peittäminen on parantunut selkeästi ja standardeja janne-länkejä ei juurikaan ole tällä kaudella mennyt sisään.

Ehjä kesä vedetty toisen huippumaalivahdin eli Riksmanin kanssa Saken johdolla ja hyvät pelit kasvattaneet itseluottamusta. Lisäksi kokenut puolustus auttaa myös Jannen peliä eli puolustus osaa varautua hyvin eteen torjuttaviin kiekkoihin jne.
 

miklaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät (Sympatiat HIFK)
..... Lisäksi kokenut puolustus auttaa myös Jannen peliä eli puolustus osaa varautua hyvin eteen torjuttaviin kiekkoihin jne.

Luin jostain, olisikohan Rynnäkseen liittyvästä ketjusta, että maalivahtivalmentaja kouluttaa molaria NHL:ssä torjumaan esim. avoräpylällä, koska jos ajoitus menee pieleen sulkemisessa, peittoaluekin on pienempi. Suomessa taas arvotetaan kiekkojen liimaamista, mikä tietysti olisikin ideaalitilanne.

Kumpi on parempi? Mitään tekemistä tällä ei välttämättä Lundellin kanssa tietysti ole.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Kumpi on parempi? Mitään tekemistä tällä ei välttämättä Lundellin kanssa tietysti ole.

Ehdottomasti olen avoräpylän kannalla. Siinähän tuhriintuu tajuttomasti aikaa avaamiseen, jos räyskä on kiinni. Sama jos sitä pitää siinä patjan vieressä, eikä niin kuin Lunkka, olkavarren vieressä. Nopeammin kerkee yläpesiin, kuin jos olisi alempana.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ehdottomasti olen avoräpylän kannalla. Siinähän tuhriintuu tajuttomasti aikaa avaamiseen, jos räyskä on kiinni. Sama jos sitä pitää siinä patjan vieressä, eikä niin kuin Lunkka, olkavarren vieressä. Nopeammin kerkee yläpesiin, kuin jos olisi alempana.

Jaa, enpä ole nähnyt sellaista veskaria, joka pitäisi jatkuvasti räpylää kiinni, johan siinä käsikin kramppaisi pitemmän päälle. Tuossa varmaankin tarkoitettiin sitä, että P-Amerikassa veskareita opetaan siihen, että eivät aina pyri sulkemaan räpylää, kun kiekko on tulossa sitä kohti (tällöin voi tulla pomppuja ja torjuntapinta-ala pienentyy). Kiekko kyllä jää räpylään, kun osuu kunnolla pussiin ja siinä vaiheessa voi räpylän myös sulkea.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Jaa, enpä ole nähnyt sellaista veskaria, joka pitäisi jatkuvasti räpylää kiinni, johan siinä käsikin kramppaisi pitemmän päälle.

Veskarin kamat päällä maalissa olleena, voin sanoa, että on juuri toisin päin. Käsi kramppaa ja väsyy, kun sitä joutuu pitämään auki, kuin että kämmen on normisti. En ollu ihan varma mitä miklaa tarkoitti, kun luin hätäisesti.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Eipä kyllä taida kukaan pelata niin, että "vapaatilanne" on räpylä kiinni.
 

miklaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät (Sympatiat HIFK)
Ajattelin vähän sitä, että onko suuntaus jotenkin menossa siihen, että maalivahti ensisijaisesti keinolla millä hyvänsä hankkiutuu kiekon tielle ja räpyläkin on "muuta kuin koppaamista varten".

Usein maalivahtia kritisoidaan siitä, kun se sylkee kiekkoja eteensä. Eihän tämä tietysti mikään joko-tai tilanne ole.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Veskarin kamat päällä maalissa olleena, voin sanoa, että on juuri toisin päin. Käsi kramppaa ja väsyy, kun sitä joutuu pitämään auki, kuin että kämmen on normisti. En ollu ihan varma mitä miklaa tarkoitti, kun luin hätäisesti.

