Mainos

Jalkapallo – liveseuranta

• 6 623 346
  • 128 825

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hradecky oli sitä mieltä että meni niinku piti, ei ois voitukaan voittaa.

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Naurattaa kyllä huolella tuo Niskasen syöttö tuohon Kanen saksariin. Vastaavia sääripalloja viljellään meidän pubiliigassa tuon tuosta.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Mitä tähän nyt sanoisi...

On tuo tasoero siedettävistä lukemista huolimatta sellainen että hyvin vaikea kuvitella että Suomi seuraavaan pariin kymmeneen vuoteen missään arvokisoissa pelaa.
No kyllä mä lähtisin sitä vertailua tekemään siitä kakkoskorista ketä kisoihin kamppailee.
Ensimmäinen puoliaika oli oikeasti todella hyvää, fiksua pelaamista ja paketti pysyi matalalla hyvin tiiviinä. Ja sieltä pystyttiin kääntämään myös vastaan. Keskinen oli todella hyvä suorissa juoksuissa. Yksi mitä olisi kaivannut ekalla puolikkaalle, niin rohkeampi paineistus, kun pallo on syvällä ja ei ns keneenkään palloissa. Näistä on mahdollisuus hankkia erikoistilanteita. Rohkeutta ei vain ollut. Vastahyökkäys ja tästä menetys ja paluu muotoon.

Tokalla välimatkat kasvoi puolustussuunnassa ja olisi pitänyt kyllä pystyä pelaamaan syvälle enemmän palloja ja linjan taakse juoksuihin. Se on turha yrittää lähteä shullerin kaltaisella onnettomalla ylöspäin pelaamisella yhtä linjaa rikkomaan, kun paine on samantien päällä.

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hoskonen lähteekin tästä sitten suoraan Pariisiin, PSG voitti lopulta tarjouskilvan kun sieltä sheikki kyllästyi pelleilyyn ja painoi suoraan miljardin shekin pöytään.

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
No kyllä mä lähtisin sitä vertailua tekemään siitä kakkoskorista ketä kisoihin kamppailee.
Se on juuri näin. Samalla tavalla voit lähteä lätkän Suomi-sarjassa vertailemaan itseä Tapparaan ja todeta ettei tästä yhtään mitään tuu, vaikka olisit ylivoimaisesti sarjan parhaimpia jengejä.

Kansojen liigan B-sarjassa pelataan lähinnä vanhoilla näytöillä. Irlannin kanssa voidaan kyllä tapella ja Kreikalta ottaa se 1p, mutta ne oikeat pelit pelataan ihan jossain muualla.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuoltahan on junnuista tulossa kohtuu kova sukupolvi. Moni ihan Veikkausliigassa pelaava juniori menisi heittämällä aika moneen aikaisempaan junnumajuun, mutta varsinkin U21-runko on sen verran kova, ettei sinne mahdu hirveän helposti. Minun veikkaus on 2-4v sitä kuuluisaa kaamosta ja sitten voidaan tosissaan haastaa joukkueita jotka eivät ole ennakkosuosikkien joukossa sekä EM-, että MM-kisoissa.

Ainoa mikä jännittää on mistä löydetään Luken korvaaja.

Tuntuu että tämä sama levy pyörii vuodesta toiseen. Nyt näiden nuorten piti olla tulevaisuus mutta kun ei vaan riitä.

Kyllä mä betsit pistäisin vaikka pohjoismaista heti alkuun Ruotsi, Norja... (Tanskasta nyt puhumattakaan).

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt näiden nuorten piti olla tulevaisuus mutta kun ei vaan riitä.
Eli sen "kultaisen sukupolven" jälkeinen sukupolvi piti olla tulevaisuus? Vai siis nämä Källmanit ja Pohjanpalot?

Sen verran voin olla samaa mieltä että monesta junnusta olen lukenut että he olisivat se suomifutiksen tulevaisuus, mutta niinkuin aina historian aikana, olen ajatellut puhuttavan siitä ns. "parhaasta" pelaajasta kotimaasta.

Nykyiset junnut taas voivat oikeasti olla se uusi kultainen sukupolvi. Taso ja kilpailu on oikeasti kova, enää ei riitä että olet 19-20v ja pelaat Veikkausliigaa, vaan runko on todella kova. Isoimpana erona mitä itse olen huomanut on se, ettei puhuta yksilöistä jotka sieltä on tulossa vaan nimenomaan joukkueesta. Tietenkin nyt kun siellä on ties ketä Niskasta pyörimässä niin heitetään myös yksilöitä jotka voisivat nämä turistit korvata, mutta sen varmasti ymmärrät itsekin.

Taitaa olla ensimmäisiä kertoja kun itse en tuota samaa levyä enää kuule.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli sen "kultaisen sukupolven" jälkeinen sukupolvi piti olla tulevaisuus? Vai siis nämä Källmanit ja Pohjanpalot?

Sen verran voin olla samaa mieltä että monesta junnusta olen lukenut että he olisivat se suomifutiksen tulevaisuus, mutta niinkuin aina historian aikana, olen ajatellut puhuttavan siitä ns. "parhaasta" pelaajasta kotimaasta.

Nykyiset junnut taas voivat oikeasti olla se uusi kultainen sukupolvi. Taso ja kilpailu on oikeasti kova, enää ei riitä että olet 19-20v ja pelaat Veikkausliigaa, vaan runko on todella kova. Isoimpana erona mitä itse olen huomanut on se, ettei puhuta yksilöistä jotka sieltä on tulossa vaan nimenomaan joukkueesta. Tietenkin nyt kun siellä on ties ketä Niskasta pyörimässä niin heitetään myös yksilöitä jotka voisivat nämä turistit korvata, mutta sen varmasti ymmärrät itsekin.

Taitaa olla ensimmäisiä kertoja kun itse en tuota samaa levyä enää kuule.

Ja muutama vuosi tästä eteenpäin niin tuosta Dteamteamista tuskin kukaan pelaa Euroopan isoissa pääsarjoissa kun taas vastustajilla 3-4 pelaajaa.

Sitten vieläkin ihmetellään kun tekniikka maalipaikoissa ei riitä mihinkään.

Ja sama levy...

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Koskelan kanssa samaa mieltä Niskasesta. Ei mitään käyttöä maajoukkueessa.

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Nyt näiden nuorten piti olla tulevaisuus mutta kun ei vaan riitä.
Siis keiden? Ei tässä ryhmässä ole yhtäkään "superjunnua", ellei vuosien takaista Pohjanpaloa ja varauksin Pukkia lasketa, ja heillä tosiaan kerran mentiin jo kisoihin.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
En tiedä toivooko tässä jo paluuta C-sarjaan että saataisiin joskus nähdä edes maali. Toisen positiivinen asia on ettei Kanerva millään voi jatkaa sen jälkeen. Eihän?

Kreikka-awayssa oli mun mielestä ihan potentiaalia. Tykkäsin siitä prässistä.

Smurffaava Englanti taas on täysin väärässä liigassa.

Irlanti-pelissä on pakkovoitto.

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Tuntuu että tämä sama levy pyörii vuodesta toiseen.
No nyt ne u21 junnut on menossa kisoihin. Sinne ei mahdu keskikenttäpelaajana edes alustaville listoille, jos et pelaa Euroopassa vähintään kakkostasolla isoja minuutteja. Sieltä on oikeasti tulossa kova ryhmä.
Jere Uronen lensi bussin alle. Ilmari Niskanen haluttiin nähdä. Eiköhän Niskanen ole kyllä nähty jo.
Oli kyllä melko reilusti todettu Jeren päästäneen pelaajan pari kertaa selustaan :D

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja muutama vuosi tästä eteenpäin niin tuosta Dteamteamista tuskin kukaan pelaa Euroopan isoissa pääsarjoissa kun taas vastustajilla 3-4 pelaajaa.
Voihan se näinkin olla, ihmettelisin kovasti kun nykyjengissä on jo 2 näissä sarjoissa pelaavaa. Sen lisäksi useampi ihan jo Euroopassa pelaava pelaaja. Kuulostaa jopa vähän A-maajoukkueelta, mutta aina on mahdollista että kyseisesen joukkueen pelaajisto vain laantuu ja näin tapahtuu.

Jos sen jälkeen onkin 3-4 pelaajaa jotka pelaavan isoissa pääsarjoissa niin varmasti on sama levy päällä, omituista olisi jos silloin ei porukka olisi innostunut. Mutta ymmärrän asenteen, pessimisti ei pety ja itse olen saanut pettyä futiksen saralla vähän liian monta kertaa.

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
No nyt ne u21 junnut on menossa kisoihin. Sinne ei mahdu keskikenttäpelaajana edes alustaville listoille, jos et pelaa Euroopassa vähintään kakkostasolla isoja minuutteja. Sieltä on oikeasti tulossa kova ryhmä.

Oli kyllä melko reilusti todettu Jeren päästäneen pelaajan pari kertaa selustaan :D
Jep. Kukaan muu sitä ei tehnyt. No kyllä Kanerva mainitsi, että Niskaselta huonoja ratkaisuja. Mutta jos Pohjanpalo ei kuulu Kanervan suosikkeihin niin ei ole viime aikoina kuulunut Uronenkaan. Niskanenkin tosiaan tuntunut ajavan ohi Kanervan papereissa mikä tuntuu oudolta.

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Nyt tänään ei jaksa enää.. katotaan jos huomenna jaksaa tänne naputtaa.
Mitä vittua :D :D Oishan se ollut liikaa pyydetty että keskustelupalstalla perustelee väitteensä. Ja aikaa se olisi vienyt varmaan yhtä paljon kuin tuon viestin kirjoittaminen. Mutta ei kait siinä, huomiseen!

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Jep. Kukaan muu sitä ei tehnyt. No kyllä Kanerva mainitsi, että Niskaselta huonoja ratkaisuja. Mutta jos Pohjanpalo ei kuulu Kanervan suosikkeihin niin ei ole viime aikoina kuulunut Uronenkaan. Niskanenkin tosiaan tuntunut ajavan ohi Kanervan papereissa mikä tuntuu oudolta.

Immi on nähty kyllä nyt, ei mielellään enää maajoukkueeseen, kiitos. On kuitenkin todettava, että se villi innovaatio oli peluuttaa häntä, oikeaa laitalinkkiä/laitahyökkääjää vasempana puolustajana.

Varmaan avaa lokakuussa Irlantia vastaan maalissa, niin "saadaan nähdä näissä ympyröissä".

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
En tunne miestä (sanoi Piru Jeesuksesta), mutta kamalaltahan tuo hänen selviytymisensä näyttää. Ei tietysti ole hänen vikansa, että on nyt Wemberleyllä kylpemässä, vaan valmentajan pitäisi reagoida siihen minkälainen vuoto hänen kauttaan aiheutuu jatkuvasti.
Keskinen pystyi Veikkausliigassa olevaan dominoiva pelaaja nopeutensa ansiosta koska pystyi juoksemaan vastustajien ohi melkeinpä kerran kerrasta. Siirtyi vasta Skotlantiin.

Keskinen ei ole kuitenkaan pelannut ikinä oikeasti hyvässä valmennuksessa ja on vasta 21 vuotias. Loisti täysin sekaisin olevassa HJK:ssa puhtaasti yksilötaidolla. Varmasti vielä kehittyy tuossa taktisessa puolessa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä vittua :D :D Oishan se ollut liikaa pyydetty että keskustelupalstalla perustelee väitteensä. Ja aikaa se olisi vienyt varmaan yhtä paljon kuin tuon viestin kirjoittaminen. Mutta ei kait siinä, huomiseen!

Näillä nuorilla tarkoitin kaikkia loppuja pl. rade, pukki, pohjaanpalanut, lod.

Kaikki loput häviää vastustaja joukkueen vastaaville pelaajille yksilötaidossa tuhattvarmasti. Siinä missä vaikka Kreikalla sanotaan (faktoja tarkistamatta) on heittää 4-5 Euroopan huippusarjojen pelaajaa kehiin Suomella vastaavasti yksi.

Sama tulee toistumaan tulevissa ikäluokissa ja valmennuksella Suomi ei tuota taitotasoa, taitoeroa, yksilötaitoa jne peleissä tule kuromaan kiinni.

Toivottavasti tämä jeesasi, ei ole mielenkiintoa aloittaa mitään chatti rallia :-)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy