Jalkapallon EM-2012

  • 9 784
  • 91

Kenen toivot voittavan Euroopan mestaruuden

  • Puola

    Ääniä: 1 0,5%
  • Kreikka

    Ääniä: 3 1,4%
  • Venäjä

    Ääniä: 1 0,5%
  • Tsekki

    Ääniä: 6 2,7%
  • Hollanti

    Ääniä: 45 20,4%
  • Saksa

    Ääniä: 51 23,1%
  • Tanska

    Ääniä: 14 6,3%
  • Portugali

    Ääniä: 4 1,8%
  • Espanja

    Ääniä: 19 8,6%
  • Italia

    Ääniä: 25 11,3%
  • Irlanti

    Ääniä: 3 1,4%
  • Kroatia

    Ääniä: 4 1,8%
  • Ukraina

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ruotsi

    Ääniä: 12 5,4%
  • Ranska

    Ääniä: 3 1,4%
  • Englanti

    Ääniä: 30 13,6%

  • Äänestäjiä
    221
  • Poll closed .

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Äänestin Tšekkiä, koska tšekeillä on sielu, toisin kuin esimerkiksi saksalaisilla. Myös turkkilaisilla on sielu, mutta he eivät päässeet kisoihin. Suomalaisillakin ehdottomasti on sielu.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hollantia on tullut kannatettua niin kauan, että on suorastaan mahdotonta antaa ääntäni millekään muulle maalle. Hollanti voittaa Italian loppuottelussa.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Oma rakas Italia voittaa tietenkin, tai ainakin heidän vankkureissa mennään niinkuin joka futiksen arvokisoissa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Espanjaa kannatan, kuten EM-turnauksissa aina jo kolmisenkymmentä vuotta. Kakkossuosikki on Italia.

"Ei missään tapauksessa" -kategoriastani löytyvät Ruotsi, Saksa ja Englanti, sekä nykyään vastenmielisen limanuljaska C.Ronaldon ja alkuihmisen irvikuva Pepen ansiosta myös Portugali.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Espanjalle meni ääni, kuten ennenkin. Vaikka Bundesliigaa seuraankin laajemmin kuin La Ligaa, näin maajoukkuetasolla homma kääntyy Espanjalle.
Saksasta seuraan lähinnä yksilöitä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Hollanti on ollut 70-luvulta saakka suosikkini. Mitä sitä hyvää vaihtamaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Paras voittaa aina. Siksi Espanja uusii Euroopan mestaruutensa marssimalla vakuuttavasti jokaisessa ottelussa 1-0 -voittoon. Miksi murehtia David Villan poissaoloa, kun tilalle on heittää kahden edelliskauden aikana ohi menneet Roberto Soldado ja Fernando Llorente?

David Silvan kisat. Jos siis mahtuu avaukseen.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Saksa ja Hollanti. Edgar Davidsin lasit sai pikkupojan kiinnostumaan Hollannin jalkapallomaajoukkueesta ja kyllähän se eräs aika taitava hevonenkin kärjessä innoitti. Saksa taas on vaan niin hieno maa, että pakko sitä on kannustaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Azzurri, Azzurri, eli Italia!!!!! Tähän perään täytyisi laittaa pitkät litaniat ja ne kyllä löytyy mutta harvat, jos kukaan niitä jaksaisi lukea. Joten tyydytään sanomaan että kauneinta, lumoavinta, mielenkiintoisinta ja halutessaan;) tehokkainta futista pelaava maa.

Kakkossuosikkeina Saksa (välieristä -06 lähtien) ja Hollanti. Molemmat pelaavat minun silmiini mukavan näköistä palloa. Valovuoden tietenkin saappaan perässä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Toivoisin Englannin voittavan, mutta valitettavasti tämä taitaa olla Espanjan ja Saksan välinen kisa. Eikä siinä mitään pahaa ole.
 
Tanska tietenkin.

Siellä asuttiin ja sen maan futiksen parissa vietin vuosikausia lapsuudestani seuraamalla sekä pelaamalla, paikalla oltiin EM-voittohuumassa 1992 ja tunneside tanskalaiseen futikseen ja touhuun muutenkin on siis varsin luonnollisesti ollut mukana lähes läpi elämän.

Karmaiseva lohko ja jo jatkoonpääsy vaatisi melkoista tuhkimotarinaa ja kaiken osumista kohdalleen, mutta nyt jo hehkuu kun miettii mitä jännitystä on taas tarjolla kun Tanskan jengi on mukana arvokisanurmilla taistelemassa.

Sama suosikki ja lähes identtinen tarina kuin itselläni.
Jos Tanska tippuu tulee kakkossuosikkina Saksa.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hollantia on tullut kannatettua niin kauan, että on suorastaan mahdotonta antaa ääntäni millekään muulle maalle. Hollanti voittaa Italian loppuottelussa.

Sama, eli varmaan jostain 90-luvun alkupuoliskolta on omat ensimmäiset muistikuvat. Ei ole MM-tappio vituttanut hetkeen yhtä paljon kuin pari vuotta sitten. Oranje vie lattarineitokaisilta kannun, tosimies van Persien avustuksella ;).
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole mitään varsinaisia suosikkeja, mutta Tanska on aika sopiva. Ei varsinainen suurmaa, on Pohjoismaa, mutta ei Ruotsi.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sivumennen sanoen, olen usein ihmetelyt miten/miksi Saksan Nationalmannschaft herättää niin hemmetin isoja tunteita itsessäni, paljon isompia kuin mikään suomalainen futisseura saati maajoukkue... kuitenkaan en fanita mitään ulkomaista futisseuraa ja muutenkin olen kiinnostunut enemmän lätkästä. Jotenkin tuo Saksa- fanitus vain jostain ihmeen syystä on fanaattisuudessaan samaa luokkaa Ässä-fanitukseni kanssa. Ihme juttu.

Samanlaiset tunnelmat on täälläkin, joskin mulla tuo fanitus nyt sentään ei yllä mitenkään samaan luokkaan Ässien fanittamisen kanssa. Mexicon kisoista 1986 asti olen Saksaa kannattanut. Tuota ennen seurasin kyllä MM-kisat jo 1982, mutta mulla ei ollut sen kummemmin mitään suosikkia, mitä nyt Brasiliaa opin vihaamaan alusta asti.

onko vain omaa harhakuvitelmaa, vai onko Jatkoajassa suhteessa enemmän Saksa-faneja, kuin Suomessa muuten? Ainakin omassa kaveripiirissäni ladien ja lattareiden fanittajat ovat ylivoimaisessa enemmistössä, mutta täällä saa iloksensa aina huomata, ettei sitä täysin yksin olla.

Tältä minustakin tuntuu. "Siviilissä" saa aina kuulla kun vanhat jäärät jauhavat Saksaa tylsäksi ja konemaiseksi, ja ylistävät samalla jotain "iloista" Brasiliaa. En tiedä, mutta yksi syy varmaan siihen, että aikoinaan olen Saksaa alkanut kannattamaan on juuri se, että sitä ei kannattanut kukaan muu lähipiiristäni. Toisaalta ihailin sitä venymiskykyä tiukoissa tilanteissa. Eikä tietenkään sellaiset legendat kuin Matthäus, Rummenigge, Schumacher etc voineet olla tekemättä vaikutusta nuoreen jalkapalloilun ystävään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuota ennen seurasin kyllä MM-kisat jo 1982, mutta mulla ei ollut sen kummemmin mitään suosikkia, mitä nyt Brasiliaa opin vihaamaan alusta asti.
Seurasin minäkin, ja opin rakastamaan Brasiliaa alusta asti. Miksi ryhdyit vihaamaan maailman kauneinta peliä esittänyttä joukkuetta?
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Ei ole suosikkia, antaa pelin ratkaista, mutta yleensä altavastaajan puolella. EM-kisat on maailman laadukkain ja tasaisin urheilutapahtuma.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Espanja ei ole vielä hallinnut liian kauaa, joten toivon heidän valtakaudelleen jatkoa.

Bubbling under:
- Saksa, koska niille tekisi hyvää voittaa taas vaihteeksi ja se harmittaisi englantilaisia
- Englanti, koska niille tekisi hyvää voittaa edes joskus ja se harmittaisi saksalaisia
- Hollanti, joka oli pitkään suosikkini mutta on sikaillut itsensä sinne osastolle "periaatteessa ok". Siistiytyneellä pelillä otettu mestaruus olisi hieno juttu.
 

scholl

Jäsen
KYSYMYS: onko vain omaa harhakuvitelmaa, vai onko Jatkoajassa suhteessa enemmän Saksa-faneja, kuin Suomessa muuten? Ainakin omassa kaveripiirissäni ladien ja lattareiden fanittajat ovat ylivoimaisessa enemmistössä, mutta täällä saa iloksensa aina huomata, ettei sitä täysin yksin olla. schollin kisakommentteja jo odotellessa :)

En tiedä missä piireissä liikut, mutta minun kaveripiirissäni kannatetaan pääasiassa Saksaa. Lädien kannattaminen on sama kuin haluaisi tulla ammutuksi. Siis oikeasti maa jossa ei ole mitään hyvää. Infrastruktuuri on täyttä paskaa, mikään ei toimi, sää on aina sateinen ja jengi on jotenkin vittumaista. Sen lisäksi olivat meitä vastaan sodassa, eivät pärjää ikinä arvokisoissa ja kansallinen sarja on heillä arabien, ryssien ja muiden vähintäänkin puolirikollisten omistamien joukkueiden kansoittama niin kuka oikeasti niitä kannattaa?

Itse olen kannattanut Saksaa voimakkaasti 1982 kisoista alkaen. Rummenigge ja kumppanit olivat kovia sankareita aikanaan ja sen jälkeen on menty sitten aina pelaajasukupolvi kerrallaan eteenpäin. 1990 Saksan joukkue oli loistava ja tuli mestaruus. Raskainta oli ehkä sen jälkeen se tylsän futiksen aikakausi, jolloin suuret talentit puuttuivat. Nyt Klinsin ajasta 2006 alkaen tilanne on ollut toinen. Tulee koko ajan parempia pelaajia ja Saksa pelaa varmaan jo maailmassa viihdyttävintä futista. Harmin paikka, että Schweinsteiger on nyt ollut loukkaantuneena, koska hänen roolinsa on niin tärkeä. Muutenkin tuntuu vähän, että Saksan vire ei ole nyt ihan sama kuin mitä se oli reilu puoli vuotta sitten, mutta vahva luotto on silti siihen, että skarppaavat ja mestaruus tulee.

Muista joukkueista täytyy sanoa se, että ovat menossa hieman alaspäin. Espanjan on piikannut jo ja Villan puuttuminen on iso miinus. Hollanti on mielestäni myöskin menossa hieman alaspäin. Ranska ja Italia ovat olleet aika pihalla jo pitkään jne. Vaikka luulen, että Saksan paras aika tulee olemaan joskus 2014-2016 niin nyt olisi mahdollisuus ottaa pitkästä aikaa suurvoitto.

Rautakanslerin kanssa olen samaa mieltä, että EM-kisat ovat laadukkain urheilutapahtuma. 16 joukkueen joukossa ei ole yhtään huonoa joukkuetta, vaan turnaus on paljon korkeatasoisempi kuin MM-kisat ja nyt kun katsoo noita Kummola-kisoja niin melkein itku tulee, kun miettii mikä ero on futiksen EM-kisoihin ja kuinka kansaa yritetään ikäänkuin täällä nyt viilata linssiin kun hypetetään liikaa turnausta, joka ei ole oikeasti mikään iso juttu ja missä tasoerot ovat kuitenkin suuret.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös