Lättykiekko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Dayton Bombers
Ihan hirveetä paskaa. Selvästi osaavampi puhdasverinen ammattilainen hävisi noviisille jonkun kasvutarinan ja ”se osaa sanoa en tiedä” -sympatiapisteiden takia. Tämän toki jo pystyi arvaamaan puolessa välissä jaksoa, kun Petri skoolaili shamppanjaa itsevarmana Soinnun vetäessä nakit silmillä yön läpi jotain start-up -yrittämisen alkeita Youtubesta. Petrin pitch oli ammattimainen ja kaikin puolin uskottava siinä missä Soinnun vastaava oli kauppiksen ryhmätyö, ja vielä huono sellainen. Mulla ei ole Sointua vastaan mitään, oli yksi suosikeista. Ymmärtäisin, jos Sointu voitti muilla perusteilla, kuten nuori ja kehittyvä, persoona, yms., mutta en ymmärrä miten Sointu voitti liikeideallaan ja sen amatöörimäisellä pitchauksella, jonka toki veti kunnialla läpi nollakokemuksella. Sama kun mut valittaisiin lätkämaajoukkueeseen kun ”kyllä se yrittää ja kuuntelee ja koittaa kehittyä”. Kusetettu fiilis jäi katsojalle koko hommasta.
Mielestäni ainakin Petrin idea oli huono, oli perustamassa verkkokauppaa josta rojaltit saa halutessaan ohjata junnujoukkueille. Sen sijaan Soinnun idea oli asian ytimessä, miksi ylipäätään ihmiset ostavat näistä varainkeruukampanjoista mitään - no tukeakseen tuota varoja keräävää ryhmää. Tuotteiden tulee olla halpoja ja yksinkertaisia, ja keräyksen nimenomaan tavoitteellista projektiperusteisesti (esim. kerätään varoja turnausmatkaa varten vetoaa potentiaaliseen loppuasiakkaaseen paremmin kuin että kerätään varoja junnuseuran vuosibudjettiin) jotta varainkeruun tehokkuus säilyy. Ei kukaan osta verkkokaupasta ylihinnoiteltua monen sadan euron kelloa jotta saa tukea junnujoukkuetta, mutta karkkilaatikon tai Aarikan heijastimen voi hyvinkin ostaa.