Jalkapallon EM-karsinnat - muut maat

  • 40 982
  • 309

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin, ja taas herää ksymys: miksi YLE haluaa näyttää vieraan maan cup-kilpailua ja vielä maksaa siitä? Kotimaisesta näytettiin, öö, välierät ja finaali. Mikä siinä brittifutiksessa on niin ihmeellistä että kansallisen Yleisradion pitää välttämättä saada sitä ruutuun? Oman maan liigalle tai maajoukkueen peleille ei löydy kiinnostusta kuin ratkaisuhetkien osalta.

Jep, samaa olen itsekin ihmetellyt. Mutta toisaalta kun ei suomifutista seuraaviakaan kiinnosta Suomen cup, niin ei kai sitä voi odottaa tuulipukukansalta ja Yleltä. Esim. Tamu - Ac Oulu 8.kierroksen ottelu veti Ratinaan muistaakseni n. 700 katsojaa, niin kertoo Suomen Cupin arvostuksesta lajiväenkin keskuudessa aika paljon.

Mutta voisi Yle sitä silkin enemmän näyttää, ei siinä mitään. Mutta kyllä mulle kelpaa FA-cuppikin, vaikkakaan en mikään englantilaisen jalkapallon ylin ystävä olekaan. Kaikki jalkapallo on tässä kendomaassa plussaa. Toki enemmän pitäisi painottua kotimaiseen futikseen.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tavallaan se on valintakysymys. YLE päätti ostaa FA-cupin, lätkän Karjala-turnaukset ja UEFAn Mestarien liigan oikeudet, mutta ei futiksen A-maajoukkueen oikeuksia. Olettaen että jälkimmäiset olisi saanut noista muista maksetulla rahamäärällä..

En tietenkään summista tiedä, mutta veikkaan että ei olisi riittänyt, jotkut Karjala turnauksen nyt eivät paljon maksa ja tuskin nuo FA-cupit tai CL-Liigat mitään erityisen kalliita olivat. Kyseessä oli kuitenkin vain osaoikeudet noista, eli Viasat myös näyttää Suomessa kumpaakin. Maaotteluja ei olisi saanut ellei olisi satsannut yksinoikeuksiin ja onhan noissa muissa yhteensä paljon enemmän ohjelmaa kuin maaotteluissa joita ei vuodessa kuitenkaan kovin montaa ole.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Itse en ole ikinä ymmärtänyt Englannin maajoukkueen huoraamista. Mulla ei ole mitään Valioliigaa tai englantilaisia vastaan yleensä, mutta lädejen maajoukkueen peli on suoraan sanottuna paskaa. Mitä hienoa on kattoa puujalkojen roiskimista? Ei mitään. Jokainen joka näki Venäjä-Englanti pelin näissä karsinnoissa, voi myöntää että ihan oikeat ja parempaa peliä esittävät joukkueet menivät jatkoon.

Ymmärtäisin vielä sen hehkuttamisen ja housut märkänä fanittamisen lädejä kohtaan, jos peli olisi näyttävää ja joukkueessa olisi oikeasti seuraamisen arvoisia pelaajia. Englanti on viimeiset 10 vuotta arvokisoissa hampaat irvessä vääntäneet 1-0 voittoja alkulohkossa päästäkseen jatkoon ja sitten pudotuspeleissä pelanneet jotain vitun 0-0 rankkareille asti, joissa tuttuun tapaan huonojen hermojensa ja viimeistelytaitojensa takia ovat tippuneet. Kylmä fakta on että joukkueella ei viimeisen 10 vuoden aikana ole ollut yhtään ikimuistoista tai klassikoksi luokilteltavaa peliä. Tylsä joukkue ja tylsät pelaajat, ei jaksa. Ei tule yhtään ikävä heitä EM-kisoissa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kylmä fakta on että joukkueella ei viimeisen 10 vuoden aikana ole ollut yhtään ikimuistoista tai klassikoksi luokilteltavaa peliä.
http://www.youtube.com/watch?v=RlMy7S04qGs

Ja tämä oli pelillisesti klassikko, vaikka olikin alkusarjan ottelu (Englannin paras arvokisaottelu Svenniksen aikana):

http://www.youtube.com/watch?v=XZlqvHWqNFQ

Ketjun otsikon voisi vaihtaa muotoon "Jalkapallon EM-karsinnat - Englanti".

Niin, ja tuosta Argentiina-Englanti -pelistä klassikkoa ei tee Beckhamin ulosajo, vaan se on ainoastaan pieni osa sitä. Todella loistava matsi.
Englanti on viimeiset 10 vuotta arvokisoissa hampaat irvessä vääntäneet 1-0 voittoja alkulohkossa päästäkseen jatkoon ja sitten pudotuspeleissä pelanneet jotain vitun 0-0 rankkareille asti, joissa tuttuun tapaan huonojen hermojensa ja viimeistelytaitojensa takia ovat tippuneet.
Just näin. Esim. 2004 EM-kisoissa teki ainoastaan 10 maalia neljässä pelissä. Mun matikkapäällä siitä tulee tosiaan tuo kolme 1-0 -voittoa ja 0 maalia pudotuspeleissä.
 
Viimeksi muokattu:
Kylmä fakta on että joukkueella ei viimeisen 10 vuoden aikana ole ollut yhtään ikimuistoista tai klassikoksi luokilteltavaa peliä.

Kun tätä palstaa lukee, niin tuntuu, että jo pari päivää sitten pelattu Kroatia-peli on ikimuistoinen. Jo pelkästään siitä on täälläkin puhuttu enemmän kuin veikkausliigakaudesta '07. Puhetta inglännin ympärillä ainakin tuntuu riittävän.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Ja tämä oli pelillisesti klassikko, vaikka olikin alkusarjan ottelu (Englannin paras arvokisaottelu Svenniksen aikana):

http://www.youtube.com/watch?v=XZlqvHWqNFQ

Ketjun otsikon voisi vaihtaa muotoon "Jalkapallon EM-karsinnat - Englanti".

Niin, ja tuosta Argentiina-Englanti -pelistä klassikkoa ei tee Beckhamin ulosajo, vaan se on ainoastaan pieni osa sitä. Todella loistava matsi.

Ihan hyvin tuotu esille, meinaan mietin tuota Englanti-Argentiina ottelun status-arvoa että voidaanko se luokitella klassikoksi. Makuasia, Owen teki siinä ihan komean maalin ja peli oli jännittävä. Pointti on se että Englanti otti siinä lopulta turpaansa, joten ei se ainakaan heidän kannaltaan mikään miellyttävä muisto ole.

Ja tuo toinen, kyllähän lädifanit voivat luokitella arvokisoissa ottelun jossa Englanti tekee neljä maalia klassikoksi, tätä en kiistä ollenkaan.=)

Just näin. Esim. 2004 EM-kisoissa teki ainoastaan 10 maalia neljässä pelissä. Mun matikkapäällä siitä tulee tosiaan tuo kolme 1-0 -voittoa ja 0 maalia pudotuspeleissä.

No heh, tuossahan maalimäärässä on mukana tuo lädejen "klassikko-ottelun" huimaava 4 maalia. Ota nyt se huomioon!!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No heh, tuossahan maalimäärässä on mukana tuo lädejen "klassikko-ottelun" huimaava 4 maalia. Ota nyt se huomioon!!
Jäljelle jäävästä kuudesta maalista menee kaksi alkusarjan kahteen 1-0 -voittoon ja nolla maalia pudotuspeliotteluihin. Mihin ne loput neljä pistetään?
Eikö se olekaan enää fakta, kuten edellisessä viestissäsi totesit?
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Ihan hyvin tuotu esille, meinaan mietin tuota Englanti-Argentiina ottelun status-arvoa että voidaanko se luokitella klassikoksi.

Mikäli tuo ei olisi klassikko niin sopii kaiketi kysyä että mitkä pelit mahdollisesti viimeisen 10 vuoden ajalta ovat sitten näitä klassikkoja ja että mitkä joukkueet niitä sitten ovat pelanneet selvästi enemmän kuin Englanti.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Mikäli tuo ei olisi klassikko niin sopii kaiketi kysyä että mitkä pelit mahdollisesti viimeisen 10 vuoden ajalta ovat sitten näitä klassikkoja ja että mitkä joukkueet niitä sitten ovat pelanneet selvästi enemmän kuin Englanti.

No hyvä on, pidetään sitä sitten klassikko-otteluna. Tämä nyt ei kumminkaan ollut pointtini alkuperäisessä viestissäni, vaan se että en vain pidä Englannin pelitavasta ja pelaajista. Englannin maajoukkueen pelitapa ei vain ole mielyttänyt minua viimeisissä arvokisoissa. Jos joku tykkää niin tykkää, kai nämä ovat mielipideasioita. Huoratkaa rauhassa, toin vain oman mielipiteeni tästä esille. Mä en jaksa ruveta vääntämään pikkuasioista Englannin maajoukkueen lähihistoriasta, koska se ei paljoa kiinnosta. Kuten sanoin, joukkue ei ole säväyttänyt mua viimeiseen kymmeneen vuoteen millään tavalla.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huoratkaa rauhassa, toin vain oman mielipiteeni tästä esille.
Minulle Suomi tulee ykkösenä, Englanti vasta sen jälkeen, joten sitä kai ei voi kutsua huoraamiseksi?

Ja eihän se Englannin pelitapa viime MM-kisoissa mitään silmiä hivelevää ollut, vaikka joukkuetta symppaankin. Eli osittain siis samaa mieltä Rike.K:n kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös