Jaajo Linnonmaa

  • 122 653
  • 376

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaikka näitä "aikuisia" näköjään riittää, jotka ohjelmaa paheksuvat, niin eiköhän suuri yleisö homman ratkaise, kun Aamulypsy pysyy vuodesta toiseen kuunnelluintuna aamuohjelmana. Tämä siitäkin huolimatta, että musiikkilista jättää lievästi sanoen toivomisen varaa. Tulee mieleen se puhelu studioon, jossa paheksuttiin kielenkäyttöä ja sanottiin ohjelman aiheuttavan ahdistusta kaikissa ikäryhmissä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itseä ehkä eniten ihmetyttää miten nykyään kun oikeesti laadukasta kuunneltavaa on esim. podcastien ja äänikirjojen muodossa niin valtavasti, että miten tätä joku vielä kuuntelee.
Juu, onhan laadukasta katseltavaa ja luettavaakin rajattomasti saatavilla, mutta silti roskaa katsellaan ja luetaan varmaan enemmän.

Ei kovinkaan moni mitään podcasteja jaksa aamulla räpeltää, vaan aamurutiinien jälkeen työmatkalla napsaistaan ratio päälle ja tyydytään tarjontaan.
 

seniororanjes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Juu, onhan laadukasta katseltavaa ja luettavaakin rajattomasti saatavilla, mutta silti roskaa katsellaan ja luetaan varmaan enemmän.

Ei kovinkaan moni mitään podcasteja jaksa aamulla räpeltää, vaan aamurutiinien jälkeen työmatkalla napsaistaan ratio päälle ja tyydytään tarjontaan.

Näinhän se on. Ei tuolla muuten vuodesta toiseen pyöris joku huutokauppakeisari tai temptation island.

Eikä siinä mun mielestä mitään väärää olen esim. aamulypsyä kuunnella. Jokainen tavallaan. Varmaan moni ihmettelee munkin elämää, että miten aikuinen mies jaksaa tuijottaa kun kumilätkää läiskitään ympäri kenttää ja välillä nostetaan kädet ilmaan. Tuntuu vaan oudolta kun jutut, biisit ja mainokset kiertää samaa kehää niin miten sellasta ihminen jaksaa. Ei varsinaisesti tarjoa mitään uutta. Eikä sen podcastin päälle laittaminen sen hankalampaa räpeltämistä ole kuin napsauttaa se radio päälle. Mutta se tärkein sana on varmaan just tuo 'tyydytään'.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eikä sen podcastin päälle laittaminen sen hankalampaa räpeltämistä ole kuin napsauttaa se radio päälle. Mutta se tärkein sana on varmaan just tuo 'tyydytään'.
No itse en juuri podcasteja kuuntele, ja seuraava voi olla ihan väärä käsitys, mutta eikö podcasteissa yleensä ole joku tietty aihe, josta puhutaan? Aamulla moni haluaa ehkä oikeasti kuunnella vaan jotain kevyttä jutustelua vähän niistä näistä, eikä mikään tietty asia kiinnosta. Ja jos tuollaisiakin sitten on podcastienkin puolella, niin ei ehkä sitten kuitenkaan yhtä sujuvien juontajien esittämänä kuin nyt vaikka aamulypsyssä. Kyllähän Jaajo turinoida osaa oli sisällöstä muuten mitä mieltä hyvänsä. Mutta ei mulla sinänsä mitään vastaan ole muitakaan formaatteja vastaan, itselle vaan radio välttää työmatkavartiksi hyvin, enkä siksi ihmettele jos monelle muullekin.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Itse vuosien varrella aina välillä kuunnellut Aamulypsyä. Ihan riippunut siitä, että kuinka paljon milloinkin on ollut autolla ajamista tuohon aikaan päivästä. Ei radiota tule muuten kuunneltuakaan, kun autossa. Nykyinen työmatka kestää vajaan tunnin, niin siinähän sitä kerkiää hetken aina kuunnella, jos nyt ylipäätänsä on sellainen ”Aamulypsy fiilis”.

Mun mielestä ohjelma toimii ihan hyvin. Tai Jaajoonhan se kaikki keskittyy. Muut säestää. Annia ei oo yhtään ikävä. Tuukka ja Janni ei herätä mitään tunteita. Tai Tuukka/Jaajo, ”isä-poika”, läpänheitto ja piikittely on ihan hyvää kamaa välillä. Muutenkin Jaajon aikuistuminen/keski-ikäistyminen tässä samaan tahtiin itseni kanssa on vaan parannusta aikaisempaan. Jutuissa on edelleen hauskuutta, mutta myös enemmän kypsyyttä.

