Lugu kirjoitti:
JES!!! Australia pääsi kisoihin. Todella hieno juttu. Saas kuinka pitkälle Australia menee MM-kisoissa.
Huh huh, olipa ottelu. Meikäläisen sympatialistalla ylivoimaisella kärkipaikalla oleva Australia viimeinkin löi portit sisään ja monien katkerien pettymysten jälkeen kisoissa ollaan. Tämä oli vähän kuin Kärpillä, kun riittävän monesti kalkkiviivoilla tulee turpiin, lopulta vuosia kestäneiden pettymysten jälkeen kääntyy onni ja jatkoaikapelit alkavat kääntyillä voitoiksi. Pelihän tuli teeveestä jo klo 11, mutta otin sen nauhalle ja duunin jälkeen sitten otin kaljaa ja jännitin ajat sitten pelattua peliä kuin ainakin suoraa lähetystä. Loppuun asti tosin harkitsin myös pidennettyä lounastaukoa, mutta ajattelin että on mukavampi katsoa peliä kun voi ottaa samalla pari huurteista. Saattoivat naapurit ihmetellä että mitä se mölisee, kun televisiossa Bahrain ja Trinidad & Tobago potkivat toisiaan jalkoihin.
Australian kippari ja joukkueen hahmo Mark Viduka teki "Platinit" rankkarikisassa, mutta onneksi muilla jätkillä hermot kesti ja pallot saatiin maaliin. Maalivahti Mark Schwarzer selvästi lannisti vastapuolen pelkällä olemuksellaan, joka ainakin minulla tuo mieleen itse Nasse-sedän. Kun Schwarzer menee viivalle, näyttää sille, että pallo ei kertakaikkiaan voi mahtua maaliin hänen ohitseen. Uruguayn Fabian Carini taas oli onneton rimppakinttu joka menee mukana maaliin, jos vähänkin kovempaa vetää. Uruguayhan on niin kentällä kuin sen ulkopuolellakin todella vittumainen ja epäurheilijamainen maa, joka ei sympatioita ulkomailla taida paljoa keräillä. Häviö oli siis tarkemmin ajateltuna Uruguaylle ihan oikein.
Onpa oikein mukava piristävä ruiske kisoille Down Underin mukana olo, ja eipä ainakaan meikäläisen tarvi miettiä kenelle hurrata. Tämäkin palsta on pullollaan huipputiimien, Saksan, Brasilian, Hollannin ym. "tosi-faneja", mutta minä sanon: Socceroos rule just fine. Pokaali Oziin. Meikäläinen perinteisesti nuortuu 10-vuotiaaksi, kun MM-kisoja pelataan, ja todennäköisesti muutama vuosi lähti pois jo tänään.