Jaa, no se on sitten ollut sun tyyli. Itse kun pelasin veskarina sen 10 vuotta, niin eipä tullut mieleen pitää räpylää kiinni, se kun pysyi auki pitämättäkin. Johan sen nyt terve järkikin sanoo, että räpylä on auki. Ja silloinhan sun käsi on juuri normaalisti, kun räpylä on auki. Minkälaisia kamoja sä oot pitänyt päälläsi?
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Jaa, no se on sitten ollut sun tyyli. Itse kun pelasin veskarina sen 10 vuotta, niin eipä tullut mieleen pitää räpylää kiinni, se kun pysyi auki pitämättäkin. Johan sen nyt terve järkikin sanoo, että räpylä on auki. Ja silloinhan sun käsi on juuri normaalisti, kun räpylä on auki. Minkälaisia kamoja sä oot pitänyt päälläsi?

Vanhoja, mm. Dave Stathosin rällä ;). No se on löysä kuin mikäkin. En oo kuin muutaman kerran kokeillut, en ole siis kassari. Musta räpylää joutuu hieman ainakin avaamaan kädellä, että on auki.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ihan turha kenenkään tulla sössöttämään, että Janne on huono ja epävarma.

Aivan satavarmasti tulen, jos Janne on huono ja epävarma kevään tärkeimmissä peleissä ja häviää selvästi maalivahtien välisen kisan. Ihan turha tulla silloin sössöttämään, että pakkien vika. Yksittäiset ottelut eivät riitä tarkastelun pohjaksi mihinkään suuntaan. Kokonaisuus ratkaisee ja kokonaisuuteen kuuluu koko kausi. Joka on vielä kesken.

Mä olen ylpeä meidän Jannesta.

Miksi ? Kenen "meidän" Janne ? Ylpeyshän on hyvin henkilökohtainen tunne ja jotta voisi tuntea aitoa ylpeyttä jostain pelaajasta, löytyy taustalta yleensä sellainen käytännön syy, että on itse henkilökohtaisesti vaikuttanut pelaajan uraan. Tai sitten sattuu olemaan hänen perheenjäsenensä. Se, joka on scoutannut aikanaan Micken, saattaa hyvinkin olla ylpeä hänestä, samoin Micken faija. Mutta en mä voi olla henkilökohtaisesti ylpeä kenestäkään HIFK:n pelaajasta, koska meikäläisellä ei ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa, että kyseinen pelaaja nyt onnistuu.

Mun on pakko kirjoittaa tähän väliin HYMIÖ. Ymmärrän täysin kirjoituksesi, enkä edes ole eri mieltä sen suhteen, kuinka Janne on tällä kaudella pelannut. Mutta samalla hieman hymyilyttää, että nimenomaan Janne herättää täällä kaikenlaiset henkilökohtaiset tunteet pintaan. On ylpeyttä, vihaa, katkeruutta, kaikenymmärtävää rakkautta. Ihan laidasta laitaan. Jos joukkueesta ylipäätään löytyy voimakkaiden tunneskaalojen aiheuttajia, he ovat lähes poikkeuksetta suuria ja menestyneitä pelaajia: Gretzky, Hakki, Pubi, Otto.. On äärimmäisen viehättävää ja hyvin ifk-maista, että 37-vuotias kakkosmaalivahti, joka ei ole koskaan tehnyt ja saavuttanut mitään suurta ja on lisäksi ihmisenä harmiton ja väritön, nousee rakettimaisella tavalla tällaiseen celbritysektoriin. Oikeasti. Tuleeko Jannesta hahmo, jota muistellaan vielä vuosikausia uran lopetuksen jälkeen? En usko. Nouseeko Jannen paita kattoon? En usko. 99% varmuudella kattoon nostetaan sellaisten pelaajien paitoja, jotka ovat tuoneet seuralleen menestystä ja myös edustaneet Suomea arvokisoissa. Kölli on se 1%. Mutta jotain Jannessa on tässä ja nyt. Jos HIFK vie kultaa Janne maalissaan, ei noita tarvitse edes miettiä. Paita nousee kattoon ja kaikki epäonnistumiset korjataan aikakoneella menestykseksi. Myös Saken arvo nousee, eihän häntä voi päästää pois. Hänhän on Lunkan oppi-isä.

Arkisesta mv-työskentelystä sanoisin, että Jannen pitäisi korjata ainakin ilmaisien aloituksien antamisen omaan päähän. Toki se vaatii itseluottamuksen nousua ja mailapelin kehittämistä, mutta ei ihan aina pidä läntätä hanskaa päälle, kun kiekon näkee. Jos omat pakit eivät osaa tehdä saamallaan kiekolla mitään järkevää, on veskari ainakin tehnyt osansa pelattuaan kiekon omille. Ilmaiseksi annetusta aloituksesta ei kauheasti tykätä Pohjois-Amerikassa ja kiekon tarpeeton liimaaminen hiotaan eurooppalaisilta veskareilta ensimmäiseksi pois. Aloitukseenhan kaveri saa tuoda sen ykköskenttänsä ja huippualoittajansa + vetäjänsä. Kiekon tiellä Janne on kiitettävästi. Way to go Lunkka!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Musta räpylää joutuu hieman ainakin avaamaan kädellä, että on auki.

Kyllä nuo räpylät ovat muotoiltu sillä tavalla, että pysyvät auki pitämättäkin. Asia on tietysti eri, jos kyseessä joku vanha räppänä (niin kuin annoit ymmärtää), joka on jo löystynyt ns. käyttökelvottomaksi huipputasolle. Veskareilla menee kuitenkin räpylöitä sellaiset pari kolme per kausi, kilpiä pari kappaletta ja patjojakin pari paria per kausi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Toivottavasti tällä mainitsemallasi kaverilla on kasapäin hilloa omasta takaa, on meinaan muuten kohta puilla paljailla...

Mulla on vitusti hilloa! Pena lainasi multa aina pelaajahankintafyrkkansa.

Ja eikö sieltä löydy munaa sanoa ääneen kenestä kaverista on kysymys? Ihme piipertäjiä. Samat Kimifanille, jonka lapsellisen nickin kirjoittaminenkin tuottaa tuskaa. Itke beibi itke niitä ilonkyyneliä, kevät tulee pian. Jatkoajassa on käsittämättömän paljon kirjoittajia, jotka eivät kirjoita ketjun aiheen takia, vaan toisen kirjoittajan takia. Ja tämä kertookin paljon kyseisen kirjoittajan kontribuutiosta kiekkosaitille. Söpöä ja ihQua että ihan toisillenne heittelette kommenttia luttanan hymiön kera. Kuitenkin nimeä (joka sekin on nicki eikä nimi) mainitsematta. Teillä on niinku tyttöjen välinen salaisuus, jänskää! Herra (oletan) 3112 omaa sentää munat: Hän suuntaa kritiikin suoraan sille, ketä kritisoi ihan nimen mainiten ja yleensä lainauksen mukaanottaen. Teidän kimitys, siis Kimitys, on naurettavaa sen rinnalla. Lisäksi Numeroiden kirjoituksissa on myös tavattoman paljon kiekkoiluun liittyvää asiaa.

Loppuun tylsä päästettyjen maalien keskiarvo:

1. Tuokkola 1,26
2. Myllykoski 1,29

Ja molemmat turakaiset Jypistä. Homot.

4. Riksman 1,83
11. Lundell 2,39

Toteutuneeseen perustuva tulosvetoanalyysi :
On turvallisempaa pelata tulosvedossa Jannelle 3 sisään kuin 1 tai 0 sisään. 2 sisään on normitulos, jolla saa pienen kertoimen ja sitä ei kannata pelata. Luvut puhuvat, en minä. Jos olisin pelannut jokaiseen Jannen matsiin 3 sisään, mulla olisi hyvä kassa. Puille paljaille ei joudu parista poikkeamasta. Yhteen- ja jakolaskua osaava anybodykin tajuaa tämän.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
1. Tuokkola 1,26
2. Myllykoski 1,29

Ja molemmat turakaiset Jypistä. Homot.

