Ja koko ajan jatkuu molemmissa päissä. Nyt Barca pääsi kaksi kertaa syöttelemään aivan vapaisiin tiloihin. Miten tuolla voi olla noin vapaana pelaajia, kuten Kessie tässä maalissa? Täysin superhuonoa puolustamista! Ja siinä oli minuuttia aikaisemmin ihan samanlainen tilanne. Pelkkää reagoimista koko ajan.Mutta ylipäätään on sanottava, että on kummallista, miten heikosti molemmat joukkueet puolustavat suunnanmuutoksia.
Asiaa puhut sanasta sanaan. Silloin ollaan väärillä urilla, kun VAR on ottelun draaman kannalta ratkaisevin tekijä. Vie fiiliksen itse pelistä.Taas tuli tuomio mitä tässä VAR-bordellissa ja aika monessa muussakin vastaavassa ilmiössä vihaan syvästi. Ja varmaan syynä on se, että olen luisunut setämies- ja boomeri-ajatusmaailmaan. Ennen oli kaikki paremmin.
Futikseen (ja myös lätkään ja muihin peleihin) kuuluvat tuomarit ihmisinä aivan kuin pelaajat. Jokainen pelaaja tekee pelissä virheitä. Pieniä tai isoja. Itse olisin tyytyväinen, jos nämä paitsiot tuomittaisiin linjatuomarin silmällä eikä jonkin tekoälyn tuottamilla ihme-viivoituksilla. Miten paljon pelin ytimeen vaikuttaa se, että onko jokin peniksen pää viivan yli vai ei?
Barca teki muuten todella kauniin maalin.
Mutta toisaalta on ollut ilo saada todeta lukematommia hyviä maaleja, jotka live-dumarit hylänneet, mutta video-oikeus korjannut oikeusmurhan. (... ja rankkarit sun muut.)Futikseen (ja myös lätkään ja muihin peleihin) kuuluvat tuomarit ihmisinä aivan kuin pelaajat. Jokainen pelaaja tekee pelissä virheitä. Pieniä tai isoja. Itse olisin tyytyväinen, jos nämä paitsiot tuomittaisiin linjatuomarin silmällä eikä jonkin tekoälyn tuottamilla ihme-viivoituksilla. Miten paljon pelin ytimeen vaikuttaa se, että onko jokin peniksen pää viivan yli vai ei?
Loputonta keskustelua ja asian vääntämistä, johon ei ole kai mitään "oikeaa" ratkaisua.Mutta toisaalta on ollut ilo saada todeta lukematommia hyviä maaleja, jotka live-dumarit hylänneet, mutta video-oikeus korjannut oikeusmurhan. (... ja rankkarit sun muut.)
Mutta toisaalta on ollut ilo saada todeta lukematommia hyviä maaleja, jotka live-dumarit hylänneet, mutta video-oikeus korjannut oikeusmurhan. (... ja rankkarit sun muut.)
VAR-dumarikin voi tehdä virheitä, joten inhimillinen erehdys säilyy :pJokainen tekee virheitä ja vääriä päätöksiä vaikka pyrkimys olisi parempi. Sitä kutsutaan elämäksi. Jos vaikkapa ehkä futishistorian toiseksi legendaarisin maali eli Maradonan käsimaali Meksikossa olisi tuomittu käsivirheeksi tekoälyn toimesta, niin olisiko maailma jollain tavoin parempi paikka? Itse en siihen usko.
Tähän toivoisi jotain yhtenäistä linjaa. Menee ihan kulloisenkin dumarin (var-huoneen) päivän fiiliksen mukaan.Näistä VAR tuomioista osasta olen sitä mieltä että VMP. Viikolla kelattiin videoita jossa Cityn pelaaja "puskee" samassa pallon tavoittelutilanteessa pallon Leipzikin pelaajan käteen... VAR arpoo pallon pilkulle.
VAR on kyllä sellaista kuraa. Onko kukaan futisihminen sen puolesta?
Todellakin olen vahvasti puolella. Siellä on ne säännöt olemassa, että niitä noudatetaan. Jos olet paitsiossa peniksen pään mitan, niin silloin olet paitsiossa, piste.Taas tuli tuomio mitä tässä VAR-bordellissa ja aika monessa muussakin vastaavassa ilmiössä vihaan syvästi. Ja varmaan syynä on se, että olen luisunut setämies- ja boomeri-ajatusmaailmaan. Ennen oli kaikki paremmin.
Futikseen (ja myös lätkään ja muihin peleihin) kuuluvat tuomarit ihmisinä aivan kuin pelaajat. Jokainen pelaaja tekee pelissä virheitä. Pieniä tai isoja. Itse olisin tyytyväinen, jos nämä paitsiot tuomittaisiin linjatuomarin silmällä eikä jonkin tekoälyn tuottamilla ihme-viivoituksilla. Miten paljon pelin ytimeen vaikuttaa se, että onko jokin peniksen pää viivan yli vai ei?
Kiitos. Aina välillä unohtuu katsoa sivusta viestin kirjoittajaa.Kirjoitin tähän vain siksi ettei tuo ylläoleva oksennus tule ensimmäisenä viestinä vastaan kun avaa ketjun.