Perälä oli kyllä paras JaaJon kirittäjä. Mutta aika aikaansa kutakin.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Vuosia sitten oli nrj sitten suomipop.. Nykyään ei vaan jaksa enää kuunnella tuota narsistia ja sen läppää. Kaikki mitä suustaan päästää on minä minä shaibaa ja keskeyttää ja puhuu päälle. Kaikki rakentuu yhden miehen ympärille. Ei enää jatkoon.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Itse vuosien varrella aina välillä kuunnellut Aamulypsyä. Ihan riippunut siitä, että kuinka paljon milloinkin on ollut autolla ajamista tuohon aikaan päivästä. Ei radiota tule muuten kuunneltuakaan, kun autossa. Nykyinen työmatka kestää vajaan tunnin, niin siinähän sitä kerkiää hetken aina kuunnella, jos nyt ylipäätänsä on sellainen ”Aamulypsy fiilis”.

Mun mielestä ohjelma toimii ihan hyvin. Tai Jaajoonhan se kaikki keskittyy. Muut säestää. Annia ei oo yhtään ikävä. Tuukka ja Janni ei herätä mitään tunteita. Tai Tuukka/Jaajo, ”isä-poika”, läpänheitto ja piikittely on ihan hyvää kamaa välillä. Muutenkin Jaajon aikuistuminen/keski-ikäistyminen tässä samaan tahtiin itseni kanssa on vaan parannusta aikaisempaan. Jutuissa on edelleen hauskuutta, mutta myös enemmän kypsyyttä.

Perälä oli kyllä paras JaaJon kirittäjä. Mutta aika aikaansa kutakin.
Niin onhan tuo Aamulypsy rakennettu niin että naaras puolinen juontaja on lähinnä raahattu studioon hihittelemään Jaajon läpän heitolle.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Jaa se puski Diilin mainos eetteriin ja Trumppina häärää tän ketjun sankari. Kai niissä jotain samaa näköä on? Mun mielestä Jallis ois ollu oikeampi hahmo, mutta annetaan mahdollisuus Sanoman naamalle
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ei tainnu Hjalliksella olla intressejä enää lähteä.
Eikä millään lailla kelvollisia bisneksiä johon etsitään sopivaa henkilöä. Ei ole toki ollut aiemminkaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Kaveri on nyt kymmenkertainen vuoden radiojuontaja ja Aamulypsy yhdeksänkertainen vuoden radio-ohjelma. Kummastakin voi olla tietysti mitä mieltä tahansa, mutta osaavat he tehdä sitä mitä kansa haluaa kuulla.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Kaveri on nyt kymmenkertainen vuoden radiojuontaja ja Aamulypsy yhdeksänkertainen vuoden radio-ohjelma.

Toki mitä se kertoo muista ohjelmista ja juontajista? Aika vähän on aamussa hyviä vaihtoehtoja ja iltapäivässä ei yhtään. Ei siinä, kyllä minäkin Jaajoa pidän hyvänä omassa roolissaan. Kanssajuontajat ei nykyään kyllä oikein vakuuta koirineen yms.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

J.Petke

Jäsen
Toki mitä se kertoo muista ohjelmista ja juontajista? Aika vähän on aamussa hyviä vaihtoehtoja ja iltapäivässä ei yhtään. Ei siinä, kyllä minäkin Jaajoa pidän hyvänä omassa roolissaan. Kanssajuontajat ei nykyään kyllä oikein vakuuta koirineen yms.

Totta. Ylex:n Aamu voisi varmasti haastaa Aamulypsyn mutta Yle ei tietenkään voi ottaa osaa tuohon gaalaan. Samalla koko gaalan yleisöäänestyksissä johtaa ne kanavat ja ihmiset, joilla on sopivan ikäisiä kuulijat näihin äänestyksiin ja some-kampanjointiin.

Olen itse vaihtanut aamun ohjelman täysin Viikin ja Köpiin, vaikka ne nykyään meneekin podcastien muodossa. Aamulypsyä en ole enää jaksanut kuunnella sitten Perälän lähdön.
 

Tuamas

Jäsen
Onkohan Jaajolla tuon oman tv/radiotyön lisäksi?
Ei taida viiniravintola mikään bisnes olla.

Jaajolla noita bisneksiä on kohtuullisen monta, toki niiden menestys sekä Jaajon omistusosuus on melko vaihtelevaa.

Esimerkkeinä nyt vaikkapa Extreme run, MySoda, Raviristeily, Teee-club ja Virtual Traveller tuon viiniravintolan lisäksi.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jaajo ja Aamulypsy voittavat niin kauan kuin jatkavat. Show on niin erilainen kaikkiin muihin verrattuna ja rehellisyys ja aitous vetoavat moniin. Asioista puhutaan suoraan ja Jaajo on todella lahjakas radioääni.

Nyt korona-aikana Jaajo on jaksanut hyvin tulla lähetyksiin. Ei montaa poissaoloa viime kuukausina, joten ohjelmalla lienee elinvoimaa vielä vuosiksi eteenpäin.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Jaajolla lienee hyvä motivaatio jatkaa, koska saa hyvää liksaa siitä, että voi mainostaa muita bisneksiään n. puolelle miljoonalle kuulijalle. Näin ovat ainakin itse sanoneet kuulijamäärästä. Jaajo on hyvä juontaja, mutta myönnän, että tuo bisneksien mainostaminen ärsyttää. Varsinkin silloin kun johonkin tarinaan ikäänkuin vahingossa tulee xtremerunia tai travelleria. Puhdasta mainostamista. Mutta itsehän on lypsyn suosion luonut, se pitää myös tietenkin muistaa. Janni Hussi ei muuten oikein nappaa. Minulla on jo pitkä tauko menossa, joten ihan varma en ole nykysisällöstä.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Onkos Jaajolla ja periksellä mennyt sukset ristiin? Tai Perälällä ja lypsyläisillä poislukien tuke.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Mistä päättelit tällaista?
Voin olla väärässä, mutta peris ei seuraa instassa enään jaajoa, hovimuusikkoa jne. Ja sama toisinpäin. Jaajo taisi heittää kuittia Perälän paluulle radioon ns. Jaajo show sketsissä ja pojat eivät ole enään käyneet pelaamassa tennistä tai golffia yhdessä instan mukaan jonne kuitenkin aina ennen tuli peleistä kuvia. Perälä käy tuken kanssa kyllä pelailemassa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toki mitä se kertoo muista ohjelmista ja juontajista? Aika vähän on aamussa hyviä vaihtoehtoja ja iltapäivässä ei yhtään. Ei siinä, kyllä minäkin Jaajoa pidän hyvänä omassa roolissaan. Kanssajuontajat ei nykyään kyllä oikein vakuuta koirineen yms.
Kertoo ainakin siitä että Aamulypsylle on vuosien aikana kertynyt niin vahva kuulijakunta että ne äänestävät tuon voittajaksi vaikka siellä tehtäisiin kainalopieruja koko aamu. Vaikka eipä siinä, tosiaan vaihtoehdot on aika vähissä. Korporaatiota toki pidän itse parhaana aamuohjelmana, mutta toisaalta sekin on kyllä puhtaasti Harri Moision varassa oleva ohjelma.

Mitä nyt radiojuontajiin tulee niin Moisio ainakin omissa papereissani pätkii Jaajon mennen tullen ja on ihan omaa luokkaansa näistä kaupallisten radioiden aamujuontajista. Miehen yleistietämys ja esim. perehtyminen haastateltaviin on ihan huippuluokkaa. Fiksu kaveri kaikkinensa.

Menee vähän offtopicin puolelle, mutta Moisiohan palkittiin vuoden sisällöntuottajana Radio Gaalassa. Olikos tuo nyt sitten jonkun raadin tekemä valinta?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Menee vähän offtopicin puolelle, mutta Moisiohan palkittiin vuoden sisällöntuottajana Radio Gaalassa. Olikos tuo nyt sitten jonkun raadin tekemä valinta?

Käsittääkseni yleisöäänestyksellä ratkaistaan ainoastaan vuoden radio-ohjelma ja radiojuontaja.

Muiden kategorioiden voittajat valitaan sitten asiantuntijaraatien tms. mukaan. Kai tässä on sitten jotain kättä pitempää valintojen tueksi myös.
 

J.Petke

Jäsen
Hyvä haku! Ja pidän erikoisena, että Peris seuraa Annia, mutta Anni ei seuraa Peristä. Ja ei, en usko että on sattumaa tai mitään, vaan asiat ovat usein juuri sitä miltä ne vaikuttavat, eli jonkinlainen draama on ollut kun siellä on kiistatta Unfollow-nappulaa käyty painamassa. Voisiko olla jotain kolmiodraamaa? Tai kenties Peris pyydellyt päästä takaisin Lypsyyn, mihin Jaajo on todennut, että mieluummin puhutaan nykyään Tuken lätkäkorteista ja Jannin avopuolisosta, ja siitä jonkinlaista myllyä sitten kehitelty?

Olisikohan Jaajo ottanut itseensä, kun Peris tulikin takaisin radioon ja nimenomaan hivenen samanlaisella roolilla mitä hän teki Aamulypsyssä. Perälähän halusi pidempään isompaa roolia ja ns. omaa konseptia Aamulypsyaikoina. Hän halusi pois porukasta, jossa hän oli aina se kolmas pyörä samalla, kun kaksi muuta rakensivat omia tv-uriaan ja kävi ns. vaan töissä aamulypsyssä.

Ken tietää...
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Sinällään nyt en tiedä vaikuttaako asiaan mitenkään, mutta eikö se kuitenkin ole niin päin, että Anni seuraa kyllä Perälää sosiaalisessa mediassa, mutta Perälä ei Annia?

Kaverini puhui jo vuosi sitten, että taitaa olla välit poikki. En muista mistä oli moisen päätelmän tehnyt, mutta tuolloin jo Perälä ja Jaajo olivat skipanneet toisensa Instagramissa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Ei sinällään kuulu suoraan otsikkoon, mutta tuo Perälän asiakaspalvelu on ihan mukavaa kuunneltavaa vaikkapa autoillessa tai saunoessa. Mukavan leppoisaa ja vähän ehkä nostalgistakin. Tulee mieleen jotkut Ylen vanhan ajan ohjelmat, jossa porukka soitteli toimittajalle. Ja musiikki on mukavan vaihtelevaa ja yllätyksellistäkin. Musiikki ei podeissa kuulu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös