Jalkapallokeskustelun Dream Team: Alempi keskikenttä

  • 5 086
  • 73

Kuka keskikentän pohjalle


  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Cube

Jäsen
Erämaan kettu kirjoitti:
Äänestys itsessäänhän oli ihan hyvin toteutettu (vaikka siellä muutama melko käsittämätön vaihtoehto olikin), ja dream teamissa on varmasti valtaosan mielestä parhaat pelaajat. Nuo top 40 listat ovat taas asia erikseen. Jos niitä välttämättä haluaa tänne kirjoitella, niin kannattaa varautua jonkinlaiseen arvosteluunkin.
Eaglea on moni kirjoittaja vartavasten pyytänyt laittamaan listoja kehiin. Kyseessä ei ole mikään hänen oma idea tai pätemishalu, vaan minä ja monet muut kirjoittajat ehdottivat tätä asiaa. Joten ehkä olisi syytä 1) selvittää miksi listat laitettiin kehiin, 2) olla hiljaa, tai 3) esittää niitä omia absoluuttisia listoja. Tuollaista vitun tyylitöntä urputusta tuskin jaksaa kovin moni mielellään lukea.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Cube kirjoitti:
Eaglea on moni kirjoittaja vartavasten pyytänyt laittamaan listoja kehiin.
Ok, nöyrimmät anteeksipyytöni. Tarkoittaako tämä myös sitä, ettei ko. listoja saa arvostella/kommentoida, esim. näin:

Cube kirjoitti:
Vähän ihmettelen tuota, että Carvalho on kuudentena ja Kuvenkin listalla oli muistaakseni viiden kärjessä. En nyt mitenkään tuomitse tuota sijoitusta tai väitä itse tietäväni paremmin, mutta itse vaan pidän Carvaa aika yliarvostettuna hasardipakkina.

Cube kirjoitti:
Tuollaista vitun tyylitöntä urputusta tuskin jaksaa kovin moni mielellään lukea.
Yritän pyrkiä jatkossa tyylikkäämpään urputukseen.
 

Cube

Jäsen
Erämaan kettu kirjoitti:
Yritän pyrkiä jatkossa tyylikkäämpään urputukseen.
Niin joo, eihän tuossa mun kirjoituksessa ilmaistukaan erimielisyyttä ollenkaan tyylikkäämmin kuin muutamassa edellissivun viestissä.

Se nyt ei varmaan pointtina ole, ettei eriäviä mielipiteitä tai käsityksiä saisi esittää, mutta on vähän eri asia tehdä se tuolla tavalla kuin heittämällä kehiin jotain "mikä vitun scoutti sä luulet olevas" -paskaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Erämaan kettu kirjoitti:
Tarkoittaako tämä myös sitä, ettei ko. listoja saa arvostella/kommentoida
Totta kai saa arvostella ja kommentoida. Kuitenkin
Erämaan kettu kirjoitti:
Minkä joukkueen palveluksessa mahdat toimia scouttina?
Tämän tyyppisellä vittuiluavauksella tappaa laadukkaan keskustelun heti alkumetreille. Epäilisin että juurikin tuon takia Eagle olisi jättänyt listansa laittamatta, vaan laittoipa kuitenkin kun sitä häneltä erikseen toivottiin.

*edit* meni näköjään toiston puolelle tämä, mutta menköön.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Erämaan kettu kirjoitti:
Äänestys itsessäänhän oli ihan hyvin toteutettu (vaikka siellä muutama melko käsittämätön vaihtoehto olikin), ja dream teamissa on varmasti valtaosan mielestä parhaat pelaajat. Nuo top 40 listat ovat taas asia erikseen. Jos niitä välttämättä haluaa tänne kirjoitella, niin kannattaa varautua jonkinlaiseen arvosteluunkin.

Niin tosiaankin minulta pyydettiin ensin Cuben taholta ja sen jälkeen vielä kysyin, että haluaako joku muukin nähdä listani vai pistänkö vain yv'llä Cubelle. Kun sitten muutama muukin kirjoittaja pyysi listoja, niin pistin ne.

Kuten sanoin niin ensinnäkin kyseessä on oma mielipiteeni, toisekseen äänestyksessä(ja tätä kautta listoilla) on pelaajien roolitus rajoitettu aivan toisin kuin se todellisuudessa toimii. Kolmannekseen voi jokainen itse tehdä kattavat arviot listoista, jos tahtoo tuoda kunnolla mielipiteensä esille.

Ei minulla ole tarvetta päteä, koska jokainen itse varmasti tietää oman tietonsa ja niiden rajoitteet jalkapallosta. Sanoin itse jo alunperin mm. seuraavaa "en aio laittaa äänestykseen pelaajia joita en ole kunnolla nähnyt(mm. E-Amerikan pelaajat suurimmaksi osaksi jäivät tätä kautta pois ja myös useat pienempien seurojen pelaajat). Näin myös näkemykseni rajoittuvat vain ainoastaan mitä nähnyt. Tätäkin painotin kyllä vahvasti.

Itse ainakin otan mielelläni osaa, jos joku tahtoo vastavuoroisesti perustella kantansa toisin. Cuben huomautus/mielipide oli kyllä ihan asiallinen ja vain eriävä mielipide. Ja mielestäni vain keskustelua herättävää.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Trenchtown kirjoitti:
Totta kai saa arvostella ja kommentoida. Kuitenkin

Tämän tyyppisellä vittuiluavauksella tappaa laadukkaan keskustelun heti alkumetreille. Epäilisin että juurikin tuon takia Eagle olisi jättänyt listansa laittamatta, vaan laittoipa kuitenkin kun sitä häneltä erikseen toivottiin.

*edit* meni näköjään toiston puolelle tämä, mutta menköön.

Niin missään vaiheessa en ollut mitään listoja laittamassa, enenkuin Cube ja muut sitä toivoivat. Juurikin sen takia, että keskustelua se kuitenkin herättää selvästi vähemmän kuin puhdasta kitinää&"vittuilua".

edit:Ei sinällään että välittäisin vittuilusta tms. mutta on rasittavaa vain kun keskustelua ei synny tai eriävä mielipide tuodaan niin tyylittömässä muodossa esiin. Varsinkin kun juurikin pyynnöstä pistin omat listani.
 
Viimeksi muokattu:

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
eagle kirjoitti:
Odottelen edelleen analyysiä Casillaksen virheistä, kun niin absoluuttisena totuutena Ikerin lukuisat virheet mainitsit.

Jos seuraisit tarkemmin suosikkijoukkuettasi, niin ehkä havahtuisit siihen, että seurassa ei montaa yksilönä maailman huipulla olevaa pelaajaa ole(pl. C.Ronaldo&Rio Ferdinand), vaan joukkueen peli perustuu erinomaiseen joukkuepeliin.

En jaksa sen enempää enää avautua tuosta lähinnä La Liigan ja Serie A:n rivimiehistä koostuvasta listasta, mutta vastataan nyt näihin pariin kohtaan.

Tapoihini ei kuulu pitää kirjaa pelaajien ja varsinkaan La Liigan pelaajien virheistä tai onnistumisista. En myöskään jaksa kuluttaa kallisarvoista aikaani alkamalla etsiä jostain netin syövereistä jotain raportteja tai videopätkiä. Näin ollen totean mielipiteeni Ikerin epävarmasta peruspelaamisesta perustuvan puhtaasti otteluita seuraamalla luomaani kuvaan. Enkä toki missään vaiheessa väittänyt Casillaksen olevan huono maalivahti.

Olet toki oikeassa siinä, että ManUn peli perustuu suurelta osin erinomaiseen joukkuepeliin, mutta on täysin väärin väittää, että ManUn joukkueesta maailman huipulla olisivat vain Rio ja Ronaldo. Joukkueessa kuitenkin pelaa yksi maailman parhaista hyökkääjistä elikkäs Wayne Rooney.

ManUn peli pohjautui viime kaudella lähes täydellisesti Ferdinandin johtamaan puolustukseen ja Rooney ja Ronaldon henkilökohtaiseen taitoon. Keskikenttä sanan varsinaisessa merkityksessä puuttui lähes kokonaan. Täksi kaudeksi keskikentälle saapui tämä muuan Carrick, joka nosti koko Unitedin pelin aivan uudelle tasolle. Nyt ManUlla on keskikenttä. Ja tuloksen voi kuka tahansa käydä katsomassa sarjataulukosta. Carrickin vierellä Paul Scholeskin on löytänyt aivan uuden vireen.

Maailman huippu on toki suhteellinen käsite, mutta missä herrat Van Der Sar (toivottavasti et ole Juventus-fani), Vidic, Carrick, Scholes, Giggs (valittiin juuri äskettäin tällä kaudella jo toisen kerran Valioliigan kuukauden pelaajaksi) ja Rooney (näin muutamia mainitakseni) ovat jos eivät maailman huipulla. Ota huomioon vastatessasi, että mielestäsi Emre on (ilmeisesti?) maailman huipulla.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Dynamo#79 kirjoitti:
En jaksa sen enempää enää avautua tuosta lähinnä La Liigan ja Serie A:n rivimiehistä koostuvasta listasta, mutta vastataan nyt näihin pariin kohtaan.

Maailman huippu on toki suhteellinen käsite, mutta missä herrat Van Der Sar (toivottavasti et ole Juventus-fani), Vidic, Carrick, Scholes, Giggs (valittiin juuri äskettäin tällä kaudella jo toisen kerran Valioliigan kuukauden pelaajaksi) ja Rooney (näin muutamia mainitakseni) ovat jos eivät maailman huipulla. Ota huomioon vastatessasi, että mielestäsi Emre on (ilmeisesti?) maailman huipulla.

Hehe, eiköhän tuo ensimmäinen kerro aika paljon siitä kuinka paljon olet seurannut liigoja.

Toisekseen suosittelen lukemaan listat uudestaan läpi. Vidic, Iso-E, Giggs ja Scholes kaikki löytyivät listoilta top-20'stä, kolme kympin kieppeilläkin.

Sanoppas se kohta missä olen Emren nostanut siis näiden pelaajien yläpuolelle tai väittänyt Emren olevan maailman huippua?

Niin ja väitit että Casillas tekee paljon virheitä, sitten vertasit kaveria Reinaan, etkä pystynyt mainitsemaan edes YHTÄ virhettä tältä kaudelta(tai edellisiltäkään) Casillakselta. Kuvaa kyllä kuinka paljon oikeasti olet seurannut muuta kuin omaa rakasta seuraasi.

Seuraavaksi suosittelen tutustumista eri seuroihin ja liigoihin kun siihen omaan rakkaaseen, jos tahtoo puhua muistakin kuin siitä että "Manu on paras ja manussa kaikki ovat maailman parhaita pelaajia".

Mutta koska selvästikkään sinulla ei mitään annettavaa tuon heti ensimmäisen kappaleen perusteella ole, niin lopetetaanpa tähän(tai ainakin itse lopetan).
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
eagle kirjoitti:
Hehe, eiköhän tuo ensimmäinen kerro aika paljon siitä kuinka paljon olet seurannut liigoja.

Kuten aikaisemmassa viestissäni totesin, minun kompetenssi ei todellakaan riitä koko maailman pelaajien järjestykseen laittamiseen juurikin siitä syystä, että en tunne näitä liigoja riittävän hyvin. Pyysin myös sinua myöntämään tuon faktan omalta kohdaltasi, koska jokainen voi listojasi lukemalla sen päätelmän tehdä. Siihen et näköjään pysty.

eagle kirjoitti:
Toisekseen suosittelen lukemaan listat uudestaan läpi. Vidic, Iso-E, Giggs ja Scholes kaikki löytyivät listoilta top-20'stä, kolme kympin kieppeilläkin.

En halua enää lukea niitä yhtään enempää. Viittasin aikaisempaan väitteeseesi: "Jos seuraisit tarkemmin suosikkijoukkuettasi, niin ehkä havahtuisit siihen, että seurassa ei montaa yksilönä maailman huipulla olevaa pelaajaa ole(pl. C.Ronaldo&Rio Ferdinand), vaan joukkueen peli perustuu erinomaiseen joukkuepeliin."

eagle kirjoitti:
Sanoppas se kohta missä olen Emren nostanut siis näiden pelaajien yläpuolelle tai väittänyt Emren olevan maailman huippua?

No huomattavasti Carickiä paremmaksi olet listallasi Emreä väittänyt. Ja jos pelaaja on pelipaikallaan maailman 26. paras (kuten edelleen listallasi väität), eikö se ole maailman huippua?

eagle kirjoitti:
Niin ja väitit että Casillas tekee paljon virheitä, sitten vertasit kaveria Reinaan, etkä pystynyt mainitsemaan edes YHTÄ virhettä tältä kaudelta(tai edellisiltäkään) Casillakselta. Kuvaa kyllä kuinka paljon oikeasti olet seurannut muuta kuin omaa rakasta seuraasi.

Ei ole mitään merkitystä mainitsenkö yhden tai vaikka kaksi virhettä. Arvio perustuu omaan käsitykseeni vuosien ajoilta pelejä seuranneena. Jos olisin maininnut esimerkiksi yhden virheen, se ei olisi väitettä vakuuttavammaksi tehnyt (jopa päinvastoin). Ehkä Reinaan vertaaminen on hiukan Casillasin aliarviointia, mutta ei kuitenkaan läheskään niin paljoa kuin Casillasin vertaaminen Buffoniin on päinvastoin. Mainittakoon vielä, ettei se, miten hyvin tunnen Casillasin tason, liity mitenkään ManUun.

eagle kirjoitti:
Seuraavaksi suosittelen tutustumista eri seuroihin ja liigoihin kun siihen omaan rakkaaseen, jos tahtoo puhua muistakin kuin siitä että "Manu on paras ja manussa kaikki ovat maailman parhaita pelaajia".

Siinä mielessä näköjään kuitenkin onnistuin keskustelussa, että sain pasmasi niin pahasti sekaisin, että alennuit kirjoittamaan tämän kappaleen. Vetää hymyksi. ManUa en ole kertaakaan kehunut parhaaksi, enkä myöskään ManUn pelaajia. Vastasin ainoastaan tuohon pöyristyttävään väitteeseesi, että ainoastaan Ronaldo ja Rio ovat ManUsta maailman huippua (sitä mieltä et ilmesesti enää siis ole).

Se että takerrun nimenomaan ManUa koskeviin kohtiin johtuu juuri siitä, että se on alue, missä minulla on parhaiten kompetenssia kommentoida. Jos yrittää tietää kaikesta kaiken, käy usein niin, ettei tiedäkään juuri mistään juuri mitään. Pelkään että eaglella on käynyt juuri näin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ihan rohkeasti vaan Trenchtown, tuskin ne viestit monien muiden viestejä turhempia ovat. Toiset kun luokittelevat pelaajia rivipelaajiksi näkemättä kavereiden pelejä edes. Ja arvostelevat listojen pelaajia tai pelaajajärjestystä, näkemättä näitä pelaajia kuin listalla tai tekstitv:llä. Sehän se jos mikä on turhaa, että sitten jaksetaan vetää herneet nenään. Ja aletaan puhuja höpöjä.

Jos ei tiedä, niin sitten ei tiedä ja silloinhan fiksuinta olisi pysyä hiljaa, eikä koittaa väännellä kun on jo sen kerran myöntänyt. Mikäs sen kornimpaa kuin ensin valitella listoista minkä ehtii ja sitten väittää ettei niitä edes ole lukenut.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
eagle kirjoitti:
Ihan rohkeasti vaan Trenchtown, tuskin ne viestit monien muiden viestejä turhempia ovat.
Samansuuntaista asiaa oli minullakin kuin mitä itse kirjoitit. Kuitenkin tuli mieleen eräs vanha totuus ja päätin poistaa tuon viestin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Trenchtown kirjoitti:
Samansuuntaista asiaa oli minullakin kuin mitä itse kirjoitit. Kuitenkin tuli mieleen eräs vanha totuus ja päätin poistaa tuon viestin.

Kyllä, ihan samaa mieltä. Siksipä itsekkin lopetin.
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
eagle kirjoitti:
Toiset kun luokittelevat pelaajia rivipelaajiksi näkemättä kavereiden pelejä edes. Ja arvostelevat listojen pelaajia tai pelaajajärjestystä, näkemättä näitä pelaajia kuin listalla tai tekstitv:llä.

Ihan näin loppukaneettina vielä, että jos tarkastelet viestejäni, niin poimin listaltasi nimen omaan ne pelaajat, joiden tason tiedän ja näin ollen pystyn sitä kommentoimaan. Rivipelaaja-kommentti nyt oli vaan huono provo, pahoittelut siitä.

Väitän kuitenkin edelleen, että sinulla, parahin eagle, ei ole kompetenssia tällaisen listan tekemiseen (sen kertoo jo Emren sijoitus). Onko sillä sitten jotain väliä? Tuskin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Erämaan kettu kirjoitti:
Itse vaihtaisin kyseisestä top 40:sta n. 10 pelaajaa ja muuttaisin järjestystäkin aika radikaalisti.

Noniin, odotellaan kovasti että milloin nämä paremmat listat tulevat, kaikilta paikoilta ja vaikka perusteluineen. Niin paljon enemmän sitä tietoa selvästi tuntuu löytyvän, että jaappas sitä meille tietämättömille nyt kun selvästi mieli tekee.
 
Viimeksi muokattu:

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Mis on Jarkko Wiss?
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
eagle kirjoitti:
Odotellaan edelleen parempaa listaa. Kun eilen tälläistä lupasit jo. Mielenkiinnolla odotan muidenkin kuin Emren poistuvan listalta ja uuden 10 pelaajan ilmestymistä. Samalla voit toki muidenkin paikkojen vastaavat listat kasata, koska selvästi sinulla on parempi näkemys asioista.
En muistaakseni luvannut mitään missään kohtaa, enkä mielestäni väittänyt omaavani selvästi parempaa näkemystä asiasta. Korjaa jos olen väärässä. Aika paljon jaksat täällä vääntää, vaikka et "sinällään välitä vittuilusta".

Allekirjoitan seuraavan kommentin sanasta sanaan:

Dynamo#79 kirjoitti:
Kuten aikaisemmassa viestissäni totesin, minun kompetenssi ei todellakaan riitä koko maailman pelaajien järjestykseen laittamiseen juurikin siitä syystä, että en tunne näitä liigoja riittävän hyvin. Pyysin myös sinua myöntämään tuon faktan omalta kohdaltasi, koska jokainen voi listojasi lukemalla sen päätelmän tehdä. Siihen et näköjään pysty.
Minulta ei löydy myöskään ammattitaitoa vertaamaan maailman parhaiden jalkapalloilijoiden ominaisuuksia ja laittamaan niitä paremmuusjärjestykseen. Mielipiteitä kyllä löytyy monestakin pelaajasta. Ainoa asia, mikä sai minut tähän viestiketjuun alunperin vastaamaan oli kommenttisi:
eagle kirjoitti:
tiedän kyllä ihan tarpeeksi pelaajista tehdäkseni listan
johon seuraavassa viestissä (kieltämättä ehkä turhan provosoiden) vastasin. Tässä vaiheessa en kuitenkaan tiennyt, että joku oli sinulta listojen tekemistä pyytänyt, minkä myös anteeksipyynnöllä toin myöhemmin esille.

Tuon kommentin jälkeen kirjoitit vielä:
eagle kirjoitti:
Ei minulla ole tarvetta päteä, koska jokainen itse varmasti tietää oman tietonsa ja niiden rajoitteet jalkapallosta.
Jos joku väittää tuntevansa maailman jalkapalloilijat niin hyvin, että pystyy moisia listoja laatimaan, niin kyseessä lienee jonkinlaisen ammattitaidon omaava henkilö (tähän pohjautui se aikaisempi scouttikommentti, jota tietyt tahot eivät sulattaneet). Kun väität tietäväsi pelaajista tarpeeksi tehdäksesi listan, niin voitko valottaa meitä tietämättömämpiä mm. siitä että millä metodilla olet pelaajien paremmuuden mitannut ja mistä olet tarvittavat tiedot saanut?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Erämaan kettu kirjoitti:
Jos joku väittää tuntevansa maailman jalkapalloilijat niin hyvin, että pystyy moisia listoja laatimaan, niin kyseessä lienee jonkinlaisen ammattitaidon omaava henkilö (tähän pohjautui se aikaisempi scouttikommentti, jota tietyt tahot eivät sulattaneet). Kun väität tietäväsi pelaajista tarpeeksi tehdäksesi listan, niin voitko valottaa meitä tietämättömämpiä mm. siitä että millä metodilla olet pelaajien paremmuuden mitannut ja mistä olet tarvittavat tiedot saanut?

En väittänyt tuntevani MAAILMAN jalkapalloilijat, vaan ARVIOIMANI/LISTALLA olleet jalkapalloilijat. Tätähän painotin kokoajan, että jätin pois ne joita en ole nähnyt montaa kertaa tänä kautena, aiempina vuosina tai yleensäkkään tarpeeksi saadakseni jonkunlaista kuvaa. Tämän takia mukana on vain muutama hassu pelaaja esim. K-Amerikan&E-Amerikan sarjoista. Samoin esim. suuremmistakin sarjoista puuttui muutamien joukkueiden pelaajia, jotka olisivat listalla varmasti mahtuneet siitä yksinkertaisesta syystä, ettei näistä pelaajista ole itselläni kattavaa kuvaa.

Luetaan niitä viestejä, kun tämänkin asian manitsin kymmeniä kertoja yhteensä eri ketjuissa.

Sanoit viestissäsi että top-40'stä lähtisi 10 pelaajaa pois ja järjestys muuttuisi kovasti. Joten eikö silloin voisi olettaa että sinulla on tietoa&taitoa ja kuvaa jonkunlaisesta listasta. Minä odotan, että jos ensin väitetään että "tuolla on väärät miehet, ainakin 10 lähtisi heti pois ja järjestys on päin seiniä", että pystyy silloin myös vastaamaan edes jonkunlaisella listalla tai vaihtoehtoisesti perustelemaan ketkä 10 pelaajaa sinne tulisi ja ketkä 10 pelaajaa tippuisi ja missä ne suurimmat erot järjestyksessä löytyy. En edelleenkään välitä vittuilusta, vaan odotan että onko mitään katetta niille väitteille mitä esittää.

Itse olen esittänyt omat katteeni(ovat sitten riittämättömät tai ei), eli listoilla on vain pelaajia joita olen tarpeeksi nähnyt pelaavan ja olen nähnyt yli 120 seurajoukkueen ottelun tällä kaudella sekä ~50 maajoukkueen. Yhteensä yli 110 joukkueen(näistä n.80 seurajoukkuetta) otteluita vähintään kaksi tällä kaudella/vuoden sisällä.

Eli odotan edelleen että väitteesi nyt realisoituu, sitä ennen en jaksa asiasta enempää kirjoittaa, kun selvästikkään ei edes yritetä lukea/ymmärtää mitä kirjoitan. Näin esimerkkinä sekin että kauhea kitinä alkoi listoista, vaikka selvästi oli tuotu esille että ne oli vain ja ainoastaan pyynnöstä esille ilmestyneet.

edit:Ainiin unohtui se ettei peikkoja saisi syötellä...noh menkööt vielä viimeisen kerran.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
eagle kirjoitti:
Sanoit viestissäsi että top-40'stä lähtisi 10 pelaajaa pois ja järjestys muuttuisi kovasti. Joten eikö silloin voisi olettaa että sinulla on tietoa&taitoa ja kuvaa jonkunlaisesta listasta.
Voihan sitä olettaa vaikka mitä, mutta en ole edelleenkään mitään listoja luvannut. Siksi käytin konditionaalia ja puhuin mielipideasioista.
eagle kirjoitti:
En väittänyt tuntevani MAAILMAN jalkapalloilijat, vaan ARVIOIMANI/LISTALLA olleet jalkapalloilijat.
Vastasin alunperin siis tähän kommenttiin:
eagle kirjoitti:
En ole portugalifani ja tiedän kyllä ihan tarpeeksi pelaajista tehdäkseni listan.
Väännetään nyt rautalangasta: Pointti oli se, että on aika kova väite sanoa tietävänsä pelaajista tarpeeksi pistääkseen ne järjestykseen. Oli kyseessä sitten "vain" ne 120 seurajoukkuetta ja n.50 maajoukkuetta. Tämän luullakseni nimim. Dynamo#79:kin pyrki tuomaan esiin.
eagle kirjoitti:
Itse olen esittänyt omat katteeni(ovat sitten riittämättömät tai ei)
Melkein siis jo itsekin myönnät, että katteesi on ehkä riittämättömät. Hyvä.
eagle kirjoitti:
Eli odotan edelleen että väitteesi nyt realisoituu
Mikä väite? Olenko esittänyt jonkin väitteen joka ei ole realisoitunut? (mitä tuo realisoituminen sitten tässä yhteydessä tarkoittaakaan)
eagle kirjoitti:
en jaksa asiasta enempää kirjoittaa, kun selvästikkään ei edes yritetä lukea/ymmärtää mitä kirjoitan.
Päinvastoin, yritän kovasti lukea/ymmärtää, vaikka siinä en aina onnistukaan. Joten jaksamisia!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä oli jo pitkä vuodatus (taas), mutta otin sen pois ja päätin pelkästään kysyä, että onko Kettu laittamassa jonkinlaista omaa listaansa tänne vaiko eikö?
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Trenchtown kirjoitti:
Helppoahan se on tylyttää jonkun toisen pelaajille asettama järjestys. Vaikeampaa on laittaa oma listansa tänne tietäen, että joku besserwisser avautuu siitä pelkästään avautumisen ilosta.
Niinpä, siinä vaiheessa kun avautuminen alkaa, olisi ehkä järkevämpää suhtautua avautumisiin jotenkin muuten kuin nostamalla itsensä jalustalle ja korostamalla omaa asiantuntemusta. Toisaalta mikäs siinä korostellessa, kun selkääntaputtelijoita ja perskärpäsiä tuntuu löytyvän.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Erämaan kettu kirjoitti:
Toisaalta mikäs siinä korostellessa, kun selkääntaputtelijoita ja perskärpäsiä tuntuu löytyvän.
Perskele, ehdit just näköjään lainata ennen kuin muokkasin. Jos olen sinun kanssasi samaa mieltä, niin tekeekö se minusta silloinkin selkääntaputtelijan?

Avautuminen on ihan ok, jos on esittää jotain ideoita sen listan oikeudenmukaisuudesta. Pelkkä jossittelu, että "jos mä tekisin tämän, niin"... ei riitä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Trenchtown kirjoitti:
Perskele, ehdit just näköjään lainata ennen kuin muokkasin. Jos olen sinun kanssasi samaa mieltä, niin tekeekö se minusta silloinkin selkääntaputtelijan?

Avautuminen on ihan ok, jos on esittää jotain ideoita sen listan oikeudenmukaisuudesta. Pelkkä jossittelu, että "jos mä tekisin tämän, niin"... ei riitä.

Niin tai ainakin jos väittää että "et sä tiedä asiasta mitään", niin voisi sitten tuoda sen oman perustellun näkökantansa ja jotain sen tueksi. Eikä vain "et sä tiedä, kun en mäkään tiedä".
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Trenchtown kirjoitti:
Avautuminen on ihan ok, jos on esittää jotain ideoita sen listan oikeudenmukaisuudesta. Pelkkä jossittelu, että jos mä tekisin tämän, niin... ei riitä.
Koitetaan selventää vielä alkuperäistä pointtia tämän lainauksen valossa:
Kirjoitin siis tämän ketjun 1. viestissäni seuraavaa:
Erämaan kettu kirjoitti:
onhan tällaiset listat "ihan kivoja" mutta ei kai ne mitään lisäarvoa tähän äänestykseen tuo, vaikka listan laatijan kompetenssi pelaajien scouttauksessa olisi kuinka kova. Mielipideasioita nämä aika pitkälti kuitenkin tuppaavat olemaan. Itse vaihtaisin kyseisestä top 40:sta n. 10 pelaajaa ja muuttaisin järjestystäkin aika radikaalisti.
En siis mielestäni tuominnut listaa, vaikka eri mieltä olenkin, vaan lähinnä sen eaglen esittämän omien renkaiden pumppauksen, kun joku muu tuomitsi hänen listansa. Valitettavasti tuo viestin loppuosa jäi ilmeisesti kaikilta huomaamatta, kun aloitin sen provolla.
 

Cube

Jäsen
Erämaan kettu kirjoitti:
Niinpä, siinä vaiheessa kun avautuminen alkaa, olisi ehkä järkevämpää suhtautua avautumisiin jotenkin muuten kuin nostamalla itsensä jalustalle ja korostamalla omaa asiantuntemusta. Toisaalta mikäs siinä korostellessa, kun selkääntaputtelijoita ja perskärpäsiä tuntuu löytyvän.
Ei tässä kyllä mistään selkääntaputtelusta kyse ole. Olen eaglen kanssa monista futista ja futispelaajia koskevista asioista suht eri mieltä (myös näiden listojen sisältä) ja hän kyllä tietänee sen. On kuitenkin kaksi tapaa tuoda tätä esille: Tyylitön ja sitten se parempi. Katsoin nyt aiheelliseksi kommentoida tätä sun lähestymistapaa, kun tosiaan itse olin yhtenä pyytämässä noita eaglen listoja alunperinkin.

Jos olet tosiaan noin vahvasti noista rankingeista eri mieltä, niin asiallinen keskustelukin aiheesta varmasti onnistuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös