Jalkapallo – liveseuranta

  • 6 190 430
  • 122 890

redpecka

Jäsen
Onhan näistä klassikoista hieman jokin suurin muna kadonnut, kun ei ole kentällä enää ketään täysin ylivertaista pelaajaa tai elämää suurempaa persoonaa (Messi, Ronaldo, Suarez, Cruyff, Ramos, Carlos, Schuster, jne).

Nyt kentällä häärii legendan viittojen liepeitä hamuavat Benzema ja Lewa. Etenkin Lewandovski on alkanut jollain tavalla jo hiipua. BM:ssä nähtyä loistoa ei oikein enää ole.

Mutta onhan nämä viihdyttäviä matseja. Ja etenkin kun loiskiehunta itse pelin ulkopuolisista asioista on aina näissä Välimeren mafiavaltioissa oma lukunsa.
Itse näitten kahden suuren clashi on suuri tapahtuma. Pelaajia menee ja tulee.

Mutta joo, juuri kun itsekin aattelin ihmelasten Messin ja Ronaldon jälkeen, että siinä oli viimeiset superstarat - kuin sinetti vanhan ajan futiksen päättymisen merkiksi, niin nyt on jotain vielä ihmeellisempiä mutantteja kehissä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ihan selkeä paitsio mun mielestäni.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kiitos VAR! Olet jalkapallon paras keksintö!
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mutta ylipäätään on sanottava, että on kummallista, miten heikosti molemmat joukkueet puolustavat suunnanmuutoksia. En heti muista, että näin olisi ollut silloin joskus ennen koronaa, kun viimeksi katsoin tarkemmin näiden kahden jättiläisen pelaamista. Nyt tuolla on tosi paljon tiloja, kuten äsken Carvajalilla, kun puolustajat juoksevat samoihin tiloihin ja muodostavat päällekkäisyyksiä.

Valioliigassa näkee harvoin tällaista säännönmukaista alokaspuolustamista, ainakaan paremman puoliskon joukkueilta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mutta ylipäätään on sanottava, että on kummallista, miten heikosti molemmat joukkueet puolustavat suunnanmuutoksia.
Ja koko ajan jatkuu molemmissa päissä. Nyt Barca pääsi kaksi kertaa syöttelemään aivan vapaisiin tiloihin. Miten tuolla voi olla noin vapaana pelaajia, kuten Kessie tässä maalissa? Täysin superhuonoa puolustamista! Ja siinä oli minuuttia aikaisemmin ihan samanlainen tilanne. Pelkkää reagoimista koko ajan.

Joku Brighton tekisi molemmista näistä joukkueista aivan totaalista reikäjuustoa.

Tuo Realin 19, kuka onkaan, sietäisi saada loppu-uran penkkikomennuksen tuosta pelaamisestaan :D
 

redpecka

Jäsen
Upea maali Barçalle. Sukulaiset katsomossa. Tulee mieleen kun Laine teki ekassa pelissään heti maalin ja hänen mutsinsa, semmonen bridgetjones-mamma, hurrasi Winnipegin katsomossa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas tuli tuomio mitä tässä VAR-bordellissa ja aika monessa muussakin vastaavassa ilmiössä vihaan syvästi. Ja varmaan syynä on se, että olen luisunut setämies- ja boomeri-ajatusmaailmaan. Ennen oli kaikki paremmin.

Futikseen (ja myös lätkään ja muihin peleihin) kuuluvat tuomarit ihmisinä aivan kuin pelaajat. Jokainen pelaaja tekee pelissä virheitä. Pieniä tai isoja. Itse olisin tyytyväinen, jos nämä paitsiot tuomittaisiin linjatuomarin silmällä eikä jonkin tekoälyn tuottamilla ihme-viivoituksilla. Miten paljon pelin ytimeen vaikuttaa se, että onko jokin peniksen pää viivan yli vai ei?

Barca teki muuten todella kauniin maalin.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Taas tuli tuomio mitä tässä VAR-bordellissa ja aika monessa muussakin vastaavassa ilmiössä vihaan syvästi. Ja varmaan syynä on se, että olen luisunut setämies- ja boomeri-ajatusmaailmaan. Ennen oli kaikki paremmin.

Futikseen (ja myös lätkään ja muihin peleihin) kuuluvat tuomarit ihmisinä aivan kuin pelaajat. Jokainen pelaaja tekee pelissä virheitä. Pieniä tai isoja. Itse olisin tyytyväinen, jos nämä paitsiot tuomittaisiin linjatuomarin silmällä eikä jonkin tekoälyn tuottamilla ihme-viivoituksilla. Miten paljon pelin ytimeen vaikuttaa se, että onko jokin peniksen pää viivan yli vai ei?

Barca teki muuten todella kauniin maalin.
Asiaa puhut sanasta sanaan. Silloin ollaan väärillä urilla, kun VAR on ottelun draaman kannalta ratkaisevin tekijä. Vie fiiliksen itse pelistä.
 

redpecka

Jäsen
Futikseen (ja myös lätkään ja muihin peleihin) kuuluvat tuomarit ihmisinä aivan kuin pelaajat. Jokainen pelaaja tekee pelissä virheitä. Pieniä tai isoja. Itse olisin tyytyväinen, jos nämä paitsiot tuomittaisiin linjatuomarin silmällä eikä jonkin tekoälyn tuottamilla ihme-viivoituksilla. Miten paljon pelin ytimeen vaikuttaa se, että onko jokin peniksen pää viivan yli vai ei?
Mutta toisaalta on ollut ilo saada todeta lukematommia hyviä maaleja, jotka live-dumarit hylänneet, mutta video-oikeus korjannut oikeusmurhan. (... ja rankkarit sun muut.)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta toisaalta on ollut ilo saada todeta lukematommia hyviä maaleja, jotka live-dumarit hylänneet, mutta video-oikeus korjannut oikeusmurhan. (... ja rankkarit sun muut.)
Loputonta keskustelua ja asian vääntämistä, johon ei ole kai mitään "oikeaa" ratkaisua.

Elämä on on ihmisen parasta aikaa ja se sisältää paljon asioita. Menestymistä, yrittämistä ja virheitä. Jokainen tekee virheitä ja vääriä päätöksiä vaikka pyrkimys olisi parempi. Sitä kutsutaan elämäksi. Jos vaikkapa ehkä futishistorian toiseksi legendaarisin maali eli Maradonan käsimaali Meksikossa olisi tuomittu käsivirheeksi tekoälyn toimesta, niin olisiko maailma jollain tavoin parempi paikka? Itse en siihen usko.

Mutta ei kannattane aiheesta jatkaa. Jokaisella on oma totuutensa ja elämä lienee ihmisen parasta aikaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mutta toisaalta on ollut ilo saada todeta lukematommia hyviä maaleja, jotka live-dumarit hylänneet, mutta video-oikeus korjannut oikeusmurhan. (... ja rankkarit sun muut.)

Mutta eikö jalkapalloon ole kuitenkin kuulunut ns. Inhimillisyys eri tilanteissa.

Itse en ole mikään futisfani, tulee kyllä telkkarista katseltua näitä isompia matseja, kun Cmore nyt näkyy

Näistä VAR tuomioista osasta olen sitä mieltä että VMP. Viikolla kelattiin videoita jossa Cityn pelaaja "puskee" samassa pallon tavoittelutilanteessa pallon Leipzikin pelaajan käteen... VAR arpoo pallon pilkulle. Mun mielestä pelitilanne, jossa molemmat tavoitteli palloa kuten kulman jälkeen tavoitellaan.
Sitten myöhemmin Cityn moke vetää täysin pystyyn Leipzikin hyökkääjän ryntäämällä reilusti 16 boxin ulkopuolella. Sen sijaan että moke olisi palkittu suoralla punaisella, jonka olisi voinut antaa, palkitaan Leipzikin mies keltaisella. JEP. Kun kerran on VAR ja minuuttitolkulla välillä mietitään oliko kengän kärki 2 cm paitsiossa, tai arvotaan oliko käsiosuma vai ei niin sit pitäisi katsoa myös nämä pystyynajotkin.
Ja kyllä City oli parempi ottelussa, mutta olisiko tilanne ollut toinen kun olisivat joutuneet pelaamaan vajaalla?
 

redpecka

Jäsen
Jokainen tekee virheitä ja vääriä päätöksiä vaikka pyrkimys olisi parempi. Sitä kutsutaan elämäksi. Jos vaikkapa ehkä futishistorian toiseksi legendaarisin maali eli Maradonan käsimaali Meksikossa olisi tuomittu käsivirheeksi tekoälyn toimesta, niin olisiko maailma jollain tavoin parempi paikka? Itse en siihen usko.
VAR-dumarikin voi tehdä virheitä, joten inhimillinen erehdys säilyy :p

Mitä tulee Maran maaliin niin hän on sanonut alusta lähtien sen olevan Jumalan käsi. Sitä ei näkyisi vaikka kuinka olisi jameswebb-teleskooppi-tasoista kameraa ottamassa lähikuvaa.

Yleistyksistä omaan mielipiteeseeni: ärsyttänyt ja edelleen ärsyttää kun kaikki tilanteet "varmuuden vuoksi" vihelletään puolustavan jengin hyväksi. Pitää olla joku perkeleen videonauha apuna jotta voi antaa hyökkäävälle joukkueelle se mikä niille tasavahvassa väännössä kuuluu.
 

redpecka

Jäsen
Näistä VAR tuomioista osasta olen sitä mieltä että VMP. Viikolla kelattiin videoita jossa Cityn pelaaja "puskee" samassa pallon tavoittelutilanteessa pallon Leipzikin pelaajan käteen... VAR arpoo pallon pilkulle.
Tähän toivoisi jotain yhtenäistä linjaa. Menee ihan kulloisenkin dumarin (var-huoneen) päivän fiiliksen mukaan.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
VAR on kyllä sellaista kuraa. Onko kukaan futisihminen sen puolesta?
Taas tuli tuomio mitä tässä VAR-bordellissa ja aika monessa muussakin vastaavassa ilmiössä vihaan syvästi. Ja varmaan syynä on se, että olen luisunut setämies- ja boomeri-ajatusmaailmaan. Ennen oli kaikki paremmin.

Futikseen (ja myös lätkään ja muihin peleihin) kuuluvat tuomarit ihmisinä aivan kuin pelaajat. Jokainen pelaaja tekee pelissä virheitä. Pieniä tai isoja. Itse olisin tyytyväinen, jos nämä paitsiot tuomittaisiin linjatuomarin silmällä eikä jonkin tekoälyn tuottamilla ihme-viivoituksilla. Miten paljon pelin ytimeen vaikuttaa se, että onko jokin peniksen pää viivan yli vai ei?
Todellakin olen vahvasti puolella. Siellä on ne säännöt olemassa, että niitä noudatetaan. Jos olet paitsiossa peniksen pään mitan, niin silloin olet paitsiossa, piste.
VAR on aivan loistava työkalu tuomareille, että saadaan vähennettyä tuomarien virheiden osuutta tulokseen (ja niitä kyllä edelleenkin tulee kun videotuomarit tulkitsee väärin).
Tuolla on tarkoitus mitata kumpi joukkue on parempi jalkapallossa, eikä tarjota jotain draamaa tuomarivirheiden kautta sohvalla makaaville setämiehille. Kyllä sitä draamaa on ihan tarpeeksi peleissä ilman tuomarivirheitäkin, vai miten upposi esim. mm-finaali. Tietysti nämä VARia vastustavat setämiehet voi aina siirtyä salkkarien pariin draaman perässä.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Kirjoitin tähän vain siksi ettei tuo ylläoleva oksennus tule ensimmäisenä viestinä vastaan kun avaa ketjun.
Kiitos. Aina välillä unohtuu katsoa sivusta viestin kirjoittajaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös