JanJ:lle
On se Owen oikeasti kova jätkä, monet NHL-jyrät ovat. Uhri saattoi kyllä olla väärä, eli se taitava Vujtek, mutta olin itse katsomassa kyseistä matsia ja mielestäni tsekkien roikkuminen, ronkkiminen ja kahvaaminen ko. matsissa oli pöyristyttävää. Tämä aiheutti keittämisen Owenilla + koko joukkueella, koska sen kaltainen mailahäirintä ei tuolloin ainakaan kuulunut NHL:n valikoimaan. Inhoan kahvaamista.
Pointtinahan jutussani oli se, että mielestäni potku/potkun yritys on raukkamainen teko verrattuna suoraan, siis suoraan EDESTÄ, tapahtuvaan haastamiseen. Tai mailalla hakkaamiseen/keihästämiseen. Calounin rangaistus oli ihan oikea mikäli näin todettiin tapahtuneen. Jos hän olisi käynyt nyrkein kaatajansa kimppuun, olisi jatkotuomio ollut varmasti pienempi, sillä eihän JC mikään Mäkkäri ole. Ymmärrän, että keittää, jos kaveri vetää poikittaisella saamatta mitään seuraamuksia, vai pitäisikö kääntää kristillisesti toinenkin poski?
Calounilla on ennenkin ollut ongelmia hermojensa kanssa. TPS-HIFK finaalisarjassa -99 hän iski jäältä poistuessaan pleksin palasiksi Turkuhallissa, kun kypsyi takana ilkkuviin katsojiin. Se, että jostain kaivettiin joku tyttö joka EHKÄ sai yhden murusen puolikkaan päälleen vai oliko niin että OLI VAARASSA saada, oli taas hysteeristä turkulaishelkovaaralaista jeesustelua. Siis minun mielestäni. Tuolloin JC nappasi kuitenkin oikeudenmukaisen miedon yhden ottelun pelikiellon. Tyhmyydestä rangaistiin.
Mutta muistaakseni Pasi Sormunen Bluesissa pelatessaan ei saanut jatkoseuraamuksia lentäessään pleijareissa suihkuun HIFKin hallissa, kun matkalla pukuhuoneeseen löi mailalla rikki seinällä roikkuneen kellon? Vai muistaako joku tuliko extrapenaltya vai jäikö ns. HIFK(ja Jokeri) -lisä saamatta?