JA-Seniorit 2015

  • 20 502
  • 97

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tervehdys!

Minulla on teille ikäviä uutisia. Tämän ja muutaman muunkin mainion JA-perinteen alulle panija, fiftyeight, on poistunut keskuudestamme. Lupasin hänelle muutama vuosi sitten jatkaa seniorimiitin koolle kutsumista, kun hänestä aika jättää. Ja nyt pidän lupaukseni, vaikka itse tapahtumaan onkin vielä pitkä aika. Palataan siihen varsinaiseen tapahtumaan hiukan myöhemmin, kunhan tammikuu alkaa olla käsillä. Paikka ja aika tulevat kuitenkin olemaan ne vanhat tutut.

Ketjun aikainen avaaminen päätettiin yhdessä muutaman fiftyeightin läheisen ystävän kanssa. Tulimme siihen tulokseen, että hänen poismenonsa on syytä julkistaa, koska kyseessä oli monelle jatkoaikalaiselle hyvin tuttu kaveri myös palstan ulkopuolella. Minulle hän oli hiukan kuin toinen kummisetä. Lepää rauhassa, fiftyeight.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kunnioitan hienon palstaveljen ja lähimmäisen muistoa hiljaisella hetkellä. Osanottoni myös omaisille. Hyvää matkaa 58 suureen tuntemattomaan.

Niin aina arvelinkin, että fiftyeight haluaa perinteen jatkuvan. Kiitos Leon viestistä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
R.I.P fiftyeight

Sydän karrella vastaanotin viestin palstaystävän, pidetyn jatkisaktiivin ja lätkäjätkän poismenosta. Äkillisen sairauden murtama iloinen ja sympaattinen palstaveli on poissa. Kunnioitin tänään muistoasi henkilökohtaisen hiljaisen hetken lisäksi lähettämällä Thaimaan taivaalle muistolyhdyn. Kepeitä multia, palstaveli 58.

Muistoasi kunnioittaen


Senior
 
Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kyllä kaduttaa, kun en koskaan 58:n pyynnöistä huolimatta tullut "alaikäisenä" miittiin.

2000-luvun alussa kun pidimme penailutapaamisia, 58 jaksoi aina suhtautua ymmärtäväisesti ja huumorilla sählämisiini vaikka osalla porukasta meni, aivan aiheesta, hermot. Nyt kun pahimmat särmät ovat jo hioutuneet, olisimme varmasti saaneet asiaakin puhuttua.

Kepeät mullat sinne missä oletkin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Rauhallista lepoa fiftyeightille Oulusta. Fiftyeightin ehdin nähdä kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla seniorimiitissä 2013 ja toistamiseen vironlaivalla helmikuun 1. päivänä. Miehellä oli hyvän ja viisaan ihmisen aura, vaikka en auroja sinänsä näekään. Mahdottomasti oli mies laihtunut vuoden aikana, syytä hän ei kertonut enkä minä kysellyt. Tuolloinkin mies oli iloinen ja ystävällinen. Aivan liian aikaisin lähti fiftyeight.
 

Stigu

Jäsen
Lepää rauhassa Viiskasi. Liian aikaisin lähdit pois.

Ja 2015-Seniorimöötte olkoon omistettu Viiskasin muistolle.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Rauhalliset levot 58:lle.

Ja kiitokset Leonille tästä ketjusta.

Samaisella reissulla Uleåborgirin ja parin muun palstaveljen kanssa näin fiftyeightin laivalla reilu kuukausi sitten. Harvoin, jos koskaan, olen nähnyt niin perusteellista ja sydämellistä tervehdystä, kuin mitä palstaveli Uleåborgir tuolloin laivalla antoi fiftyeightille. Tervehdyksen kesto oli arviolta kolme minuuttia. Tuo lämminhenkinen kohtaaminen jää viimeiseksi muistikuvakseni fiftyeightistä.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Itse tapasin 58 ekan kerran Jatkoaika-golfissa, jonka jälkeen tavattiin useampaankin otteeseen, sekä golfkentällä, että myös "muutaman" huurteisen ääressä. Mukava kaveri, kurja kuulla herran kohtalosta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Aika shokkina tämä tieto tuli maanantaina. Tunsin viiskasin jo ajalta ennen Jatkoaikaa, tosin paremmin tutustuimme 2000-luvun alussa. Hieno mies, lämmin ja humaani persoona. Kunnon lätkäjätkä.

Olen surullinen. Osanottoni lähimmäisille. Ja kiitos Leonille perinteen jatkamisesta. Tammikuu ei tunnu tammikuulta ilman senioritapaamista.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Enpä ole juuri RIP-ketjuihin kirjoittanut, mutta nyt teen poikkeuksen.

Lämminsydäminen viiskasi poistui aivan liian varhain. Kepeitä multia ja hiljainen hetki mukavan miehen muistolle. Ja seuraava senioritapaaminen myös hänen muistolleen.
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veli 58 oli sydämellinen ja hieno mies. Moni meistä oppi tuntemaan miehen nimimerkin takaa ja aikanaan elättelin toiveita, että palstalta oli löytynyt joku, joka olisi minua vanhempi, mutta nimimerkki olikin syntymävuosi...
Hauska ja avulias, ystävilleen kultaa, suuri sielu.
Läheisille jaksamista.

PS. Leonille kiitokset!
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Todella surullinen uutinen :(

Päivää alle vuosi sitten vaihdettiin muutama yv, joissa hän mainitsi, että tietyistä terveysongelmista johtuen on ollut ja oli silläkin hetkellä sairaalassa ja oli lähellä, ettei henki lähtenyt. Kun toivottelin toipumisia, hän kiitteli ja tuumasi, että "matka jatkuu, ainakin vielä".

Nyt se matka on sitten katkennut. Lepää rauhassa #58. Mitä syvimmät osanottoni kaikille hänet läheisesti tunteneille.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todella ikävä uutinen. Tapasin Viiskasin tämän vuoden miitiissä ja mahtava käsitys herrasta jäi. Upea persoona. Jos siellä jossain on lätkää ja baari niin siellä kohdataan sitten aikanaan. Tänä iltana juon hyvän viskin 58:n muistolle.

Leonille kiitokset että jatkat hommaa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En muista koska olisin viimeksi itkenyt. Nyt kun sain tiedon tästä ei pystynyt mitään, oli niin karvas tunne kurkussa, että väkisin silmät kostui. Tuntuu tolkuttoman pahalta.

Yritän ajatella tästäkin positiivisesti. Minä onneksi ehdin monta kertaa sanoa ääneen fiftyeightille, kuinka hieno mies hän on. Hetket ja juttutuokiot 58 kanssa niin JA golfissa kuin seniori tapaamisessa eivät unohdu koskaan. Kiitos 58 ja lepää rauhassa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olen tavannut viiskasin useamman kerran jatkoaikaurani aikana, ensimmäisen kerran jo ennen ensimmäistä seniori-miittiä ja nyt viimeisen kerran viimeisimmässä miitissä tammikuussa 2014. Olemme myös vaihtaneet useita yksityisviestejä ja tulleet näin kohtuullisen tutuiksi toinen toisillemme.

Emme jakaneet kaikessa samoja arvoja, monessa asiassa kantamme oli toisistaan melkoisesti poikkeava, mutta eipä se estänyt meitä toisinaan keskustelemasta toistemme kanssa ja uskoisin, että kumpikin meistä myös kunnioitti toisen mielipidettä ja vakaumusta. Minä ainakin.

viiskasissa oli useita arvostettavia piirteitä, minuun teki vaikutuksensa hänen rehellisyytensä kuin myös avoimmuutensa. Ja kyllä hän minuakin muutaman kerran kannustavasti opasti, kiitokset vaan!

Uutinen hänen kuolemasta pysäytti minut hetkeksi, mutta koska elämässäni kuolema on osa elämää, ei kuolemaan - ennenaikaiseenkaan - liity kauhistuttavaa tragediaa. Se on meitä jokaista edessä ja joku päivä kohtaamme sen.

Osanottoni kaikille viiskasin läheisille ja ystäville!

vlad.
 
RIP 58

Onneksi pääsin tänä vuonna seniorimiittiin. Aina iloinen ja hauska 58 on siis poistunut keskuudestamme. Vaikea sulattaa. Osanottoni läheisille.
Ens vuonna otetaan sit yhet Grappat alkuun hienon palstaveljen muistolle.
58: Missä oletkin, oli ilo tuntea sut JULLI!

Edit: Tänks Leon. Sulla on ny isot saappaat perittynä. Mää uskon et sä oot just oikea henkilö jatkamaan 58:n aloittamaa perinnettä.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä oli erittäin ikävä ja surullinen uutinen...

fiftyeightin ehdin livenä tavata vain yhden kerran, tuossa tämän vuoden senioreitten hilpeässä kohtaamisessa. Otti minut, nuorukaisen, todella hyvin vastaan ja itse asiassa rohkaisi saapua paikalle ylipäätään! Harmillista, että elävän elämän tuttavuus kyseisen hienon herrasmiehen kanssa jäi niin lyhytaikaiseksi. Uskon, että paljon puhuttavaa olisi vielä löytynyt.

Näitä kokoontumisia ehdottomasti tulee jatkaa kyllä ja ennen kaikke muistaen fiftyeightiä. Hattu, nimeomaan stetsoni pois päästä.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Todella surullinen uutinen.

Useat jälkipelit pelattiin 58:n kanssa aikanaan Hadankassa IFK:n matsien jälkeen. Maalivahtipelistä saatiin aikaan hyviä keskusteluja.

Lepää rauhassa 58 ja läheisille voimia.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En tavanut herraa vaikkakin jutustilemme yksityisviestein. En ole koskaan käynyt "senioreissa" mutta koitan päästä seuraaviin. Erittäin huono uutinen kuitenkin tuo miehen kohtalo.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Näin tässä sitten kävi. Ystävällistä, hauskaa ja hellämielistä seniori viiskasia ei enää ole. Myönnän suoraan, että kuultuani suru-uutisen se järkytti minua syvästi ja kylvin kyynelissä. Nyt voin vaan hymyillä haikeasti muistellessani hienoa ihmistä, jolla oli elämäni tapahtumiin suuri vaikutus, mistä hän oli itsekin iloinen ja ylpeä.

Osanottoni läheisillesi ja sulle, ystäväni, nostan maljan ja muistelen yhteisiä, hauskoja hetkiä ja keskusteluitamme lämmöllä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Useat jälkipelit pelattiin 58:n kanssa aikanaan Hadankassa IFK:n matsien jälkeen. Maalivahtipelistä saatiin aikaan hyviä keskusteluja.

Nimenomaan näin. Tuli oltua aika usein mukana. Maalivahtipeli oli 58:lle erityisen läheinen aihe.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nimenomaan näin. Tuli oltua aika usein mukana. Maalivahtipeli oli 58:lle erityisen läheinen aihe.
Maalivahtipeli ja Hadanka, nämä varmaan viiskasillekin oli tärkeitä.

Minä en saa mielestäni kaverin hymyä ja sitä jotenkin syvää ymmärtämystä. Ihan heti ei tänään tule unta, mutta kun asioita mietin niin vaan positiivista tulee mieleen. 58 oli pari kautta sitten vähän huonommassa kunnossa, mutta halusi silti osallistua Jatkoaika golfiin. 58 sitten ajeli golf-autolla ja "tarkkaili" meidän peliä ja tarvittaessa vähän kommentoi ;)

Se oli joku jälkimmäisen ysin alkureikä, kun bozik näytti kuinka golfia ei pelata. 58 istuskeli autossa ja totesi lakonisesti, lyö vaan bozik, "onks toi nyt yhdestoista". Ja mun mieleen on tuon lisäksi jäänyt leveä hymy stetsonin alta. En saa tuota mielestäni..

En tiedä, koko ajan tulee muistoja mieleen. Viime seniorin meeting oltiin Risa, Salama, Stigu etc. ottamassa sporttibaarissa startit. Just silloin 58 näytti että hyvin menee, kaveri oli onnistunut pudottamaan painoa. Sanoin silloin, että otan saman tavoitteen ja 58, muistan hyvin kun se sanoi, bozik, se vaatii itsekuria. Olen edelleen lihava, mutta siinäkin tuon sanoessaan viiskasilla oli pieni virne ja ymmärrys.

Hieno mies ja anteeksi jos jo nyt puhun muistoista. Ne vaan tulee mieleen, ei voi muuta ja eikä oikein untakaan saa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en fiftyeightiä koskaan tavannut, mutta sain hänestä positiivisen kuvan henkilönä tämän palstan viestien kautta. Mitä olen tätä senioritapahtumaa sivusilmällä näin palstan kautta seurannut, niin hienon perinteen saitte aikaiseksi. Pitäkää sitä yllä, vaikka alullepanijasta aika jättikin.

Osanotot kaikille fiftyeightin omaisille sekä ystäville. Viesteistä päätellen teitä on aika iso osa tälläkin palstalla.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
58 oli pari kautta sitten vähän huonommassa kunnossa, mutta halusi silti osallistua Jatkoaika golfiin. 58 sitten ajeli golf-autolla ja "tarkkaili" meidän peliä ja tarvittaessa vähän kommentoi ;)

Samassa tapahtumassa herraan tutustuin ja kommentit oli, noh "kannustavia". Hymy oli naamalla aina kun herra kärryillä paineli ohi ja se stetsoni kruunasi kaiken.

Osanotto sukulaisille ja läheisille, hieno ukko poistui keskuudestamme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös