Dynamo#79 kirjoitti:
Siinä nyt nämä karkeimmat mokat listalla. Ei pitäisi laatia tällaisia listoja, jos kompetenssi ei riitä. Minä ainakin myönnän etten tunne edes kaikkia euroopassa pelaavia pelaajia niin hyvin, että voisin pistää heidät kaikki järjestykseen. Myönnä toki ettet sinäkään parahin eagle.
En ole portugalifani ja tiedän kyllä ihan tarpeeksi pelaajista tehdäkseni listan.
edit: Nyt kun ehdin, niin täydennetään. Jos olisit ollut tarkkana olisit huomannut että listalta puuttuu mm. valioliigan häntäpään seurojen pelaajat suurimmaksi osaksi, samoin esim. La Ligan, Bundesliigaan, Ligue 1:stä olisi useita pelaajia jotka voisivat listoilla olla sijoilla 20-40. En kuitenkaan ole nähnyt näiltä tarpeeksi pelejä, jotta voisin heitä listalle mihinkään laittaa.
Olen ottanut ohjenuoraksi listoillani että pelaajalta olisi tullut nähdä vähintään 3 ottelua tämän kauden aikana ja vuoden sisään vähintään 5 ottelua. Näin olisi jonkunlainen kuva pelaajista. Tällä keskikenttälistalla(alempien osalta) on vain yksi pelaaja(jos nyt oikein muistan) joka jää tämän ulkopuolelle ja hän on Emre. Jolta olen nähnyt vain 2 ottelua. Emre on siinä mielessä väärässä paikassa listalla kyllä(missä olet oikeassa), että hänen esityksensä eivät sinne edellyttäisi. Emrellä on kuitenkin valtavasti potentiaalia(vieläkin) ja uskon vakaasti että oikeassa joukkueessa/oikein roolitettuna kaverilla on potentiaalia nousta tuonne minne nyt kaverin pistin.
Carrickilta olen nähnyt tällä kaudella 5-6 ottelua, eikä kaveri ole niissä kovasti vakuuttanut. Ollut toki parempi paikallaan kuin esim. aikoinaan Butt oli, mutta kaverin ollessa kaikessa vain "aika hyvä" ja ei missään erityisen hyvä, niin ei hän monipuolisuutensakkaan avulla nouse kovin ylös. Toki ehkä jossain 35:na olisi voinut olla, koska kuitenkin kyse on vain pienistä eroista mistä kauemmas listalla mennään.
Mitä tulee listaan yleisesti, niin tosiaan ohjenuorani lisäksi lisättäköön että olen nähnyt tällä kaudella yli 120 joukkueelta vähintään yhden pelin, n.80 vähintään 2 peliä. Jne. Joten kyllä siinä väkisinkin on jonkunlainen kuva yhdistettynä maaotteluihin(joihin olen tukenut muutamien pelaajien, esim. O.S. kohdalla).
Se riittääkö se listan tekemiseen on toki suhteellista, mutta hauskaa sinänsä että selvästikkään itse et seuraa kuin Valioliigaa ja silti esim. Manichen, Tiagon ja Costinhan otteista puhut. Ottaisin näistä pelaajista kaikki ennen Carrickia omaan seuraan, vaikka kuten mainittua en Portugalista tai portugalilaisista pelaajista pidä ollenkaan(pl. Vitor Baia). Jos jotain tahoa suosisin, niin silloinhan listan kärjessä olisi 20 Real Madridin pelaajaa.
Odottelen edelleen analyysiä Casillaksen virheistä, kun niin absoluuttisena totuutena Ikerin lukuisat virheet mainitsit.
Jos seuraisit tarkemmin suosikkijoukkuettasi, niin ehkä havahtuisit siihen, että seurassa ei montaa yksilönä maailman huipulla olevaa pelaajaa ole(pl. C.Ronaldo&Rio Ferdinand), vaan joukkueen peli perustuu erinomaiseen joukkuepeliin.