Jalkapallon EM-2012

  • 9 784
  • 91

Kenen toivot voittavan Euroopan mestaruuden

  • Puola

    Ääniä: 1 0,5%
  • Kreikka

    Ääniä: 3 1,4%
  • Venäjä

    Ääniä: 1 0,5%
  • Tsekki

    Ääniä: 6 2,7%
  • Hollanti

    Ääniä: 45 20,4%
  • Saksa

    Ääniä: 51 23,1%
  • Tanska

    Ääniä: 14 6,3%
  • Portugali

    Ääniä: 4 1,8%
  • Espanja

    Ääniä: 19 8,6%
  • Italia

    Ääniä: 25 11,3%
  • Irlanti

    Ääniä: 3 1,4%
  • Kroatia

    Ääniä: 4 1,8%
  • Ukraina

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ruotsi

    Ääniä: 12 5,4%
  • Ranska

    Ääniä: 3 1,4%
  • Englanti

    Ääniä: 30 13,6%

  • Äänestäjiä
    221
  • Poll closed .

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Koska Bosnia, Montenegro eikä Belgia päässyt kisoihin, niin Espanja on varmaankin lähimpänä fanitusta. Hauskaa nähdä lähteekö kukaan pelaamaan muuta kuin bussia Espanjaa vastaan, viimeksi aika moni kun siihen keskittyi.

Ranskassakin on useampi pelaja jota fanittaa, joten senkään voitto ei sinänsä haittaisi.
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Ranska, vaikka Na$ri siellä pelaakin. Hollanti seuraavana listalla, koska Robin van Persie.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Saksa, Hollanti ja Englanti. Siinäpä ne pändivankkurit joissa mennään kisoista toiseen. Näiden "fanitus" on jäänyt sieltä jostain 90-luvun joukkueista ja pelaajista, ja näillä mennään edelleen. Toisessa ääripäässä sitten Espanjat Portugalit ja muut, Italiasta tykkään muuten muttei jalkapallossa oikein nappaa. Ranska ei enää sytytä, kun ei löydy Zidanea, Barthezia, Cantonaa ja muita. Eipä tosin Saksan riveistäkään enää Klinssmannia Völlereitä ja kumppaneita löydy, mutta toimii kuitenkin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
1. Hollanti 2. Englanti.

Kaksi perinteistä suosikkiani, joista nyt etenkin Englannin kohdalla ei pahemmin tarvitse menestyksen suhteen jännittää. Mutta pakko kai se on tuollanen masokistisuosikkikin olla.

Hollanti onkin sitten ollut ihan pikkupojasta ja MM-kisojen traumoja ja haavoja parannellaan vieläkin, joten Espanjalle toivon jäämistä alkulohkoon. Iniestan ei minun puolestani tarvitse välttämättä mahtua edes joukkueeseen.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Hollannille tai Englannille soisin voiton. Tai oikeastaan ihan saman kunhan Saksa ei voita.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Pikkunappulasta asti aina Hollanti. Tässä mietiskellessä tullut aika tosissaankin kannatettua aina Hollantia.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
... Tai oikeastaan ihan saman kunhan Saksa ei voita.

Aikanaan olin samoilla linjoilla, mutta Saksa on alkanut pelityylin muutoksen myötä olemaan neutraali. Melkovarmasti myös pennoset menee kesällä perinteisessä vedossa hyvin saksamyönteisesti.

EM-kisat on muutenkin meitsille tavallaan välikisat. Kiva kattella puolueettomana.

KYSYMYS: onko vain omaa harhakuvitelmaa, vai onko Jatkoajassa suhteessa enemmän Saksa-faneja, kuin Suomessa muuten? Ainakin omassa kaveripiirissäni ladien ja lattareiden fanittajat ovat ylivoimaisessa enemmistössä, mutta täällä saa iloksensa aina huomata, ettei sitä täysin yksin olla. schollin kisakommentteja jo odotellessa :)

Brassifutiksen ystävänä voin omakohtaisesti kertoa, että ei Brazil ole kovinkaan suosittu, ainakaan kovin montaa brassifania en tunne. Lädi- ja Germaanifaneja onkin sitten läjäpäin. Luultavasti myös Jatkoajassa.

Ääni meni -92 fiiliksillä juuteille.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Brassifutiksen ystävänä voin omakohtaisesti kertoa, että ei Brazil ole kovinkaan suosittu, ainakaan kovin montaa brassifania en tunne.
Et varmaan tunne, mutta kyllähän niitä ihan helvetisti Suomessa on. Olikos Saksan MM-kisoissa, kun YLE järjesti äänestyksen alkulohkon viimeisellä kierroksella näytettävästä pelistä ja Brasilian peli tuon äänestyksen voitti, vaikka pelissä ei ollut edes panosta. Muistan kuinka tuosta moni vittuuntui.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Et varmaan tunne, mutta kyllähän niitä ihan helvetisti Suomessa on.
Ihmekös tuo. Sieltähän ne taitavimmat pelaajat keskimäärin tulee, ja ainakin minä tykkään katsoa kuinka taitavat pelaajat pelaavat kauniisti. Tuskin olen ainoa.
 

d2uce

Jäsen
KYSYMYS: onko vain omaa harhakuvitelmaa, vai onko Jatkoajassa suhteessa enemmän Saksa-faneja, kuin Suomessa muuten? Ainakin omassa kaveripiirissäni ladien ja lattareiden fanittajat ovat ylivoimaisessa enemmistössä, mutta täällä saa iloksensa aina huomata, ettei sitä täysin yksin olla. schollin kisakommentteja jo odotellessa :)

Netissä on helpompi kysellä anonyymisti myös esim. virtsausongelmista.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmekös tuo. Sieltähän ne taitavimmat pelaajat keskimäärin tulee, ja ainakin minä tykkään katsoa kuinka taitavat pelaajat pelaavat kauniisti. Tuskin olen ainoa.
Kyllä 160 miljoonan jalkapallohullusta maasta väkisinkin hyviä pelaajia tulee, se on selvä. Kunhan vaan otin kantaa, etteikö muka brassit olisi suosittuja Suomessa. Intissäkin olin varmaan ainoa, joka oli Englannin puolella 2002 puolivälierässä Brasiliaa vastaan.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ainakin minä tykkään katsoa kuinka taitavat pelaajat pelaavat kauniisti.

Kuulostaa kohtuullisen homoseksuaaliselta. Jalkapallossa on kyse kuitenkin vähän muustakin. Lisäksi ihmettelen, miten Brasilia liittyy tuleviin EM-kisoihin, jonka voiton tulee toivottavasti ottamaan Pohjanmeren rannikkovaltio.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuulostaa kohtuullisen homoseksuaaliselta. Jalkapallossa on kyse kuitenkin vähän muustakin.
On toki. Aika paljon kuitenkin myös yksilötaidosta.

Mulle ei näin heterona ole jalkapallosta koskaan tullut mitään (homo)seksuaalista mieleen, mutta suvaitsen kyllä jos joillekin tulee, ei siinä mitään.
 

Randy Marsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Venäjä voisi pärjätä. Itänaapurin futista tulee seurattua urakalla ja on lähinnä sydäntä.

Suomi on toki aina ykkönen. En ymmärrä alkuunkaan jonkun muun maajoukkueen kannattamista, toki sympatioita voi olla. Mutta, asia erikseen, josta voisi vääntää päiväkausia.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Saksasta on muodostumassa se lempijoukkue, kun Suomi ei taaskaan ole karkeloissa mukana.

Jos Saksa ei vie, niin sitten toivoisin jonkun viihdyttävää futista pelaavan maan / yllättäjän vievän kisat. Esim. Hollanti, Puola, Tshekki, Ruotsi... Noh, loppujen lopuksi ei niin hirveästi väliä. Paras voittakoon.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Koska Suomi ei ole ollut eikä ole koskaan mukana, niin hajautan EM/MM-kannatukseni hyvin vaihtelevin perustein. Portugalia kannatan nytkin ensisijaisesti, aikoinaan maan joustava ja hyökkäysvoittoinen pelityyli teki vaikutuksen, ja lopullisesti siirryin Portugalin leiriin 2000 EM-kisoissa, kun suosikkipuolustajaani Abel Xavieriin osui täysin vahingossa pallo ja Ranskaa suosiva tuomari määräsi pilkun ajassa 117 minuuttia.

Tämä tuntui karmaisevalta vääryydeltä, aivan tuli mieleen Suomen jääkiekossa kokemat erilaiset viime hetken pettymykset kun tuomaripeli on ratkaissut asian (kuten esim. MM-kisoissa 1994, jolloin tuomari jätti puhaltamatta Jari Kurriin kohdistuneen koukkauksen, jonka jälkitilanteesta Kanada teki maalin). Ranskan tympeän ylimielisestä epäpelistä en ollut ennenkään pitänyt, ja tuon jälkeen (Ranskan voittaessa 2000 EM-kisat) olen inhonnut Ranskaa lähes yhtä paljon kuin Italiaa ja kannattanut Portugalin kuumaveristä ja taidokasta joukkuetta. Mitä filmaamissyytöksiin tulee, niin eipä ole Portugali lähelläkään ykköspaikkaa kuolevien joutsenien kastissa.

Portugalin lisäksi minulla on kuitenkin toissijaisia suosikkeja ja joukkueita, joita kohtaan tunnen lukkarinrakkautta. Yksi niistä on Hollanti, toinen Espanja ja lisäksi olen aina sympatiseerannut Saksaa, erityisesti yhdistynyttä Saksaa. Tehokas, suoraviivainen germaaninen pelityyli hakkaa 100-0 korruptoituneen Italian, yliarvostetun nyhjäys- ja puskemisjalkapallon suosijan Englannin sekä muut vastaavat. Jos suomalaisilla jalkapalloilijoilla olisi taitoa ja osaamista, niin Suomenkin maajoukkue voisi pelata saksalaistyyppistä jalkapalloa yhdistettynä hieman varovaisempaan puolustuspelaamiseen. Mitkään etelän maiden taitavat kiemurat eivät suomalaisilta onnistu.

Eli jos Portugali lähtee laulukuoroon, niin sen jälkeen kannatan tilanteesta riippuen Saksaa, Hollantia tai Espanjaa. Tarpeen tullen kannatan esim. finaalissa mitä tahansa muuta paitsi Ranskaa, Italiaa ja Englantia. Jos näistä maista on useampi finaalissa, niin sitten en kannata ketään ja toivon viihdyttävää ottelua.

Siinä epätodennäköisessä skenaariossa, että Suomi joskus yltäisi EM-kisoihin niin totta kai kannattaisin alkulohkon ajan Suomea, vaikka se pelaisi minkälaista kilpikonnapuolustusta ja nyhjäystä tahansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös