Jalkapallo – liveseuranta

  • 6 148 249
  • 122 403

Incorrect

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olli Salo Sexy Hockey
Tavallaan ymmärrän näiden seurojen kannattajia, nimeomaan se oma intohimo seuraa kohtaan joka on raiskattu, on liian suuri, ettei ymmärretä (=haluta ymmärtää) faktoja, ja vängätään sekä vääristellään asioita siinä vaiheessa kun muut puhuvat asioista niiden oikeilla nimillä.
Ihan samanlainen vääntö tällähetkellä Pelicansin & Michal Jordanin ympärillä joka tuli ruplaliigasta Suomeen, ainoat puolustelijat lahtelaisia.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Lievästi sanottuna vituttaa sellainen pieni asia, että kun etsii vaikkapa Valioliigan otteluista parhaita paloja youtubesta, ensimmäiset klipit, joita tarjotaan, ovat jostain FIFA -pelistä. Tämän asian olen pannut merkille jo useamman vuoden ajan, joten kyseessä ei ole mikään uusi trendi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Parempi varmaan oppia sietämään näitä viestejä, jos ei pysty katkaisemaan omaa rakkautta seuraan moraalisten syiden takia. Ymmärrän kyllä sen jos ei pysty, mutta uhriutuminen ei kannata.

Tavallaan ymmärrän näiden seurojen kannattajia, nimeomaan se oma intohimo seuraa kohtaan joka on raiskattu, on liian suuri, ettei ymmärretä (=haluta ymmärtää) faktoja, ja vängätään sekä vääristellään asioita siinä vaiheessa kun muut puhuvat asioista niiden oikeilla nimillä.
Ihan samanlainen vääntö tällähetkellä Pelicansin & Michal Jordanin ympärillä joka tuli ruplaliigasta Suomeen, ainoat puolustelijat lahtelaisia.

Ihan semmoinen tyhmä kysymys, milloin olen puolustellut Newcastlen omistajia tai ollut puhumatta näistä asioista?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Pointti mulla että suurin osa keskusteluista Newcastlesta on rättipään ja saudien huutelua. Ei mitään mielipidettä tai rakentavaa keskustelua peliotteista/joukkueen rakentamisesta jne. Mä olen varmaan myös eniten tuonut täällä esiin ongelmia Newcastlen omistajista ja sanonut myös useasti ettei olisi pitänyt hyväksyä ollenkaan tuota ostoa.

Mut ei siinä mitään, ei myös kiinnosta muiden mielipiteet. Mutta joskus täällä oli ihan mukava keskustella jalkapallosta ja oli jopa fiksua keskustelua. Nyt tuntuu että suurin osa haluaa vain mua näpäyttää ja se on ok. Tietysti se olisi mukavampaa jos kommenttien takana olisi edes jonkinlaista kompetenssia, mikä tuntuu mahdottomalta kyllä pyytää kun lukee ylläolevia kommentteja. Mutta eip mitään, jatkakaa vaan, mä en jaksa enää. Koska jossain muualla on varmasti myös paljon fiksumpaa keskustelua, niin ihmisoikeuksista, nykyjalkapallon ongelmista ja kaikesta muusta. Kuten myös Newcastlen paskoista omistajista. Silleen mä olen helppo luonne, ei ole vaikea luopua jostain joka lähinnä ärsyttää tai vituttaa typeryydellään. Kyl te tästä hyvän runkkuringin saatte vieläkin.

Ja joo, en ole yksin vaan tätä mieltä ettei tartte keksiä jotain viiden pennin heittoa mun kritiikkiin malliin ite olet.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Mun mielestä tässä ei nyt ymmärretä sitä, millaisen loven oman suosikkijoukkueen hylkääminen ihmisen elämään tekee. Mulla tietysti oma lehmä ojassa, koska tämä kävi itselleni Jokereiden kanssa ja silmäni avautuivat vasta kunnolla täysimittaisen sodan alettua. Se oli itselleni se viimeinen niitti, joka sai viimein päästämään irti. Mutta se oli vuosien prosessi. On helppo huudella sivusta, että pitäisi sitä ja tätä. Luulen itsensä suojelun olevan aika luontaista käytöstä ihmiselle ja sitä pyrkii näkemään asiat itselleen edullisella tavalla.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ihan semmoinen tyhmä kysymys, milloin olen puolustellut Newcastlen omistajia tai ollut puhumatta näistä asioista?

En maininnut tai edes viitannut viestissäni puolusteluihin tai puhumattomuuteen. Pointtini oli, että Newcastle on ihan syystäkin melko vihattu seura ja niistä ei kannata kannattajan ottaa itseensä. Näitä viestejä öljyjengien tappioiden toivomisesta ja ilakoimisesta tulee hamaan loppuun asti.

E: @mikko600 Ja lisään vielä, että millään tavoin tarkoitus ei ole vittuilla tai naljailla sinulle. Ei ole varmasti helppoa olla Newcastlen kannattaja. Arvostan myös paljon antiasi jatkoajan futiskeskusteluihin ja toivoisin, että ymmärtäisit pointtini.
 
Viimeksi muokattu:

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Mun mielestä tässä ei nyt ymmärretä sitä, millaisen loven oman suosikkijoukkueen hylkääminen ihmisen elämään tekee. Mulla tietysti oma lehmä ojassa, koska tämä kävi itselleni Jokereiden kanssa ja silmäni avautuivat vasta kunnolla täysimittaisen sodan alettua. Se oli itselleni se viimeinen niitti, joka sai viimein päästämään irti. Mutta se oli vuosien prosessi. On helppo huudella sivusta, että pitäisi sitä ja tätä. Luulen itsensä suojelun olevan aika luontaista käytöstä ihmiselle ja sitä pyrkii näkemään asiat itselleen edullisella tavalla.

Niin kuin aikaisemmin sanoin, niin ymmärrän jos jatkaa kaikesta huolimatta seuran kannattamista. Enkä mä halua niille kannattajille asiasta vittuilla. En mä ole tällä palstalla kertaakaan ääneen ilakoinut Newcastlen tappioille. En siltikään toivo Newcastlelle mestaruuksia, enkä tule toivomaan niin kauan kuin ovat osa öljysheikkien propagandakoneistoa.

Pointtini oli, että jatkossa kannattaminen vaatii paksumpaa kuorta, koska varmasti löytyy jokaiselta palstalta huutelijoita.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Mun mielestä tässä ei nyt ymmärretä sitä, millaisen loven oman suosikkijoukkueen hylkääminen ihmisen elämään tekee.
Pakko sanoa, että viime kauden jälkeen jopa toivoin, että Enic myy Spursin joillekin murhaajille, niin voisi lopettaa koko paskan seuraamisen. Koskaan en ole näin vähää kesän siirtoja seurannut kuin nyt ja esimerkiksi Chelsean kokoonpanoa piti vähä googletella. Newcastle, City, PSG, Qatar jne on jo tehnyt koko kv-jalkapallon seuraamisesta vähän ällöttävää. Olisi mukava keskittyä vain Tepsiin, mutta kun Ange toi seksipallon takaisin pohjois-Lontooseen ja ensi kuussa on firman juhlat Spurs Stadionilla, niin taas ollaan ihan vitun innoissaan tästä telkkarille huutamisesta.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Eli siis sinä ja joku/jotkut olet sitä mieltä, että tässä liveseurannassa pitäää joka viesti sisältää jotain analyysiä pelistä. Seurataan tätä sitten ajatuksella, niin elää kuin opettaa.
Ehkä liveseuranta voisi kuitenkin pysyä pääasiassa pelin kommentoinnissa? Ei täällä asiaa tarvitse mun mielestä kaikissa viesteissä olla, mutta vittuilukin on aika raskasta luettavaa.

Moraaliset valinnat eivät ole koskaan helppoja. Oli se sitten lihan syöminen, lapsityöllä tehtyjen vaatteiden ostaminen tai jalkapallon seuraaminen. Eikä tämä Valioliigan osalta koske pelkästään Citya ja Newcastlea, ihan yhtälailla kaikkien muidenkin joukkueiden fanit osallistuvat menon hiljaiseen hyväksyntään pelejä katsomalla. Mullakin on valitettavasti fiilis laskenut näiden öljysheikkien mukaantulon myötä, mutta ei mulla myöskään mitään ratkaisua asiaan ole. Ei riitä, että muutama ko seurojen fani äänestää jaloillaan, niin pitäisi tehdä kaikkien muidenkin osoittaakseen, että tätä ei hyväksytä.

Mutta se siitä osaltani, ehkä näiden asioiden puimiselle voisi perustaa vaikka oman ketjun tms.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Ei täällä asiaa tarvitse mun mielestä kaikissa viesteissä olla, mutta vittuilukin on aika raskasta luettavaa.
Ok. En ole mitenkään aktiivinen ollut täällä Jatkoajan liveseurannassa, mutta tällä sivusilmällä tehdyllä nopealla analyysillä täällä kyllä pääasiassa vittuillaan milloin mistäkin, suojataanko siis vain Newcastlen murhaajat tältä?
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Ok. En ole mitenkään aktiivinen ollut täällä Jatkoajan liveseurannassa, mutta tällä sivusilmällä tehdyllä nopealla analyysillä täällä kyllä pääasiassa vittuillaan milloin mistäkin, suojataanko siis vain Newcastlen murhaajat tältä?
Ei varmaan pitäisi enää näihin vastata, mutta jos vielä sen verran, että mun mielestä täällä taas on pääsääntöisesti ollut ihan mukavaa keskustelua ja joukossa myöskin aina välillä hyvinkin asiantuntevia kommentteja muutamilta nimimerkeiltä. Pieni naljailu kuuluu asiaan ja vakavista asioista voi sitten keskustella vakavasti siihen sopivalla foorumilla. Sen sijaan vittuilu asioista, joille vittuilun kohde ei mitään mahda, on aika alhaista. Tämä on oma henkilökohtainen mielipiteeni.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Pieni naljailu kuuluu asiaan ja vakavista asioista voi sitten keskustella vakavasti siihen sopivalla foorumilla. Sen sijaan vittuilu asioista, joille vittuilun kohde ei mitään mahda, on aika alhaista.
Eli saudien kurkunleikkaamiset nou nou listalla ainakin koska shhh ja get over it, milläköhän asioille täällä joku nimerkki mahtaa jotain?
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On aika ja paikka kaikelle, ei se ole niin vaikeeta etteikö näissä seurantaketjuissa voisi vaan keskittyä itse lajiin. Irvittävää riittää siitäkin ja se on yleensä jopa hauskaa kun potkupallifanit tölvivät toisiaan kentän spedeilyistä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Menkööt vaikka tähän ketjuun, kun täällä tämä keskustelukin on käyty.

Sanotaan heti alkuun: jos joku kuvittelee, että Jatkoajan keskustelupalstan jalkapallo-osiossa ei ole käyty varsin kriittistä keskustelua (mm.) Newcastlen omistajista ja sen seurauksista ja laajemmista vaikutuksista jalkapalloilulle, on olemassa kaksi vaihtoehtoa: 1. Ei ole edes auttavasti seurannut keskustelua, ja 2. ei ymmärrä lukemaansa.

Täällä on nimittäin kirjoitettu ko. aiheesta varsin, varsin laajasti, siis huomattavan monesta näkökulmasta hyvin pitkään, siis useita vuosia. Saudi-Arabian valtio-omistajuuden ongelmia on tuotu esille säännöllisesti niin muiden kuin Newcastlen kannattajien toimesta, eikä lainkaan vähinten @mikko600 kirjoittamana, joka toki onkin se aktiivisin harakkafani täällä. En ole nähnyt yhtäkään hälläväliä-viestiä aiheeseen liittyen, ja keskustelun luonnetta yleisemminkin tarkasti seuraavana on sanottava, että minusta tätä omistajuutta on puitu varsin näkemyksellisesti erottaen urheilullinen puoli siitä, minkälaiset haitalliset vaikutukset saudiomistajuudella on sekä Newcastlelle että jalkapalloilulle laajemmin.

Tämä on keskeistä: On mahdollista jatkaa joukkueen kannattamista, vaikka kokisi omistajuuden vastenmielisenä. Halusi sitä ymmärtää tai ei, ristiriitojen kanssa voi elää. Samoin ulkopuolisten on ymmärrettävä, että se, mikä itsestä tuntuisi mahdottomalta hyväksyä, voi olla toiselle esimerkiksi sisäisen kamppailun aihe. Yksikään fani ei ole vastuussa saudien despotismista tai teoista. Itse sanon tämän Jokereiden (entisenä) kannattajana: jokaisella on oikeus tehdä oma päätöksensä, eikä kenelläkään ulkopuolisella ole minkäänlaista oikeutta tulla määrittelemään reunaehtoja seuran kannattamiselle, joka on osa henkilökohtaista identiteettiä. Identiteetti on henkilökohtainen alue.

Aiheesta kuin aiheesta on mahdollista kirjoittaa useasta näkökulmasta. Newcastle tarjoaa mahdollisuuden keskustella resurssien kasvamisen näkökulmasta, samoin kuin urheilujohtamisen ja valmentamisen haasteiden kautta sekä sitten siitä ilmeisestä tulokulmasta, että taustalla toimii eittämättä ihmisoikeusrikollinen valtio. Yksikään näistä ei sulje toisiaan pois - ja lisää tulokulmia on loputtomalta tuntuva määrä - mutta olisi ehkä todellakin syytä miettiä, missä yhteyksissä kutakin näistä käytetään. Joukkueen pelillisten ongelmien kohdalla saudien ihmisoikeusasioiden kautta vittuilu tuntuu jotenkin aivan helvetin banaalilta: kautta on takana neljä peliä, jokainen edes auttavasti futista ymmärtävä tietää, että Newcastle on hyvä joukkue, ja ennen kaikkea, saudien vaikuttamisstrategia ei ole niin lyhytjänteistä, että parilla tappiolla olisi minkään valtakunnan väliä.

Toisin sanoen, kaikelle keskustelulle on paikkansa. Howelle (tai Mikolle, heh) voi aivan hyvin heittää tikaria nyt kun dunkkuun on tullut kolme peliä putkeen, ja niin ikään saudien paskasta on täysin kannustettavaa puhua. Olisi vain jotenkin suotavaa, että pidettäisiin jonkinlainen äly, näkemys ja suhteellisuus mukana siinä, miten ja missä mitäkin sanotaan.
 

Barney

Jäsen
Pointti mulla että suurin osa keskusteluista Newcastlesta on rättipään ja saudien huutelua. Ei mitään mielipidettä tai rakentavaa keskustelua peliotteista/joukkueen rakentamisesta jne.
Ihan näin mielenkiinnosta, niin kuinka paljon itse koet keskustelevasi esimerkiksi Unitedista rakentavaan sävyyn? Itse olen ainakin huomannut, että silloin kun United häviää, niin alkaa liveseurannat ja kausiketjut täyttyä twitterin meemilinkeistä. Silloin kun menee hyvin, niin jostain syystä sinua ei kiinnostakaan enää keskustella Unitedista. Tämä ilmiö on nähtävissä myös ihan yksittäisen ottelun aikana, kun tykität hirveän määrän viestejä otteluseurantaan Unitedin ollessa tappiolla, mutta kun United siirtyykin johtoon, niin häviät yleensä kokonaan pois.

Sinänsä melko erikoinen purkaus, kun teet itse noita ihan samoja asioita, joista nyt kritisoit muita. Ja vielä isommalla mittakaavalla. Monia vituttaa Newcastlessa seuran omistajat, jotka ovat ihmisoikeusrikollisia ja murhaajia. Sinua vituttaa Unitedissa joku. Epäilisin, että se on seuran takavuosien menestys, mutta tähän en ole saanut vastausta, vaikka olen useamman kerran sitä sinulta yrittänyt tiedustella.

”Elä niin kuin opetat” on hyvä sanonta. Jos vituttaa Newcastlen omistajista vittuilu, niin sen saa todennäköisesti vähenemään sillä, että itse vähentää provoamista. Kokonaan sitä ei varmasti saa loppumaan, sillä kyse on todella isosta ongelmasta, joka ärsyttää monia ihan syystä. Jalkapalloa ja politiikkaa (vrt. Jokerit) ei voi Newcastlen osalta erottaa, sillä ilman politiikkaa nykymuotoinen Newcastle ei olisi se joukkue, mikä se on nyt.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Eli saudien kurkunleikkaamiset nou nou listalla ainakin koska shhh ja get over it, milläköhän asioille täällä joku nimerkki mahtaa jotain?

No keskustele hyvä mies (?). Eihän tää sun yöllinen huutelu ole ollut mitään keskustelua, vaan pelkkää riidanhaastamista, ja tiedät sen kyllä hyvin itsekin. Mutta keskustele nyt ihmeessä jos aihe on noin mielen päällä. Tosin, ehkä Newcastlen kausiketju olisi siihen parempi forum, kuin tämä liveseuranta.

Jotenkin tää on mun makuun aina säälittävää katsoa kun intetään, että "enkö mä nyt saa keskutella tästä aiheesta ja pitääkö tästä olla nyt ihan hiljaa?". Osoita nyt edes vähän cojoneseja ja keskustele siitä mistä haluat, äläkä kysele muilta lupaa siihen. Oi voi...

Ja kuten tuolla on ylempänä jo useampaan otteeseen tuotu ilmi, niin on aiheesta kyllä keskusteltu täällä. Hölmöähän se nyt on kuvitella ettei olisi kun tuosta Saudien mukaan tulemisesta taitaa olla jo pari vuotta aikaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Olipas komea laukaus ja Pool johtoon heti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös