Tilanne on erittäin hälyttävä kun Bondit ovat näennäisesti kovia, mutta todellisuudessa väkivalta on löysää, toimintakohtaukset huonoja ja "tasa-arvon" takia tehdään legendaarisista hahmoista homoja/naisia/erirotuja yms upeaa.
Koita kestää, varmasti on rankkaa katsoa elokuvia, jos tekee tällaisista asioista ongelmia. Q:n homoseksuaalisuus mainittiin vain yhdessä lauseessa, kun kertoi odottavansa miespuolista treffikumppania. Kauheaa. Kenestä hahmosta ollaan nyt mukamas tehty nainen? M:hän on vastikään muutettu mieheksi. Ilmeisesti Moneypennyn tulisi pysyä valkoisena naisena? Itse en ainakaan elokuvia katsellessa ajattele, että kuinka monta eri rodun edustajaa siinä on. Tosin kyllä ymmärtäisin kritiikin, jos esimerkiksi historiallisessa draamassa vaikkapa Kiinan keisariperhe olisi roolitettu afrikkalaistaustaisille näyttelijöille.
Viime vuosien tapaisia geneerisiä pyssyleffoja k13-statuksella nähdään sellaisilta "suuruuksilta" kuin Matt Damon tai Tom Cruise, eivätkä Bondit voi alentua noille leveleille.
Paitsi että juuri Damonin Bournet olivat viemässä Bondeja uuteen aikaan. Ei ollut enää mahdollista jatkaa brosnanmaista laitteilla leikkimistä, kun Jason oli hoitanut hommat paljon fyysisemmällä ja realistisemmalla tavalla. Craighän aloitti James-uransa aika kylmäävästi.
Minusta ainakin on ihan mukava katsella näitä nykyisiä Bondeja, joissa naisnäyttelijät on valittu muutenkin kuin neljän ilmiselvän syyn vuoksi ja juonikin jopa pohjaa tiettyyn realismiin. Aika kornilta näyttäisi nykyajan uutisvirrassa, jos Bond edelleen tappelisi Jawsia tai Oddjobia vastaan.
Tämä soi siis lopputeksteissä, alkutunnari on Sheryl Crow'n Tomorrow Never Dies. Ei se huono varsinaisesti ole sekään, mutta enemmän tässä on sellaista Jameksimaisuutta. Sanoisin että seuraava The World is not Enoug on tämän kanssa vähän samanlainen.
Tämä soi siis lopputeksteissä, alkutunnari on Sheryl Crow'n Tomorrow Never Dies. Ei se huono varsinaisesti ole sekään, mutta enemmän tässä on sellaista Jameksimaisuutta. Sanoisin että seuraava The World is not Enoug on tämän kanssa vähän samanlainen.
Siellä on varmasti tosiaan Windows Movie Makerilla leikelty alku- ja lopputekstejä ja biisit on siinä vaiheessa menneet ristiin! Mikään muu ei selitä tällaista kämmäystä.
Tykkään tästä uudesta tunnarista nyt kyllä enemmän mitä silloin alkuun. Ei tämä nyt Jamekseiden top5-kamaa missään nimessä ole mutta ehdottomasti hyvä kuitenkin.
Siellä on varmasti tosiaan Windows Movie Makerilla leikelty alku- ja lopputekstejä ja biisit on siinä vaiheessa menneet ristiin! Mikään muu ei selitä tällaista kämmäystä.
Kyllä se on just näin. Jotkut muutkin miettinyt näköjään samaa ja yksi onkin editoinut kd langin version alkutunnariin, toinen Sherylin kappaleen lopputeksteihin ja kyllähän tuo noin sopii paremmin. Sherylin kappaleessa kun on vielä tuollainen laahaava tahti niin sopii hyvin kun tekstit vierii hitaasti.
Siellä on siis selkeästi siis mennyt theme1.mp3 ja theme2.mp3 Movie Makerissa sekaisin editoijalla! :D
Itse olen nuorempaa sukupolvea, mutta silti sanoisin että olen kasvanut ennemmikin 1960-1980 -luvun Bondien mukana kuin uusimpien. Tämä johtuu siitä, että vanhat Bondit pyörivät joka kesä tv:ssä kun taas esim. Quantum of Solacen olen nähnyt vain kerran ja senkin n. 10-vuotiaana.
Yllä mainittua taustaa vasten ristiriitaiset fiilikset niin tästä leffasta kuin koko Craigin aikakaudesta. Mielestäni Craigin hahmo on omalla tavallaan hyvä mutta minulle hän ei ole Bond, koska sivistys, ulkonäkö ja salaperäinen charmi puuttuvat.
Itse en pidä nopeatempoisesta actionista vaan ennen kaikkea hidastempoisesta juonittelusta - siitä että kuppostellaan pahiksen kanssa ja pelataan golfia, käytetään pajupilliä snorkkelina, piileksitään ilmastointikanavassa ja piilotetaan käärmeitä kylpyammeisiin. Palatessa hotellihuoneeseen huomataan että joku on käynyt siellä penkomassa. Ymmärrän tietty että suurin osa Bond-faneista on kanssani eri mieltä. Moni menee katsomaan Bondia juuri actionin vuoksi.
Huomioitavaa, että minulle naiskentelu ei välttämättä ole oleellinen osa Bondin hahmoa. Autot ja whiskey ehkä.
Toinen asia liittyy Bond-pahiksiin. Mielestäni 2000-luvun pahikset ovat olleet järjestäin typeriä ja huonoja. Tässä tietty ajallinen aspekti liittyy mukaan, koska kylmän sodan ajalle oli huomattavasti helpompi rakentaa uskottavampia pahoja ihmisiä. Kissamiehen kuvaaminen sivuprofiilista saa joka kerta aikaan kylmät väreet.
Leffan nähtyäni vähän mitäänsanomaton olo. Nopeat tärpit.
Plussaa:
+ perhe-elementti lapsineen oli raikas ja hyvä, etenkin viidakkokohtauksessa
+ Bondin ja Moneypennin vierailu Q:n luona
+ simppeli hidastempoinen alkukohtaus jossa oli kauhua, maski ja lapsuudentrauma
+ Madeleinen ja Lyutsiferin kohtaaminen psykiatrian vastaanotolla
+ Hans Zimmerin musiikki
Miinukset:
- sekä Lyutsiferin että venäläistiedemiehen hahmot olivat lopulta aivan naurettavia
- Lyutsiferin hahmon tausta ja motiivi jäivät sekaviksi
- Blofieldin hahmo oli edelleen huono vaikka Waltzista näyttelijänä pidänkin
- Spectren listiminen 2 minuutissa
- nanobottisekoilu oli ideana huono
- Craigin näyttely oli paikoitellen surkeaa kuten esim. Madeleinen kämpälle palatessa tai polvistumiskohtauksessa
- Craigin pikkuhauskat puujalkakommentit olivat jo vähän väsyneitä
- uusissa naishahmoissa oli potentiaalia mutta toteutus jäi nyt todella torsoksi
- Loppukohtaus, siis sekä torniin kiipeäminen että Lyutsiferin kanssa mähinöinti, oli typerää
Bondin kuoleminen ei lopulta herättänyt mitään tunteita. Eiköhän tuo todennäköisesti selvinnyt vaikka hyppäämällä veteen ja palaa taas ruudulle seuraavassa elokuvassa. Selvisihän se Skyfallissakin.
Itse en pidä nopeatempoisesta actionista vaan ennen kaikkea hidastempoisesta juonittelusta - siitä että kuppostellaan pahiksen kanssa ja pelataan golfia, käytetään pajupilliä snorkkelina, piileksitään ilmastointikanavassa ja piilotetaan käärmeitä kylpyammeisiin. Palatessa hotellihuoneeseen huomataan että joku on käynyt siellä penkomassa. Ymmärrän tietty että suurin osa Bond-faneista on kanssani eri mieltä. Moni menee katsomaan Bondia juuri actionin vuoksi.
Itse asiassa sanoisin että ainakin tämän foorumin "Bond-seurannassa" suurin osa meistä on juurikin näitä Conneryn ja Mooren aikaisten leffojen faneja joissa on juurikin tätä veljeilyä ensin roiston kanssa ja sitten pikkuhiljaa siitä edetään. Tietystikään Jatkoaika ei edusta kaikkia Bond-faneja, mutta sanoisin kuitenkin että aika hyvän poikkileikkauksen tämä antaa.
Toinen asia liittyy Bond-pahiksiin. Mielestäni 2000-luvun pahikset ovat olleet järjestäin typeriä ja huonoja. Tässä tietty ajallinen aspekti liittyy mukaan, koska kylmän sodan ajalle oli huomattavasti helpompi rakentaa uskottavampia pahoja ihmisiä.
2000-luvun leffoista paras Bond-pahis lienee Casino Royalen Le Chiffre ja ylläripylläri Sihveri on nimenomaan sieltä alkuperäisestä Flemingin lähdemateriaalista joka on julkaistu jo 50-luvulla. Kakkoseksi nousee sitten varmaankin Silva, sen jälkeen tosiaan pahikset tosiaan aika laimeita. Jopa Blofeld on onnistuttu pilaamaan lähes täysin.
Tämä soi siis lopputeksteissä, alkutunnari on Sheryl Crow'n Tomorrow Never Dies. Ei se huono varsinaisesti ole sekään, mutta enemmän tässä on sellaista Jameksimaisuutta. Sanoisin että seuraava The World is not Enoug on tämän kanssa vähän samanlainen.
Elokuvan scoren säveltänyt David Arnold kirjoitti Surrenderin alunperin leffan tunnariksi, mutta tuntemattomasta syystä MGM:n pomot päättivät ettei se kelpaa ja valkkasivat Crow'n biisin tilalle.
Vanhoissa John Barryn säveltämissä Bondeissa tunnaribiisin melodiaa ympättiin mukaan scoreen pitkin leffaa, ja Arnold teki saman. Mutta kun tunnari vaihdettiin, nyt ne leffan aikana kuullut sävelkulut saavat "huipennuksen" lopputeksteissä Surrenderin soidessa ja varsinainen tunnari on vähän irrallinen muusta leffasta.
Elokuvan scoren säveltänyt David Arnold kirjoitti Surrenderin alunperin leffan tunnariksi, mutta tuntemattomasta syystä MGM:n pomot päättivät ettei se kelpaa ja valkkasivat Crow'n biisin tilalle.
Vanhoissa John Barryn säveltämissä Bondeissa tunnaribiisin melodiaa ympättiin mukaan scoreen pitkin leffaa, ja Arnold teki saman. Mutta kun tunnari vaihdettiin, nyt ne leffan aikana kuullut sävelkulut saavat "huipennuksen" lopputeksteissä Surrenderin soidessa ja varsinainen tunnari on vähän irrallinen muusta leffasta.
Minä tuossa mietinkin että tuo Arnoldin tekemä biisi tosiaan soi siellä leffan keskellä ja Crow'n esittämää ei kuulla muualla kuin introssa. No selvisipä tämäkin syy.
Juonijatkumon vuoksi Cragin Bond oli yksinkertaisesti pakko tappaa. Jos olisi näytetty onnellinen/onneton eläköityminen, olisi seuraava elokuva kärsinyt siitä liian paljon. Aikaisemmin on ollut Bondeissa selvää, että kyseessä on sama jätkä, mutta eri näyttelijä. Nyt se ei olisi onnistunut, koskaan kukaan ei olisi lähtenyt näyttelemään Craigin Bondia edes semi-puhtaalta pöydältä. Loppuratkaisu oli hyvä. Omassa päässäni olen jatkuvasti hämmentynyt siitä, että itse en olisi koskaan voinut kuvitella Bondin kuolevan ennen tätä leffaa. Nyt se oli periaatteessa luonnollista ja korosti aika paljon sitä, miten vuoden 2006 reboot muutti elokuvasarjan suuntausta.
Kun täällä nyt näitä visoja ja kisoja ja muita arpajaisia on pidetty niin ehkä tällekin osastolle voisi sellaisen ultimaattisen grande finalen järjestää. Pidetään homma suht simppelinä, eli kysymyksiä Bondeihin liittyen ja oikeasta vastauksesta tulee piste, vääristä ei tule miinuksia. Elokuvien...
En ole rainaa nähnyt, enkä aio katsoakaan, mutta tässä on kaikki woke-leffan ainekset. Kaikki miehet tapetaan ja tilalle tule vahvoja itsenäisiä naisia. Tämähän on erittäin paska konsepti. Esim. Terminatorin viimeisin episodi teki ihan vitusti turskaa juuri siksi, että pääosan esittäjä tapetaan ja tilalle tulee joku random akka, vain koska tuottajat luulevat, että tämä on joku helvetin hyvä idea.
Onnea vaan. En aio yhdellekään woke-leffalle rahojani antaa ja toivottavasti tarpeeksi moni setämies tekee samoin. Sankarit ovat sankareita, eikä heitä voi korvata naisella tai transulla, vain koska pieni vähemmistö Amerikassa niin haluaa.
Tämä nyt ei niinkään tätä ketjua koske, mutta onpas joillekin "tosiäijille" ottanut koville NTTD ja droppaillaan feminismiä, metoota ja wokea perusteeksi kritiikille. Luonnollisesti ei osata kertoa yhtäkään asiaa leffasta joka tukisi tuota tutkintalinjaa.
Itsekin kritisoin NTTD:n tiettyjä ratkaisuja, mutta ihan foliota en sentään tarvinnut.
Ja sitten samat tyypit hehkuttavat Casino Royalen tarinaa romansseineen ja ovat tykänneet ajatuksesta että Bond olisi jatkuvajuoninenkin.
Vinkki kaikille: Bondit löytyvät jälleen Viaplaysta.
Tuli aloitettua pieni Bond-kertaus nyt kun nuo leffat olivat ilmestyneet tuonne Viaplayn ohjelmakirjastoon. Aloitin eilen Casino Royalesta ja nyt viimein ymmärsin, mikä minua tarinankaaressa on Craigin aikakaudella häirinnyt. Tuo Bondin ja Vesperin "kohtalokas" suhde on ihan oikeasti tosi huonosti rakennettu. Casino Royalessa iso juonikuvio, toimintakohtaukset yms. on timanttia, mutta tuo rakkaustarina on kyllä huonosti kirjoitettu, huonosti näytelty ja vielä typerämpää on se, että sitä samaa rakkaustarinaa vatvotaan lähestulkoon jokaisessa Craigin Bondissa.
Vinkki kaikille: Bondit löytyvät jälleen Viaplaysta.
Tuli aloitettua pieni Bond-kertaus nyt kun nuo leffat olivat ilmestyneet tuonne Viaplayn ohjelmakirjastoon. Aloitin eilen Casino Royalesta ja nyt viimein ymmärsin, mikä minua tarinankaaressa on Craigin aikakaudella häirinnyt. Tuo Bondin ja Vesperin "kohtalokas" suhde on ihan oikeasti tosi huonosti rakennettu. Casino Royalessa iso juonikuvio, toimintakohtaukset yms. on timanttia, mutta tuo rakkaustarina on kyllä huonosti kirjoitettu, huonosti näytelty ja vielä typerämpää on se, että sitä samaa rakkaustarinaa vatvotaan lähestulkoon jokaisessa Craigin Bondissa.
Kieltämättä ihan totta ettei joku vajaan kuukauden love story kanna uskottavasti vuosikausia, mutta itselleni case Vesper edustaa enemmänkin Bondin syvää pettymystä ylipäätään naisihmisiin.
He pettävät, yrittävät hyötyä tai kuolevat. Tai kaikkea noista. Tuo sitten on heijastunut Craigin Bondiin ja tehnyt hahmosta hyvin synkän.
Viime tiistaina tuli muuten 59 vuotta siitä kun Dr. No oli ensi-illassa. Eilen taas vastaavasti 58 vuotta 007 Istanbulissa ensi-illasta. Kultasormen ensi-ilta oli syyskuussa 1964 ja Pallosalama joulukuussa -65. Silleen ihan mielenkiintoinen yksityiskohta näiden kahden Suomen ensi-iltaan liittyen, eli Kultasormi nähtiin Suomessa tammikuussa -65 ja Pallosalama sitten heti tuoreeltaan joulukuussa -65, vain neljä päivää USA:n ensi-illan jälkeen. Briteissä Pallosalama tuli ensi-iltaan 29.12. eli poikkeavasti muuta maailmaa myöhemmin.
Nuo neljä ensimmäistä Bondia tuli muuten kaikki n. vuoden välein edellisestä, mutta Elät vain kahdesti oli sitten eka missä väliä oli kaksi vuotta. Tämän jälkeen niitä tulikin sitten kahden vuoden välein sinne saakka kunnes Elä ja anna toisten kuolla ja Kultainen ase ilmestyivät vuosina -73 ja 74.
Totta muuten. My bad. Ihan tavallisia ohjuksia tosiaan (mikä lie onkaan "tavallinen ohjus"), ei sentään ydinkärkiä. Noh, pointti kuitenkin edelleen sama että Jameksi siellä oli kokolailla tapahtumien polttopisteessä ihan kirjaimellisesti.
Tuollaisesta täystuhosta on kyllä vaikea jatkaa tarinaa ihan muina miehinä, että no se ehti kuitenkin suojautua johonkin kivenkoloon ja jäi henkiin. Vaan onhan tuo temppu kirjoittajilta ja käsikirjoittajilta ennenkin onnistunut. Kaiken maailman Gandalfit ja Murdocit on palautettu tarinaan muina miehinä, joten miksei sitten Bondia. Vähän pahan maun se jättää, mutta sitten jatketaan eteenpäin.
En ole rainaa nähnyt, enkä aio katsoakaan, mutta tässä on kaikki woke-leffan ainekset. Kaikki miehet tapetaan ja tilalle tule vahvoja itsenäisiä naisia. Tämähän on erittäin paska konsepti. Esim. Terminatorin viimeisin episodi teki ihan vitusti turskaa juuri siksi, että pääosan esittäjä tapetaan ja tilalle tulee joku random akka, vain koska tuottajat luulevat, että tämä on joku helvetin hyvä idea.
Onnea vaan. En aio yhdellekään woke-leffalle rahojani antaa ja toivottavasti tarpeeksi moni setämies tekee samoin. Sankarit ovat sankareita, eikä heitä voi korvata naisella tai transulla, vain koska pieni vähemmistö Amerikassa niin haluaa.
No nyt on yllättävän paljon päässyt hiekkaa vaginaan. Ei tuo nyt mikään radikaalifeministinen raina kuitenkaan ole, ihan perinteiseksi toimintaleffaksi laskisin ja kyllä Bondikin tässä itsensä miehenä pitää.
Yksi lisätty sivuosan naishahmo on huonosti kirjoitettu ja turhan oloinen, mutta sellaista lienee tapahtunut 60-luvullakin.
Aiempien näyttelijöiden Bondeissa ei tosiaan samanlaista juonellista jatkumoa ollut, lähinnä jotain pieniä viittauksia aiempiin tapahtumiin eli esim. Istanbulissa mainitaan että Jameksi pisti Dr. Non kylmäksi ja tokihan sitten se JW Pepper oli myös Roger Mooren Bondeissa kahdesti mukana, mutta ei ne tosiaan mitään sen isompaa tarinakokonaisuutta olleet. Conneryn Bondeissakaan Spectreä ei varsinaisesti koskaan oikeastaan tuhottu, se vaan lakkasi olemasta ja Blofeldin kuolemakin jäi vähän keskeneräiseksi kerta toisensa jälkeen.
Mainitsit tuosta Skyfallista ja itsekin sanoin että se toimii myös itsenäisenä elokuvana, totta joo näinkin mutta itse asiassa siinäkin on tämän jatkumon kannalta pari oleellista seikkaa eli Dench-M:n kuolema ja Spectressähän sitten paljastetaan sekin että Silva oli myös Spectren miehiä, vaikka Skyfallissa annetaan ymmärtää että se olisi tuollainen henkilökohtainen ristiretki.
Ja mitä nyt tulee vielä tuohon Bondin kuolemaan niin uusimman elokuvan lopputeksteissä on maininta että "James Bond will return". Ei siis "007 will return" vaan nimenomaan James Bond. Eli kyllä se Jameksi vielä ihan Jameksina sieltä joskus palaa, kysymys sitten tosiaan kuuluukin että palaako Jameksi reboottina ja kaikki alkaa alusta, vai tehdäänkö tässä nyt vielä joku kaikkien aikojen twisti että kyllä se Jameksi selvisikin ja jotenkin löyhästi sitten jatkettaisiin tästä eteenpäin. Toki siinä olisi ihan helvetisti ongelmia sen suhteen että Craigin Jameksin annettiin ymmärtää olevan jo suht vanha, joten siinä joutuisi tekemään jonkinlaista rebootin ja jatkumon sekoitusta kait.
Fanipoika minussa haluaisi kuitenkin sen ratkaisun että Jameksi nyt jotenkin olisi tästä selvinnyt. Olisin kyllä itse kirjoittanut tämän jotenkin niin että Jameksi olisi esim. valehdellut puhelimessa että nyt tulee noutaja täällä saarella, mutta selvinnyt sitten jotenkin ja leffa olisi loppunut siihen kun M menee toimistoonsa ja Jameksi odottaa yllärinä siellä ja toteaa "007 reporting for duty" ja tunnari soimaan ja lopputekstit. Madeleinelle olisi annettu ymmärtää että Bond kuolee koska Bond ei olisi kuitenkaan voinut elää heidän kanssaan johtuen siitä että hänet myrkytettiin. Joku tuollainen ratkaisu periaatteessa toimisi oikein kirjoitettuna myös seuraavassa Bondissa, siinä toki sitten pitäisi heittää romukoppaan ne ajatukset minkä ikäinen se Bond nyt Craigin aikana mahtoi olla yms.
Joo, olen ehkä mulkku mutta mieluummin olisin jopa tapattanut Madeleinen ja skipannut vaikka nyt tuon lapsen olemassaolon kokonaan. Se olisi voinut mennä niinpäin että Safin olisikin myrkyttänyt Madeleinen ja tämä olisi sitten lopulta tappanut sekä Safinin että itsensä ja tästä olisi sitten päästy siihen että Jameksi se vaan palaa takaisin hommiin koska ei osaa muutakaan.
Perkele, nyt äkkiä se uusi näyttelijä ja joku synopsis tulevasta, kiitos :D
Tuota nyt ei olisi kestänyt millään, siis Madeleinen tappamista. Edellisen elokuvan lopussa juuri pelastettiin, ja se oli ikään kuin koko homman pointti. Inhoan elokuvasarjoissa noita ratkaisuja kuten Alien 3, Medusan isku ym. että muistatko sen edellisen elokuvan tunteita nostattavan loppuratkaisun? Se kaikki oli turhaa, tappoivat sen kuitenkin sitten heti seuraavassa jaksossa.
Lisäksi James on jo ihan tarpeeksi menettänyt noita elämänsä naisia, ajateltiinpa sitten koko 25 elokuvan sarjaa, tai Craigin elokuvien tarinaa.
Kyllä niitä oli kaksi. Mutta eipä se nyt kovasti häirinnyt, lähinnä taas tuli fiilis, että miksi näin on pitänyt tehdä kun olisi ne voitu kirjoittaa ihan helvetin paljon paremmin, loogisemmin ja jonkinlaiseen kontekstiin.
Kummallakaan nais-agentilla ei ollut käytännössä mitään virkaa ja jos heidät leikkaisi helvettiin, tulema olisi käytännössä täysin sama. Kaikki taustat täysin pimennossa, ei minkäänlaisia motiiveja tai hahmonkehitystä. Paitsi Anan 10 minuutin kehityskaari. Tämä nyt oli erityisen perseestä, mutta toki samanlainen valinta tehtiin pahisten kanssa, ilmeisesti kun kaikki virta meni kaiken ylittävän romanssin yltiöpäiseen korostamiseen. Ei siinä, olihan se koskettavaa matskua, mutta vähempikin alleviivaaminen riittäisi.
Leffa oli noin muutoin ihan hyvä ja tarina kantoi loppuun saakka, mutta kyllä nämä tässäkin ketjussa monesti toistetut asiat jäivät lopulta häiritsemään. Monen monituista asiaa jäi vain puolitiehen tai kokonaan kertomatta. Bond niittasi väkeä kuin jossain tapankaikki-pelissä aikoinaan ja muutenkin action-kohtauksissa oltiin enemmän Fast&Furious-linjalla, kuin yleensä edes jossain määrin kekseliäällä Bond-linjalla. Se Norjan Land Rover -mainos oli jotenkin kaiken action-paskan huippu, ensin pari takaa-ajajaa tosta noin viidessä sekunnissa näyttävästi katolleen perus kiilailemalla ja sitten kun niitä tulee vitusti lisää, niin ei kun skutsiin piiloon että kaikki vain katoaa johonkin. Toooodella hämmentävä ja turha skene tämäkin, jonka ajan olisi voinut käyttää vaikka Rami Malekin päänsisäiseen monologiin. No saipahan yhden turhan ja taas taustaltaan täysin avoimeksi jääneen pahiksen hengiltä. Jee. Se oli vähän niinkuin leffan kantava teema - asioita tapahtuu, hahmot tekee jänniä juttuja, mutta katsojalla ei ole mitään käryä, että miksi. Ehkä se kerrotaan sitten jossain 6-tuntisessa directors cutissa. Katsoisin.
Jos pääosassa olisi ollut Liam Neeson, niin täähän olisi ollut mitä mainioin Taken 4 - Time to Die, nyt Bondina jäi vähän vajaaksi, joskin viihdyttäväksi toimintadraamaksi.
Ja vielä tuosta kuolemasta, niin jätettiinhän se kuitenkin sen verran auki, että Jameshan kiipeili "palotikkaita" valvomosta johonkin katolle ja epäilemättä jonkinlainen pommisuoja lienee ollut lähettyvillä. Niitten luukkujen aukomista, ettei "ohjukset ponnahtele kuin kumipallot" tmv. korostettiin nyt sen verran paljon, että josko se Jameksi olisi vielä viime sekunneilla sukeltanut johonkin shelteriin, saanut vähän palovammoja ja palaa takaisin Idris Elbana tai M.B. Jordanina.
Ja vielä tuosta kuolemasta, niin jätettiinhän se kuitenkin sen verran auki, että Jameshan kiipeili "palotikkaita" valvomosta johonkin katolle ja epäilemättä jonkinlainen pommisuoja lienee ollut lähettyvillä. Niitten luukkujen aukomista, ettei "ohjukset ponnahtele kuin kumipallot" tmv. korostettiin nyt sen verran paljon, että josko se Jameksi olisi vielä viime sekunneilla sukeltanut johonkin shelteriin, saanut vähän palovammoja ja palaa takaisin Idris Elbana tai M.B. Jordanina.
Tuo olisi kyllä tosi hyvä ratkaisu selittämään henkilön muuttunut habitus, jos näyttelijää vaihdettaessa päätettäisiin muuten jatkaa vanhoille pohjilla.
Voisikohan ne nanobotit saada vielä liitettyä jotenkin kuvioon? Tyyliin että ohjusiskun tullessa nanoboteilla aktivoitui itsesuojelumoodi, ja ne tuota hätää muokkasivat Bondista ohjusiskun kestävän superyksilön. Outona sivuvaikutuksena sitten se, että Craigin näköisestä miehestä tulee Elban näköinen.
Tuohon voisi lisätä vielä klassisen "Mies vailla menneisyyttä" muistinmenetyksen. Elban Bondilla menisi suurin osa seuraavasta elokuvasta tietämättömänä menneisyydestään, mutta hän pääsisi kuitenkin brittien tiedustelupalvelun 00-agentiksi,kun olisi niin hyvä. Numero 007 olisi vapaana. M, Q, Moneypenny, kukaan ei aavistaisi kuka tämä tumma tyyppi oikeasti on. Elokuvan lopussa muisti palailisi pätkittäin, ja sitten saataisiin vielä tunteikas kohtaus, kun kohtaisi Madeleinen (nanobotit tässä vaiheessa jollakin ilveellä deaktivoituna) ja kertoisi tälle kuka on.[ /SPOILER]
Luultavasti hirveetä paskaa koko tämä uusin 2021-leffa jossa tappelukohtauksissa ei taaskaan tiedä kuka löi ketä kunnes bondi kömpii kasan alta ylös.
Tämmöstä kai kansa haluaa päivän feministisellä alemmuustwistillä höystettynä.
Ei siinä, aion kattoa heti kun tulee videovuokraamoihin.
Maailma ei ole oikeudenmukainen the world never dies tomorrow mutta eihän nyt herra isä joku hento nainen voi olla joku agentti!!! Siis ylipäätään, tästä uusimmasta en tiedä. Moneypennymaxwell - siinä sexyä ja kelpais heitellä hattua naulakkoon kun se kattois ja kehuis.