Väittäisin, että nämä turakaiset eivät pelaisi kyseisillä statseilla missään muussa joukkueessa. Sanoisinkin, että vitun Uimalakki, minkä olet päässyt tekemään, taas. Lundell pelannut hyvin koko marraskuun ja joulukuun alun, tähän ei mun mielestä tarvita mitään ilkkumista, kun se tuskin on keneltäkään pois.
 

scholl

Jäsen
Jos olisin pelannut jokaiseen Jannen matsiin 3 sisään, mulla olisi hyvä kassa. Puille paljaille ei joudu parista poikkeamasta. Yhteen- ja jakolaskua osaava anybodykin tajuaa tämän.

Onko sellaista kohdetta, missä veikataan vain kuinka monta päästetään? Se olisi hyvä kohde, koska aivan varmasti tapahtuu aika usein niinkuin sanot eli 3 menee omiin. Sen sijaan on vaikeampi veikata kuinka monta oma joukkue tekee. Se voi olla kaikkea nollan ja yhdentoista välissä. Niinpä tulosvetoa ei jaksa harrastaa. On myös tärkeätä, että jos pelaa niin pelaa säännöllisesti niinkuin sanoit eli kohde pitäisi saada jätetyksi jotenkin kestona sisään. Se on kuitenkin aika vaikeata muistaa etukäteen, koska niitä pelejä on.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ? Kenen "meidän" Janne ? Ylpeyshän on hyvin henkilökohtainen tunne ja jotta voisi tuntea aitoa ylpeyttä jostain pelaajasta, löytyy taustalta yleensä sellainen käytännön syy, että on itse henkilökohtaisesti vaikuttanut pelaajan uraan. Tai sitten sattuu olemaan hänen perheenjäsenensä. Se, joka on scoutannut aikanaan Micken, saattaa hyvinkin olla ylpeä hänestä, samoin Micken faija. Mutta en mä voi olla henkilökohtaisesti ylpeä kenestäkään HIFK:n pelaajasta, koska meikäläisellä ei ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa, että kyseinen pelaaja nyt onnistuu.

Voihan olla, että nimimerkki TQoFE on satunnaisesti kannustanut Jannea lyömällä käsiään yhteen, tai maksamalla ottelulippunsa välillisesti osallistunut hänen palkanmaksuunsa. Ja vaikka olisikin mykkänä katsonut teksti-tv:tä, ei liene kenenkään asia kertoa toiselle mistä, ja millä oikeudella, tuntea ylpeyttä. Jos puen omat tuntoni sanoiksi, olen itse IFK-perheen jäsenenä (monivuotisena kannattajana) ylpeä siitä, että joukkueessa on Jannen kaltaisia pelaajia joiden sitoutuminen on 100% kun arvostus on 50% siitä mitä pitäisi.

Kysymykset Jannen mahdollisuuksista kevään ykkösvahtina tai EHT-peleissä eivät enää ole relevantteja, koska maineensa vuoksi Jannelta ne ovet pysyvät kiinni - osin ansaitusti, osin ansiotta. Itse hyväksyn Jannen sellaisena kuin on, eli samanlaisena (ilmeisen matalapalkkaisena) semi-ikonina kuin Kimmo Kuhta. Kumpikaan ei ole ollut lähelläkään voittaa mitään punapaidassa (mitään ysäri-hangaroundeja ei lasketa), mutta sydän sykkii HIFK:lle aina vaan. Kun suhde seuraan on itselläkin lukittu ja avain hävitetty, nämä tyypit tuntuvat vuosi vuodelta tärkeämmiltä.

Jos olisivat paskoja jäähdyttelijöitä, olisin arvattavasti kriittisempi. Janne on kuitenkin näppituntumalta top 10 -runkosarjavahti kaudesta toiseen (en jaksa edes tarkistaa, olen kamalan pahoillani jos ei ole ollut) ja Kimmohan nyt on tullut nuoreksi taas. Kyllä mä näitä ukkoja arvostan oikeastaan ihan lapsekkaan varauksettomasti, ja ovat kyllä aito ylpeyden aihe jokaiselle joka heitä on vuosien - huonojen vuosien - aikana jaksanut kannustaa.

37-vuotias suomenruotsalainen himoharjoittelija ja herrasmies, maailmankaikkeuden paras kakkosvahti ja runkosarjojen suvereeni alistaja: Jan Lundell.
 

scholl

Jäsen
EHT-peleissä eivät enää ole relevantteja, koska maineensa vuoksi Jannelta ne ovet pysyvät kiinni

Pitää muutenkin pysyä kiinni. EHT:lle pitää valita joko sellainen pelaaja, jolla on realistinen mahdollisuus päästä kevään mm-kisoihin tai sitten nuori pelaaja, jolle halutaan antaa maaotteluita, koska hän voi olla tulevaisuudessa maajoukkueen runkopelaajia.

Se, että kutsutaan joku Shefki Kuqi maajoukkueeseen tunnustuksena siitä, että mies on elänyt pitkään, on säälittävää. Janne on tehnyt hyvän liigauran ja on IFK:lle tällä hetkellä kullanarvoinen pelaaja, kun auttaa joukkuetta saamaan pisteitä, mutta kaikki puheet maaotteluista pitää kyllä unohtaa.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Janne herättää täällä kaikenlaiset henkilökohtaiset tunteet pintaan. On ylpeyttä, vihaa, katkeruutta, kaikenymmärtävää rakkautta. Ihan laidasta laitaan.

Seuraavalla kommentillani ei ole mitään tekemistä Jan Lundellin tämän hetken peliesitysten kanssa, mutta kommentoin tuota JHagin tunteet pintaan-juttua.

Yhdessä työjutussa oli joku kallonkutista, hauska mies kylläkin, joka pyysi miettimään mitkä asiat tulevat mieleen elämässä, mitkä ovat masentaneet vai miten helvetissä nyt sanoikaan. Oikein naurahdin, kun mieleeni tuli ihan puskista kahdet viidennet ja ratkaisevat välierät ja kahdet puikoista sujahtaneet voittomaalit.

Moni sanoo, että elämässä on muutakin kuin jääkiekko, perhe, vaimo, lapset jne. Vittu mulla ole lapsia eikä vaimoa, enkä kaipaa ainakaan tuota ensimmäistä. Avovaimo ja kissa, se riittää ja saan tuntea IFK:ta, tuota pettävää huoraa, kohtaan juuri niin paljon kuin sieluni sietää. Rakastan!
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitää muutenkin pysyä kiinni. EHT:lle pitää valita joko sellainen pelaaja, jolla on realistinen mahdollisuus päästä kevään mm-kisoihin tai sitten nuori pelaaja, jolle halutaan antaa maaotteluita, koska hän voi olla tulevaisuudessa maajoukkueen runkopelaajia.

Olen tästä ihan samaa mieltä, ei Lundellin maajoukkuevisiitti enää palvelisi ketään. Joku yksittäinen Raipen Paluu menee vielä leikin varjolla, mutta siinäkin lähestytään jo leijonapaidan halventamista. Lisäksi argumentointini liigan top 10 -vahdeista oli aika köykäistä, koska eihän se tarkoita yhtään mitään. Ajatus on kuitenkin se, että Janne on vuodesta toiseen liigan parhaita runkosarjavahteja.

Enemmän olisin huolissani Riksmanista, joka ei pysty hoitamaan työtään. Yksittäisiä loukkaantumisia tulee joka pelipaikalle, mutta kun Juuson kohdalla kyse ei selvästikään ole siitä. Hän on mysteerimies, now you see him and now you don't. Tämä on ikään kuin vallitseva olosuhde, mikä on aika heikko lähtökohta kevättä ajatellen. Mennäänkö keväällä ehkä parilla Jan Lundell/Richard Ullberg, vai halutaanko vahva rosteri tilkitä vesitiiviiksi hankkimalla vielä uusi ykkösvahti? Jos näin, kuka tekee tilaa? Paskamainen tilanne.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loppuun tylsä päästettyjen maalien keskiarvo:

1. Tuokkola 1,26
2. Myllykoski 1,29

Ja molemmat turakaiset Jypistä. Homot.

4. Riksman 1,83
11. Lundell 2,39

.

Jep, näinhän se menee. Tosin Jannella torjuntoja 400 ja Tuokkolalla 200.
Ja eikös se ollut viimeeksi niin että Janne pesi juuri Tuokkolan.
Ja kuka hullu muuten antais kiekon maalin sivulle/taakse Valliinille tai Kousalle? Niinpä, en minäkään, että se siitä kiekon räpylään sulkemisesta.
Jannea ja Kibeä usein moititaan kevätväsymyksestä mutta kuinkahan monta kertaa oltais jääty pleijareista ulos ilman näitä kahta IKONIA ?

Miten se nyt oli; harha - emävalhe - tilasto tai jotain sinne päin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Miten se nyt oli; harha - emävalhe - tilasto tai jotain sinne päin.

Totta puhut, vastasin vain kahden urpon esittämään detaljiin, jonka mukaan olisin "puilla paljailla", jos olisin pelannut Jannelle kolmea sisään. Korjasin hevosen kokoisen virheen ja opetin samalla hieman katsomaan kokonaisuutta. Yhden-kahden paskamatsin jälkeen ei kannata vielä manata ketään alimpaan helvetiin, koska liigassa pelataan 60 matsia. Sama koskee paria hyvää matsia. Pitäisi aina jaksaa katsoa kausi loppuun ja omat Janne-kritiikkini kumpuavat niistä keväistä, jolloin hänellä on lörähtänyt punttiin ihan ookoosti menneen runkosarjan jälkeen. En silti halveksu pätkääkään hyviä runkosarjapelaajia, kuten Haataja-ketjussa kerronkin. Ilman runkosarjaosaajia ei päästä pleijareihin! Asia on aivan kunnossa, jos HIFK:lla on a) Playoffpaineen kestävä 1-mv tai b) Janne, joka pitää runkosarjatasonsa. Jos b) toteutuu, olen ensimmäisenä myöntämässä asian. Mutta tuon ikäisen pelaajan kohdalla olisi hyvin ainutlaatuista, että joku ominaisuus, vaikka sitten henkinen, parantuisi karvan vaille nelikymppisenä.

Jotkut täällä seuraavat vain tiettyjä pelejä / kirjoittajia. Mä lähden kyllä joka ainoaan Janne-matsiinkin sillä ajatuksella, että HIFK voittaa ja päästää nolla maalia. Olisin sairas pervo, jos saisin jotain kicksejä Lunkan kauhomisista. Epäilen, että on kuitenkin olemassa faneja, jotka pissaavat housuunsa siitä ilosta, kun HIFK:n kulloinenkin 1-mv mokaa. Ei väliä, että joukkue häviää, pääasia että Meidän Janne nostetaan esiin. Clocks: Tunteilla tässä elää jokainen. En mä silti keuhkoa, että Haataja on "meidän Hade!". Otan huomioon senkin, että kaikille hän ei ole MEIDÄN. Eiköhän HIFK ole kuitenkin meidän HIFK? Top10 maalivahtipeli ei btw. riitä, jos haluaa finaaliin. Pitää olla top5 tasoa ja sitä Janne ei ole vuosikausiin enää ollut.

Tässä menee erikseen veskarista keskusteleminen ja muut asiat. Kuittasin kahdelle urpolle eniten siitä, että onpa erittäin miehekästä ja kivaa kikatella keskenään "eräästä kirjoittajasta, joka..". Siis hyi vittu! Pitäisi olla rotia vaikka lainata inhokkinsa kirjoitusta ja tulla ihan faktoilla ampumaan se alas. Pikkutyttöjen ainoa faktayritys oli pointata, että on liioittelua sanoa Jannen päästävän aina 3 maalia. Tämäkin piperrysfakta oli väärin ja sekin piti korjata. Hohhoijaa. Kyllä ne kiekot pitäisi vaan pelata kousille ja kumppaneille, varsinkin jos jäällä on vastustajalta joku muu kuin ykkönen. Annettu aloitus merkitsee sitä, että vastustaja laittaa parhaat miehensä siihen aloitukseen ja hyvin useaa tasakentällisin tehtyä maalia edeltää voitettu hyökkäyspään aloitus. Näin simppelistä asiasa on kyse. Ja jos Janne laittaa tuonkin kuntoon eli opettelee edes vähän pelaamaan mailalla, hän rupeaa olemaan lähellä meidän aikojemme liigan 1-maalivahtia! Tähän on tultu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös