Jalkapallon EM-2012

  • 9 784
  • 91

Kenen toivot voittavan Euroopan mestaruuden

  • Puola

    Ääniä: 1 0,5%
  • Kreikka

    Ääniä: 3 1,4%
  • Venäjä

    Ääniä: 1 0,5%
  • Tsekki

    Ääniä: 6 2,7%
  • Hollanti

    Ääniä: 45 20,4%
  • Saksa

    Ääniä: 51 23,1%
  • Tanska

    Ääniä: 14 6,3%
  • Portugali

    Ääniä: 4 1,8%
  • Espanja

    Ääniä: 19 8,6%
  • Italia

    Ääniä: 25 11,3%
  • Irlanti

    Ääniä: 3 1,4%
  • Kroatia

    Ääniä: 4 1,8%
  • Ukraina

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ruotsi

    Ääniä: 12 5,4%
  • Ranska

    Ääniä: 3 1,4%
  • Englanti

    Ääniä: 30 13,6%

  • Äänestäjiä
    221
  • Poll closed .

RDivis

Jäsen
...Lädien kannattaminen on sama kuin haluaisi tulla ammutuksi...
Vai ammutuksi? Ja tekö olette tällä Saksa-kaveriporukalla se kuolemanpartio, joka toiveita toteuttelee? 17 henkilöä teidän pitää äänestyksen nykytilanteella jäljittää ja laittaa kylmäksi! Ei muuta, kuin urakkaa käyntiin!
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Äänestin Hollantia. Italiakin käy. Otetaan kolmossijalle dynaaminen Saksa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Hollanti huudettu myös täältä. Muut aivan sama ja hyvä vain, jos italialainen levienkäsittelykulttuuri sekä espanjalaisportugalilainen teatteri jäisivät rannalle.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Kyllähän sen Espanjan vastasin, vaikken uskokaan niiden jälleen voittavan. Hollantia olen sympannut yhtä pitkään oikeastaan, joten se voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Ja toki Ruotsi on futiksessa aina kiva. Ja Tanskakin melkein samaa kastia, ihan pohjoismaa-statuksella. Kaikkein oudointa muuten on, että edes Saksan voitto ei tunnu ajatuksena hirveän vastenmieliseltä..

(Jos ei lasketa lukuun Barca-since"08 porukkaa)
Onneksi kaikki Madrid-fanit ovat tunnustaneet väriä jo kohdusta saakka. 2009- CR7!!
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Kaikkein oudointa muuten on, että edes Saksan voitto ei tunnu ajatuksena hirveän vastenmieliseltä..

...

Johtuu varmaankin sitä, että Saksa pelaa - maajoukkueista puhuttaessa - todennäköisesti maailman näyttävintä futista tällä hetkellä?

On pelannut jo muutaman vuoden...
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oranje! Hollanti kuittaa kahden vuoden takaisen MM-finaalissa kärsityn tappion voitoksi ja juhlii näin Euroopan mestaruutta. Muista asioista kristallipalloni kertoo, että runner-upiksi päätyy Pohjolan maa (Tanska, Ruotsi), Tsekki on viimeinen TOP4-tiimi sekä sen että Englanti floppaa ja jää alkulohkonsa viimeiseksi.
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saksalle toivon mestaruutta.

MM 2010: Pronssia
EM 2008: Hopeaa
MM 2006: Pronssia
MM 2002: Hopeaa

Lähellä on Saksa ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana ja kyllähän sen kirkkaimman heille nyt soisi. Toiset suosikit ovat Hollanti ja Tanska
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Johtuu varmaankin sitä, että Saksa pelaa - maajoukkueista puhuttaessa - todennäköisesti maailman näyttävintä futista tällä hetkellä?

On pelannut jo muutaman vuoden...
Pitää ehdottomasti paikkansa. Derwallin aikainen Saksa ja vähän senkin jälkeen oli kaiketi ansainnut maineensa konemaisena, vaikkei tässäkään mitään pahaa ollut. Saksanvihaajat käyttivät tuota vain keppihevosena sille miksi Saksan futista "kuuluu" halveerata. Edelleenkin tulee futista vähemmän seuraavilta kommentteja siitä kuinka tärkeää on fanittaa ns. iloista jalkapalloa ja sitten luetellaan perään ne sikakoiramaat joiden on määrä edustaa tätä pelityyliä. Ja kerkeästi muistetaan lisätä ettei ainakaan Saksa kuulu tähän joukkoon.

Minulle on tietysti aivan sama tuleeko Saksan voitto konemaisesti paahtaen vai kantapääkikkoja viljellen, kunhan tulee. Pitkän aikavälin tilastoja tarkastelemalla itse kukin saattaa todeta että sakuilla on futiskentillä menestyminen veressä. Aika harvalla maajoukkueella on viimeisten neljän vuosikymmenen ajalta heittää pöytään vastaava rekordi arvokisamenestystä. Italia, Argentiina ja Brasilia voidaan todeta Saksan ohella kestomenestyjiksi. Espanja ei kuulu tähän joukkoon ainakaan vielä, viime menestyksistään huolimatta. Hollanti on pärjännyt usein hyvin, mutta ajat sitten saatua EM-titteliä lukuun ottamatta kirkkaimmat kannut ovat jääneet heiltäkin väliin. Englanti taas lähtee lajin emämaan statuksella torvet soiden joka kisoihin, mutta eivät ole läditkään turhan montaa arvokisojen välieräpaikkaa saalistaneet sitten 1966 täysosumansa.
 

lade

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei oo muuta ku Hollanti, vittu. Olen vasta EM-2000 lähtien alkanut kattomaan fudiksen arvokisoja ja siitä lähtien Hollantia olen aina kannattanut. Venäjä ja Tanska oisivat seuraavat vaihtoehdot, ehkä myös Saksa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Saksaa äänestin. Espanjan 1982 kisoista tuo lähti ja jokainen halusi olla pihapeleissä Rummenigge. Saksa on muutenkin hieno maa vaikka en ole siellä käynyt kuin kolme kertaa. Pidän myös Saksan hyökkäävästä pelitavasta. Tuo konemaisuus taitaa tulla 80-luvulta ja sitä aikaisemmasta ajasta mutta viime MM-kisoissakin Saksa pelasi erittäin viihdyttävää fudista.

Poikani on syntynyt 1996 (Saksa voitti tuolloin EM kultaa) ja on nimeltään Andreas. Onko Andreas Köpkellä tähän nimeen osuuttaa? Saatta olla mutta vain hiuisen verran:D Nimeä kun mietittiin pojalle niin lähtökohtana oli antaa kasteessa yleiseurooppalainen nimi ja se esiintyykin monessa maassa lähtien länsinaapuristamme. Nyt menee sivuraiteille mut joo...Saksa rokkaa.

EDIT. Seuraava suosikki on Hollanti.
 
Sen lisäksi olivat meitä vastaan sodassa...
Kas kun sama syy ei pädekään Saksaan, joka sentään on viimeinen valtio, jonka armeija on miehittänyt Suomea ja josta vapautuminen vaati lukuisia suomalaisuhreja.

Aiemmissa kisoissa on meikäläiselläkin ollut sympatioita Saksaa kohtaan, mutta sen verran nykyinen politiikka ja Saksan aiheuttama talouskriisi vaikuttavat, etten toivo heille menestystä. Kuitenkin Espanja, Italia, Portugali ja Ranska säilyvät edelleen kestoinhokkeina.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Itse olen kannattanut Saksaa voimakkaasti 1982 kisoista alkaen. Rummenigge ja kumppanit olivat kovia sankareita aikanaan
Pierre Littbarski oli hauska veitikka, se jockeyn oloinen puolitoistametrinen pygmi. Jumaliste, niiden länkisäärten välistä olisi mennyt vaikka pendolino.

Johtuu varmaankin sitä, että Saksa pelaa - maajoukkueista puhuttaessa - todennäköisesti maailman näyttävintä futista tällä hetkellä?
Äläs nyt liioittele sentään. Oikeilla jäljillä kyllä olet; esimerkiksi 80-luvun lopun ja 90-luvun alun tylsistä tylsin Saksa on tällä hetkellä menneisyyttä, ja peli on selkeästi iloisemman oloista. Johtuu osittain varmasti siitä, että horstien ja güntherien rinnalle on tullut näitä mehmettejä ja muita, joita 30-luvulla ei varmastikaan olisi Saksan joukkueeseen päästetty.

Englanti taas lähtee lajin emämaan statuksella torvet soiden joka kisoihin, mutta eivät ole läditkään turhan montaa arvokisojen välieräpaikkaa saalistaneet sitten 1966 täysosumansa.
Tätä olen minäkin naureskellut monet kerrat, kun takki auki leuhotetaan mestarisuosikkina joka kerta kun kisoihin päästään. Jos päästään; viime aikoina tuo ei ole ollut mikään selviö.

Aina kun Englanti karahtaa karsintoihin, on riemuni suuri. Lukuunottamatta isoa nippua 60- ja 70-lukujen pop- sekä rockmusiikin valioita, ei tuolta Teutateksenhylkäämältä saarelta ole tullut mitään hyvää. Joutaisi upota mereen.

Espanjan 1982 kisoista tuo lähti ja jokainen halusi olla pihapeleissä Rummenigge.
Minä ainakin halusin olla Zico, joka oli noiden kisojen taitavin pelaaja (Maradona ei tuolloin ollut vielä parhaimmillaan, ja hommasipa itselleen lapsellisen ulosajonkin).
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Minä ainakin halusin olla Zico, joka oli noiden kisojen taitavin pelaaja (Maradona ei tuolloin ollut vielä parhaimmillaan, ja hommasipa itselleen lapsellisen ulosajonkin).

Mä en niin edes enää muista noita kisoja mutta Zico oli tosiaankin yksi suosikki myös muksujen keskuudessa. Kuten myös Kevin Keegan. Oiskohan ollut Adidas, joka valmisti Keegan-nappulakenkiä ja ne parhaimmat oli tehty kengurunnahasta. Joku kun sai tällaiset niin sitä palvottiin ja se haluttiin omaan jengiin. Työläisperheen vesana meitsi sai Torch-merkkiset nappikset, jotka ostettiin EKA-marketista ja niille naurettiin.
 

kovalev

Jäsen
Italiasta on viime vuosina tullut salarakas. Se on hyvin hämmentävää, koska yleensä rankkaan suosikkejani Taito edellä. Onhan Italialla toki sitäkin, ja Pirlo on aina ollut yksi suosikkipelaaja, Totti myös.
Ruotsi saa myös aina varauksettoman tukeni, eikä vähiten Zlatanin vuoksi.

Pääasia turnauksessa on kuitenkin huikean korkea taso, josta näin laadukkaana pääsemme nyt nauttimaan viimeistä kertaa. Ja kun eurooppalainen voittaa, ei se koskaan ole huono juttu. Jos kuitenkin pitää yksi nimetä, joka ei saa voittaa, olkoon se Portugali.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kun tässä historian lehdet havisevat yhden jos toisenkin kirjoittajan teksteissä, kaivellaanpa hieman omaakin sedimenttiä ydinjatkeestani...

Minun kiinnostukseni jalkapalloon juontaa juurensa jo 60-luvulle, mutta vuoden 1970 MM-kisat ovat ensimmäiset, joista jotakin muistan - Pelén lisäksi mm. nimet Riva, Rivelino ja Jairzinho ovat vieläkin hyvin muistissa.

Vuoden -74 MM-kisat sitten räjäyttivät potin ja mm. muutamat loppuottelun tapahtumat ovat syöpyneet lähtemättömästi(?) muistiini - erotuomaritoiminnasta lähtien (engl. Jack Taylor). Noissa kisoissa Johan Cruyff nousi minun ehdottomaksi suosikikseni aivan huikean taitonsa takia, vaikka omalla pelipaikallani mielelläni kuvittelinkin olevani eleettömän tyylikäs Keisari Franz.

Sittemmin monikin pelaaja ja joukkue on tehnyt minuun vaikutuksen taidoillaan eikä vähiten Michael Laudrup, Preben Elkjær ja Tanskan joukkue vuoden -86 MM-kisoissa Meksikossa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ymmärrän hyvin, että Italiaa kannatetaan urheilullisista syistä. Taas ne, jotka kannattavat Italiaa mieltymyksestä Italiaa kohtaan maana, eivät todennäköisesti ole koskaan olleet tekemisissä italialaisten kanssa. Minulla tämä menee selvästi henkilökohtaisten syiden ja tunteiden perusteella, ja siksi kannatan Tšekkiä. Samastan syystä toivon mahdollisimman pikaista päätöstä Italian peleille tulevissa kisoissa.

ČEŠI DO TOHO!
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Seurasin minäkin, ja opin rakastamaan Brasiliaa alusta asti. Miksi ryhdyit vihaamaan maailman kauneinta peliä esittänyttä joukkuetta?

Ei tuossa varmaan mitään sen ihmeellisempää ollut, kuin että kaikki kaverit hehkuttivat Brasseja ja pitivät niiden mestaruutta varmana. Halusin olla jo ihan periaatteen vuoksi eri mieltä asiasta. Omaa selkeää suosikkia ei siis silloin vielä ollut, mutta melkein jokaisessa yksittäisessä ottelussa olin aina jomman kumman joukkueen puolella. 1986 mentiin jo Saksalla alusta asti.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Saksaa kannatan aina ja mielytymyksestä maata kohtaan. Pelaavat myös viihdyttävää futista - nykyään, aina ei niin ole todellakaan ollut.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Peli menetetty - game over. Espanja voi jättää kisat väliin, sillä minä näin viime yönä tämän ketjun innoittamana unta EM-kisoista ja Espanja jäi alkulohkoon. Nimimerkki Blackie ainakin oli kovin mehuissaan siitä. Miksihän minä näen unta Blackiesta? Hyrh.

Onneksi ei ole enneuniin taipumusta. Saksa on pahin haastaja, mutta kaksi viimeistä kohtaamista on mennyt manoloille ja henkinen niska-perse -ote on tällä hetkellä mainio.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ymmärrän hyvin, että Italiaa kannatetaan urheilullisista syistä. Taas ne, jotka kannattavat Italiaa mieltymyksestä Italiaa kohtaan maana, eivät todennäköisesti ole koskaan olleet tekemisissä italialaisten kanssa. Minulla tämä menee selvästi henkilökohtaisten syiden ja tunteiden perusteella, ja siksi kannatan Tšekkiä. Samastan syystä toivon mahdollisimman pikaista päätöstä Italian peleille tulevissa kisoissa.

ČEŠI DO TOHO!

Joku Fabio on vienyt muijasi, kuten Tomba vei Frostellin;) ? Olen ollut jonkunverran italialaisten kanssa tekemisissä ja monenlaista hiihtäjää maasta löytyy. Ääripäästä toiseen, kuten kaikissa muissakin maailman maissa. Kannatan italiaa niin urheilullisista kuin lukuisista muistakin syistä. Kansa on hyvin intohimoinen ja rakastavat kaikkea kaunista. Kuten minäkin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Englanti on mun suosikki. Sisäsiittoiset raukat siellä sateisella saarellaan eivät muuta haluaisi kuin voittaa jalkapallo-otteluita, mutta aina joku Saksa tai likaiset etelä-Eurooppalaiset vie tittelit ja hevosnaamat joutuu naama mutrulla seuraamaan vierestä.

Ennen viime vuotta koin että Suomi jääkiekossa ja Englanti jalkapallossa oli jollain vinksahtaneella tavalla hengenheimolaisia, molemmilla oli yksi voitto tilillään jota jouduttiin yhä mehustelemaan koska muutakaan ei ollut. Nythän Suomi sitten meni tuplaamaan voittosaldonsa, ehkä tänä vuonna Englantikin tulee puskista ja voittaa kaikki. Jalkapallossa mikä tahansa on mahdollista, Tanska ja Kreikkakin on voittanut EM:n joskus, ja Rooneylle kasvoi tukka päähän. Miksei siis Englanti voittaisi?

Eniten vituttaa jos Italian kaatumatautiset laivakapteenit voittaa. Vastenmielisempää itkijämummojen laumaa ei ole missään, ei edes Portugalissa, vaikka siellä rimpuileekin kenties kisojen pahin yksittäinen itkijä ja muutenkin kuvottavin jalkapalloilija vähään aikaan, eli tämä vammainen äpärä nimeltään Pepe.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Saksaa kannatan aina ja mielytymyksestä maata kohtaan. Pelaavat myös viihdyttävää futista - nykyään, aina ei niin ole todellakaan ollut.


Itse olen aina ennen myös liputtanut Engalannin puolia, mutta monet käymiset Saksassa ja tutustuminen saksalaiseen jalkapalloon on alkanut kääntämään kelkkaani ja olen myös Saksan puolella.
Katsotaan sitten fiiliksiä, jos nämä kaksi taas kohtaa, että kummalle sydän lyö.
Pohjoismaille olen myös aina toivonut onnea.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Eniten vituttaa jos Italian kaatumatautiset laivakapteenit voittaa. Vastenmielisempää itkijämummojen laumaa ei ole missään, ei edes Portugalissa, vaikka siellä rimpuileekin kenties kisojen pahin yksittäinen itkijä ja muutenkin kuvottavin jalkapalloilija vähään aikaan, eli tämä vammainen äpärä nimeltään Pepe.

Tämä on joko huono vitsi, tai sitten nauran oikeasti kun kaveri jolla lukee Jarkko Ruutu suosikkien kohdalla avautuu tällaisesta. Mutta koska alkuosa viestistäsi on hauskaa luettavaa niin lasketaan tämäkin sitten samaan kasaan.
Eli täten väistän miinan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös