Tänään kausi sitten huipentuu Jaajon Diilin osalta ja yleisellä tasolla tämä on ollut harvoja poikkeuksia lukuunottamatta lähinnä sirkushuveja kansalle. Sen myös ymmärtää kun eletään pikaruokakulttuurissa ja viihteen on paras olla keskiössä. Veikkaan että yksinkertaisemmat katsojat(kuten minä) olisi voinut olla vähän skutsissa jos tuolla olisi tylsiä huippuosaajia hakemassa oikeasti kovaan duuniin ja tehtävät riittävän isoja sekä vaikeita.
Nyt tämän Diilin jälkilöylyiksi ja anniksi jäänee Jaajon henkilöbrändin kohentelu, Nelonen Median hyötyminen ja itse viihde. Jotenkin tuo itse duuni palkintona on sivuosassa. Ja kilpailijat saaneet toki näkyvyyttä.
Ja on toki tajuttava aikarajat tehtäville, kuvaukset ja sisällön säätäminen. Eli sikäli nuo tehtävätkin osaltaan ymmärtää.
Itse finalistit ovat kumpikin saaneet maksimit tästä ja kaiken mahdollisen näkyvyyden. Sointu on showtaan saanut vetää ja myös Petristä on varmasti riittävä kuva muodostunut. Petrin tärkein hetki oli poimia Inkan sekä Markon päänahat ja myös välierässä hän oli rennompi ja no, osaaja. Sointu kohensi myös profiiliaan ja on yllättäen ansainnut paikkansa.
Hieman juro, luova ja vanhemman koulukunnan äijä vastaan nuoremman sukupolven nainen joka edustaa selkeästi röyhkeää tyyliä joka kuuluu myös asiaan. Riittävästi osaamista tiettyihin tehtäviin. Sukupuoli -ja ikäkortin merkitys on myös vääjäämätön. Jokainen nykyaikaa seurannut tajuaa sen. Olkoon se miten väärin tahansa.
Sointua tässä voittajaksi toivon kun kerta nyt on yllättänyt tähänkin saakka. Petrin voitto ei myöskään häiritsisi suuremmin. Kyllä hän on paikkansa ansainnut.
Jännä nähdä viimeinen tehtävä ja sen painotus. Minusta kummallakaan ei ole lähtökohtaista edgeä kun kumpikin loistanut hyvin eri tyylillä.
Ja paljon on paskaa tänne tullut jauhettua, eli kiitos ja anteeksi myös keskusteluista osaltani jo nyt.